[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:13

Mootje schreef:
Vruchtenhagel en smeerkaas zou ik laten staan, boterham zou ik niet vrvangen voor een cracker, verder zou ik zonder pakjes gaan koken en optimel yoghurt bevat suikervervangers waar je over zou kunnen discussieren of dit wel gezond is.
Calorieen kun je zelf berekenen op het internet, bijvoorbeeld fatsecret.nl .

Ik heb net een account aangemaakt op die site, maar iets te snel, want ik wil het nu alweer verwijderen eigenlijk :o
Ik wil het verwijderen, omdat ik het niet nodig vind om daar al mijn gegevens van elke dag neer te zetten.

Maar hoe verwijder je je account ?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:14

Mootje schreef:
Slankie bevat veel meerdere chemische toevoegingen, kleurstof, smeltzouten en bevat verzadigde vetten, suiker en zout.
Verder heeft hetnauwelijks voedingswaarde, want de vitamines A en D die wel in kaas zit, zit niet in smeerkaas.
Ik heb gisteren een hand nootjes gehad en zo ongeveer voor het eerst had ik niet de behoefte om de hele verpakiing op te eten :+ Zal ik het toch ooit leren?
Vrijdag en zaterdag de hele dag bezig geweest op het dakterras. Het resultaat mag er wezen, maar ik heb me toch een partij spierpijn, met name in mijn rug... pfff, keramieken potten met planten erin zijn zwaar:')

Weer wat geleerd :D!

Wat voor beleg neem jij meestal dan, behalve huttekase? :) Nu ben ik benieuwd wat wel goed voor je is, haha :D.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:15

Frummels schreef:
Mootje: balen zeg van die Slankie, dat wist ik echt niet -O- Maar zo af en toe op een cracker blijft toch wel lekker! Doe maar wel rustig aan met je spierpijn! Kan me voorstellen dat die potten niet zo licht zijn haha.
Madeira, Ja dat was best heftig, ik was ook heel erg geschrokken!
En ik heb dat inderdaad ook, als je een vast ritme krijgt dat je dan minder trek hebt.. Ik heb nog niet eens ontbeten want heb nog geen honger := Maar ik ga zo maar een cracker en yoghurt eten..
(Oh verrek kom net terug uit de keuken en we hebben geen beleg en geen musli meer dus dat zal ik eerst even moeten gaan kopen).
sologirl: graag gedaan hoor! succes met uitproberen :D

Ik ga maar eens douchen en naar de albertheijn, kijken of er wat lekkers als ondertussen wel brunch te halen valt.

Haha, oeps toch even gauw eerst nog naar de winkels dan :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:23

Frummels, ojee... Boodschappen doen met trek :D
Ik eet nagenoeg geen brood, maar mijn beleg is vaak een klein stukje gerookte zalm, zelfgemaakte zalm/tonijn/makreelsalade, avocado, huttenkase met peper en bijvoorbeeld tomaat of komkommer of simpel een tomaatje met een eitje.
Ik probeer volgens Amber Albarda te eten :-) muv dat ik gewoon zuivel blijf nuttigen.

Maar nu zit ik aan de shakes :+ Er moest echt iets drastisch gebeuren in mijn snaaigedrag en porties....

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:31

Haha het viel mee gelukkig! Ik had ook maar 10 euro meegenomen want ik ken mezelf.
Heb net twee lekkere kleine maisbolletjes op, een met scharreleiersalade en bieslook en eentje met geitenkaas, honing en rucola.

Heb nu een pannetje pasta (penne) op staan want de late lunch wordt vandaag een pasta salade!
Met magere smac, mozzarella, zongedroogde tomaten, pijnboompitjes, rucola en pesto :9
Heb een halve zak penne in de pan gedaan want dan kan ik de rest in een bakje in de koelkast doen. Heb ik morgen en dinsdag ook meteen lunch :)

Madeira een gekookt eitje is ook heel lekker op brood en snel klaar! Of gebakken :)
Of inderdaad avocado met peper (en zout als je dat eet)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:39

Smac is toch ham in een blikje geperst? Ik heb dat echt nog nooit gegeten :-)
Wel slim, contant geld meenemen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:56

Ja zo iets inderdaad. :j Ik wil niet achterop bij ingrediënten kijken want ik ben echt een zeikerd, als er iets 'engs' in zit dan hoef ik het al niet meer. Dus laten we het maar op ham houden :P
Ja ik doe dat tegenwoordig heel vaak, gewoon contant geld meenemen want ik gooi zo voor 50 euro aan eten in mijn kar terwijl ik eigenlijk alleen wc papier en melk moest halen :=

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:24

Ik doe dat nu tegenwoordig ook. 1x in de week voor 50 euro boodschappen doen en dan moet ik tussendoor misschien 1 of 2 x voor 5 euro of 10 euro nog ff wat bijhalen.
En boodschappen doen met honger is niet slim was ik laatst weer even achter gekomen :D .
Vandaag weer lekker insanity doen, heb er zin in!.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:00

nomarjet schreef:
Mootje schreef:
Vruchtenhagel en smeerkaas zou ik laten staan, boterham zou ik niet vrvangen voor een cracker, verder zou ik zonder pakjes gaan koken en optimel yoghurt bevat suikervervangers waar je over zou kunnen discussieren of dit wel gezond is.
Calorieen kun je zelf berekenen op het internet, bijvoorbeeld fatsecret.nl .

Ik heb net een account aangemaakt op die site, maar iets te snel, want ik wil het nu alweer verwijderen eigenlijk :o
Ik wil het verwijderen, omdat ik het niet nodig vind om daar al mijn gegevens van elke dag neer te zetten.

Maar hoe verwijder je je account ?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:03

Staat het niet in de FAQ of bij Help? Of gewoon bij instellingen deactiveren/verwijderen?
Anders volstaat het waarschijnlijk om gewoon niet meer in te loggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:19

N0a schreef:
Fijn dat je jezelf nu kunt accepteren zoals je bent. :) Ik denk dat wanneer je er minder mee bezig gaat, de eventuele extra kilo's wel langzaam er af gaan. Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat je eerder topsport beoefende, dan train je zoveel en eet je zo anders. Dan kan het bijna niet anders dan dat je niet op een normaal gewicht komt daarna. (Daar voor ben je gewoon zeer goed afgetraind). Of het kan ook doorslaan, Fatima Moreira de melo is na het einde van haar hockey carriere ook flink wat aangekomen, en toen bij expeditie robbinson was ze volslank := (maar die is ook flink wat kleiner, dus lijkt al sneller een propje haha) Maar wat ik dus bedoel te zeggen is, je lichaam was afgetraind maar gaat nu naar de normale gewicht :). Gewicht wat goed bij je past. En het is heel fijn dat je jezelf nu kunt accepteren!! Top *\o/*

Afbeelding

Vind je dit echt volslank ja..?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:35

Mag ik ook meedoen? Ik ben nu een weekje bezig omdat ik mezelf niet meer in de speigel herkende :-(. Ik ben 28 jaar en 1.80, bij 85 kilo ben ik mooi (vind ik zelf dan). Ik heb dan overal nog een beetje en ben dan volslank. Een beetje zoals Fatima op de foto maar dan langer. Ik woog vorige week Woensdag 105 kilo, vandaag was dat 99 kilo. 6 kilo in 11 dagen dus. Ik ben er heel tevreden mee, maar ik werk er ook hard voor. Ik doe een VLCD (Very Low Calorie Diet) en sport daarbij iedere dag twee keer een kwartier intensief (knallen op de hometrainer). Ik gebruik dus circa 500 calorien per dag, verdeeld over voedingsmiddelen waar ik zin in heb.
Voorbeeld (gisteren):
- shake van 200 ml Optimel Framboos Drink en 60 gram rauwe spinazie
- 0,5 liter bouillon (tuinkruidenbouillon)
- 2 x een schoongemaakte avocado
- 1 vital cracotte van lu met 20+ smeerkaas van bon appetit
- onbeperkt kruidenthee zonder suiker, water en spa rood
- enkele glazen cola light
Ik hoop hier wat insiratie op te doen en wat ergernissen te kunnen delen die het lijnen met zich meebrengen, maar natuurlijk ook de victorie te delen!
We can do it!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:44

Tamara, welkom!
Wat je doet is echter erg ongezond. Je sport 2 keer per dag, en eet maar 500 kcal?! Dat zijn crashdieten, als je daar mee klaar bent en je gaat weer normaal eten, dan vliegt het er zo weer aan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:48

Welkom Tamara, wat knap dat je al flink bent afgevallen in de eerste week! :)
Het valt me op dat je eigenlijk vrij weinig binnen krijgt, misschien kun je dit patroon aanvullen met flink wat fruit? Dat heeft je lichaam wel nodig als je verder weinig eet. Je kunt ook beter een boterham of cracker extra eten en dan een extra rondje fietsen/hardlopen want als je elke dag sport heeft je lichaam dat echt nodig voor het in de overlevingsstand gaat.
Succes! :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:01

Mandy517; ik ben al van de 120 naar de 105 gegaan een paar jaar geleden, ik wil dit toch graag volhouden, ookal weet ik dat het ongezond is. Ik ben een eigenwijze drol, maar ik heb de afgelopen jaren geleerd dat langzaam lijnen voor mij geen optie is. Als ik langzaam lijn (ik ben een obsessieve weger) en er is niet meteen echt iets zichtbaar op de weegschaal, word ik gek en eet ik een half brood op :-(.

Frummels; ik ga jouw tip ter harte nemen. Ik heb hier een mango (niet het magerste fruit natuurlijk) en een ananas op de fruitschaal liggen die beiden op moeten voor ze zelf weglopen ;-). Die ga ik maar eens schoonmaken en zo als ontbijt eten. Ik ben nog niet zo lang op vanwege laat naar bed, dus voor mij is het nog ontbijt.

Vraag aan iedereen; wat is jullie inspiratie als jullie er even helemaal doorheen zitten en BonBonBloc als enige uitweg zien?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:08

Rebecca, wouw ik vind het juist een hele mooie vrouw zo :)!

Welkom Tamara :) Ik persoonlijk ga helemaal mee met Mandy, je eet echt te weinig.. Erg vervelend dat je obsessief word, ik had dit zelf ook. Mijn tip: weeg je 1x per week (mijn moeder verstopt nu steeds de weegschaal, haha). Als je dat doet zie meer resultaat dan 1x per dag, wat je waarschijnlijk meer motiveert (mij wel in elk geval). Ik zou zeker meer fruit, groente en volkoren brood (in elk geval iets in die categorie) eten..

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:13

Ik zit nu aan een shake van 300 gram mango en 40 gram spinazie aangevuld met water, supergezond en lekker! Zometeen een kwartiertje op de crosstrainer met Blurred Lines van Pharell op m'n bolletje en dan maar eens gaan bedenken wat ik vanmiddag ga eten. Ik denk dat het volkoren melba toastjes worden met Philadelphia Light. Ik heb er nu al zin in :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:24

Madeira_ schreef:
Rebecca, wouw ik vind het juist een hele mooie vrouw zo :)!

Welkom Tamara :) Ik persoonlijk ga helemaal mee met Mandy, je eet echt te weinig.. Erg vervelend dat je obsessief word, ik had dit zelf ook. Mijn tip: weeg je 1x per week (mijn moeder verstopt nu steeds de weegschaal, haha). Als je dat doet zie meer resultaat dan 1x per dag, wat je waarschijnlijk meer motiveert (mij wel in elk geval). Ik zou zeker meer fruit, groente en volkoren brood (in elk geval iets in die categorie) eten..

Ja, ik ook. Ik hockey zelf ook (en vind haar echt een voorbeeld haha) en ik vind haar juist alleen maar mooier geworden. Ze is wat aangekomen ja, maar ze was ook wel echt heel erg afgetraind.. vind dit haar zó veel meer vrouw maken. Vind haar alleen maar mooier geworden en ik vind haar echt heel erg mooi in verhouding zo. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:32

Fatima volslank, My ass.... Daar zou ik een moord voor doen!
Welkom Tamara :-)

Ik zit al een paar uur heerlijk van de zon op mijn terras te genieten.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:51

Als ik ben zoals Fatima lig ik op mijn streefgewicht ;-)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:12

Vind haar ook erg mooi zo, ik weet niet wat ze weegt en hoe lang ze is maar het plaatje ziet er super uit hihi :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:32

Ik vind Fatima ook prachtig zo hoor, en dat noem ik dan niet volslank.

Welkom Tamara.

Ik doe ook 1 x per week boodschappen, bevalt prima.

Frummels, wat fijn dat je je nu goed voelt bij hoe je nu bent! Lijkt me ook wel wennen hoor na zo'n sportcarierre. Ik wordt ook nooit meer als op mn 16de...

Iemand zei iets over philapdelphia, ik mag je light variant van mn dietiste. Soms smeer ik het op een cracker, maar gebruik het vooral met koken, en ik kom er niet van aan.

Huttekase heb je ook trouwens in een light variant.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:50

Mijn strijd tegen de kilo's is eventjes gestaakt. [LZP] Je denkt dat het jou nooit overkomt.. Iets in drankje..
Probeer nu om mezelf zo snel mogelijk back on track te krijgen en dan gaan we er weer voor. Zaterdag op vakantie dus heb me voorgenomen elke dag een half uur te gaan sporten en dan is de schade hopelijk beperkt.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:52

Had het gelezen Roos, vreselijk dat het je is overkomen..
Veel sterkte en natuurlijk veel plezier op vakantie!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:02

Rebeccaa schreef:
N0a schreef:
Fijn dat je jezelf nu kunt accepteren zoals je bent. :) Ik denk dat wanneer je er minder mee bezig gaat, de eventuele extra kilo's wel langzaam er af gaan. Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat je eerder topsport beoefende, dan train je zoveel en eet je zo anders. Dan kan het bijna niet anders dan dat je niet op een normaal gewicht komt daarna. (Daar voor ben je gewoon zeer goed afgetraind). Of het kan ook doorslaan, Fatima Moreira de melo is na het einde van haar hockey carriere ook flink wat aangekomen, en toen bij expeditie robbinson was ze volslank := (maar die is ook flink wat kleiner, dus lijkt al sneller een propje haha) Maar wat ik dus bedoel te zeggen is, je lichaam was afgetraind maar gaat nu naar de normale gewicht :). Gewicht wat goed bij je past. En het is heel fijn dat je jezelf nu kunt accepteren!! Top *\o/*

[ Afbeelding ]

Vind je dit echt volslank ja..?

Dit is aan het einde, toen ze gewonnen had. Toen is ze al een aantal weken uitgehongerd := Maar, voor haar doen is dat inderdaad vol slank :). Als je weet hoe afgetraind ze was toen ze nog hockeyde..