Sassii schreef:Gisterochtend in de jumbo waar ik werk een spoedoverleg gehad. Natuurlijk kunnen wij niet vanuit huis werken en is onze inzet enorm hard nodig. Er werd onder andere door mijn baas gevraagd of er ook personeel is met kinderen waar rekening mee gehouden moet worden. Dit is niet het geval, maar toch lief dat mijn baas dat vraagt.
Gisteren waren de hele dag alle kassa’s open en hebben we het drukker gehad dan met kerst. We moesten een omzet van 44.000 draaien en we hebben 77.000 gedraaid.
Zoiets hebben we letterlijk nog nóóit meegemaakt.![]()
Er was ook een klant die 20(!!!!!) doosjes paracetamol wilde kopen, echter verkopen wij nu maar 2 per klant. Mevrouw werd erg boos en vond het belachelijk.
Ik vond het met name egoïstisch.
Vriendin van mij heeft waarschijnlijk Corona, ze is in contact geweest met een jongen uit Brabant, waarbij níet is vastgesteld dat hij Corona heeft, ze willen hem niet testen, dus ze willen mijn vriendin ook niet testen, terwijl mijn vriendin alle symptomen heeft en zich nog nooit zo ziek heeft gevoeld. Dus afentoe haal ik nu boodschappen voor haar, ik zet het voor haar deur, bel aan en loop weg.![]()
En wat betreft mijn vakantie naar Taiwan, we gaan pas echt last minute annuleren in de ‘hoop’ dat de regels gaan veranderen en we sowieso niet eens meer naar Taiwan mogen vliegen, dan krijgen we hopelijk wél ons geld terug.
We wilden eerst nog een last minute ergens anders naartoe boeken, maar dit lijkt ons ook helemaal niet meer verstandig.
Misschien wordt het wel een midweekje een van de schiereilanden met de hond.
Ik hoop echt dat ze Nederland in een lock down gaan doen. Ik ben van mening dat wat Nederland eraan doet, veel en veel te weinig is en dit loopt alleen nog maar uit te hand.
Volgens mij krijg je alleen je geld terug als Taiwan een negatief reisadvies krijgt (dus niet als Taiwan NL een negatief reisadvies geeft zegmaar)...
Arabesk schreef:En bij adviezen van instituten oefent de regering ook druk uit op gewenste uitkomsten of ze negeren een advies als dat beter is voor de economie. Zo ging het met het bouwstoffen besluit ook. Mijn afdeling leverde de getallen maar als een norm niet uitkwam werd die gewoon verhoogd voor de economie. Pats zo tien jaar wetenschappelijk onderzoek van tafel.
Het kan geen kwaad om je informatie ook van andere deskundigen te lezen die niet aan het RIVM verbonden zijn.
Sorry maar ik vind dat je een beetje angst aan het zaaien bent met de insinuaties dat RIVM niet goed zou zijn en de overheid economie belangrijker vind dan mensenlevens. Een bouwstoffen besluit is héél anders dan beslissingen rondom een pandemie.
De overheid heeft er NIKS aan, economisch noch sociaal noch qua zorg, als ze adviezen van deskundigen gaan negeren. Bovendien nemen ze niet alleen adviezen van het RIVM aan maar hebben ze het OMT: dat bestaat uit deskundigen op gebied van infectieziekten en gezondheidszorg (wordt wel geleid door iemand van het RIVM maar bestaat dus niet enkel uit RIVM medewerkers). Ze doen echt wel hun best en maken beslissingen met de informatie die ze hebben. Nogmaals: ze hebben écht het beste met ons voor. Economisch belang zal vast een factor zijn maar absoluut niet groter -maar juist veel kleiner- dan het risico dat een maatregel meer mensenlevens kost dan een andere maatregel.
Nederland doet het misschien anders maar Nederland is ook een compleet ander land dan de landen om ons heen dus ik gok dat dat ook een grote rol speelt.
Edit: gezien ik het op mobiel niet kan kopiëren > zie pagina 8.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 8def_0.pdf