3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:12

Goedemiddag,

Ik kom even binnenvallen :D Heb me al in diverse afval-topic's gemengd en ben inmiddels zelf op gezond gewicht, echter wil ik nog wel in een gezonde flow blijven. Heb nu al een tijdje meegelezen in dit topic en ik zie hier veel mensen die gewoon een fijne balans lijken te hebben en ook een gezonde relatie met eten. Heb hier zelf een tijdje mee gestruggled, maar inmiddels gelukkig niet meer.. maar daarom lijkt het mij ook wel fijn om omgeven te zijn met mensen die gewoon lekker normaal met eten om gaan :D
Ook vind ik jullie lijstjes sowieso wel inspirerend en vind ik het ook wel leuk om te delen wat ik momenteel eet & daar eventueel feedback op te ontvangen.

Ik ben Cherry en ben inmiddels rond de 71/72kg bij 1.73m. Ik ga gemiddeld 5x per week naar de sportschool (vaak 6x, minimaal 4x) en heb er echt steeds meer plezier in. Ik doe daar voornamelijk kracht en op mijn "rust"dag doe ik uitdagende oefeningen op lichaamsgewicht (soort afwisseling/combi van HIIT en Functional). Verder probeer ik in mijn pauze een wandeling te maken (rondje van ongeveer 20 minuutjes), aangezien ik nu een kantoorbaan heb ipv staand werk (dat had ik eerst).

O: Magere kwark met een schepje Zonnatura Proteine Muesli, Omega zadenmix en een schepje eiwitpoeder
T: Een handje (7 nootjes, gemixt, in totaal) ongebrande en ongezouten noten en een jonagold appel.
L: twee rijstwafels met op ieder een plakje kalkoenfilet
T: een banaan
A: gemengde slamix met een groentenburger en lightdressing (mayo) + misschien nog wat koude pasta of aardappelen, daar ben ik nog niet over uit :P

B: heb mijn pauzewandeling al gehad en ga vanavond kracht doen (fullbody voorzijde; ik deel de dagen op in voorzijde en achterzijde)

Oja, ik kom trouwens van rond de 97kg af, ben 2 jaar terug afgevallen naar 77kg en daarna kreeg ik een relatie :+ Vorig jaar mei weer echt begonnen met verder afvallen na een operatie. Ik begon toen weer op 83kg en heb er nu dus weer 10kg vanaf gewerkt.

Momenteel probeer ik de kg's een beetje los te laten en te focussen op wat ik in de spiegel zie, aangezien ik dus veel train :)
Ik vind het ook erg leuk om mensen te motiveren/inspireren, dus mocht je er even doorheen zitten oid. dan staat mijn inbox altijd open.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:08

Welkom Dreamy.
Het is hier inderdaad naar mijn mening meer gericht op gezond zijn en eventueel gezond afvallen door middel van gezond maar ook gezellig eten.

Ik denk inderdaad ook dat de spiegel meer zegt dan de weegschaal.

Mijn eetplanning vandaag:
O: Franse kwark, peer, gepofte spelt
T: appel yoghurtcake, plakje banaan/blauwebes cake beide suikerloos. vanmorgen gebakken en wilde ze proeven haha
L: Kruidenkoek en kopje cup a soup champignon
T: glas coca cola en 2 kleine stroopwafels. (werd op stal gevraagd wat te drinken... haha goed excuus..)
D: pastinaaksoep en een halve turkse pizza met groentes.
T: nog geen idee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:35

Mijn lijstje voor vandaag:

O: orangefit shake
T: alpro go on met kersen
L: vier boterhammen met quorn slices
T: appel, banaan, snoeptomaatjes
A: krieltjes, broccoli, een meesterburger en wat ketchup
T: nog geen idee

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:05

Vandaag:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr met muesli en whey crispy
T: 2 appels, bakje wortels met hummus, 3 paaseitjes
A: salade met gebakken zalmfilet, croutons, kaassnippers, pijnboompitten en truffelmayonaise
T: 2 bietenwraps met tonijnsalade en ijsbergsla
Totaal 1.994 kcal.

Zou vanavond sporten, maar trainer belde net ziek op. Dus verplaatst naar woensdag. Mooi even wat achterstallig werk in huishouden doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:14

vec schreef:
Welkom Dreamy.
Het is hier inderdaad naar mijn mening meer gericht op gezond zijn en eventueel gezond afvallen door middel van gezond maar ook gezellig eten.

Ik denk inderdaad ook dat de spiegel meer zegt dan de weegschaal.

Mijn eetplanning vandaag:
O: Franse kwark, peer, gepofte spelt
T: appel yoghurtcake, plakje banaan/blauwebes cake beide suikerloos. vanmorgen gebakken en wilde ze proeven haha
L: Kruidenkoek en kopje cup a soup champignon
T: glas coca cola en 2 kleine stroopwafels. (werd op stal gevraagd wat te drinken... haha goed excuus..)
D: pastinaaksoep en een halve turkse pizza met groentes.
T: nog geen idee.

Oja ook nog flink getraind met een paard en les gegeven.

Morgen ga ik met mijn mentorleerlingen schaatsen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:19

Welkom dreamy! Gezonde relatie met eten is inderdaad belangrijk, of toch wenselijk. De lijstjes hier helpen daar ook bij vind ik, normaliseert het allemaal een beetje!

Kimmie, gaat soms hard hier idd! Geeft niet als je even niet bij kan lezen. Gezellig lijstjes blijven posten joh :D

Gister op de Horse Expo netjes van alle snoep, wafels en ander lekkers kunnen afblijven.
Vandaag zag het er zo uit:
O: groene thee
L: soep, brood met kaas, bulletproof koffie
T: Atkins bar/proteïne reep
A: roerei met ui, champignon, kerstomaatjes, parmezaan. Eventueel op een cracker met boter.

B: niet veel gedaan, ik probeer vanavond nog wat yoga te doen voor ik ga slapen, maar best wel uitgeput. Een beetje gewandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:40

Ik heb wel bijgelezen maar even niet het fut om te reageren, ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad en ik ben mentaal echt compleet uitgeput :o Heb wel netjes gegeten, eigen eten meegenomen ipv in de kantine eten en geen rare dingen gesnackt tussendoor. Baal wel behoorlijk want had het zo uitgekiemd dat ik naar de sportschool kon voordat ik naar stage ga om mijn tijd het beste in te delen (vind 's morgens sporten ook fijner dan 's avonds) maar ik krijg vandaag te horen dat ik niet bij het pand mag parkeren door tekort aan parkeerplekken.. Snap het wel maar dan moet ik dus of betaald parkeren (met een aardig karige stagevergoeding geen optie) of met de fiets. Dat was ik sowieso wel van plan, maar dan ben ik elke ochtend een uur aan het fietsen als ik naar de sportschool wil en dat red ik gewoon qua tijd niet. Nu moet ik dus eigenlijk terug naar mijn vorige sportschool, want die ligt enigszins op de route en dan kan ik daarheen fietsen en dan door naar stage.

Sorry voor de rant maar ik baal er echt van, ik had juist super lekker mijn plek gevonden op die sportschool. Dacht ook eerst van oke dan ga ik 's avonds maar met mijn huidige schema sport ik 5 dagen per week en dan zie ik mijn vriend al helemaal nooit meer. Blegh. Denk dat ik maar gewoon terugga naar de vorige sportschool en dan mijn trainingen in het weekend wel bij de fijne doe.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:49

Emma, jammer dat niet kan zoals je bedacht had. Ben je al eerder zo vroeg op de andere sportschool geweest? Op dat tijdstip is vast nog aardig rustig (verwacht ik, ik vind het veel te vroeg namelijk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:51

Nee nog nooit zo vroeg, dus kan best zijn dat het dan wel meevalt idd. Maar vind de apparatuur op de ander ook iets prettiger dus dat wordt nog even aftasten. Vind het vooral gewoon irritant dat ik niet met de auto naar stage kan want ik heb echt een hekel aan fietsen, vooral als het straks poedersuiker wordt :') Maar goed, wel een goede extra vorm van beweging.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:05

Dat is wel echt balen Em... Was de stagedag wel leuk verder?? Ik snap je frustratie wel := Is niet erg om even te klagen. Vooral poedersuiker als je ergens zo op je plek zit en het nu dan eigenlijk niet meer gaat.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:06

Ja ik begrijp ook echt wel dat ze regels omtrent parkeren moeten hebben in Amsterdam maar grrrrr ik vind het toch best wel klote stiekem. Gewoon vervelend dat ik nou mijn fiets moet laten repareren etc. Verder was het super leuk wel! Mocht gelijk al zelf aan de slag zonder handje vasthouden dus dat was ook heel fijn.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:17

Emma, klinkt goed dat je al zelf aan de slag mocht!

Ik had vandaag echt een goede dag, ben weer eens trots op mezelf. Al heb ik sowieso het idee dat het de laatste tijd beter gaat met mezelf in de hand houden. Nu nog eens resultaten zien, maar misschien ben ik daar nog niet stabiel genoeg voor mee bezig qua eten.

O;
- dubbele speltboterham met pure pindakaas
- cappuccino

L;
- Rond (leek op een klein Turks) broodje belegd met sla, komkommer, parmaham, Parmezaanse kaas en
tapenade
- cappuccino

A;
- Entrecote met venkel, broccoli & bloemkool + een paar frietjes en wat mayonaise
- 2 cappuccino's
- 2 sneetjes roggenbrood met hutenkase en komkommer (dit omdat ik om half 5 al gegeten had en rond 22:00 weer trek kreeg)

B: uurtje lekker sporten + werk.

Probeer met mezelf af te spreken dat ik nog maar 1 dag per week wijn mag. Ik ben benieuwd of dit echt gaat schelen!
Zijn natuurlijk een hoop loze calorieën. Ook maar eens vaker gaan bobben, uit zelf bescherming hahah.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:26

Welkom Dreamy! Red jij je dag met die lunch? Ik zou echt omvallen nml haha.
Goed dat je de weegschaal wat meer loslaat en focust op de spiegel.

Emma, wat jammer dat het niet zo gaat als je bedacht hebt. Ik herken dat wel, kan soms ook zo erg balen als iets heel anders loopt dan dat ik het wil. Gelukkig was je eerste stagedag wel heel leuk was!

Maanlicht, ik zat bijna op mijn streefgewicht, maar ik vraag me af of dat nu nog steeds zo is := Ik weeg me namelijk niet zo vaak, meestal iedere drie weken tot een maand.

Gisteren heb ik mezelf dus weer opgepakt en ik had eigenlijk best een netjes lijstje. Ik had ook een hele drukke dag, dus dat helpt dan ook wel mee. Misschien iets laag in kcal, maar wel betere keuzes dan de afgelopen week.
O: twee witte boterhammen met 100% pindakaas naturel en boter met vruchtenhagel. (292)
L: drie boterhammen met zalm, filet americain mager en pindakaas, een beker halfvolle melk. (516)
T: een handje cherrytomaatjes. (38)
A: witlofstamp met een gehaktbal. (589)
T: een sprits. (92)
B: 12.000 stappen, twee uur bezig zijn met paard (verzorgen en longeren), 25 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1528.

En oh ja, ik ben blij, want vandaag ga ik voor de eerste keer in twee maanden weer echt paardrijden op mijn eigen paard! *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:32

Oehh lekker lijstje Benthe! Herkenbaar, die wijn. Ik drink voorlopig even helemaal geen wijn meer, behalve echt bij gelegenheden zeg maar. Want als ik denk ahh vanavond mag wel, denk ik dat binnenkort weer iedere avond :o

Pfff irritant Emma, heb je het helemaal uitgedacht, loopt t toch weer anders.

Ik probeer even alles te laten staan waarvan ik het gevoel heb dat mn lichaam er last van zou kunnen hebben, eens zien of ik me wat beter ga voelen. Ik drink bijv normaal nogal wat cola zero, dat heb ik geschrapt, alleen nog water (met smaakje) en thee. Zelfde dus voor de wijntjes. Verder gewoon zo gezond mogelijk, lekker veel groenten etc. Ik zit nu even wat lager in khd (richting koolhydraatarm, maar daarvoor zit ik nog net een tikje te hoog doordat ik wel wat fruit eet, dus eerder khb), dat ga ik na een paar weken weer opbouwen, om te kijken waar ik goed en slecht op reageer (dat ik bijv van brood vaak buikpijn kreeg wist ik al, at ik al bijna niet. Maar weet niet hoe ik het doe op bijv volkorenpasta en zilvervliesrijst). Het helpt me om in ieder geval weer even in het gareel te komen, en de internist noemde het als goede optie (voor tijdelijk, niet lange termijn) om te kijken hoe mijn lichaam erop reageert.
Vooralsnog voelt het goed, heb voor mijn doen redelijk wat energie. Ik wil het niet langdurig doen omdat ik geloof in het aanpassen van je levensstijl en ik dit geen geschikte levensstijl voor mezelf vind. Maar eigenlijk eet ik stiekem niet eens zo heel anders dan eerst, behalve de avondmaaltijd en mn gesnaai.

Vandaag wordt het zoiets:
O: Griekse yoghurt met lijnzaad en een paar aardbeien
L: Salade met komkommer, tomaat, asperges, avocado en gerookte zalm
T: paar walnoten, snoeptomaatjes en komkommer, evt gekookt eitje
A: weet het nog niet precies, maar iig veel groenten met een stukje vlees
T: paar blokjes kaas

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:43

Kimmie wat leuk dat je weer zelf kan rijden! Geniet ervan, je hebt er ook geweldig weer bij!!

Laura, goed bezig jij! Hopelijk kan je er wat uithalen wat wel en niet helpt.

Ik beetje raar begin van de dag. Voel me gewoon fit, vanmorgen ook, maar zo ineens vanmorgen wel moeten overgeven? Maar even in de gaten houden.
Verder gewone werkdag vandaag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:48

Wat raar Linoleum! Nu wel weer oke?

Ik ga zo sporten en vanmiddag wandelen. :)

O: 2 walkorn crackers (van die grote) beker chocomelk
T: banaan
2 broodjes en een vega worstje
A: aardappeltjes uit de airfryer en witlof uit de oven en wat champignons.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:58

Ja gewoon normaal. Net als direct ervoor en direct erna. Geen idee waar het ineens vandaan kwam.

Ik heb vrijverzoek ingediend voor morgen. Zulk mooi weer voorspeld en we zijn toch overbezet morgen op werk. Dus hopelijk lekker een dagje vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:02

Hopelijk knap je snel weer op en word je niet verder ziek.

Ik ga zo schaatsen met klas 4. Ben benieuwd.

Mijn planning voor vandaag.

O: Franse kwark, peer, gepofte spelt (126)
T: peer, kokosolie muffin (151)
L: salade met garnalen
T: geen idee.
A: geen idee bij mijn ouders.
T: geen idee.

B: kinderen lopend naar school gebracht, 1.5 uur schaatsen, 1 les geven, paard trainen in de zon.

Nu ga ik de zolder eens opruimen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:08

Hoop wel dat je echt wat kcal rijkere dingen binnenkrijgt verder op de dag Vec.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:28

Yonker schreef:
Hoop wel dat je echt wat kcal rijkere dingen binnenkrijgt verder op de dag Vec.... :=

Zeker wel. Bij mijn ouders zal het avg zijn.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:29

Avg is naar mijn mening over het algemeen bij ons niet echt kcalrijk. Maar misschien bij jullie wel, dat kan natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:45

Bij mijn ouders is het soep, avg en toetje. Mijn moeder pakt altijd uit op dinsdag als we met gehele gezin daar eten haha.

Iedereen komt dan thuis.

Maar mijn salade is ook redelijk rijk hoor buiten al het groen.Dressing, kaas, couscous eitje

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:04

Misschien handig dat er dan ook bij te vermelden. Anders is plaatsen van een lijstje ook niet echt nuttig, valt niks uit te halen voor ons waarop we nuttig kunnen reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:07

linoleum schreef:
Misschien handig dat er dan ook bij te vermelden. Anders is plaatsen van een lijstje ook niet echt nuttig, valt niks uit te halen voor ons waarop we nuttig kunnen reageren.

Ik bedacht me pas wat er allemaal in ging toen ik hem aan het maken was. Zal het aanpassen.

Edit Kan het niet meer aanpassen zie ik. Kom ongeveer aam de 350 kcal.

Super lekker met kwark, chilisaus, olie dressing.

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:23

Bedankt voor het warme welkom :D

@ Emma; Begrijpelijk dat je baalt :( Is ook wel erg vervelend, juist omdat je net lekker op je plek was. Hopelijk kun je het sporten toch nog fijn doorzetten op je oude sportschool :(:)
Goed dat je je eigen mee hebt genomen naar stage btw, dat scheelt wel vaak!

@Benthhh; Drink je zo vaak wijntjes dan? :))

@ Kimmie25501; Jep, ik zit op kantoor dus ik beweeg niet veel. Op naar de wc gaan na, daarvoor moet ik wel een trap op/af en dat doe ik gemiddeld wel 5x per dag als het niet meer is (ik ben namelijk ook op mijn drinken aan 't letten)
Wat gaaf dat je lekker op je eigen paard hebt kunnen rijden, ging het goed?! Waarom heeft het zo "lang" geduurd als ik vragen mag? :D

@ Laura; Dat "spelen"/"testen" met voeding is heel herkenbaar, ben benieuwd of je nog ergens achter gaat komen! Je lijstje ziet er lekker en gezond uit :j :9

@ Linoleum; He bah, dat is raar. Hopelijk blijft het hierbij en ga je je niet alsnog beroerd voelen. Heb je gelijk wat aan je dagje vrij morgen, als je 'm krijgt :D

@ Vec; Oeh, kokosolie muffin? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :9
Veel plezier met schaatsen!

Mijn lijstje vandaag:

O: een paar ongebrande/ongezouten noten(mix), had nog geen honger.
L: een kom magere kwark met 1,5 schep muesli, 1 theelepel omega zadenmix, 1 schep eiwitpoeder
T: een flinke jonagold appel en twee meergranen rijstwafels met kalkoenfilet
A: Salade met groentenburger en aardappels

B: krachttraining (fullbody achter) en zometeen een wandeling in de pauze.

Gisteren stond de salade al op de planning, maar is het onverwachts toch spaghetti geworden! En een bakje ovenbaked chips later nog op de avond :9

Ik merk wel dat ik mijn training minder leuk begin te vinden, dus het is tijd dat ik weer even andere oefeningen ga doen/verzinnen :D Vandaag maar eens mee klooien. Wil immers wel gemotiveerd blijven.