Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:35

Dat klinkt als een drukke maand Piekosj, niet gek dat lopen dan even laag staat. Klinkt goed zo'n bos voor de deur

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:40

Mooi vooruitzicht, Piekosj! Jij woont in Scandinavië toch?

Fijne vakantie, Mama3!

Fanatiek, Greetje! Doe het je niet na.

Lekker bezig, ontherun! Knap tempo!

Deze temperaturen zijn een stuk lekkerder om te lopen. Net weer terug van een rondje, 5,5 km gelopen en daarna lekker bami gegeten.

Afgelopen woensdag ‘s ochtends 7,5 km gelopen maar de temperatuur liep toch aardig vlot op.

Kan merken dat m’n blessure me nog in de weg zit. Links heb ik minder kracht dus het kost me energie om op tempo te blijven.

Komende woensdag weer naar de fysio. Heb telkens twee weken tussen de afspraken zitten maar ik wil nu iedere week gaan want de terugval is me te groot.

In oktober hopelijk een nieuwe loop in het vooruitzicht, bij het Sneekermeer. Wacht nog even af wat de routes zijn en hoe de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus zijn.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:05

Lastig Puera zo’n blessures. Doe je ook eenbenige oefeningen om die kracht weer beter gelijk te krijgen? Ik merk dat ik daar echt veel aan heb gehad, en nog steeds. Ik ben belachelijk hypermobiel maar tegelijkertijd door die jarenlange stabiliteitsoefeningen ook belachelijk goed stabiel.

Klinkt inderdaad druk Piekosjj! Maar ook weer als een heerlijke omgeving om te lopen als je de tijd weer hebt.

Ik ben helemaal blij. Zo lekker gelopen, heb 5 van de 8 400-jes op hetzelfde fietspad heen en weer gelopen, dat is voor hier relatief vlak. Alleen had ik de ene kant op flinke wind tegen, en de andere kant op die wind dus in mijn rug :+ Zo hard als ik vrijdag liep, liep ik vandaag weer :D alles daar eigenlijk tussen de 5:00 en 5:30. Was ook precies op tijd want toen ik thuis kwam begin het te plenzen :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:06

Piekosjj het ziet er prachtig uit waar je nu woont!

Puera wat balen van die blessure, schiet niet op zo.

Greetje jij gaat ook weer als een speer zeg!

Ontherun, je bent ook goed bezig!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:54

Allemaal lekker aan het lopen zeg. Puera, vervelend zeg, nog niet helemaal 100%.

Piekosjj, staat mij nog te wachten, verhuizing. Zal wel wat tijd in gaan zitten.

Ik ga alweer bijna twee maanden, drie keer in de week naar de sportschool. Hardlopen even wat minder, gisteren wel gelopen. Ging best aardig na een paar weken niet te hebben gelopen. Ik kan mijn bovenbenen nu wel iets voelen.

En ja, ik vind dit ook betere temperaturen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:39

Ontherun, voor mijn linkerknie wel. Dat werkt goed.

Fijn dat je met die oefeningen toch kan blijven lopen.

Krachtverlies is misschien ook niet de juiste uitdrukking. Normaliter kan ik elke pas kracht zetten, om het tempo te bewaren. Nu voel ik iedere keer als ik mijn linkerbeen naar voren zet, mijn hamstring trekken.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:13

Nog veel mensen goed bezig hier!

Puera, dat klinkt wel als iets waarbij oefeningen zouden kunnen helpen, niet?

Piekosjj succes met weer opbouwen!

Ik heb het vorige week wat rustig aan gedaan, mijn benen voelden nog wat moe na de fantomes. Deze week weer aan de bak, 12 weken om me voor te bereiden voor de marathon in Kasterlee.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:14

Goed dat je het zegt, ik ga die halve van Kasterlee eens bekijken!

Ik heb super veel last van m'n rug (gehad) en dus even niet gelopen, wel braaf m'n oefeningen gedaan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:31

Ingeschreven!!! :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:13

Ik ben ook weer opgestart. Warmte, veel dierenoppasklussen, garmin gehackt, er waren even genoeg redenen om niet te lopen en dat was ook prima :) ik heb een vrij drukke agenda dus moet er flink naar plannen dus even pauze is ook niet slecht :D nu weer zin in! Deze keer het HM programma met Greg.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:15

Mooi mooi! Hoe vaak ga je trainen per week?

Ik ga m'n Trenara maar weer eens aanspreken tegen 15 november dan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:21

Greg wil dat ik 4 keer loop. Naast 6/7 werken, en drie keer rijden plus stal en een sociaal leven beetje pittig haha.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:21

Zwijg stil, mijn agenda krijgt het ook terug. 't Was nu net leefbaar...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:55

Ja ik wil het niet anders maar ik moet wel echt super gemotiveerd zijn anders komt het er echt niet van.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:11

Weer is nu een stuk beter maar ik had afgelopen week andere prioriteiten dan hardlopen waardoor ik wat minder en op ongunstiger tijden heb gelopen dan normaal. Wel veel gewandeld, gefietst en met de paarden bezig geweest :)

Jeetje greetje 180km! Had je vakantie? Lijkt me anders ook niet te plannen..

Gaaf Piekosj, klinkt als een prachtige locatie :D

Altijd motiverend om te horen hoe het bij jullie gaat.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:12

Poes dat is bij velen van ons hoor! Als je het hardlopen wil combineren met werken, gezin en paarden (of andere hobby) is het altijd puzzelen, dan moet je inderdaad goed gemotiveerd zijn!

Memuska wow direct ingeschreven, goed joh!! Wij nog niet, ik wacht nog heel eventjes, er staat op hun site of facebook nergens iets van corona-maatregelen ofzo.
Retietrail hebben we wel al ingeschreven, dat is ook een leuke, vlakke trail, moest je daar ook zin in hebben.
Hopelijk snel beter met je rug!
Ik ben ook een nieuw trenaraschema gestart. Heb de peak pro genomen, omdat die ondergrond en hellingsaanpassing heeft en omdat die vanzelf het schema aanpast als je er eentje gemist hebt of hebt aangepast ofzo. Tis 1 maand gratis en dan nog maar 2 maanden tot de marathon, dus ik dacht, die 20 euro kan er nog wel af.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 06:56

Ik overweeg 'm ook, de Peak (al dan niet Pro), OF ik laat een schema aanmeten bij die man waar ik de lactaattest liet doen... We shall see...

Ik verwacht geen grote aankondigingen naar maatregelen toe, ik zie wel gewoon of het doorgaat en anders zal het volgend jaar zijn. Ik heb het zoooooooooooooo gehad met al die Corona-zever. Bleuh!!! #serieusdipje.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:57

s1993 schreef:
Jeetje greetje 180km! Had je vakantie? Lijkt me anders ook niet te plannen..

Ja ik had vakantie, anders was het zeker met die warme dagen niet gelukt. Nu kon ik op tijd vertrekken en dan was ik rond een uur of 10 al weer klaar. Maar dat zou veel te laat zijn als ik moest gaan werken. En in de avond had het naast het werk wel te veel energie gevergd.
Gisteren na het werk een rondje van 23km gedaan, dat is dan nog te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:47

Ik heb vandaag zó genoten van het lopen. Vanmorgen 11km bijkletsrondje over de hei met een vriendin en vanmiddag nog een 5km vol gas op de weg en daarna 2km uitlopen. Ik vloog echt! Het was mijn snelste 5km, alleen ben ik even gestopt bij een watertappunt, dus dan telt ie niet.
Ik liep hem gewoon in 4.34/km. Stond er zelf van te kijken.

Memuska ik voel met je mee qua corona, ik ben het ook zo zat!!

Greetje wat heb je weer veel kms gelopen, heerlijk als je daar de tijd voor hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:15

Katharinaa schreef:
Poes dat is bij velen van ons hoor! Als je het hardlopen wil combineren met werken, gezin en paarden (of andere hobby) is het altijd puzzelen, dan moet je inderdaad goed gemotiveerd Zijnf.

Ja. Ik zie gewoon wel redelijk wat mensen rond me met rustigere agenda’s die ‘geen tijd’ hebben om te sporten. En dat terwijl ik ook nog heel vaak niets doe haha.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:28

Supervixen schreef:
Greetje wat heb je weer veel kms gelopen, heerlijk als je daar de tijd voor hebt.

Daar heb je vakantie voor he, lekker doen waar je zin in hebt. Maar ik ken ook genoeg mensen die die afstanden per week lopen ook als ze geen vakantie hebben en een fulltime baan. Het is dan een kwestie van prioriteiten stellen , maar bij mij zou het ook een energie dingetje worden hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:34

Ja ik zou ook niet veel energie overhouden als ik zoveel kms zou lopen naast het lesgeven aan 30 kinderen. Dat kost op zichzelf namelijk al heel veel energie.
Dus snap wel dat dat een energieding wordt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:20

Helemaal mee eens Greetje. Knappe afstanden hoor. Heb jij nog iets van wedstrijden op de agenda staan?

Ik sport rustig 2x per dag in mijn vakantie :') maar ik ga dan ook het liefst de hele dag door met van alles en nog wat doen. Mijn adhd komt naar boven ofzo geloof ik _O- maar, 180km red ik niet hoor, dat trekken mijn kuiten nu ook nog niet.

Wat een snelheid SV! Je bent echt goed geworden zeg. Ik wil wel wat van je snelheid O:)

Poes herkenbaar. Ik weet genoeg mensen (en patiënten van me) die eeeeeecht geen tijd hebben om te sporten hooooorrrrrr >;) ze maken minder uren dan ik doe

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:34

ontherun schreef:
Helemaal mee eens Greetje. Knappe afstanden hoor. Heb jij nog iets van wedstrijden op de agenda staan?

A.s zaterdag ene trail van 43km en dan 3 weken later een 24 uursloop.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:11

Wauw zo’n 24-uursloop lijkt me wel heftig hoor. Hoeveel km denk je dan te gaan lopen?