Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:45

Ja maar hè anders moet je eens nee zeggen en dat kan echt niet :')
Okee ik snap het hele idee achter "zeggen wat je wel verwacht ipv wat je niet wil" en "verdraaien naar iets wenselijks" maar dit klinkt alsof het eh.. ver gaat :o

Qimm, als het je eigen vrije zieltje is dan kan dat toch alleen maar schattig zijn :')

Marjo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:47

Hmm zouden ze bij onze buren die opvoedingstechniek ook gebruiken??

secricible

Jemig, als ik dat soort dingen lees dan word ik spontaan bang dat ik na de bevalling ook een vlaag van verstandsverbijstering krijg en gestoord wordt door de bevalling. Hoe kan iemand zo 180graden draaien joh? Ik mag toch hopen dat ik zo nooit wordt...
Ik vind de tekst bijna satirisch, kan het gewoon niet serieus nemen

Hilli

Magrathea schreef:
Omg, geweldig :')
http://www.me-to-we.nl/kinderen-zijn-na ... ukkertjes/
Die arme mensen :(:) Dat is ook zo'n fout die je één keer maakt en daarna nooit weer

Om die reden gaan wij niet meer naar kinderverjaardagen. Mocht er een feestje 'vroeg' beginnen dan komen we inderdaad pas tegen etenstijd. Dat scheelt en maakt het ook echt leuker om ergens langs te gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:48

Al die stukken (die ik tot nu gelezen heb) hebben een beetje een 'speld-gehalte' Ik vind het heerlijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:58

Dat heet 'onvoorwaardelijk opvoeden', ik heb een blauwe maandag in die fb groep gezeten. Ik vraag me gewoon af waar iemand het geduld vandaan haalt om niet boos te worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:59

Qimm schreef:
Hoe kun je nou géén last hebben van gillende kinderen??

Heel veel moeders horen het ook gewoon niet meer.. Ik denk net zoals dat wanneer je naast het spoor woont je de trein niet meer hoort.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:07

lieveli schreef:
Dat heet 'onvoorwaardelijk opvoeden', ik heb een blauwe maandag in die fb groep gezeten. Ik vraag me gewoon af waar iemand het geduld vandaan haalt om niet boos te worden.

Maar juist aan opvoeden zijn wel voorwaarden verbonden toch? Ga je dan echt altijd het gesprek aan - 'Nee Windvlaagje, zo doen wij hier dat niet' en is het dan nooit eens 'En nu is het klaar en anders zwaait er wat'?

Dan ben ik niet alleen bewust kinderloos, maar gelukkig ook volledig ongeschikt als moeder :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:08

Ik vind jou heel geschikt klinken :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:11

Qimm schreef:

Zo praten wij hier niet, Qimm. Zoals je begrijpt, heeft elk mensje in zijn leven zijn eigen ambities. Dat accepteren wij daarom dan ook gewoon.

Zoiets? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:14

Hilli schreef:
Qimm schreef:

Zo praten wij hier niet, Qimm. Zoals je begrijpt, heeft elk mensje in zijn leven zijn eigen ambities. Dat accepteren wij daarom dan ook gewoon.

Zoiets? :')

Ik houd van je Hilli maar ik vind het niet zo leuk wat je nu zegt. Hoe kan ik je helpen om andere dingen te zeggen die ik wel leuk vind?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:18

Ik heb wel eens een expert artikel van die methode gelezen en het idee achter de methode is eigenlijk zoiets als natural horsemanship. Ofwel, als je meteen goed acuraat reageerd heb je zelden echt ruzie.
Helaas zijn kinderen net paarden en zijn er verrekte weinig Monti Roberts ouders die echt begrijpen waar het eigenlijk om gaat. Dan krijg je dus de zweef opvoeders die 3 uur al zwaaien met hun leadrope bezig zijn met trailer laden en het compleet verwarde ponietje inmiddels quarter bespiering heeft door het eindeloze achteruit geloop.......

Ik ben voor een verplicht opvoed examen voordat je aan huisdieren/kinderen begint.
=:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:24

Lieveli, een glaasje wijn zou helpen :j

Opvoedexamen of -hulp lijkt me een goed idee maar wel lastig. Ik denk wat MR in het geval van NH doet is op het juiste moment op de juiste manier reageren. Is dat talent of een aan te leren vaardigheid?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:05

Och och.... ik moest even naar de AH voor wat vergeten boodschappen.
Twee kinderen waren letterlijk tikkertje aan het spelen :?. Ouders vonden het wel makkelijk kennelijk, er werd niks van gezegd iig.
En een ventje had zn armen vol met zakken snoep due hij zelf uit het schap had gegrist, toen hij die terug moest leggen kreeg ie een driftbui en trok hij het hele schap maar leeg.... :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:19

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:05

Ellende :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:07

RoosG schreef:
Wij behandelden onze hond ook een beetje als een kind. Zorgden voor oppas als wij weg moesten ('Opa en oma', mijn vader en schoonouders pasten vaak op en noemden zichzelf zo), gingen met elk wissewasje naar de dierenarts (wat volkomen terecht bleek) en hadden speelafspraken met andere mensen.

Het is nu anderhalve maand geleden dat we haar hebben laten inslapen en mijn vriend zij afgelopen week 'Hoe krijgen mensen kinderen nadat hun kind is overleden? Hoe kunnen ze dat aan?' En eigenlijk beschrijft dat wel een beetje hoe we ons nu voelen, haha.

Wat naar, sterkte :(:)
En ik kan mij het goed voorstellen hoor, dat je haar ziet als kindje. Ik denk dat ik dat ook doe. En ik moet er niet aan denken dat ze doodgaat, maar weet ook wel dat het onvermijdelijk is :\ Dat ze nu eenmaal niet zo oud worden als mensen.

Die me to we is wel erg trouwens, ik snap wel dat het een guilty pleasure is! :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:56

lieveli schreef:
Ik houd van je Hilli maar ik vind het niet zo leuk wat je nu zegt. Hoe kan ik je helpen om andere dingen te zeggen die ik wel leuk vind?

Je zou haar een fles Slurpwijn kunnen voeren. Misschien helpt dat. Die waren laatst in de aanbieding geloof ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:01

oomens schreef:
lieveli schreef:

Je zou haar een fles Slurpwijn kunnen voeren. Misschien helpt dat. Die waren laatst in de aanbieding geloof ik.

Deze week in de Bonus bij Albert Heijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:22

25% korting. :') ik heb nu alleen Tulipe koud staan, net zo lekker en 2.0 speelt bij oma. Wees welkom!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:41

Ik ben Legend of Zelda: Twillight Princess weer aan het spelen. Er zitten echt super veel irritante kinderen in het spel zeg :') Eentje die dan per se je zwaard wil lenen waardoor je later hulpeloos moet toekijken hoe er iemand wordt ontvoerd door enge monsters

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:23

Magrathea schreef:
Ik ben Legend of Zelda: Twillight Princess weer aan het spelen. Er zitten echt super veel irritante kinderen in het spel zeg :') Eentje die dan per se je zwaard wil lenen waardoor je later hulpeloos moet toekijken hoe er iemand wordt ontvoerd door enge monsters

Die kinderen zijn echt super irritant :/

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:39

Deze kwam ik net tegen op Facebook :')
Afbeelding

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:45

....heb je altijd nog de MAP :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:50

Sanet schreef:
Magrathea schreef:

Die kinderen zijn echt super irritant :/

Ja echt _O- En dan ook nog die zwangere vrouw die toevallig vergeet dat ze jou een hengel moet geven omdat ze haar wiegje in de rivier heeft gegooid en zich toch afvraagt waar hij zou kunnen zijn :') Zijn niet de meest intelligent mensen daar