Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:14

Even een quote van eerder in het topic

linoleum schreef:
Bij deze:

Het duurt 3 dagen zoeken, maar toch een artikel gevonden waarin duidelijke cijfers worden gegeven over spieropbouw.

Een gemiddelde vrouw kan 0,05 tot 0,10 kg spieren per week aanmaken (0,20 tot 0,40 kg per maand)

http://www.fitfoodfitness.nl/fitness/ho ... e-er-over/

Ik weet er het fijne niet van hoor, maar voor zover ik weet is het onmogelijk om zo veel aan te komen in spier in korte tijd.

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:17

dat lijkt me inderdaad wel heel hoopvol, 1.5kg in 2 weken. Ik denk eerder dat je spieren wat voller zijn geworden, meer vocht vasthouden en verder is schommelen natuurlijk heel normaal. Gewoon lekker doorgaan met wat je doet en dan over een maand nog eens kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:18

Vond het al zo raar _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:20

Janine1990 schreef:
Wat Cheetah en Laura zeggen inderdaad... Oké, word dan wel niet ongesteld.. Maar ik schrok niet meer van schommelingen.

En ik sport niet fanatiek, ik ben een luie amazone. :')

Maak me ook niet enorm druk over mijn gewicht, gelukkig. Maar hou het wel in de gaten, want ik denk dat ik niet zo gedisciplineerd ben als jij Gribaldi.

Haha ja sinds kort hoor :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:22

Do wat doe jij hier :') Hoe gaat het sporten? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:24

Wie is Gribaldi? :') _O-

Hoi skeet, ik ben hier om mee te praten.

Sporten gaat goed! Momenteel kan ik zegmaar niet lopen van de spierpijn en de liften zijn ineens allemaal buiten werking. Ik zit op de vierde etage. :+

En bij jou? Al die healthy food posts op insta enzo

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:26

:') :') :')
Spoiler:
bekijk even dat filmpje }>

Hahaha :') Lekker die billen trainen *\o/*

Ja heb het er maar druk mee dat ik zelfs de drankjes laat staan, ergens gaat het mis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:28

Nee ik ga m niet kijken, ik zag iets naakts en toen dacht ik nope nope. _O-
Of bedoelde je die van fb?

Goeeed bezig man! *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:30

Als ik spierpijn heb ben ik ook al gauw een kg zwaarder, dus dat zou t wel kunnen verklaren!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:38

_Dominique schreef:
Nee ik ga m niet kijken, ik zag iets naakts en toen dacht ik nope nope. _O-
Of bedoelde je die van fb?

Goeeed bezig man! *\o/*

Hahaha oh die ene ja naakt lopers :')
Ik bedoelde die laatste ja :') :') :')

Ben benieuwd over 5 maanden, of mijn doel behaald is :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:09

Emmaa_ schreef:
Ik ga je bubbel even uit elkaar spatten Do, sorry :o Vrouwen komen gemiddeld maximaal 3 kilo per jaar aan in spieren. Dat je in 2 weken 1,5 kilo aan bent gekomen door spieropbouw is fysiek echt niet mogelijk. Het kan natuurlijk wel heel goed dat je vocht vasthoudt of dat je toch wat meer bent gaat eten omdat je bent gaan sporten.

Sterker nog, als je daarnaast caloriebeperkt eet is het bijna niet mogelijk om in spieren aan te komen, of je moet heel specifiek gaan eten met een hele kleine marge onder je daadwerkelijke verbranding.

Over het wegen, ik weeg 1x per week. Vind ik meer dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:10

Ik weeg me nu even dagelijks, omdat ik voor mezelf wil kijken hoe dat mentaal gaat en ook wat voor invloed bepaalde soorten voeding hebben op mijn gewicht. Wel grappig, gister volledig uit het gareel geslagen en (veel) wijn gedronken en midden in de nacht nog een burger king kingdeal weggewerkt, maar vanmorgen toch weer 0.3 eraf.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:25

Beter Emma :D Wel raar he, heb soms ook dat ik denk 'ben net een olifant door mn eetgedrag gisteren' en dan valt het soms reuze mee..

Ik ben eindelijk uit de 71 kg, is wel 1,5 jaar geleden dat ik 70,5 kg woog.. dus ik ben blij. Nu op naar helemaal uit de 70.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:29

Emmaa_ schreef:
Ik weeg me nu even dagelijks, omdat ik voor mezelf wil kijken hoe dat mentaal gaat en ook wat voor invloed bepaalde soorten voeding hebben op mijn gewicht. Wel grappig, gister volledig uit het gareel geslagen en (veel) wijn gedronken en midden in de nacht nog een burger king kingdeal weggewerkt, maar vanmorgen toch weer 0.3 eraf.

Als ik alcohol drink avonds ben ik de dag erna altijd lichter, ontrekt toch best wat vocht kwijt. De 2e dag ben ik dan meestal wel weer echt zwaarder

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:32

Misschien moet ik terug Alcohol gaan drinken :') heb al een maand en 2 dagen niets meer gedronken :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:37

The_Cat schreef:
Misschien moet ik terug Alcohol gaan drinken :') heb al een maand en 2 dagen niets meer gedronken :D

Wees verstandig, drink af en toe een wijntje :+

Ik ging ooit los, een hele avond... Na weken lang geen alcohol en weinig eten.
Na een paar wijntjes een paar porties bitterballen genuttigd. Hartstikke lekker! Toen bij vriendin nog wat likeur...

Een kwartier voor de plee knielen hielp niet... Toen maar wankel naar huis gefietst... En de eerste wasbak die ik tegen kwam volgegooid... :+ Sta je dan midden in de nacht...

En zo vreselijk veel had ik toen niet gedronken kan ik je zeggen :P Onder normale omstandigheden kon ik er prima tegen. En nog steeds. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:39

Jha, normaal ben ik zo een vrijdagavond genieter :p Op het einde van mijn werkweek durf ik inderdaad al eens een gin te maken, waar ik dan de hele avond van kan genieten. Maar was uitgedaagd om mee een hele maand geen alcohol te drinken, als je dan zo weinig drinkt als mij, dan voel je daar niet veel van :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:02

Ik ben 1,8 kg afgevallen in precies 1 week tijd. Het doel was om 800 gram per weeg af te vallen, maar de eerste paar kilo's is toch allemaal vocht vermoed ik...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:17

Ik ben dan weer per definitie zwaarder als ik heb gedronken :')

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:51

Welkom Dominique :)

Goed bezig Finnens!!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:41

_Priscilla schreef:
Ik kijk best veel vlogs op Youtube, dat is ook niet best. Zoveel eten zie je dan voorbij komen.

Jaa dat doe ik ook & meestal is het ook allemaal lekker eten <3

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
L: appel en cup a soup
T: 1 Rijstwafel met sandwich spread en 1 met kipfilet
A: Sla met tonijnfilet en gebakken aardappeltjes
T:?

Beetje gek dagje maar had een meeloopochtend gepland op een andere afdeling op mijn stage, vond het alleen zo interessant dus ben s middags ook nog gebleven! Alleen had geen lunch bij, alleen een appel haha

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:54

Ja inderdaad, maar zelf als het ''gewoon'' gezond eten is krijg ik er honger van :p

Ik ben echt geschrokken van de hoeveelheid kcal in mijn avondmaaltijd :wow: Ik had een recept gezien voor vegan pesto pasta. Basically als saus: avocado, spinazie, pesto , soyamelk, basilicum , knoflook in de keukenmachine, (glutenvrije) pasta koken , een uitje en cherry tomaatjes even in de pan en daarna alles bij elkaar gooien. Bijna 1200 kcal :oo
Nu dacht ik dat ik ongeveer anderhalve portie had gemaakt maar het vult als een tierelier dus zijn uiteindelijk 2 porties geworden. Dus dat maakt het 600 kcal en is het weer te overzien haha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:00

Pesto en avocado bevatten beide veel kcal. Idem voor pasta. Dus snap wel dat hij dan aantikt ;) maar 600 is prima!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:01

Ja inderdaad, van de avocado en pasta wist ik natuurlijk maar dat er in een lepeltje pesto ook zoveel zit jeetje haha.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:01

Zo.. even zitten. Hele dag in de benen geweest, huishouden en hondentraining van 11 tot 4. Ben nu aan het koken en straks nog kickboxen. Mag ik al naar bed? :')

Lijstje voor vandaag;

O: yoghurt met Weetabix, banaan en honing
T: ontbijtkoek minder suiker
L: 3 maisbroodjes met smeerkaas en salami
T: 2 mandarijnen
T: 3 meergranen rijstwafels met hummus en ham
A: rauwe witlofsalade met aardappelpartjes uit de airfryer

Die rijstwafels eet ik omdat ik eerst ga trainen (7 uur, rottijd) en daarna pas heel laat mijn avondeten neem. Ik moet echt om 4-5 uur eten wil ik geen last hebben van mijn eten tijdens het sporten, dus dan maar zo.