[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:08

Hij is dinsdag gezet! Wat ik nog wist van mijn vorige is dat je er alleen de eerste nachten folie op doet en voor de rest bloot, maar ik had school gister. Ben nu net op instructie van de artist begonnen met bepanthen smeren. Ben vandaag ook de hele middag weg, dus ik kan er beter straks gauw folie op doen? Als ie niet inmiddels alweer vast zit. Draag joggingbroeken nu trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:10

Is het mogelijk om een wijde broek te dragen oid? Ik zou echt proberen te voorkomen dat je hem elke keer in moet pakken.

Maar goed, ieder heeft z'n eigen genezingsproces. Ik kan heel slecht tegen folie om m'n lijf dus ik trek het er altijd gelijk af als ik thuis ben en dan komt het er niet meer op :=

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:19

De katoenen broek die ik gister aan had was vrij wijd, maar ik heb dikke kuiten dus veel wijder is lastig te vinden vrees ik. Hoop dat ik na har weekend gewoon weer een spijkerbroek aan kan iig.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:32

Kan je niet bovenop de Bepanthen een compres doen en die vastkleven met medische tape? Dat lijkt me misschien ietsje gezonder dan puur die folie. Zo deed ik het ook als ik mijn tattoo op mijn been wou afdekken met het paardrijden. Die compres absorbeert dan gelijk het wondvocht/zweet van je tattoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:47

Arethe schreef:
Ik heb deze week nog geboekt bij ze nav een voorbeeld op Facebook.
Ik heb de 25e van juli een afspraak

Wat ga je laten zetten?

Ik heb begin juli mn afspraak, daar was nog een plekje vrij. Denk dat ze wel al bijna richting augustus gaan qua plannen?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:21

idinn schreef:
Arethe schreef:
Ik heb deze week nog geboekt bij ze nav een voorbeeld op Facebook.
Ik heb de 25e van juli een afspraak

Wat ga je laten zetten?

Ik heb begin juli mn afspraak, daar was nog een plekje vrij. Denk dat ze wel al bijna richting augustus gaan qua plannen?

Ik ga voor een underboob ( in de stijl van de bovenste van de 3 laatst op facebook) en meteen eentje op m'n pols. Daar wil ik de hartslag van m'n pasgeboren dochtertje met haar naam & geboortedatum. Ben erg blij dat ze meteen beiden willen zetten want is best een reis voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:35

Tof! Nog iemand die de bovenste kon waarderen.. ben benieuwd hoe die van jou gaat worden! Ontwerp voor je pols klinkt ook mooi..

Wel prettig met zo'n lange reistijd dat ze tegelijk gezet kunnen worden.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:15

Je kan ook nog vaseline op smeren heel dik dat heb ik gedaan omdat het beetje stikt en dan wondvocht ook niet zo erg is en toen ik weg ging hele grote gaasje over heen geplakt over de vaseline folie is echt stikkend en niet goed

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:17

Vaseline word enorm afgeraden.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:18

Klopt maar heb ik altijd gedaan en geen ene tattoo is er lelijk of iets van geworden! Mijn broer is zelf tattoo zetter en toen bepanthen nog niet bestond gebruikte ook iedereen het! En tattoo artist werkt er zelf ook mee :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:19

Ik ben altijd meer van de uierzalf, die hype van de bepanthen snap ik niet zo, het zal gerust ook werken hoor, maar dat doet uierzalf ook. Vaseline zou ik niet weten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:41

Bepanthen is een geneesmiddel en heeft bestanddelen die het genezingsproces bevorderen. Lijkt me niet dat het een hype is, maar dat het gewoon bewezen is dat het goed werkt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:43

Bepanthen is wel van de laatste paar jaar ervoor was het altijd vaseline! Dus ja wel soort van hype :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:44

Of men heeft gewoon ontdekt dat Vaseline niet goed is? :+

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:46

Bepanthen heeft andere bestanddelen dan vaseline. Lijkt mij geen hype :n maar gewoon beter voor je huid.. Vaseline zou ik niet gebruiken, sluit het alleen maar af

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:57

Sowieso veranderen/onwikkelen adviezen zich. Ook is zijn er vele verschillende methodes die bij ieder persoon weer anders uitpakt. Netzoals in de medische wereld, vaak word iets jaren op een bepaalde manier gedaan met resultaat en opeens is het niet goed meer.
Bij de tattooshop waar ik nu 3 keer ben geweest werken ze bijv ook niet meer met folie maar met bandagespray, is overgenomen vanuit Amerika. Ook mocht ik gewoon met parfurm/alcohol vrije bodylotion smeren, iig iets om het verrig te houden zolang het niet de vasalineparafine was.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:48

Heb je gezien wat er in uierzalf zit? :+ Dat smeer ik ook niet voor m'n lol op een tattoo, no thanks.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:56

Vaseline en uierzalf zou ik allebei niet aanraden. Dat helpt niet net genezen en sluit alleen maar de wond af. Bepanthen werkt gewoon goed, kokosolie ook. Maar dat trekt heel snel in, dus gebruikte il allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:08

Als je er uiteindelijk maar iets opsmeert. Of dat dan bepanthen of vaseline is (of wat anders), ze doen gewoon wat ze moeten doen. Althans mijn tattoos zijn echt niet slechter door de vaseline vergeleken tattoos van iemand die zweert bij bepanthen.

Lekker smeren wat je zelf fijn vindt smeren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:10

Dat ligt er maar net aan hoe de genezing van je tattoo loopt en waar je hem hebt laten zetten. Door het af te sluiten met een dikke laag Vaseline of uierzalf kunnen er infecties ontstaan als er verkeerde bacterieen bij de tattoo worden opgesloten. Als je er toch voor kiest om het te doen, kies er dan alsjeblieft ook voor om voor het insmeren je handen echt even heel goed te wassen met zeep en de tattoo zelf ook even.

Ik vind het grote voordeel aan Bepanthen dat het intrekt en mijn huid soepel houdt, ipv alleen een vette laag achterlaten op mijn lichaam.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:52

Vaseline gebruik ik niet om dezelfde redenen dat ik ook geen labello gebruik. Vaseline is pure petroleum, een restproduct uit de aardolie industrie. Belangrijker is dat vaseline oneffenheden (wondjes, scheurtjes, droge huid) opvult, afdekt en het tegelijkertijd kapot maakt. Dat is ook exact de reden dat ke lichamelijk verslaafd raakt aan labello. Daar is petroleum ook het grootste bestanddeel. Dus het gaat er dan niet eens om dat het niks doet, het maakt het ook nog eens erger. Dan kan je nog bijna beter olijf olie op je huid doen (maar ook dat lijkt me niet het aller beste idee) het advies van vaseline overal opsmeren werd inderdaad altijd gegeven, maar dat was wel voordat men wist wat het precies doet met je huid. En wikipedia leerde me ook dat ongefilterde vaseline kankerverwekkend is, nou is de witte variant wel gefilterd, maar wil je dat dan echt nog op je huid?

Overigens moet iedereen die keuze zelf maken, maar dan is hier in ieder geval ietjes meer informatie.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 01:07

Oh ik heb een aantal jaar geleden een tattoo op mijn voet laten zetten, in januari dus ik moest wel dichte schoenen aan en moest ook gewoon werken met dichte schoenen. Maar wát een ellende := Ik heb er de eerste dagen een redelijk dikke laag met bepanthen op gesmeerd en er folie omheen gedaan, zonder folie plakte het aan mijn sok vast en kwamen de pluisjes van mijn sok aan mijn tattoo vast te zitten. Met folie ging het ontzettend broeien, maarja hoe moet je anders met een verse tattoo schoenen aan? :+ Ik weet wel dat ik noooooit meer een tattoo op mijn voet laat zetten _O-

Ik ben weer een beetje aan het rond kijken naar een goede shop voor mijn toekomstige sleeve tattoo. Kwam dit tegen op Pinterest en dit is precies de style die ik in mijn (half) sleeve zou willen <3

Afbeelding

Misschien dat jullie nog goede shops als suggestie hebben? Liefst rond Noord Holland

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 03:12

jasz schreef:
Vaseline en uierzalf zou ik allebei niet aanraden. Dat helpt niet net genezen en sluit alleen maar de wond af. Bepanthen werkt gewoon goed, kokosolie ook. Maar dat trekt heel snel in, dus gebruikte il allebei.

Ik wil wel even iets corrigeren, uierzalf sluit de wond niet af, de viezigheid kan er gewoon netjes uit, maar het voorkomt dat er viezigheid bij kan komen doordat het vet is.

En ja, die bepanthen is wat mij betreft een hype, bij kinderen wordt het nu ook alleen nog maar gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo wild van ben. Bij meerdere kinderen nu gezien dat ze er erg schraal van worden en bij uierzalf heb je dat probleem niet. Ik zie de toegevoegde waarde van het spul niet zo. Heb het nu een paar keer gegoogled, maar er is nou niet echt iets wat me enorm overtuigt dat het beter zou zijn. Ik ben dan vooral benieuwd hoe een tattoo met bepanthen eruit ziet na een jaar of 10, tov een tattoo met vaseline of uierzalf na die tijd. Vervagen doen ze volgens mij allemaal na een bepaalde tijd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:51

hyppolyte schreef:
En ja, die bepanthen is wat mij betreft een hype, bij kinderen wordt het nu ook alleen nog maar gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo wild van ben. Bij meerdere kinderen nu gezien dat ze er erg schraal van worden en bij uierzalf heb je dat probleem niet.

Je moet het ook niet voeren.. Is niet om te eten!

:D :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:32

hyppolyte schreef:
En ja, die bepanthen is wat mij betreft een hype, bij kinderen wordt het nu ook alleen nog maar gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo wild van ben. Bij meerdere kinderen nu gezien dat ze er erg schraal van worden en bij uierzalf heb je dat probleem niet. Ik zie de toegevoegde waarde van het spul niet zo. Heb het nu een paar keer gegoogled, maar er is nou niet echt iets wat me enorm overtuigt dat het beter zou zijn. Ik ben dan vooral benieuwd hoe een tattoo met bepanthen eruit ziet na een jaar of 10, tov een tattoo met vaseline of uierzalf na die tijd. Vervagen doen ze volgens mij allemaal na een bepaalde tijd.

Vaseline trekt de inkt uit je huid, dus dat zou ik al helemaal niet doen.