Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:36

F_Orumster schreef:
@ Mirriez, ik heb wel een busje pepperspray voor je als dat je moeder gerust stelt ;)
Wel jammer dat dat nu je limiterende factor is.

@ Mistral, kun je niet proberen zelf een soort interval te maken door beginnen te joggen met het idee dat je een hele afstand moet (zodat je traag begint) en evt loopminuten inlast op je gevoel (adem&hartslag). Dan wandelen tot je je herstelt voelt en dan weer de jog oppakken? Of je laat het erbij en je maakt deze periode steeds langer. Daarna de snelheid wat aanpakken? Je zal je hersteltempo een beetje moeten gaan zoeken denk ik?

Helaas sluimert hier een blessure die klinkt als peesplaatontsteking / hielspoor. Ik probeerde het vage pijntje afgelopen weken wat te negeren maar na het lopen maandag was het heel pijnlijk. Ik heb snel hiel-steunzooltjes gehaald voor in mijn veel te platte werkschoenen en dat voelt al fijner. Via de zoekfunctie hier op bokt las ik veel adviezen om er zo vroeg mogelijk mee naar de fysio te gaan dus daarvoor staat maandag een intake gesprek. Moeten zij maar even voelen en kijken of het inderdaad zo is.

Ik twijfelde erg of ik per direct het lopen moet staken, maar ga vanmiddag toch les 4 van de hardloopclinic proberen bij te blijven (ik ga hem toch meedoen Mistral ;) ). Ik overleg wel even met de trainer.

Nee ik ga maar niets uit mijzelf doen, de fysio ging helpen met een schema dus ik wacht het af. Hoop dat ik na morgen weer wat mag gaan doen.

Succes met lopen, je kunt altijd stoppen als de klachten toenemen toch?

Fijn dat de fysio je kan helpen Grit!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:18

MISTRAL94 schreef:
Nee ik ga maar niets uit mijzelf doen, de fysio ging helpen met een schema dus ik wacht het af. Hoop dat ik na morgen weer wat mag gaan doen.

Succes met lopen, je kunt altijd stoppen als de klachten toenemen toch?

Fijn dat de fysio je kan helpen Grit!

Ah ja daar heb je ook gelijk in. Ik ben benieuwd wat hij voor je in petto heeft.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:12

En toen was ik mijn sportbh vergeten :+ Dus ik kan niet mee.
Tenzij ik ze een uur vast wil houden :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:26

Ductape :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:50

Oeps nee zonder sport bh is niet handig..

mirriezz

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:32

Haha xd Forumster, vasthouden lijkt me niet fijn!

De pepperspray moest ik ook wel om lachen. Mij kennende zou ik hooguit mezelf in de ogen spuiten, maar mijn ma zou t nog wel eens interessant kunnen vinden.

Gelukkig kan ik wel lopen, alleen over wat drukkere wegen. Het is minder ideaal, maar geen ramp.

Vandaag naar vriendlief gelopen. Dat is een mooie 6km en voor mij ook een prima oplossing :)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:59

Vraagje voor alle hardlopende dames hier. Wie van jullie heeft er wel eens meegedaan aan een colorrun?

Ik ga komende zaterdag aan onze plaatselijke colorrun meedoen. En ik zocht wat tips wat betreft het schoon krijgen van kleding en vooral haar?! :D

Wie oh wie?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:16

Een pruik van de action dragen, die zijn er in hele felle kleurtjes dus past bij het thema :D
Afschrobben in de douche gaat goed als je een borstel in een washand steekt.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:09

Onder de douche gaan staan en kleren in de was. Ik heb na de colorrun in Amsterdam (van de 'originele' organisatie) nergens last van gehad.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:00

Ik las iets over babyolie in je haar doen, dan konden de kleurtjes niet makkelijk hechten. Ik ben zo bang dat mijn haar een regenboog wordt :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:05

welnee niets aan de hand. Laat je niet bang maken voor wat er in Leeuwarden gebeurd is. Er zijn alweer meerdere evenementen geweest waar geen problemen waren met de verf. Enige waar je rekening mee moet houden is eventueel de auto. Dat heb ik wel als lastig ervaren. Hoe je auto verf vrij blijft. Dat is redelijk gelukt met de vuilniszakken die wij mee hadden.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:07

MISTRAL94 schreef:
welnee niets aan de hand. Laat je niet bang maken voor wat er in Leeuwarden gebeurd is. Er zijn alweer meerdere evenementen geweest waar geen problemen waren met de verf. Enige waar je rekening mee moet houden is eventueel de auto. Dat heb ik wel als lastig ervaren. Hoe je auto verf vrij blijft. Dat is redelijk gelukt met de vuilniszakken die wij mee hadden.

Ik kan te voet gaan :D Maar bedankt voor de tip!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:10

Shivatjuh01 schreef:
Ik las iets over babyolie in je haar doen, dan konden de kleurtjes niet makkelijk hechten. Ik ben zo bang dat mijn haar een regenboog wordt :')

Ik zou eerder bang zijn voor mijn longen dan wat kleurstof aan de buitenkant of op de auto. Die schade zie je niet, merk je aanvankelijk niet maar zou het goed onderzocht zijn wat er gebeurd als je die zooi binnenkrijgt? Dus mijn advies als je gaat gasmasker op en de rest , ach een kleurtje in je haar is toch wel leuk.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:12

Ik hield mn adem in in de stukjes met het poeder. Het smaakte en voelde erg vies als je het inademde.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:17

Ik vond de losse poeder niet zo vervelend, de natte verf uit de verfkanonnen tijdens de afterparty daarentegen zou ik geen tweede keer willen opvangen :D Hoewel grappig voor een keertje, wat een zooi.

MISTRAL94 schreef:

Indd 150 liter vuilniszakken voor containers zijn handig, vooral als je er meer dan 1 meeneemt :') :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:24

Greetje63 schreef:
Shivatjuh01 schreef:

Ik zou eerder bang zijn voor mijn longen dan wat kleurstof aan de buitenkant of op de auto. Die schade zie je niet, merk je aanvankelijk niet maar zou het goed onderzocht zijn wat er gebeurd als je die zooi binnenkrijgt? Dus mijn advies als je gaat gasmasker op en de rest , ach een kleurtje in je haar is toch wel leuk.

Loop jij alle dagen met een gasmasker op?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:26

LizMD schreef:
Ik hield mn adem in in de stukjes met het poeder. Het smaakte en voelde erg vies als je het inademde.

Dat heb ik ook gedaan maar daar raakte mijn hartslag en ademhaling wel ontregeld van waardoor ik uiteindelijk niet kon blijven lopen. Maar goed dit zijn funloopjes, er wandelen meer mensen dan dat ze aan het hardlopen zijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:33

MISTRAL94 schreef:
Loop jij alle dagen met een gasmasker op?

Nee nooit, maar ik doe dan ook nooit mee aan een color run en probeer verder zoveel mogelijk fijnstof te vermijden. Kan natuurlijk nooit helemaal maar opzoeken ga ik het zeker niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:36

Ik heb afgelopen zaterdag de color run in Utrecht meegelopen en een paar maanden geleden in Doetinchem.
Mijn tips:

- doe een bril op!
- schoon shirt, schone schoenen en schone broek meenemen. Dan hoef je je ook niet druk te maken om je auto. Vieze kleren in een zak en niks aan t handje.
- niks aan je haar doen, het is er met 1 keer wassen al aardig goed uit.
- iets geks aan je outfit is altijd leuk!
- have fun!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:30

Heb net heerlijk gelopen. 9.5 km in 54 min. Ik kan echt merken dat ik weer veel beter ga lopen nu het koeler wordt buiten.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:56

Poeder droog afdoen of kloppen en dan pas wegspoelen. Heb je sterk geblondeerd haar zou ik het afdekkem. Dat is poreus en pakt graag kleur op.

Maismeel is geen fijnstof, het is een plantaardig poeder dat m.n. wordt voor voedingsmiddelen. De gemiddelde heel holland bakker ademt er meer van in.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:38

Kelly_ann schreef:
Poeder droog afdoen of kloppen en dan pas wegspoelen. Heb je sterk geblondeerd haar zou ik het afdekkem. Dat is poreus en pakt graag kleur op.

Maismeel is geen fijnstof, het is een plantaardig poeder dat m.n. wordt voor voedingsmiddelen. De gemiddelde heel holland bakker ademt er meer van in.

De gemiddelde wegwerker ademt ook meer fijnstof in dan ik. En die vallen allemaal gelukkig niet dood neer. voor mij geen reden het zelf toch niet op te zoeken.

Supervixen inderdaad met deze temperaturen kun je weer lekker voluit trainen. gisterenavond een heerlijk baantraining gehad. De voorbereidingen voor de marathon gaan goed.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:02

Supervixen schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag de color run in Utrecht meegelopen en een paar maanden geleden in Doetinchem.
Mijn tips:

- doe een bril op!
- schoon shirt, schone schoenen en schone broek meenemen. Dan hoef je je ook niet druk te maken om je auto. Vieze kleren in een zak en niks aan t handje.
- niks aan je haar doen, het is er met 1 keer wassen al aardig goed uit.
- iets geks aan je outfit is altijd leuk!
- have fun!!!

Thanks hier kan ik wat mee! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:31

Oh ja, voor de color run hoef je echt niet getraind te zijn, de helft wandelt :')

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:38

Supervixen schreef:
Oh ja, voor de color run hoef je echt niet getraind te zijn, de helft wandelt :')

Dat had ik al begrepen. Ik loop voor m'n plezier. 4 km is het maximale wat ik ooit doorgelopen heb. Dus die ga ik strakjes ook doen, dat moet al rennend/wandelend wel lukken :')