[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:51

Kan me goed voorstellen dat je het je heel erg aantrekt als ze zo'n rot opmerking maakt of je afkraakt, ik zou dat zelf ook doen. En super dat je zo'n lieve vriendin hebt, dat is echt heel fijn! :j
Ook gewoon lekker opbellen dus als je je onzeker voelt of iets in die trant, altijd fijn om even je hart te luchten met wat je dwars zit!

Ik heb zelf ook een vriendin die alles kan eten maar gewoon slank blijft, soms erg vervelend, maar dat is geen reden om haar af te kraken. En andersom ook niet, ze weet ook dat ik wil afvallen dus dat scheelt ook, dan komt ze niet elke keer met het idee om een broodje te kopen of iets dergelijks.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:53

Begon helemaal in het begin op 73,5. Toen ging het een tijdje goed, en kwam ik weer aan omdat ik het liet verslappen.. Uiteindelijk begonnen op 75. Een tijdje terug. En vanmorgen stond de teller op 71,4. Misschien nog niet zoveel eraf, maar ik ben blij dat het wat langzaam gaat. Dan kan ik mijn motivatie beter vast houden. Als ik in een paar weken 10 kilo er af heb, denk ik al snel "oh dan kan ik dat nog wel even eten, die 10 kilo gingen toch zo makkelijk" dus blij dat ik moeite moet doen. :) Moet wel zeggen dat ik niet echt heel dik lijk hoor, stevig wel. Na 10 jaar hockey gestopt, en was daar altijd 5x per week. Toen ineens kwamen de kilo's er bij. Toen ik stopte woog ik 61 kilo. (Een half jaar lang in Australië zitten buffelen met alle bbq's en drank hielp ook niet echt mee := )

Mijn 1e doel is de 70, als dat lukt wil ik naar de 65. En vanaf daar zie ik het wel, zo 'weinig' heb ik al heel lang niet meer gewogen. Ben overigens maar 1.64 :P

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:00

Nee precies Naoom_! Ik vind eigenlijk dat er nooit een reden is om iemand af te kraken, mensen hebben geen idee wat het met je kan doen.. :(
Ik ben ook blij als ik strakjes stage ga lopen dan ben ik er van af!

N0a, wat goed zeg! Het kan beter langzaam gaan, dan hou je inderdaad je motivatie beter vast, plus dat de kans dan groter is dat het resultaat blijvend is omdat je jezelf een nieuwe levensstijl aanleert ipv een crashdieet uitvoert :j
Ja als je zoveel gesport hebt en je stopt daar mee kan het heel snel gaan inderdaad. Leuk trouwens dat je gehockeyd heb, ik hockey nog steeds (maar dan TRIM, 1x in de week voor de lol en 'fun' competitie 1x per maand)
Oh Australie wat geweldig zeg! Maar die BBQ's werken niet echt mee nee haha, maar wel heel lekker!
65kg is een mooi gewicht met jouw lengte toch? En je zult ook vast veel spiermassa hebben als je zoveel gehockeyd hebt!?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:11

Leuk dat je hockeyt, het is ook een super leuke sport. Maar voor mij helaas niet te combineren met mijn paard. Ik ben vrij wedstrijd gericht ingesteld, en wil er dan ook graag 100% voor gaan. We zouden toen de overstap maken naar 1e klasse, en daarnaast moest iedereen verplicht trainer/scheidsrechter cursus volgen. En toen was het voor mij helaas niet meer te combineren :(. Ja Australië was echt super, moest stage lopen maar viel een beetje tegen. Had veel vrije-tijd, dus die heb ik maar nuttig besteed :').. 65 kg is een redelijk net gewicht, beter is volgens mij rond de 60, maar weet van mijzelf dat ik nooit (zeg nooit nooit) tot dat gewicht kom. Omdat ik inderdaad redelijk wat spiermassa heb, en vrij breed ben ook. Merk wel dat ik het hockeyen mis, als ik dan aan het hardlopen ben en een interval training doe, mis ik wel m'n teamies om tegen te racen haha :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:23

Ja heel herkenbaar, ik heb twee jaar geleden selectietraining gedaan voor Dames 1, en toen ik het trainingsschema zag dacht ik al: studie.. paard.. werk.. hoe dan? :') Toen ook die scheidsrechter/trainer cursus om de hoek kwam kijken ben ik overgestapt naar TRIM en dat doe ik nu samen met mijn mama :) (die hockeyt ook al heel lang) heel gezellig ook nu ik niet meer thuis woon! Maar dat is inderdaad niet te combineren, zeker niet als je met je paard ook graag wedstrijden doet etc.
Haha ja je moet iets met je tijd he! :+ Wel echt super gaaf hoor, om daar stage te lopen!
Als je weet dat je die 60 niet gaat halen, dan is 65 een beter doel inderdaad. Zeker als je gespierd bent, dat 'probleem' heb ik ook heel erg haha.
Haha ja ik vind de warming up en sprinttraining altijd het leukst en dan vooral de steigerung. Heerlijk vind ik dat!
Ik vind het in ieder geval knap van je, 't is niet makkelijk, zeker niet als je lichaam al gewend is aan sport..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:58

Hoi hoi,

Ik had eigenlijk een klein vraagje, weet niet of dit hier mag? Ik zie namelijk tegenwoordig dat heel veel mensen lijnzaad eten bij het ontbijt. Wilde het zelf ook eens proberen en nu zag ik bij de tuinen zoveel verschillende soorten dat ik niet weet welke ik moet hebben.

Moet ik gemalen hebben? Blonde lijnzaad, gewone lijnzaad? :Y)

Voor de rest zag ik hier overal nog goede tips voorbij komen dus die ga ik ook lekker toepassen!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:20

Lijnzaad, ik zou niet eens weten waar ik het kan krijgen :')

Nou, vandaag een enorme baaldag na de goede week. Koekje erbij? Zucht. En we hebben een bbq gedaan vanavond... Gaat een hele zware zomer worden zo... Ik moet inderdaad even 'ontwennen' denk ik zo. Nou, morgen dus weer een poging en nu maar kijken of ik deze avond wel red :) Denk het wel, want de bbq zet enorm aan (met een liter water erbij wil dat wel :x )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:35

Mandy wat lekker dat je even afleiding hebt kunnen zoeken in de stad! :)

Frummels, wat vind ik dit mooi om te lezen! Als je 1,80 bent en 73 kg weegt ben je inderdaad SUPER mooi op gewicht, maar zo moet je je natuurlijk ook voelen :). Echt super dat je je zo goed voelt! Enneh, maatje 38 is super netjes, je bent natuurlijk ook best lang :D Ik zit hier gewoon te juichen, vind dit zooo fijn om te lezen! Ben zo blij voor je <3! Het is zeker moeilijk om je van andere niets aan te trekken :(:) maar het gaat erom hoe JIJ je voelt :D

Sologirl, ik heb geen idee, gebruik het zelf niet.. er is vast wel iemand anders die antwoord op je vraag heeft :)

Mag ik mijn lijstje is plaatsen? Hebben jullie tips voor mij?

O: 3 bruine boterhammen, 2x belegd, 2x halvarine, 1x smeerkaas 1x vruchtenhagel
T: niets, pas half 10 ontbeten
L: 3 bruine boterhammen, 2x belegd, 2x halvarine, 1x pindakaas 1x vruchtenhagel
T: 1 peer
A: 1 bord kip siam
T: 250 ml magere optimel kwark, en neem straks nog een stukje fruit.

Drinken: water, 2 glaasjes zero ijsthee (3 kcal per glas)

Beweging: 1 uur gewandeld in totaal denk ik

Ik wil het volgende verbeteren:
- gezonder beleg op mijn brood, er is geen sandwichspread meer enzo is wel erg jammer. Maandag wil ik sandwichspread + halvajam gaan halen
- 's morgens een boterham minder eten, misschien vervangen voor een cracker ofzo.

Maar moet zeggen dat dit heel goed vol te houden is, daar ben ik heel blij mee want elke keer nam ik te weinig eten, kreeg honger, at weer te veel, dan te weinig, ect..

Heeft iemand trouwens een grove schatting van hoeveel kcal ik nu eet op een dag? :) Edit: of waar ik dat kan uitrekenen? :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:44

Vruchtenhagel en smeerkaas zou ik laten staan, boterham zou ik niet vrvangen voor een cracker, verder zou ik zonder pakjes gaan koken en optimel yoghurt bevat suikervervangers waar je over zou kunnen discussieren of dit wel gezond is.
Calorieen kun je zelf berekenen op het internet, bijvoorbeeld fatsecret.nl .

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:47

Mootje schreef:
Vruchtenhagel en smeerkaas zou ik laten staan, boterham zou ik niet vrvangen voor een cracker, verder zou ik zonder pakjes gaan koken en optimel yoghurt bevat suikervervangers waar je over zou kunnen discussieren of dit wel gezond is.
Calorieen kun je zelf berekenen op het internet, bijvoorbeeld fatsecret.nl .

He is smeerkaas (was trouwens 20+) niet gezond? Ow ik dacht altijd van wel, balen..

Mmm ja ga morgen weer zelf koken denk ik :D, zonder pakjes en gedoe, dat is wel een goede :)

Welke magere kwark nemen jullie altijd dan? :)

Thanks, ik ga even op je site kijken :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:51

zo ben een hele dag weggeweest en er is een hoop bij gekomen.

ben vanmorgen eerst wezen aqua gymmen, daarna met dochter naar zwemwedstrijden geweest.
ze heeft super gezwommen

de weeg schaal stond vanmorgen op 75 kilo dus gaan rustig naar beneden

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:04

Beste is gewoon te eten waar weinig ingrediënten in zitten, kan er ook nooit zoveel aan toegevoegd zijn wat rommel is. 'Thuis' kookt mijn moeder gewoon heel 'puur', dan is het wel volle melk (van de koeien) wat we drinken en gebruiken voor toetjes, maar soms wordt je inderdaad niet vrolijk wat er voor suikers in de yoghurtdrankjes zitten of wat voor ingrediënten er allemaal in de vla zit welke je koopt. Ook het vlees is dan van eigen koeien of van de slager, maar je merkt wel dat dat gewoon vlees is, zonder al te veel toevoegingen. En groente etc uit eigen tuin. Staat gewoon tegenover dat ik hier veel meer beweeg, is altijd wel wat werk te doen.
Dat probeer ik zelf ook zoveel mogelijk te doen als ik zelf weer moet koken, gewoon niet te veel kant en klare dingen te kopen, en ik merk dat ik het ook niet erg vind om een paar keer in de week geen vlees bij het avondeten te eten - vind supermarktvlees gewoon niet zo lekker aangezien ik vlees van eigen koeien gewend ben ;).

En Frummels idd, denk dat jij gewoon een super mooi sportlichaam hebt :)! Blij dat je je goed voelt met je gewicht :) Dat is het belangrijkste.

Tolarone, sla gewoon komkommer, tomaatjes, paprika en vis in voor de bbq en niet al te veel sausjes, dan is het op zich niet zo heel slecht :D. Kunt op zoveel manieren 'gezondere' bbq'en!

Fijn dat je dochter goed heeft gezwommen, is ze fanatiek met zwemmen? Fijn dat je gewicht nog steeds rustig naar beneden gaat :D Ik weeg me vrijdag wel weer, zit er een beetje regelmaat in.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:10

Ik moet zeggen, vaak kookt mam (of ik :D) geen dingen uit een pakje, heel af en toe wel, maar da's dus toch niet zo gezond zo te lezen.

Vlees eten wij eigenlijk ook nooit zowat, heel af en toe wat biologisch vlees/vis maar dat is 1 á 2x per week denk ik.

Hebben jullie voorbeelden van magere kwark/yoghurt waar niet zoveel suikervervangers ect. in zitten?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:23

Naja, wat is gezond ;). Blijft gewoon een kwestie van gevarieerd eten en voldoende beweging :).

Denk als je gewoon 'normale' kwark of yoghurt koopt, dat het al eigenlijk wel meevalt met suikervervangers. En dan kun je er zelf wel wat doorheen gooien om het lekkerder te gooien, als in fruit of zo.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:26

Madeira, misschien kun je ook philadelfia meenemen, is ook lekker op brood, vooral die met bieslook :9
Zit geloof ik ook niet zo veel in.

Hier gaat het goed! *\o/*
Vandaag voor het eerst de workout "bechbabe" gedaan en dag 8 gedaan van de shred terwijl ik echt geen zin had :+
Ook heb ik een zak chips en een ijsje weten te negeren de hele dag!
En mijn gewicht is zelfs weer naar onder 'nt gaan terwijl het eerst weer omhoog ging, dus helemaal happy! :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:48

Dora88 schreef:
Beste is gewoon te eten waar weinig ingrediënten in zitten, kan er ook nooit zoveel aan toegevoegd zijn wat rommel is. 'Thuis' kookt mijn moeder gewoon heel 'puur', dan is het wel volle melk (van de koeien) wat we drinken en gebruiken voor toetjes, maar soms wordt je inderdaad niet vrolijk wat er voor suikers in de yoghurtdrankjes zitten of wat voor ingrediënten er allemaal in de vla zit welke je koopt. Ook het vlees is dan van eigen koeien of van de slager, maar je merkt wel dat dat gewoon vlees is, zonder al te veel toevoegingen. En groente etc uit eigen tuin. Staat gewoon tegenover dat ik hier veel meer beweeg, is altijd wel wat werk te doen.
Dat probeer ik zelf ook zoveel mogelijk te doen als ik zelf weer moet koken, gewoon niet te veel kant en klare dingen te kopen, en ik merk dat ik het ook niet erg vind om een paar keer in de week geen vlees bij het avondeten te eten - vind supermarktvlees gewoon niet zo lekker aangezien ik vlees van eigen koeien gewend ben ;).

En Frummels idd, denk dat jij gewoon een super mooi sportlichaam hebt :)! Blij dat je je goed voelt met je gewicht :) Dat is het belangrijkste.

Tolarone, sla gewoon komkommer, tomaatjes, paprika en vis in voor de bbq en niet al te veel sausjes, dan is het op zich niet zo heel slecht :D. Kunt op zoveel manieren 'gezondere' bbq'en!

Fijn dat je dochter goed heeft gezwommen, is ze fanatiek met zwemmen? Fijn dat je gewicht nog steeds rustig naar beneden gaat :D Ik weeg me vrijdag wel weer, zit er een beetje regelmaat in.

ja super fanatiek maar niet irritant.
je hebt kinderen als ze geen pr zwemmen ze boos zijn etc
maar zij heeft dat niet
zie haar ook nooit helemaal kapot het water uit komen.

ze heeft vandaag haar pr op de 100 wissel verbeterd van 1.38 naar 1.34

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:51

Tussendoor even een vraagje.. Ik at vanmiddag lijnzaadbrood, maar kreeg rond 5 uur erge steken in mijm buik..
Hoorde van sommige mensen dat je na lijnzaad een glas water moet drinken om dat te voorkomen, weet iemand hier daar iets over?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:01

Philidelphia zou ik ook niet nemen, dan zou ik huttenkase nemen. Er is een light versie van, dus dat zegt mi al genoeg :+
Madeira, gewoon magere franse kwark.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:36

Ik heb zelf altijd light zuivelspread. Is ook met bieslook, 18kcal. :)
Hier helaas net bezweken aan de m&ms en een zak chips :( ik heb er spijt van, en voel me nu niet lekker.. Misschien wel een goede les. Hoef ik het ook niet meer. Morgen mar even extra streng zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:39

Wat super leuk om te lezen Madeira, daar word ik nou weer vrolijk van! Bedankt voor het steuntje in de rug <3 Heel lief van je!
Ik dacht overigens ook dat smeerkaas 'gezond' was, neem altijd die van Slankie en dan met Sambal of Komijn.. ZO lekker op een dunne wasa cracker.. -O-
Misschien kun je proberen je zoete beleg te vervangen door hartig beleg? Bijvoorbeeld rauwe ham of kipfilet, ossenworst of zuivelspread ? Zuivelspread is ook erg lekker met schijfjes komkommer op een cracker of met stukjes (cherry)tomaat! :)
Dankje Dora, dat is ook zeker waar, ik moet gewoon nog een beetje leren om het me niet aan te trekken maar het is zo moeilijk als mensen om je heen zo vreselijk negatief zijn. Dan is het moeilijker om het zelf te gaan accepteren.
Sologirl: ik heb gewoon 'normale' lijnzaad van de tuinen. Als je het door je yoghurt e.d. wilt doen kun je het beste lijnzaadolie kopen, als je het in smoothies wilt doen dan vind ik persoonlijk gewone lijnzaad het fijnst.
Je merkt vooral dat je een stuk voller zit nadat je dit gegeten hebt :)
dipstaartje: leuk dat je dochter zo goed gezwommen heeft! Gefeliciteerd met haar nieuwe persoonlijk record. :j en wat fijn dat het goed gaat met afvallen!

ik heb na het avond eten niets meer gegeten want ik ben met een vriendin nog lekker met de paarden zonder zadel een rondje om geweest buiten. :)
Op de terugweg was er voor mijn neus een ongeluk gebeurd, gelukkig geen gewonden maar wel heel heftig, auto's alletwee totallos. Ik moest wachten op de politie en een verklaring afleggen dus ik was pas om half elf weer thuis :( (Stal is ook een stukje rijden, van den haag naar Wassenaar dus zo een 17 km).. Wel balen want vriendlief was eindelijk een avondje thuis want hij was vrij! Dat is heel zeldzaam in deze tijd van het jaar haha (hij werkt op het strand dus eigenlijk altijd aan t werk).
Maargoed we drinken nu nog samen een kop thee en dan ga ik lekker naar bed :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:54

Dipstaartje, naar welk gewicht wil jij? :) Goed bezig! En je dochter ook! :)

Tarzan, he goed bezig joh :D Super dat je het wist te negeren :)

Mootje schreef:
Philidelphia zou ik ook niet nemen, dan zou ik huttenkase nemen. Er is een light versie van, dus dat zegt mi al genoeg :+

Madeira, gewoon magere franse kwark.

Huttekase, hoor er zoveel goeds over. Heb het 1x geprobeerd en vond het echt niet lekker :P.
Ah, ik zou is kijken naar gewone franse kwark :)! Bedankt.

Frummels <3 graag gedaan meis! He wat naar van de ongeluk, gelukkig geen gewonden zeg, phoe!

Merken jullie ook dat je eigenlijk steeds minder honger/trek hebt in eten zodra je je netjes aan je eet ritme houd? Ik zat vanmorgen weer met tegenzin te eten, heb 1 klein bruin bolletje + cracker gegeten maar dat ging niet zo van harte, haha.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:00

Frummels schreef:
Wat super leuk om te lezen Madeira, daar word ik nou weer vrolijk van! Bedankt voor het steuntje in de rug <3 Heel lief van je!
Ik dacht overigens ook dat smeerkaas 'gezond' was, neem altijd die van Slankie en dan met Sambal of Komijn.. ZO lekker op een dunne wasa cracker.. -O-
Misschien kun je proberen je zoete beleg te vervangen door hartig beleg? Bijvoorbeeld rauwe ham of kipfilet, ossenworst of zuivelspread ? Zuivelspread is ook erg lekker met schijfjes komkommer op een cracker of met stukjes (cherry)tomaat! :)
Dankje Dora, dat is ook zeker waar, ik moet gewoon nog een beetje leren om het me niet aan te trekken maar het is zo moeilijk als mensen om je heen zo vreselijk negatief zijn. Dan is het moeilijker om het zelf te gaan accepteren.
Sologirl: ik heb gewoon 'normale' lijnzaad van de tuinen. Als je het door je yoghurt e.d. wilt doen kun je het beste lijnzaadolie kopen, als je het in smoothies wilt doen dan vind ik persoonlijk gewone lijnzaad het fijnst.
Je merkt vooral dat je een stuk voller zit nadat je dit gegeten hebt :)
dipstaartje: leuk dat je dochter zo goed gezwommen heeft! Gefeliciteerd met haar nieuwe persoonlijk record. :j en wat fijn dat het goed gaat met afvallen!

ik heb na het avond eten niets meer gegeten want ik ben met een vriendin nog lekker met de paarden zonder zadel een rondje om geweest buiten. :)
Op de terugweg was er voor mijn neus een ongeluk gebeurd, gelukkig geen gewonden maar wel heel heftig, auto's alletwee totallos. Ik moest wachten op de politie en een verklaring afleggen dus ik was pas om half elf weer thuis :( (Stal is ook een stukje rijden, van den haag naar Wassenaar dus zo een 17 km).. Wel balen want vriendlief was eindelijk een avondje thuis want hij was vrij! Dat is heel zeldzaam in deze tijd van het jaar haha (hij werkt op het strand dus eigenlijk altijd aan t werk).
Maargoed we drinken nu nog samen een kop thee en dan ga ik lekker naar bed :)

Dankje voor de recatie! Ik ga nu weer in m'n meeleesmodus en jullie tips uitproberen haha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:14

Slankie bevat veel meerdere chemische toevoegingen, kleurstof, smeltzouten en bevat verzadigde vetten, suiker en zout.
Verder heeft hetnauwelijks voedingswaarde, want de vitamines A en D die wel in kaas zit, zit niet in smeerkaas.
Ik heb gisteren een hand nootjes gehad en zo ongeveer voor het eerst had ik niet de behoefte om de hele verpakiing op te eten :+ Zal ik het toch ooit leren?
Vrijdag en zaterdag de hele dag bezig geweest op het dakterras. Het resultaat mag er wezen, maar ik heb me toch een partij spierpijn, met name in mijn rug... pfff, keramieken potten met planten erin zijn zwaar:')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:38

Mootje: balen zeg van die Slankie, dat wist ik echt niet -O- Maar zo af en toe op een cracker blijft toch wel lekker! Doe maar wel rustig aan met je spierpijn! Kan me voorstellen dat die potten niet zo licht zijn haha.
Madeira, Ja dat was best heftig, ik was ook heel erg geschrokken!
En ik heb dat inderdaad ook, als je een vast ritme krijgt dat je dan minder trek hebt.. Ik heb nog niet eens ontbeten want heb nog geen honger := Maar ik ga zo maar een cracker en yoghurt eten..
(Oh verrek kom net terug uit de keuken en we hebben geen beleg en geen musli meer dus dat zal ik eerst even moeten gaan kopen).
sologirl: graag gedaan hoor! succes met uitproberen :D

Ik ga maar eens douchen en naar de albertheijn, kijken of er wat lekkers als ondertussen wel brunch te halen valt.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:48

vandaag doe ik even niet veel , beetje inde tuin wat dingetjes doen.
morgen weer lekker aqua gym en dinsdag met personal trainer.
woensdag weer aqua