[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:12

Gaaf Melanie! En een hele mooie betekenis er achter!

De shop waar ik me tattoo wil laten zetten raad me aan om even langs te komen, volgens mij kreeg ik ook een reactie terug van iemand die zich bezig houd met de administratie.

Nu begin ik alleen heel erg te twijfelen, vind het ongetwijfeld een prachtige tekst.
Maar ben bang dat wanneer ik erna kijk ik elke keer weer geconfronteerd word met die mensen, die mij de pijn hebben aan gedaan.
En die wil ik het liefst natuurlijk zo min mogelijk door mij hoofd laten spoken.

Dus begin te twijfelen, hebben mensen iets soort gelijks en word je er inderdaad door je tattoo mee geconfronteerd?
Nu gaat eigenlijk het idee om juist iets positief te laten tatoeëren, waar mijn vriend ook in voor gaat komen wederom een Latijnse tekst maar ben nog druk opzoek.. Heb nog niet echt iets passend gevonden.

Kimbers

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:58

Ik heb iets op mijn arm staan waardoor ik er dagelijks aan herinnerd word dat ik een slechte periode heb gehad en ook dat het slecht met mijn pa gaat. Gelukkig zie ik het nog steeds als positief en herinnerd het mij juist aan hoe hard ik heb moeten knokken en hoe hard mijn pa nog steeds knokt, en het sterkt me. Maakt me ook wel dankbaar voor wat ik nu heb en het maakt me ontzettend trots op mijn pa.

Maar als je twijfelt.. Niet doen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:03

Allereerst, als je twijfeld moet je het niet doen :(:)

Ik heb een baby voetje op mijn voet getatoeëerd als symbool dat ik geen kinderen kan krijgen...
Tuurlijk is het iedere keer dat ik hem zie confronterend, maar direct daarna komt het gevoel dat ik het met dat symbool een plekje geef en er een sterker persoon door ben geworden!
Daar heb ik nooit aan getwijfeld :o

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:32

Ik heb een tattoo die symbool staat voor een moeilijke periode, maar ik heb juist allerlei elementen erin verwerkt die mij hebben geholpen. Het is een heel kleurrijk opvallend stuk geworden en mij herinnert juist eraan dat ik daar niet meer terug wil en vooral hoe ik dat moet blijven doen. Een soort super geheugensteun dus.
Maar inderdaad, twijfel is een no-no. :(:)
Je kunt altijd wachten tot je het zo'n positieve draai kunt geven dat je er 100% achter staat!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:26

Ik heb er ook een die mij doet herinneren dat ik accepteer wie ik ben en omga met (vergane) vriendschappen.
Geen moment getwijfeld. Elke keer als ik 'm zie ben ik weer even verliefd op zowel het idee/symboliek als de tat zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:55

twijfel = niet doen. Het kan altijd nog! (:

Zelf heb ik dus mijn overleden paard. toen nog aboluut janken-janken-janken wanneer ik ernaar keek maar uiteindelijk ben ik suuuuper blij dat ik haar bij me heb. het geeft mij rust. Het is natuurlijk iets totaal anders dat jou situatie, maar ik heb het tijdens de periode dat ik de tatooage heb kunnen draaien naar iets superbijzonders. - ze is altijd bij mij.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:15

Bedankt voor jullie reacties! :)

Als ik jullie hoor dan worden jullie er allemaal mee geconfronteerd, iets waar ik in mijn situatie inderdaad niet om sta te springen.
Ga nu opzoek naar een positieve tekst, denk dat ik er toch tegen aan moet lopen en heb gelukkig geen haast. :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:17

Ik wil een tatttoo laten zetten met de namen van mij drie lievelingspony,s eentje ervan is overleden maar als ik aan haar terug denk dan heeft ze het goed gehad dit wil ik in een diamant met met de letters er boven

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:19

Inderdaad wel verstandig om iets te zoeken wat een positief gevoel geeft :j
Hopelijk vind je iets wat dat gevoel kan geven!

Ik heb ook lang getwijfeld over een tattoo, uiteindelijk niet dat idee gebruikt.
Voor mijn vakantie kreeg ik een idee voor een tattoo en tijdens vakantie besloten dat ik hem echt wilde.
Toen de afspraak stond heb ik ook geen moment getwijfeld (en ik ben écht een twijfelkont := ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:19

nardxash schreef:
Ik wil een tatttoo laten zetten met de namen van mij drie lievelingspony,s eentje ervan is overleden maar als ik aan haar terug denk dan heeft ze het goed gehad dit wil ik in een diamant met met de letters er boven

leuk idee! :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:20

pimaude schreef:
nardxash schreef:

leuk idee! :)

Dank je wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:21

Darah3 schreef:
Inderdaad wel verstandig om iets te zoeken wat een positief gevoel geeft :j
Hopelijk vind je iets wat dat gevoel kan geven!

Ik heb ook lang getwijfeld over een tattoo, uiteindelijk niet dat idee gebruikt.
Voor mijn vakantie kreeg ik een idee voor een tattoo en tijdens vakantie besloten dat ik hem echt wilde.
Toen de afspraak stond heb ik ook geen moment getwijfeld (en ik ben écht een twijfelkont := ).

foto? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:17

Mijn zandloper staat juist voor de afsluiting van een zware tijd voor het gevecht dat ik met mezelf ben aan gegaan om beter te worden. Ik ben er heel blij mee en krijg er een heel goed gevoel van als ik er naar kijk en om knuffel er soms wel eens mee :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:41

ik heb ook de naam van mijn vorige merrie op mijn voet staan. en heb ik geen moment spijt van gehad. ze is nu bijna 3 jaar dood, maar ik kan nog soms zomaar in tranen uitbarsten als ik aan haar denk.

het liedje van Ilse DeLange doet me zo aan haar denken: I still cry...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:17

Mijn tattoo staat op m'n arm, zie hem vrijwel 24/7 confronterend is die zeker.
Maar haal er wel weer heel veel kracht uit :)
Doe wat je gevoel zegt @

MelissavdZee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:55

Hoihoi, mn zusje en ik willen een symbool wat met zussen te maken heeft als tattoo :)
Iemand ideeën? x

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:58

MelissavdZee schreef:
Hoihoi, mn zusje en ik willen een symbool wat met zussen te maken heeft als tattoo :)
Iemand ideeën? x

Dat gaan mijn zus en ik ook laten zetten volgend jaar :P
Wij kiezen waarschijnlijk voor een dromenvanger of een veer met "Sorore Aeternum"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:25

MelissavdZee schreef:
Iemand ideeën? x

bij tattostory's was:

zus: If I sink..
broer: ..I sink with you

Zoiets vind ik wel heel gaaf. Deze tekst dan wat minder maar iets soortgelijks, of een
regel uit een songtekst doormidden halen. (:

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:32

Maar los van elkaar heb je dan dus 'niets' aan die tattoo? Want hij is geen compleet en er zit geen betekenis aan los van elkaar. Stel dat één van jullie twee ooit iets overkomt, zal zo'n tattoo dan niet heel 'naar' aanvoelen? Want hij is niet meer compleet, zal dat ook niet meer worden. De ene is 'gezonken' dus dat zou jij dan eigenlijk ook moeten doen? Niet negatief bedoeld tegenover zulke tattoo's maar vraag me gewoon af hoe je de betekenis dan voor jezelf kan rechtvaardigen. Ik zou dat niet kunnen. Dan beter een symbool, vlinder, o.i.d.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:37

Zoiets zou ik ook niet mooi vinden. En ja als er wat gebeurd, zijn we toch nog verbonden, juist door zo'n tattoo denk ik :)
Ik wil het wel heel graag, ben alleen nog niet uit over de plek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:46

die 2 hadden er wel een verhaal bij wat er bij pastte. Zelf is het ook niet mijn stijl, vond de oma's leuker met hun visje naar elkaar toe.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:48

Het zussen symbool schijnen twee driehoeken met de punten naar beneden te zijn.

Ik heb vandaag gehoord dat ik 12 dec weer een tattoo erbij ga hebben :D Samen met mn zusje een symbool (samen 1) en dan zet zij de zin alis volat propriis en bij mij gaat de tattoo artist het symbool uitwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:49

dat is ook een vet idee mondy!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:02

Zo, altijd mee gelezen in dit topic en door dit topic bij Joy uit gekomen. 23 oktober gemaild, 30 oktober eerste datum gekregen, die moest ik afwijzen en gister een nieuwe datum gekregen en hoppa! 2 december mag ik onder de naald.

Op mijn linker schouder komt de tekst: You are not alone in life

Deze zin komt uit het nummer Our farewell van Within temptation.

Heb er super veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:37

Gaaf !! Welk lettertype ?