Dankje Suus, lief! Wat is jouw kleur er al snel uit! Vind dit met de highlights zo ook erg mooi Misschien kun je er iets met een astint over heen doen? Maar dan zou ik dat wel alleen doen bij de warme stukken. De stukken die al lichtblond zijn kunnen anders groen worden..
Ja na een paar weken was mn kleur al zo vervaagd... en daar betaal je dan dik voor! Ben serieus de laatste tijd echt veel geld kwijt aan de kapper en echt tevreden ben ik niet. Daarom dacht ik ook, misschien kan ik hier zelf iets aan doen.
Hmm. Dat is altijd zo zonde, als je veel geld betaalt en je bent niet tevreden. Kun je niet op zoek gaan naar een andere kapper in de buurt? Ik verf eigenlijk bijna altijd zelf, alleen als er echt iets drastisch moet gebeuren zoals ontkleuren dan laat ik dat bij de kapper doen. Het wordt bij de kapper namelijk nooit zoals ik het graag wil.
Wat sonde dat dje highlights er bij zijn gezet! Nu is het bayalage effect zo goed als weg. Mijn haar werd eerst ook altijd warm van kleur, maar nu ik altijd verf met een hele donkere bruin valt dat niet meer op. Ik zou het bovenstuk donkerder laten verven zodat de baayalage erin blijft. Laagje voor laagje verven met een kappers merk zoals Kiss (blijft goed zitten bij mij en is betaalbaar) en dan mengen met 3% ontwikkelaar. En je haar wassen met goede 'voorzichtige' shampoo's en zo min mogelijk wassen ook. Als je goed bent in zelf verven via een spiegel op spiegel is het opzich te doen. Doe ik ook regelmatig ivm mijn groene bayalage idee.
Hoi Elke, op zich hoef ik dus geen balayage meer omdat die kleur bovenin zo ontzettend snel vervaagde. Dus ik was akkoord om gewoon weer lekker blond te gaan dmv highlights
( wel jammer natuurlijk maar om nou elke 4 weken weer die balayage opnieuw te laten zetten vind ik ook zo'n gedoe )
Frummels
Geplaatst: 29-07-15 10:40
Lous schreef:
Frummels, hoe is je haar nu? Al een pixiecut laten knippen, of lag vriendlief weer dwars?
Eind mei al! Het is inmiddels al weer zo lang dat ik een staartje in kan haha. Dit is wel even een rot lengte.. knippen of laten groeien..
Ik heb een experiment. Mijn rode haar in een 8.3 zetten (goudblond). Geen rekening gehouden met mijn te lange uitgroei (lichtbruin) . Het zit er nog geen 10 minuten in en m'n uitgroei lijkt wel platina...
Ik heb gisteravond bij n thuiskapper mn haar laten permanenten ik ben dr zoooo blij mee. Alleen sommige plukjes/onderkanten hebben niet zo goed gepakt.
Frummels, ziet er mooi uit! Weet je nog van welk merk ze waren? (Je had microrings toch?) Toch, als ik heel eerlijk ben vind ik je dat korte mooier staan. Past veel mooier bij je knappe koppie!
Suus wat vervelend zeg! Bij welke kapper ben je geweest?
Pff ik was 2 weken geleden bij de kapper om me haar te verven, mooie zachte lichtbruine kleur geworden. En het is nu alweer hoe het eerst was. Ik bericht gestuurd naar de kapper, krijg ik terug dat mijn haar extreem beschadigd is en daarom de kleur niet goed kan pakken..
Fijn, maar nu zit ik wel weer met een afschuwelijke kleur in mijn haar. Moet dus even wachten voordat ik het weer ga verven helaas. Wil het weer donker maken, geen gedoe zoals met licht haar
Wat een slechte service zeg van de kapper.. ik heb ook eens gehad dat het na 1 a 2 weken al niet meer mooi was en toen werd het gratis opnieuw gedaan En bij mij wordt altijd gezegd als mijn haar beschadigd is dat ze het korter laten intrekken omdat beschadigd haar de verf harder "opzuigt" als het ware. Dus dat is dan wel een beetje vreemd ook!
Welke kleur wil je het gaan doen? En hoe is het nu?
Het is nu.. Ja wat is het eigenlijk voor kleur. Bovenop is het aardig bruin. Onder is het (donker)blond geel oranje groen achting. Zal morgen even kijken of ik het op de foto kan krijgen. Ik wil denk diep(donker) kastanjebruin.
Ik ben gister toch nog plots bij de kapper beland en het is al een stuk beter! Er zitten nog een aantal warme plukjes door wat ik iets minder vind, kan binnen 2 weken terug komen en dat gooit ze er alsnog een spoeling overheen.
Ik kijk nog even aan of ik dat nodig vind
Meliaforever
Geplaatst: 30-07-15 10:35
Oké hier dan mijn vreselijke haarkleur. Ik heb best wel roze ondertoon in mijn gezicht. Let verder niet op mijn makeuploze hoofd/badjas. Het is nogal moeilijk om de haarkleur er goed op te krijgen.
Ik denk dat met een roze ondertoon in je gezicht een donkere/as kleur je mooi zal staan alles met een warme ondertoon laat je huid vaak roder lijken. Je hebt prachtig haar zeg!