[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:03

Een soa kan het echt niet zijn. Maar andere dingen die je noemt misschien wel.
Ik ga het bespreken. Heb morgen een afspraak.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:32

Damned schreef:
Ik heb in plaats van de laatste werkende pil per ongeluk al een stopweekpil ingenomen. Mijn stop 'week' duurt 4 dagen. Ben ik pas weer beschermd na 7 opeenvolgende werkende pillen, of mag ik de placebo's er ook bij tellen? of maakt het niet zo veel uit dat ik dus al 1 dag vroeger begonnen ben met de stopweek mbt bescherming? :)

Sorry voor het quoten, wil niet opdringerig overkomen maar ben wel heel benieuwd of iemand dit weet :)

petitparis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:32

Sorry damned, maar ken eigenlijk niemand die een fase-pil neemt. Dus kan je echt geen nuttig antwoord geven

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 03:13

Ik zou de bijsluiter raadplegen en als je er dan niet uit komt de huisarts bellen voor advies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 04:42

Zijn er hier bokkers die zowel met de nuvaring als de mirena spiraal ervaring hebben?
Ik twijfel, ben toen met de micraginon pil gestopt omdat ik niet meer goed tegen die hormonen kon (na 10 jaar slikken).
Zijn de ring of spiraal goed te doen qua hormonen etc?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:52

Is dat een fasepil? :o? ( Het is zoely)

Ik heb de bijsluiter opgezocht, en ik ga ervan uit dat ik goed zit dan? (Pil uit de laatste week, zogezegd direct begonnen met de 4 placebo's. Nu ja dan eigenlijk wel zogezegd 1 dag te vroeg begonnen met placebo's want er zat geen meer dan 24 tussen laatste werkende pil en placebo's maar net 25 uur want ik heb ze gewoon omgewisseld. Maar ik mag blijkbaar volgens de bijsluiter ook mijn stopweek van 4 dagen inkorten, (nog korter :+ ) dus dan zal het wel oke zijn zeker?

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:59

Ik heb nooit een ring gebruikt, maar heb hormonaal weinig problemen met mijn mirena. De dosering is vele malen lager dan bij de pil.

@damned: een "gewone" combinatiepil heeft geen placebo's en kan je langer dan 21 dagen na elkaar nemen, want elke pil us identiek qua samenstelling. Een stopweek is effectief 7 dagen geen pilletje nemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:11

Qua hormonen heb ik ook geen hinder van mijn Mirena. Tenminste, bij de eerste niet. Nu bij de tweede heb ik dus migraine maar volgens mijn HA hoeft die niet per se de boosdoener te zijn. Er zijn ook mensen die sowieso migraine krijgen op latere leeftijd.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:40

xApple schreef:
Ik heb sinds januari 2016 een koperspiraal en ik begin het zooo zat te raken.. :o

Het plaatsen was ff vervelend maar niet onoverkomelijk (nog geen kinderen en was niet ongesteld). De 1e maanden had ik regelmatig kramp maar te doen. Menstruaties waren echt horror.. Nog nooit zo'n pijn gehad terwijl echt wel wat gewend ben. Na een halfjaar werd het ff beter maar nu sinds 3 maanden is het weer niet te harden.. Heel veel pijn tussendoor, tussendoor bloedverlies, menstruaties die 10 dagen duren.. Ben het spuugzat. Slik in een maand minstens 1 doos paracetamol én ibuprofen.

Wil hem er eigenlijk uit laten halen maar ik heb geen andere optie.. Kan niet tegen hormonen ivm migraine met aura en erfelijke hart-bloedvaten risico's. Heb verder niet echt een vraag maar mocht iemand een goed idee hebben; let me know -O-

Ik heb ook dit gezeur. Veel pijn, lang bloeden. Ik ga morgen een kuurtje halen bij de Huisarts.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:41

Hier nu sinds februari gestopt met de pil *\o/* wat een verademing, ik ben gewoon zoveel vrolijker, zelfs tijdens mijn maandstonden :')
Het enige nadeel is dat ik natuurlijk weer menstruatie heb en vroeger mijn mini-pil nooit de afgelopen 5 jaar. Dus op vakantie gaan is net wat minder leuk maar ach. Ook hou ik alles bij via een app en was ik de laatste keer na 2 weken alweer ongesteld en dat voor 12 dagen -O-
Herkent iemand dit? Hopelijk wordt het wel beter

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:11

Ik kom ook even binnenvallen.

Ik ben al sinds mijn veertiende aan de pil (nu bijna 22) en woon momenteel in het buitenland. Doordat ik in het buitenland woon heb ik geen vaste huisarts en de lading pillen die ik nog vanuit Nederland heb beginnen op te raken. Ik heb de pil altijd wel fijn gevonden alleen het niet vergeten ervan gaan bij mij nog wel eens mis.

Hierom zou ik denk ik liever overgaan op de spiraal. Aangezien ik er dan voor 5 jaar vanaf ben. Ik ben vanaf eind juli voor 3 weken in Nederland, en zou dan eigenlijk wel graag de spiraal willen laten inbrengen. Weet iemand hier een goede kliniek/praktijk voor? (lieft omgeving Groningen)

Ik ben niet verzekerd in Nederland en sta ook niet ingeschreven bij een huisarts o.i.d. dus hoop dat het niet een te duur grapje wordt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:41

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:08

Ik had al de hele tijd wat bloedingen door de pil heen, normaal nam ik vandaag mijn laatste pil om de stopweek te houden. Nu heb ik hem gisteren niet ingenomen en toen ik net ging plassen en klaar was liep er ineens een straaltje bloed in het toilet, ben ik nu zo snel al ongesteld geworden of?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:46

Pff nou hij is eruit (koperspiraal) en ben er echt zo blij mee ! Was natuurlijk knetter zenuwachtig maar stelde echt niets voor.. :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:06

Nu heb ik weer iets..
Er zal vast wel iemand vaker last van gehad hebben, denk ik? :') Maar ik ben eerlijk en heb niet zo'n zin om heel dit topic door te spitten.
Ik slik de pil eigenlijk al heel lang door, heel af en toe had ik dan een doorbraakbloeding, de laatste is denk een maandje geleden.
Nu zag ik Maandag ochtend dat mijn pillenstrips allemaal op waren en had die dag geen tijd om langs te apotheek te gaan dus ik dacht, een keer een stopweek kan geen kwaad. Dan weet ik ook weer precies 'hoe het loopt' en het is sowieso wel goed om een weekje niet te slikken. Nu is het alweer bijna woensdag en ben nog niet ongesteld geworden. Ook geen rug/buik pijn en ik begin er een beetje angstig van te worden, ik weet ik pas 2 dagen verder ben maar kan iemand mij misschien gerust stellen of juist niet? :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:38

Ik vind 48tot60u na laatste piliname normaal om een bloeding te krijgen. Evenals amper nog spotting hebben bij langdurig doornemen vd pil zinder stopweek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:40

Toen ik nog de pil slikte en nam langer geen stopweek dan kon het ook wel eens een dag of 4 duren. Dus niet te snel stressen :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 06:27

Ja hoor een dag of vier is volgens mij vrij normaal. No worries.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:53

Fijn :) Aan de andere kant weer minder fijn, wil het liefst zo snel mogelijk ongesteld zijn zodat ik snel weer klaar ben :')

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:26

__Sannne schreef:
Ik kom ook even binnenvallen.

Ik ben al sinds mijn veertiende aan de pil (nu bijna 22) en woon momenteel in het buitenland. Doordat ik in het buitenland woon heb ik geen vaste huisarts en de lading pillen die ik nog vanuit Nederland heb beginnen op te raken. Ik heb de pil altijd wel fijn gevonden alleen het niet vergeten ervan gaan bij mij nog wel eens mis.

Hierom zou ik denk ik liever overgaan op de spiraal. Aangezien ik er dan voor 5 jaar vanaf ben. Ik ben vanaf eind juli voor 3 weken in Nederland, en zou dan eigenlijk wel graag de spiraal willen laten inbrengen. Weet iemand hier een goede kliniek/praktijk voor? (lieft omgeving Groningen)

Ik ben niet verzekerd in Nederland en sta ook niet ingeschreven bij een huisarts o.i.d. dus hoop dat het niet een te duur grapje wordt.

Ik zou lekker voor een koperspiraal gaan en leven met je eigen hormoonhuishouding als je verder geen medische reden hebt hormonen te slikken. Het spiraal kost 51,- (t-safe) en het consult 20,-. Dit kun je wel laten vergoeden voor een groot deel. Als je hem laat zetten. Neem dan iemand mee, zorg dat je ongesteld bent en neem van te voren 2 pijnstillers in. ibuprofen o.i.d.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:40

Koperspiralen zijn lang niet voor iedereen geschikt. Ze maken menstruaties vaak heftiger (zie Thuisarts) dus als je al zware bloedingen hebt, kun je veel beter een Mirena nemen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:00

Zwaardere bloedingen krijg je enkel als er teveel spiraal is voor je baarmoeder.
Dus er niet zomaar wat laten insteken is de boodschap. Net als met elke andere spiraal.
Verder is de bloeding zoals voorheen, dus als dat heftig was, tja dan zal het waarschijnlijk ook heftig zijn.
Maar met de jaren wordt het wel minder heb ik de indruk, volwassen worden helpt tegen het bloeden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:42

Ik ervaar ook veel voordelen aan de hormonen. Niet iedereen is zo tegen hormonen en ik denk dat je gewoon goed mpet afwegen wat fijner is voor de persoon.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:33

Als je er voordelen van ervaart moet je het zeker nemen. Ik zeg alleen dat wanneer je er geen speciale of medische reden voor hebt. Je je lichaam net zo goed kan sparen en voor hormoonloos kan gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:08

Als ik hormoonloos moet gaan dan kan ik 5 tot 7 dagen per maand niet werken. Wordt niemand blij van denk ik zo haha.