Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Ik heb in plaats van de laatste werkende pil per ongeluk al een stopweekpil ingenomen. Mijn stop 'week' duurt 4 dagen. Ben ik pas weer beschermd na 7 opeenvolgende werkende pillen, of mag ik de placebo's er ook bij tellen? of maakt het niet zo veel uit dat ik dus al 1 dag vroeger begonnen ben met de stopweek mbt bescherming?
xApple schreef:Ik heb sinds januari 2016 een koperspiraal en ik begin het zooo zat te raken..![]()
Het plaatsen was ff vervelend maar niet onoverkomelijk (nog geen kinderen en was niet ongesteld). De 1e maanden had ik regelmatig kramp maar te doen. Menstruaties waren echt horror.. Nog nooit zo'n pijn gehad terwijl echt wel wat gewend ben. Na een halfjaar werd het ff beter maar nu sinds 3 maanden is het weer niet te harden.. Heel veel pijn tussendoor, tussendoor bloedverlies, menstruaties die 10 dagen duren.. Ben het spuugzat. Slik in een maand minstens 1 doos paracetamol én ibuprofen.
Wil hem er eigenlijk uit laten halen maar ik heb geen andere optie.. Kan niet tegen hormonen ivm migraine met aura en erfelijke hart-bloedvaten risico's. Heb verder niet echt een vraag maar mocht iemand een goed idee hebben; let me know
__Sannne schreef:Ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben al sinds mijn veertiende aan de pil (nu bijna 22) en woon momenteel in het buitenland. Doordat ik in het buitenland woon heb ik geen vaste huisarts en de lading pillen die ik nog vanuit Nederland heb beginnen op te raken. Ik heb de pil altijd wel fijn gevonden alleen het niet vergeten ervan gaan bij mij nog wel eens mis.
Hierom zou ik denk ik liever overgaan op de spiraal. Aangezien ik er dan voor 5 jaar vanaf ben. Ik ben vanaf eind juli voor 3 weken in Nederland, en zou dan eigenlijk wel graag de spiraal willen laten inbrengen. Weet iemand hier een goede kliniek/praktijk voor? (lieft omgeving Groningen)
Ik ben niet verzekerd in Nederland en sta ook niet ingeschreven bij een huisarts o.i.d. dus hoop dat het niet een te duur grapje wordt.