Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:57

IMAY dat is een flinke domper. Zeker omdat jij erg fanatiek bent.
Ik hoop dat het toch snel betert en dat je je eigen doelen zult halen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:22

Balen Imay! Hopelijk herstelt het snel.

Klinkt als een toffe training Tiggs :)

Vrijdag rende ik iets korter weer en met wat afwisseling tussen dribbelen en hardlopen. Uiteindelijk 5,5 km onderweg.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:36

Oh wat balen IMAY! Hopelijk krijg je goede begeleiding en valt het uiteindelijk allemaal mee :(:)

Vandaag genoten van de Natte Neuzen trail. Was echt een hele mooie route en heel goed georganiseerd.
Ayko gedroeg zich voorbeeldig icm andere honden. Had nog nooit in een dergelijke setting gelopen met hem dus was benieuwd hoe hij zich zou gedragen. Trots op mijn vriendje! <3

Loopt iemand van jullie op Brooks schoenen en ook op een ander merk? Ben niet helemaal tevreden over mijn trailschoenen.. dus wil graag een ander merk proberen maar welke maat dan? Van de Brooks weet ik het.. maar scheelt het veel met andere merken? Hoe doen jullie dat?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:53

Ik heb van brooks 42 en van saucony en hoka ook 42. Scheelt bij mij niks. Van asics 41.5.

IMAY is het nou wel zo slim om met een gevoelige achillespees een halve marathon te lopen? Pezen genezen niet snel, straks maak je het alleen maar erger en ben je verder van huis..

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:07

Ik heb alleen Brooks (41) en Hokas (41)

En klinkt heel goed Namiro. Voor herhaling vatbaar dus?

Leuke clinic Tiggs!

Balen Imay :(:)

Hier twee dagen niet echt gelopen, wel actief geweest. Morgen gaan we trailen. Nog een week! Ik vind het spannend :=

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:16

Ja was zeker voor herhaling vatbaar Ninus!
Ik ben alleen een beetje zuinig op mijn hond.. hij is toch al negen jaar.. dus langer dan dit (11km) mag hij niet meer mee van mij. En In deze regio wordt er weinig georganiseerd.. dit was toch weer een uur rijden.

En indd IMAY.. is de run het waard om straks wellicht nog langer uit de running te zijn? Die run is er volgend jaar waarschijnlijk ook wel weer..

Snap ik Ninus! Zou ik ook spannend vinden!! Komt vast goed!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:32

Komt goed Ninus! Je bent er helemaal klaar voor.
Zie het gewoon als een dag lekker buiten zijn. En je kunt tot 23u binnenkomen, dus je kunt het ook kruipend doen :+.

Ik heb er zin in, ik hoop alleen dat het weer nog wat beter wordt dan voorspeld. Droog graag.

Wij gaan morgen een halve marathon trailen. Daarna loop ik dinsdag en woensdag nog een klein rondje. Goed proberen te slapen komende week.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:27

Ik heb precies hetzelfde schema SV!

Dat goed slapen blijft wel een ding, maar ik hoef dit keer niet om 5 uur al op {:}

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:42

Ach ik heb 77km gelopen op 5 uur slaap, dus als ik wat slechter slaap red ik het ook wel.
Mijn enige zorg is dat er op school heel veel kinderen ontzettend verkouden zijn en constant blaffen.
Ik denk dat ik met mondkapje ga werken. En bacterie dodende handgel meeneem :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 06:03

Komt vast goed voor jullie allebei *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:21

Ik ga vandaag bij de Kennemer duinen lopen maar heb 4uur en 17min geslapen en ook nog onrustig _O- Gelukkig moet het niet dus kan ik lekker rustig aan doen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 10:50

Namiro, wat leuk dat je zo genoten hebt van de natte neuzen trail!
Waar was het ergens?
Ik zou ooit wel eens een trail met mijn paard willen doen, lijkt me ook wel leuk.

Sv, vervelend die zieke kids zo om je heen, hopelijk word je niet aangestoken, het gaat vast goed komen zaterdag!

Ninus, je hebt echt goed getraind, komt helemaal goed! Ik vind het echt super knap van jullie, dat jullie meedoen!

Imay, vervelend klinkt niet fijn zeg.
Ik weet ook niet of ik die halve dan zou doen, je hebt maar een lichaam.

Vandaag hier de sneltrein trail!
Ik ben met de fiets naar station Dieren gegaan, zit nu in de trein naar Nijmegen, en ga daar uitstappen en loop daar naar mijn ouders, door de bossen van Malden/Groesbeek.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:38

@-Namiro- Fijn dat de trail bevallen is. Qua precieze verschillen in maatgeving kan ik niet echt helpen, maar de laatste keer dat ik Brooks schoenen aan gehad heb had ik een halve maat groter nodig dan mijn favoriete Asics. Had meer met de lengte van de schon te maken dan hoe weid deze was en kan helaas ook nog verschillen per model. Beste optie is om naar een hardloopwinkel toe te gaan en uit te proberen maar als dat geen optie is zou ik, als je niet zoals ik lange smalle voeten hebt in eerste instantie gaan voor dezelfde maat of wellicht een halve maar groter.

@Supervixen Hoe lang nog tot de ISU? En welke afstand ga je dit jaar ook al weer voor? In ieder geval alvast heel veel succes maar vooral veel plezier ook.

@Ninus hoe was het trailen vandaag? Lekker gelopen?

Wat betreft volgende week de halve marathon lopen. Ik heb met de fysio overlegd en als ik de oefeningen doe en me tussen nu en dan aan een aantal voorwaarden hou dan kan het, maar daarna moet ik een pauze inlassen. Basically mag ik tussen nu en dan als ik ga hardlopen geen ongemak ervaren en ook de volgende dag niet. Maandag was dat bij 1.6km, gister heb ik 5km gelopen in intervallen en daar heb ik gelukkig vandaag geen extra last van. het is niet 100% maar lijkt ook niet erger geworden te zijn door de parkrun gister

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:56

Heftige keuze Imay! Hopelijk gaat een goede periode rust je wel helpen!

@Namiro, wat leuk dat jullie zo genoten hebben :D

@Befunny, veel plezier vandaag!

Mijn 15km start over half uurtje

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:02

Ik hoop ook dat de rust gaat helpen IMAY!

Ik loop net als Ninus dit jaar de 50km volgende week zaterdag.

Net een 21km getraild door het bos met mijn vriend en voor het eerst in een half jaar beloond met een productieve status door garmin.
We liepen bij Hummelo en Laag-Keppel. Lekker afwisselend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:07

Lekker SV!

Hier prachtige route maar ik verstapte me op 11km dusdanig dat we hebben ingekort tot 15km. Ben niet zo blij dus. Bovenkant linkervoet is weer dik, net als op Texel een paar weken geleden.
Op zich heb ik de training wel in de benen, maar ik hoop dat het wegtrekt. Zo eerst maar koelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:41

Oh balen ninus, hopelijk valt het mee! Goed koelen ja.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 14:05

Wat een leuke verhalen van iedereen, heb even bijgelezen. Motiverend ook, dat jullie met zoveel gemak die langere afstanden lopen! Ik heb deze week geoefend met gpx lopen en dat was helemaal tegek. Liggen mooie trails bij mij in de buurt, dus dat ga ik vaker doen. Deze week op de tacx geweest, gelopen, gezwommen en vanochtend heuveltraining gedaan, nu gaan proberen de loopafstanden uit te gaan breiden richting de 25km *D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 14:11

Oh nee Ninus!! Flink koelen in ieder geval.. en ik hoor veel mensen altijd over traumeel.. zelf nooit gebruikt maar wellicht een idee.

Is jouw Garmin nooit tevreden dan SV? Heb je nooit productief?

Deze trail was in Sint antonis Brabant.
De volgende is in de buurt van Arnhem zag ik.
Ik zou nog wel eens mee willen doen met een ride en run. Lijkt me ook heel leuk!

IMAY, schoenen passen is natuurlijk beste optie, maar heb hier in de buurt niet echt een winkel met veel aanbod.. en af en toe schoenen in de aanbieding scoren is ook fijn :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:12

Wowamigo in welke omgeving woon je?
Het gaat lang niet altijd met gemak hoor, was het maar zo'n feest.

Namiro ik sta praktisch altijd op onderhouden. In juni ook nog 1 dag productief geweest.
Is sint anthonis een beetje de moeite waard? Een vriendin van mij woont daar vlakbij, misschien kan ik het eens combineren.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:45

Karin. Ik hoop dat je trail goed is gegaan.

Ninus baken joh hoop dat het wel snel beterd.

SV weer een gave route gelopen. En weer mooie foto's.

Ik heb ook mijn route ingekort. Wel van Santpoort Noord naar Overveen gelopen maar de laatste extra lus overgeslagen omdat ik last van mijn knie kreeg.
Opzich mooie route een mix van verhard over klinkers, leuke trail paadjes en echt mul zwaar zand wat ik echt moest wandelen. Maar ik heb wel weer relat en fijn gelopen verder. Al vind ik het gebied wel echt tegenvallen toch vanwege de klinkers en drukte enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-10-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:04

Mooie foto’s BeFunny!
Oh Ninus, ik had eroverheen gelezen, blessures zijn kak, beterschap gewenst!

@supervixen: ik woon in de Achterhoek, Hummelo is niet ver uit de buurt (zag dat je daar gelopen had) en ik ben vaak in de buurt van Wageningen te vinden

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:25

Supervixen schreef:
Wowamigo in welke omgeving woon je?
Het gaat lang niet altijd met gemak hoor, was het maar zo'n feest.

Namiro ik sta praktisch altijd op onderhouden. In juni ook nog 1 dag productief geweest.
Is sint anthonis een beetje de moeite waard? Een vriendin van mij woont daar vlakbij, misschien kan ik het eens combineren.

Ik vond het een mooi gebied maar zou er niet speciaal voor rijden..
heb niet veel foto’s gemaakt, maar dit was het idee.. afgewisseld met bos. De stukken met heel zwaar mul zand vond ik minder..

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:26

Mulzand is ook echt minder.
Ik weet nog Kootwijkerzand haha mij niet meer gezien daar hardlopend :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:06

WowAmigo schreef:
Mooie foto’s BeFunny!
Oh Ninus, ik had eroverheen gelezen, blessures zijn kak, beterschap gewenst!

@supervixen: ik woon in de Achterhoek, Hummelo is niet ver uit de buurt (zag dat je daar gelopen had) en ik ben vaak in de buurt van Wageningen te vinden

Ik hou van de achterhoek, wij zijn er vaak te vinden.

Hmm namiro, ziet er niet superboeiend uit. Daar ga ik ook niet speciaal voor rijden.