Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:55

Winged schreef:
Zullen we de rellen ook los zien van corona? Dan kan het relverhaal in het rel-topic op NM, kan het hier weer terug naar corona. Ook niet het leukste onderwerp, maar is wel zo overzichtelijk.

Zal ik doen. Dit is zo mijn goto topic geworden afgelopen jaar , dat alles eigenlijk hierin komt te staan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:00

Winged schreef:
Zullen we de rellen ook los zien van corona?

_O- _O- _O-

Maar goed,puur Covid19 dan:

Residente lief is haar twee inkomensbronnen kwijtgeraakt afgelopen jaar. Beiden langjarig in geïnvesteerd en wég.
In de herfst hardwerkend nieuwe tak opgebouwd. Per novenber in nauwe samenwerking met een advocaat voor de wettelijke afhandeling. Die is net positief getest...
Gelukkig jonge gezonde kerel zonder onderliggende problemen, dus hopelijk geen langdurige situatie. Gelukkig2 kan hij nog dingen van huis uit doen.
Gaat in meest positieve scenario in februari/maart echter wel wéér een dipje in inkomen opleveren.
Is een piepklein voorbeeldje van hoe Covid zomaar overal op in kan breken en initiatieven af kan breken.
Hoe flexibel en positief je ook bent, het duurt nu wel gewoon láng en er is daarbij ook geen enkele uitlaat/afleiding.

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:02

Vriend, waar zijn die _O- nou weer voor nodig dan?

Die hele rellen zijn echt geen coronagevolg, dat is gewoon verdomd verveeld gedrag van lui zonder enig fatsoen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:09

Winged schreef:

Omdat je het niet los kán zien. Slechts een harde kern grijpt dit aan. De rest is een uiting van hoe zát de samenleving het is, van hoe het maatschappelijk draagvlak voor beperkende maatregels vermindert. Hoe zát de maatschappij de schijnbaar onlogische verschillen is.

Protesten zijn imo een keihard signaal aan de overheden dat hun beleid om de brave meerderheid bij de les te houden aandacht behoeft.
Ook al zouden het alleen maar relschoppers zijn, dan nóg zijn die rellen direct op de Covid regels van invloed omdat het wederom een schrille tegenstelling is met braaf de regels volgen en daardoor burgelijke ongehoorzaamheid dichterbij brengt.

Maar goed, jij je zin, niet hier en elders is het ook de moeite niet waard.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:14

Huertecilla schreef:
Winged schreef:

Omdat je het niet los kán zien. Slechts een harde kern grijpt dit aan. De rest is een uiting van hoe zát de samenleving het is, van hoe het maatschappelijk draagvlak voor beperkende maatregels vermindert. Hoe zát de maatschappij de schijnbaar onlogische verschillen is.

Protesten zijn imo een keihard signaal aan de overheden dat hun beleid om de brave meerderheid bij de les te houden aandacht behoeft.
Ook al zouden het alleen maar relschoppers zijn, dan nóg zijn die rellen direct op de Covid regels van invloed omdat het wederom een schrille tegenstelling is met braaf de regels volgen en daardoor burgelijke ongehoorzaamheid dichterbij brengt.

Maar goed, jij je zin, niet hier en elders is het ook de moeite niet waard.

Wát een gel*l dit.. Iederéén is de maatregelen zat, maar het is maar een hele kleine groep die staat te rellen. En al rellend nog meer ondernemers kapot maken, wat heeft dat met de overheid te maken :?
En jij l*lt ook maar net hoe het je uitkomt.. Doet NL te weinig dan lezen we dat hier van jou, neemt NL eindelijk eens serieuze maatregelen dan is dat voor jou een excuus om het rellen goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:25

Ik denk dat de meesten in Nederland het wel eens zijn dat de avondklok door sommigen enkel gebruikt wordt om te rellen. Net zoals voetballen wordt gebruikt of andere demonstraties. Dit is rellen om het rellen, niet meer niet minder. Men heeft demonstraties gekaapt en voor eigen doel gebruikt.
Wil je een vuist maken en duidelijk maken het niet ergens mee eens te zijn, dan ga je niet met een bivakmuts en ploertendoder/ zwaard, messen/boksbeugels op zak demonsteren. Dan verniel je niet de eigendommen van ondernemers die het water al tot aan de lippen staat, beroof je geen juwelier en vul je je zakken niet met sigaretten en andere spullen. Dit zijn dieven, plunderaars, criminelen, relschoppers en personen met geen respect voor gezag en hulpverleners. Ze hebben respect voor niemand.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:30

tienus63 schreef:
Sizzle schreef:
En de mening van de locale politiek. Zoals de PFF2 maskers in Bayern volledig tegen het landelijke advies van RKI, of Baden-W die publiekelijk zegt dat ze afstandsbegrenzing van andere regio‘s een zinlose maatregel vinden. Wat dat betreft vind ik het bijna een wonder dat ze daar nog niet weer de straat op zijn gegaan.

Inmiddels zijn de de deze wel verplicht in heel Duitsland in publieke ruimtes.

En in Oostenrijk ook op bepaalde plaatsen hoorde ik gister.
OV en openbare gebouwen denk ik.

Correctie, nog wel op meer plekken
Citaat:
De Oostenrijkers hebben hun stoffen maskers vandaag vervangen door FFP2-gezichtsmaskers, die nu verplicht zijn voor mensen ouder dan 14 jaar in transport, winkels, serviceruimtes en klinieken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:46

Deze rellen hebben net zoveel met corona te maken als project X met een verjaardagsfeest, de strandrellen met een strandfeest of de voetbalrellen met een voetbalwedstrijd. Helemaal niks, behalve dan dat ze een aanleiding zoeken om te rellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:53

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:02

Gaat op de vingers zitten anders weer een ow :+ :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:03

besita schreef:
Gaat op de vingers zitten anders weer een ow :+ :D

Goede zet :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:10

Winged schreef:

Moe word ik van al die verschillende topics over covid. Covid heeft dermate veel verschillende gevolgen zoals
Lock down
Avond klok
Boze burgers en rellen
Consequenties voor werkende, studenten en scholieren
Patiënten met covid
Werkers in de gezondheidszorg
Politie, justitie, overheid
England, Ierland, Frankrijk, Spanje, België, Zwitserland en veel andere landen
Vaccinatie en welk vaccin en voor wie wel of niet

En voor alles een apart topic. Hellup %) ik raak de weg kwijt, en nu weer een nieuw topic.........

Pffffff daar ben ik blijkbaar te oud voor want alles heeft met elkaar te maken...
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-01-21 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:10

Dus het is legitiem om te rellen als er maatregelen genomen worden die wellicht slecht onderbouwd of dubieus zijn? Ehh, nou, nee. Waar jij woont misschien HC, maar niet hier. Niet in NL.

Protesteren? Ja, dat mag. Op je billen zitten met een bordje. Een megafoon aan je mond en verkondig je standpunt. Prima. 24/7/365 tot gek makens toe. Helemaal dikke prima.
Rellen, plunderen, panden in de fik steken, auto's in de fik steken, mensen verwonden, dieren mishandelen. Nee. Nooit. Ontoelaatbaar. Njet. Nein.
Ik kan het echt niet simpeler opschrijven dan dit. Gij zult niet rellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:11

pien_2010 schreef:
Winged schreef:

Moe word ik van al die verschillende topics over covid. Covid heeft dermate veel verschillende gevolgen zoals
Lock down
Avond klok
Boze burgers en rellen
Consequenties voor werkende, studenten en scholieren
Patiënten met covid
Werkers in de gezondheidszorg
Politie, justitie, overheid
England, Ierland, Frankrijk, Spanje, België, Zwitserland en veel andere landen
Vaccinatie en welk vaccin en voor wie wel of niet

En voor alles een apart topic. Hellup %) ik raak de weg kwijt, en nu weer een nieuw topic.........

Pffffff

De hele clou is nou dat het rellen topic niets met covid te maken heeft :roll: Staat ook niet eens onder CV :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:11

Karl66 schreef:
Deze rellen hebben net zoveel met corona te maken als project X met een verjaardagsfeest, de strandrellen met een strandfeest of de voetbalrellen met een voetbalwedstrijd. Helemaal niks, behalve dan dat ze een aanleiding zoeken om te rellen.

Inderdaad. Neem eens de moeite om wat filmpjes te kijken op andere media kanalen en dan wordt je al gauw duidelijk dat er niets meer van protest achter zit. Ja zondag zag ik daar nog wat van op het museumplein, maar dat was het dan ook wel...

De knaapjes die geïnterviewd worden kunnen niet eens onder woorden brengen waarom ze er staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:29

Citaat:
De hele clou is nou dat het rellen topic niets met covid te maken heeft  Staat ook niet eens onder CV

De rellen 100% aan covid toeschrijven vind ik niet correct, de rellen benoemen als "niets met covid te maken hebben" vind ik ook een grote ontkenning van de frustratie en woede die wel degelijk ook met het laatste jaar en alle beperkingen te maken hebben en dus met de gevolgenvan de covidpandemie.

Ik denk dus dat de waarheid wat genuanceerder ligt en meer in het midden.

Voor alle duidelijkheid ik keur de rellen ten strengste af!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:32

pien_2010 schreef:
Citaat:
De hele clou is nou dat het rellen topic niets met covid te maken heeft  Staat ook niet eens onder CV

De rellen 100% aan covid toeschrijven vind ik niet correct, de rellen benoemen als "niets met covid te maken hebben" vind ik ook een grote ontkenning van de frustratie en woede die wel degelijk ook met het laatste jaar en alle beperkingen te maken hebben en dus met de gevolgenvan de covidpandemie.

Ik denk dus dat de waarheid wat genuanceerder ligt en meer in het midden.

Voor alle duidelijkheid ik keur de rellen ten strengste af!!!!

Het heeft niets met covid te maken, de avondklok is hooguit een slap excuus dat ze gebruiken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:42

Citaat:
Het heeft niets met covid te maken, de avondklok is hooguit een slap excuus dat ze gebruiken.

_O- sorry, dit is jouw mening die ik niet deel. Dit is dus subjectief net zoals mijn opvatting dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:46

pien_2010 schreef:
Citaat:
Het heeft niets met covid te maken, de avondklok is hooguit een slap excuus dat ze gebruiken.

_O- sorry, dit is jouw mening die ik niet deel. Dit is dus subjectief net zoals mijn opvatting dat is.

Lachen joh.. :roll:

Het is niet mijn mening, het is gewoon een feit. De avondklok is hooguit een aanleiding (lees: slap excuus) echt niet meer dan dat.. Hoezo zouden deze rellen, waarbij je juist ondernemers nog meer gaat duperen IETS met corona te maken hebben?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:51

Relaxed: korte lontjes, boosheid die er uit golft, allerlei conspiracy theoriën die rond gaan en mensen die zich enorm belazerd voelen en alles en iedereen de schuld geven, jongeren die door de covid niet naar school kunnen, hun ei niet kwijt kunnen en perspectief verliezen, en natuurlijk de hooligans die altijd willen vernielen etc etc.

Zullen we het eens zijn met elkaar dat we het oneens zijn en dat dit mag?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-01-21 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:52

Relaxed schreef:
Lachen joh.. :roll:

Het is niet mijn mening, het is gewoon een feit. De avondklok is hooguit een aanleiding (lees: slap excuus) echt niet meer dan dat.. Hoezo zouden deze rellen, waarbij je juist ondernemers nog meer gaat duperen IETS met corona te maken hebben?

Stille meelezer, maar: ik denk dat een déél van de onrust zeker kan worden toegeschreven aan corona. 0.0 goedkeuring voor dit idiote gedrag, en de mensen die bewust winkels slopen zullen vast overwegend "hooligans" zijn die normaliter in een andere setting (voetbal?) dingen slopen.

Maaaar: daarnaast zijn er een hoop mensen gefrustreerd omdat "er niks mag", "het al zo lang duurt", "ze perspectief missen" en dat soort geneuzel (sorry maar irritatie). Die groep, waarin de groep hooligans kan verdwijnen en anonimiteit creëren, ontstaat mijns inziens wel door de coronamaatregelen.
Als het púúr om de slopen om het slopen mentaliteit zou gaan waren er (denk ik) minder mensen bij betrokken geweest.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:52

Eens met c'estmoi.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:53

heeft inderdaad niets met Corona te maken
is iets wat al lang aan het borrelen is
Bij ons begonnen pakweg 15 jaar terug met hooguit 1-2 keer per jaar , inmiddels is het in BE ( en dan vooral Brussel )toch een 20 tal keer per jaar rellen met winkels vernielen en leegplunderen , bushokjes die eraan moeten geloven , auto`s in de fik ,de politie met stenen en objecten bekogelen , volop fysiek geweld

ze hebben schijt aan de bevolking , aan het land .. ze haten politie , handhavers en hulpverleners en grijpen elke beslissing of zet van de overheid /politie om hun ongenoegen op deze manier te uiten .. het grootste deel heeft volgens mij niet eens wat te doen overdag ( gaan niet naar school en werken niet )

Ergste vind ik nog dat de media ze toch nog best een goot platform geeft met aandacht voor hun `problemen `
terwijl de in elkaar geslagen agenten amper in de media komen

* bij ons zijn het trouwens geen hooligans *

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:55

Ik vind dit een pittige vandaag: https://www.nu.nl/coronavirus/6112389/m ... kt-op.html

Mede omdat de aantallen vandaag voor het eerst sinds eind november onder de 4000 zijn. Ik hoop dat het blijft dalen,maar als je hoort dat de britse variant aan het oprukken is.

Nu zei een sportgenote dat een mutatie van een virus vaak minder schadelijk is. Nu is zij wel van het alternatieve bestaan, wel aan de regels houdend. Maar ik vraag mij af of iemand (wetenschappelijk) weet of die bewering klopt? Ik kan er namelijk weinig over vinden.