Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:18

Cer schreef:
Nja dat is ook weer zo...

je mag alleen eigenlijk keurige fotos van jezelf plaatsen natuurlijk :j [...]Oh, en wat als je gefilmd wordt buiten je wens om? Tijdens een demonstratie... Dat kan ook nog een dingetje zijn...
Voor beide geldt: eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. Het is maar wat je voor beeld van jezelf wilt tonen aan de buitenwereld.
Persoonlijk vind ik het vrij verbijsterend wat sommigen op social media kwakken. Of op Bokt.

Gefilmd worden tijdens een demonstratie is niet strafbaar omdat je er op voorhand vanuit kunt gaan dat daar gefilmd gaat worden. Het is sowieso niet verboden om in de openbare ruimte te filmen. Dus als je daar meeloopt en uit je plaat gaat, je op een rare manier uit, of wat voor opvallends ook doet, moet je niet vreemd opkijken als dat opgepikt en verspreid wordt door/via sm of reguliere media. Volgens mij komen de meeste demonstranten overigens juist méér dan graag in beeld. Waar demonstreer je anders voor, dat is toch om in het openbaar je punt te maken?

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:21

Dat snap ik, maar als je gefilmd wordt tijdens een demonstratie zoals afgelopen weekend, waar een heleboel 'aparte' mensen tussen lopen, maar jij loopt daar eigenlijk gewoon tegen de covid maatregelen (zonder ster, zonder spandoek, gewoon vanwege ... de festivals ofzo) dan kan dat dus ook ervoor zorgen dat je op staande voet ontslagen kan worden... want guilty by association... Of niet?

Ik ben het met je eens dat het me verbaast wat sommigen op de socials plaatsen.. dus vandaar denk ook de vraag of die mensen wel een baan hebben... of familie ...ofzo. (en veel echt rare dingen worden anoniem geplaatst natuurlijk)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:36

Natuurlijk kun je daar als bezorgde burger gewoon bijlopen, echter, dan denk ik aan de zin die iemand sprak. Wanneer er aan een tafel 1 nazi zit die zijn ideeën verspreid en de andere 10 blijven zitten dan zitten er 11. Overdreven misschien maar wel met een kern van waarheid.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:39

Cer schreef:
Dat snap ik, maar als je gefilmd wordt tijdens een demonstratie zoals afgelopen weekend, waar een heleboel 'aparte' mensen tussen lopen, maar jij loopt daar eigenlijk gewoon tegen de covid maatregelen (zonder ster, zonder spandoek, gewoon vanwege ... de festivals ofzo) dan kan dat dus ook ervoor zorgen dat je op staande voet ontslagen kan worden... want guilty by association... Of niet?

Ik ben het met je eens dat het me verbaast wat sommigen op de socials plaatsen.. dus vandaar denk ook de vraag of die mensen wel een baan hebben... of familie ...ofzo. (en veel echt rare dingen worden anoniem geplaatst natuurlijk)

Je word echt niet zomaar ontslagen, guilty by association lijkt me hier dan ook niet aan de orde.

Mensen realiseren zich vaak de impact niet van wat ze op sm of fora plaatsen. Of ze realiseren het zich wel, maar het kan ze niets schelen. Het is m.i. vaak ook kuddegedrag. En in de kudde waan je jezelf al snel onkwetsbaar, want je bent met velen. De link met familie of werk is dan even niet zo belangrijk, dat is een andere wereld. Dat is zo'n beetje hoe ik denk dat het werkt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:40

bigone schreef:
Natuurlijk kun je daar als bezorgde burger gewoon bijlopen, echter, dan denk ik aan de zin die iemand sprak. Wanneer er aan een tafel 1 nazi zit die zijn ideeën verspreid en de andere 10 blijven zitten dan zitten er 11. Overdreven misschien maar wel met een kern van waarheid.
Vind ik inderdaad erg overdreven en als vergelijking ook niet adequaat. Want er was geen sprake van een nazi- of extreemrechtse demonstratie, maar van een demonstratie tegen de coronamaatregelen waar mensen van allerlei pluimage aan meededen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:41

Afbeelding
Keep on dreaming.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:15

Ik snap ook werkelijk niet hoe zo iemand in de tweede kamer kan zitten. :n Democratie is een groot goed, maar halve neonazi’s in de kamer toelaten gaat me echt te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:36

verootjoo schreef:
Ik snap ook werkelijk niet hoe zo iemand in de tweede kamer kan zitten. :n Democratie is een groot goed, maar halve neonazi’s in de kamer toelaten gaat me echt te ver.

Rond de verkiezingen was ie nog redelijk mild, wel wappie, maar niet zo extreem.. Nu? Ik vind het doodeng dat zo iemand in de kamer zit..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:47

bigone schreef:
[ [url=m/DVTaOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Keep on dreaming.

En álle protesterende mensen liepen er natuurlijk zo bij :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:52

Askja schreef:
bigone schreef:
Vind ik inderdaad erg overdreven en als vergelijking ook niet adequaat. Want er was geen sprake van een nazi- of extreemrechtse demonstratie, maar van een demonstratie tegen de coronamaatregelen waar mensen van allerlei pluimage aan meededen.

Zeker allerlei pluimage, hier een aantal

de extreme rechtse Prinsenvlag dragers
de Micha Kat volgende satanistische elite kinder misbruikers complotdenkers
de dit is een dictatuur, want ik weet niet beter , sukkels
de FVD Van Haga , kom ik doe een jodenster op, volgers
de 5G , chip, Q-anon volgers
de mensen die eigenlijk in een GGz instelling thuishoren
de Vaccinatieschade club

En dan de "minst" gevaarlijke
de hippie antivaxxers, mijn immuunsysteem kan alles aan

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:55

Eleeke schreef:

de Vaccinatieschade club

Precies :j

En met welke ga je een gesprek aan, als het een werknemer betreft?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:56

bigone schreef:
Keep on dreaming.
Dit lijkt me niet representatief voor de gemiddelde demonstrant tegen de coronamaatregelen. Of ben jij van mening dat je automatisch een neonazi bent als je daarin meeloopt? Nee, dat dacht ik al. Een beetje meer nuance kan kortom geen kwaad.

Voor de duidelijkheid, ik ben zelf totaal niet tegen de maatregelen, wel tegen het verketteren van de hier besproken demonstratie uitsluitend omdat er een paar misselijkmakende figuren opdoken die e.e.a. voor eigen doel misbruikten, namelijk provoceren.
Overigens is dat een bekende tactiek tijdens demonstraties, die ook door extreem-links succesvol werd (wordt?) toegepast. Ik kan me bijv. een studentendemonstratie herinneren begin jaren '90 waarin ik met vrienden meeliep, die volledig uit de hand liep door toedoen van een groep autonomen die daar verder niks te zoeken hadden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:01

Askja schreef:
Voor de duidelijkheid, ik ben zelf totaal niet tegen de maatregelen, wel tegen het verketteren van de hier besproken demonstratie uitsluitend omdat er een paar misselijkmakende figuren opdoken die e.e.a. voor eigen doel misbruikten, namelijk provoceren.

Dat is wat te simpel hoor, veel antimaatregel-protesten worden georganiseerd of gesteund door extreemrechts, die samenwerking is meer dan mensen die 'zomaar' toevallig opdoken, de organisatie zelf zit heel dicht bij elkaar.

En persoonlijk, als ik neonazi's op een demonstratie waar ik zou zijn... zou ik weggaan als de organisatie ze niet wegstuurt. Want ik vind neonazi's niet tof en ik zou er niet mee geassocieerd willen worden op welke manier dan ook. En een andere vraag is natuurlijk: waarom komen neonazi's in vol ornaat naar je demonstraties? Dat is niet zomaar vermoedelijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:02

Cer schreef:
Eleeke schreef:

de Vaccinatieschade club

Precies :j

En met welke ga je een gesprek aan, als het een werknemer betreft?

Die vraag hadden we al gehad toch?

Daarbij, liepen er nou echt alleen dit soort wappies rond,of waren er misschien ook mensen die vooral protesteerden tegen het opzichtig met twee maten meten inzake F1 vs festivals?

Ik verbaas me echt een beetje over de reacties hier. Juist dat iedereen over 1 kam scheren werkt de polarisatie, en daarmee de extreme wappies/nazi's, in de hand.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 15:10

bigone schreef:
Keep on dreaming.

Ga toch weg joh. Er was zo'n 35000 man aanwezig, waarvan er misschien 500 bij thierry in de buurt stonden. Er liepen mensen met rollators, mensen in pak, Er liepen jongeren, volwassenen, zorg medewerkers, politie medewerkers, f1 liefhebbers, ruiters, vanalles..
Het over 1 kam scheren van iedereen die demonstreert is echt niet oké!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:11

Ik vind het ook nogal ver gaan om bij wijze van spreke een ingeente boze muzikant die geen inkomen meer heeft te gaan vergelijken met een neonazie >;)
Er zal ook gewoon heel normaal volk gelopen hebben, de meerderheid waarschijnlijk zelfs, maar ja dat verkoopt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:11

Nou ja nee, ja de vraag had ik al gesteld, en toen was het antwoord, meen ik, mensen met jodensterren want dat is verboden.
maar ik las daarna een post van iemand die meende dat mensen wat sneller ontslagen zouden kunnen worden (door fotos op socials), en iemand die er helemaal geen probleem van maakt als het bedrijf maar niet eraan gelinkt wordt.

Maar als de hippie toevallig op een foto naast iemand met een jodenster staat, is het voor de hippie dan grond voor ontslag? Want die persoon was ook daar..
Ik denk dat met Covid er best wel brede kloven zijn ontstaan ook. En ik vraag me af of iemand die meent op te komen voor zijn vrijheid (en met een spandoek loopt 'Wij Zijn Nederland' of "Moederhart' of je daar dan als werkgever wel wat van mag vinden.
Want demonstratierecht en vrijheid van meningsuiting (wellicht dus op de ster na)
Ik lees hier toch wel verschillende meningen.. ik vind dat wel interessant :j
maar, het is denk ik teveel retorisch qua vraagstelling inderdaad...

Overigens, ik meen dat het vnl wappies waren en een paar die bijv voor UnmuteUs liepen..
hoewel ik de festivalsector ten volle steun, zou ik toch echt weggaan als blijkt dat in een demonstratie mensen lopen zoals hierboven genoemd... ik wil daar niks mee te maken hebbe. Maar goed, dan geef ik wel mn 'demonstratierecht' op... ofzo... ? Nou goed, genoeg gefilosofeerd.... :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:12

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:45

996981 schreef:
bigone schreef:
Keep on dreaming.

Nee zeker niet maar wanneer er een aantal groeperingen meelopen die deze denkbeelden hebben dan moet je je afvragen of je überhaupt mee wil lopen in dit soort demonstraties.
Tijdens de unmute heb ik ze niet gezien terwijl daar 5 keer zoveel mensen liepen.
Dus trekt een anti regering protest niet per definitie extremisten aan, waarom hier dan wel ? Omdat ze gelijkgestemden vinden zoals een Baudet en andere fascisten.
En als demonstrant tegen maatregelen zijn is één, de huidige maatschappij vergelijken met nazi Duitsland is twee. En bij die twee moet je niet willen zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:55

De algemene onvrede die er onder grote groepen heerst, kan dan toch nog beter zo haar uitweg vinden dan via allerlei echokamers op sm waar e.e.a. sneller radicaliseert. Dit is tenminste openbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:58

Algemene onvrede? De onvrede van een hele kleine minderheid welteverstaan.
En ik denk dat de organisaties die hier met jodensterren lopen en de prinsessevlag zwaaien tegen veel meer zijn dan wat maatregelen mbt Corona.
Iedereen mag demonstreren, groot recht en goed dat ze erbij lopen in de openheid.
Hoop dat ze allemaal weer op de foto staan en gevolgd kunnen worden door de bvd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:04

Ik ken echt niemand die zegt “terecht dat F1 wel door mag gaan en de rest niet”. Dus hoezo kleine groep?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:29

Askja schreef:
De algemene onvrede die er onder grote groepen heerst, kan dan toch nog beter zo haar uitweg vinden dan via allerlei echokamers op sm waar e.e.a. sneller radicaliseert. Dit is tenminste openbaar.

Nee, dit zijn de echokamers. En openbaar betekent dat ze normaliseren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:00

MarlindeRooz schreef:
Ik ken echt niemand die zegt “terecht dat F1 wel door mag gaan en de rest niet”. Dus hoezo kleine groep?

Het ging hier specifiek over de 5 september demonstratie. En niet over wel of niet F1. Ik denk dat heel nederland wel beseft dat dit meten met twee maten is, dat hebben de unmute mensen wel duidelijk gemaakt voor zover dat nog niet was doorgedrongen, en terecht.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:01

bigone schreef:
996981 schreef:

Nee zeker niet maar wanneer er een aantal groeperingen meelopen die deze denkbeelden hebben dan moet je je afvragen of je überhaupt mee wil lopen in dit soort demonstraties.
Tijdens de unmute heb ik ze niet gezien terwijl daar 5 keer zoveel mensen liepen.
Dus trekt een anti regering protest niet per definitie extremisten aan, waarom hier dan wel ? Omdat ze gelijkgestemden vinden zoals een Baudet en andere fascisten.
En als demonstrant tegen maatregelen zijn is één, de huidige maatschappij vergelijken met nazi Duitsland is twee. En bij die twee moet je niet willen zijn.

In werkelijk iedere demonstratie lopen mensen mee met andere doelen en ideeën, dan die waarvoor geprotesteerd wordt. Daar kan de gemiddelde mens die protesteert niks aan doen. De meesten waren daar gewoon omdat ze het niet eerlijk vinden hoe er momenteel met twee maten gemeten wordt. Daarvoor hoef je geen facist, extremist of neonazi te zijn.