Roosch schreef:Ja, mijn uitjes/vrije dagen zijn vooral een probleem. Ik probeer dit te tacklen door doordeweeks laag in kcal te zitten zodat ik in het weekend wel een potje kan breken.
Zoals gisteren lekker aan de -veel te veel- cava gezeten maar ook drie kwartier zumba en een half uur fiets gedaan.
Zo doe ik het ook inderdaad. Ik eet door de weeks wat minder (hoog in eiwitten en vezels, veel volume van weinig kcal en vooraf gepland) zodat ik in het weekend wat meer buffer heb. Ik drink vrijwel wekelijks 1x per week alcohol (en dan rustig een fles wijn of sixpack bier) en dat kan op deze manier ook. Bij uitjes wil ik ook gewoon genieten en eten wat ik lekker vind ipv mezelf opleggen dat ik patatjes moet vervangen door groente bijvoorbeeld. Tenzij ik daar gewoon zin in heb
Soms vraag ik dan om een halve portie patat, want waar sommigen een extra maag hebben voor desert, heb ik die voor patatjes: die moeten op 
Missie is wel om me niet te overeten en keuzes te maken. Dat gaat met normaal uiteten of bij iemand eten helemaal prima, een buffet is een stuk lastiger
Ik probeer ook alcohol en eten niet te combineren, maar als dat eens voorkomt doe ik daar niet moeilijk over. Dat is omdat ik weet dat dit inmiddels een uitzondering is en vaak weet ik al van te voren (afhankelijk van met wie ik ben) wanneer dit van toepassing zal zijn dus het overvalt me niet.
Ik kijk vooral naar wat het me waard is. Weekje minder progressie maar bewust en goed genoten? Dan is het me dat 100% waard. Ik ben wel veel kritischer geworden op hoe iets me echt smaakt en laat makkelijker iets staan. En op deze manier is dit proces voor mij goed vol te houden. Ik mag alles, ik kies er dan alleen bewust voor en inderdaad zoals gaucho zegt: kwaliteit over kwantiteit.