3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:25

MarlindeRooz schreef:
Ik zou eerder rond de 1600 gaan zitten dan er onder blijven. Dat hou je langer vol! :D

Mijn dagje
O: Brinta
T: kinder bueno
L: 2 spelt kaas twisters (ah)
T: mini bakje frietjes (6 ofzo) met frietsaus
A: pasta
T: appel en 3 rijstwafels, warme chocomelk 1 kop.

Het is eigenlijk niet de bedoeling om er onder te zitten. Doe ik niet bewust. Ik wou het eens onderzoeken omdat iedereen aangaf dat mijn eten te pover was en de app geeft jullie gelijk. :o :+

Ik heb dit gedaan om inzicht te krijgen.

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:26

Ooh oo die manier, goed van je! Als ik jou was zou ik hem op 1600 kcal zetten zeker omdat je sport.

Mijn dag is in totaal 1980 kcal trouwens! Bij 1.83 en 85 kilo. En sporten + werken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:27

Goed dat je het inziet Laibadji :)

Ik krijg vanavond een eter over de vloer en ben me echt aan het uitsloven := Heb vanmiddag al brood gebakken, straks aardappelpuree en luxe sperziebonen en er gaat zo een hele kip in de oven :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:05

Dat klinkt heerlijk Emma!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:17

Waw, stevig bezig Emma! Zal een lekkere avond worden dan :D geniet er van!

Ik ga nu toch echt weer gezond doen, gister was opnieuw niet erg gezond. In de Ikea taartje bij de koffie en de balletjes met frietjes. Gelukkig niet overeten ofzo. Heeft gelukkig wel gesmaakt!

Lijstje van vandaag:
O: groene thee
L: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen. Bulletproof koffie.
T: Aardbeien milkshake met chia zaadjes en een klein schepje proteïntepoeder (met amandelmelk overigens, doe ik zo goed als altijd om oestrogeen te vermijden).
A: prei, broccoli, gebakken champignons, tomaten-ricotta saus met pijnboompitjes, stuk zalm.

B: half uur krachttraining, wandeling van 30min, opgedeeld in 2 keer.

Ik denk dat ik zo voldoende eten heb voor vandaag, maar als ik nog honger heb in de avond komt er waarschijnlijk een chocolade fondue bij (gewoon gesmolten zwarte chocolade met wat aardbeien).
Kcal tot nu toe vandaag: 1400.
Schat dat dit vanavond rond de 2200 zal liggen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:58

Jullie gaan hard! Even geen energie om op iedereen te reageren, maar ik denk aan jullie.

Net naar mijn ex gegaan, om te praten. Was de eerste keer dat we elkaar hebben gezien sinds twee weken. Was een behoorlijk zwaar gesprek maar heel fijn om elkaar even te zien en te knuffelen. Eerder ging het wel oké met mij maar sinds deze week echt klote.. ik zit heel erg in tweestrijd. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, maar ik ben zo gek op hem, ik voel nog zoveel liefde voor hem. Dus ik schiet alle kanten op, haha!

Met het afvallen gaat het wel goed! Morgenochtend weer op de weegschaal, ik ben benieuwd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 18:10

Laibadji schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou eerder rond de 1600 gaan zitten dan er onder blijven. Dat hou je langer vol! :D

Mijn dagje
O: Brinta
T: kinder bueno
L: 2 spelt kaas twisters (ah)
T: mini bakje frietjes (6 ofzo) met frietsaus
A: pasta
T: appel en 3 rijstwafels, warme chocomelk 1 kop.

Het is eigenlijk niet de bedoeling om er onder te zitten. Doe ik niet bewust. Ik wou het eens onderzoeken omdat iedereen aangaf dat mijn eten te pover was en de app geeft jullie gelijk. :o :+

Ik heb dit gedaan om inzicht te krijgen.

Ik zou het ook even handmatig berekenen (zie link & uitleg OP). De berekeningen van apps zijn niet altijd correct en dubbelchecken kan nooit kwaad natuurlijk!

@Maanlicht :(:) komt goed. Begin is denk ik altijd lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:53

Maanliht fijn en heel erg vervelend tegelijk. Hopelijk kun je het een plekje gaan geven.

Vriend mijn durum vergeten... nu maar pannenkoeken met de kinderen haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:15

Maanlicht schreef:
Jullie gaan hard! Even geen energie om op iedereen te reageren, maar ik denk aan jullie.

Net naar mijn ex gegaan, om te praten. Was de eerste keer dat we elkaar hebben gezien sinds twee weken. Was een behoorlijk zwaar gesprek maar heel fijn om elkaar even te zien en te knuffelen. Eerder ging het wel oké met mij maar sinds deze week echt klote.. ik zit heel erg in tweestrijd. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, maar ik ben zo gek op hem, ik voel nog zoveel liefde voor hem. Dus ik schiet alle kanten op, haha!

Met het afvallen gaat het wel goed! Morgenochtend weer op de weegschaal, ik ben benieuwd.

Hele dikke knuffel voor jou :(:)
Volg je hart en doe wat goed voelt!!!! Kies voor jezelf en als dat met hem is ga ervoor. Als je maar 1% twijfelt moet je het voor jezelf uitzoeken. Je bent een sterke vrouw en jij kan dit. Wou je gewoon even een hart onder de riem steken.

Goed dat je bezig bent met tellen Laibadji. Maar 200kcal onder je doel is niet heel goed := als het net als mfp berekend kan dat doel ook nog eens te laag zijn. Weet je wat je BMR is?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:42

Veel sterkte maanlicht. Moeielijke tijd moet het voor je zijn. Wel goed dat je het gevoel hebt de juiste keuze te hebben gemaakt :(:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:58

Maanlicht, hele dikke knuffel voor jou! Je bent een prachtige sterke vrouw en je kan dit absoluut ook alleen!

Ik net eerste training bij sportschool gehad. Was erg lekker! Morgen spierpijn. Maandagavond weer. Eerste drie keer is met trainer ernaast. Daarna zelfstandig met schema. Maar loopt wel altijd minstens een trainer bij rond voor vragen. Redelijk kleine, maar niet te kleine sportschool die erg gezellig lijkt. Precies wat ik zoek :D

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:04

Laura82 schreef:
Robeer, als ik zo vrij mag zijn om te vragen: is het een reconstructie na amputatie?
En zeker geen valsspelen hoor, is een behoorlijk heftige operatie!

Dat mag je vragen hoor......geen probleem :D

Het gaat inderdaad om een reconstructie na amputatie. Ik heb ruim een jaar geleden borstkanker gehad en hoop met deze operatie een hoop af te kunnen sluiten.

Voor nu geniet ik dus nog van alles wat 'slecht' is.....met de wetenschap dat ik er over een poos ook aan moet geloven.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:40

Yonker schreef:
Maanlicht schreef:

Hele dikke knuffel voor jou :(:)
Volg je hart en doe wat goed voelt!!!! Kies voor jezelf en als dat met hem is ga ervoor. Als je maar 1% twijfelt moet je het voor jezelf uitzoeken. Je bent een sterke vrouw en jij kan dit. Wou je gewoon even een hart onder de riem steken.

Goed dat je bezig bent met tellen Laibadji. Maar 200kcal onder je doel is niet heel goed := als het net als mfp berekend kan dat doel ook nog eens te laag zijn. Weet je wat je BMR is?

Vandaag alles uitgerekend en 90 calorieën er boven.

Het bijhouden helpt mij wel om meer te eten en niet onder de calorieën te gaan.

Die 200 er onder was gisteren maar toen was ik nog niet ingewerkt in de app. Over vandaag ben ik dus wel tevreden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:45

Maanlicht schreef:

Sterkte meis :(:)

Als ik het mag vragen, heeft hij nog iets gezegd over die naaistreek die jou geleverd is afgelopen week?

Hoop dat jullie het een beetje goed kunnen afsluiten. En dat je afleiding vind door leuke dingen te doen de komende tijd

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:49

90 erboven klinkt al beter!! Maar wat is je doel?

Edit: even terug gelezen maar zie 1520 en je Bmr is 1353. Dat lijkt me dan opzich prima. Als je veel sport op een dag zou ik wel kijken of je wat meer kan nuttigen :)
Laatst bijgewerkt door Yonker op 22-02-19 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:52

Eerst en vooral maanlicht veel sterkte. Je komt er wel uit. Neem de tijd en denk aan jezelf.

Mijn doel is nog 5 kg er af en dan ben ik blij.
Ben ook weer volop aan het sporten. Dus ik besef dat spieren ook kilo's zijn.
In centimeters is er wel wat af. Hoeveel weet ik niet maar je begint het te zien. :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:16

Dilan93 schreef:
Maanlicht schreef:

Sterkte meis :(:)

Als ik het mag vragen, heeft hij nog iets gezegd over die naaistreek die jou geleverd is afgelopen week?

Hoop dat jullie het een beetje goed kunnen afsluiten. En dat je afleiding vind door leuke dingen te doen de komende tijd

Dank jullie wel! Ja, hebben we het even over gehad, hij vond het ook raar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:37

Oh jongens ik kan jullie echt niet bijhouden, ik schaam me oprecht :o
Ik heb het de laatste tijd gewoon ontzettend druk en ben daardoor aardig moe (ja, ik wist niet dat het kon in een tussenjaar := ) waardoor ik me er gewoon niet toe kan zetten om te reageren. Hierdoor heb ik helaas ook vrij slecht gegeten. Ik ga proberen nu de draad weer op te pakken. Ik weet wel dat ik vanaf 1 mei gelukkig even rust heb, omdat ik vanaf dan ga stoppen met werken. Nog even een paar maanden vakantie, totdat ik weer ga studeren. IK heb alleen het vage vermoeden dat ik het dan even druk heb als nu _O-

Heel veel sterkte Maanlicht!
Morgen (ja, ik beloof het dit keer echt :') ) zal ik uitgebreid bijleesposten. Ik heb wel alles bijgelezen overigens!

Gisteren was ik weer om 7.15 wakker, op een of andere manier als je kan uitslapen lukt dat niet ofzo haha. 's ochtends lekker de pony verzorgd en 's middags carnavalsmiddag op stal gehad. We hadden een ponyvoetbalwedstrijd gedaan, heel leuk. Gelukkig wel genoeg beweging gehad, over het eten gaan we het maar niet hebben. Vanaf vandaag pak ik mezelf weer bij elkaar en ga ik er weer voor!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:48

Awh komt wel weer goed Kim :(:)
Klinkt goed je dag gisteren!!

Hier gaat het wel oke, heb best wel wat stress momenteel. Ik heb een nieuwe baan *\o/* Heel leuk maar ook heel veel stress momenteel :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:57

Kimmie, ponyvoetbal! Wat leuk!

Yonker, komt wel weer goed, zeker weten!

Ik leuk weekend gehad. Lekker actief, vrijdagavond eerste fitnesstraining gehad. Zaterdagochtend paard gereden en overdag veel gelopen. Maar ook nachtje weg geweest, heerlijk geborreld in de stad en feestje bij vrienden met buffet en veel drank, zondag luxe ontbijt in hotel. Dus gewoon leuk weekend.

Vanavond weer een nieuwe training!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:29

Dat klinkt leuk, ponyvoetbal! Jij zit toch bijna op je streefgewicht Kim? Dan is het niet zo’n ramp als je af en toe ietsje minder gezond eet, als je het voor de rest over het algemeen wel doet.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Yonker!

Klinkt als een heel fijn weekend Lino!

Ik heb echt even een paar dagen in een zwart gat gezeten, zo verdrietig en ongelukkig. Maar nu gaat het eindelijk weer ietsje beter en voel ik me iets minder lamlendig. Ik heb vrijdag na het gesprek met m’n ex de kat meegenomen, en dat is wel heel gezellig. Verder zaterdagochtend naar de sportschool geweest met m’n vader, ik denk voor het eerst in 3 weken. Dat viel vies tegen, je raakt toch wel snel spier kwijt. Dus rustig aan gedaan en alsnog flinke spierpijn. Gister op de weegschaal gestaan maar niet afgevallen, terwijl ik me wel wat slanker voel. Misschien dat ik wat vocht vasthoud door de spierpijn.

Verder is mijn eetpatroon wat rommelig deze dagen. Zaterdag was mijn ontbijt uiteindelijk salade met biefstuk, 1,5 glas rode wijn, een paar frieten en een halve sticky toffee cake bij Loetje. Viel niet helemaal lekker (ook niet zo gek natuurlijk, haha) verder ‘s avonds soep met wat brood gegeten, dus wel wat gecompenseerd.

Lijstje voor vandaag:
O: roggecracker met pittige hummus
T: kleine cappuccino
L: couscoussalade met veel groente (groene paprika, witlof, cannellinibonen) en een gebakken ei
T: een appel en eventueel nog een cracker
A: wat overgebleven couscous salade, soep en nog een gebakken ei, glas rode wijn
T: een sinaasappel en een blokje Tony’s donkere melk

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:49

-O- Maanlicht, altijd vervelend, zulke dagen. := Snap ook wel dat je eetpatroon wat rommeliger is dan

Hier een druk maar leuk weekend gehad. Zaterdag eerst een langere rit te paard gedaan. In de middag langs mn schoonouders geweest en de auto grondig schoongemaakt. In de avond bij zaalvoetbal van mn vriend gekeken :)

En gisteren met vriendinnen naar de Efteling geweest *D
Heerlijk weer en verrassend rustig voor een zonnige zondag. :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:51

Vervelend om te horen dat een aantal geen topdagen gehad hebben. Hopelijk gaat het jullie snel beter.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:06

Maanlicht, ik zag al een foto van je kat op insta voorbij komen. Erg fijn om die weer bij je te hebben!
En dat sporten en ritme komt wel weer. Je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd.

Dilan, zag jouw ritje ook al op insta voorbij komen *stalker much* :') erg leuk dat zo goed gaat met rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:18

Vriezer weer gevuld met gezonde koeken.

Afbeelding