Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:28

Waaauw weer prachtige foto's met die mist SV!!

Lisitano, hoe gaat het met jou en je baby in je buik? Ben je nog aan het lopen?

Eventjes een verslagje van mijn trail de fantomes gisteren.

Afbeelding

Ik wilde een goede tijd lopen, dus ik was best wel wat zenuwachtig. Ik had op voorhand het klassement bekeken, nummer 1 was Belgisch kampioene marathon 2019 (3u07), nummer 5 was een van de beste Belgische triatleten (3u26). Dus wooow, waarom zat ik die mensen te checken, way out of my league. Maar bon, we gingen wel voor een zo goed mogelijk tijd. Mijn man ging ook een keer 'zijn wedstrijd' lopen, normaal blijft hij tijdens de trailruns bij mij, maar gisteren was het ieder voor zich. Dus ik nam mijn muziek mee, of dat dacht ik toch. Bij aankomst in Maboge bleken mijn oortjes er ergens van onderuit gemuisd te zijn, zonder muziek dan maar. Ik heb nog nooit in m'n leven zo veel tegen mezelf (luidop) gepraat. Maar m'n eigen aanmoedigingen hielpen, alles ging 'vlotjes'. Al is dat 'vlotjes' relatief natuurlijk. Er waren serieus zware hellingen bij, moest regelmatig m'n handen gebruiken om te klimmen, en over boomstammen te kruipen. Mijn armen deden met momenten pijn van het duwen op m'n bovenbenen. En de afdalingen, die waren helemaal niet makkelijker. Er waren plaatsen bij waar je gewoon van boom tot boom moest proberen springen om je tegen te houden en niet naar beneden te rollen. Ik probeerde zo weinig mogelijk mijn snelheid, tijd en afstand te checken, maar toen ik halfweg toch eventjes berekende hoe het ging, bleek er toch wel een top 10 tijd in te zitten. Blijven gaan dus, maar ook rustig blijven. Op tijd wat energie opdoen (ik gebruik gelletjes van innerme) en voldoende drinken. Proberen goed te recuperen op platte stukken en vooral zien dat ik m'n voeten niet omsloeg of viel. Zo gezegd (en ik zei dat dus echt letterlijk tegen mezelf he) zo gedaan en alles ging goed. Zo een leuk afwisseld parcours, prachtige uitzichten. Echt een speeltuin voor mij! Tot ik 5 km voor de finish een kramp kreeg in een spiertje boven m'n knie (binnenkant), nog nooit eerder gehad. 'Oh nee, wat nu?! Veel drinken, komaan drinken Katrien. En neem nog een gelletje.' Ook in m'n linker been begon dezelfde spier te verkrampen. 'Stappen? Neen het is hier net lichtjes hellend bergaf, rustig doorgaan'. En gelukkig, na een tijdje (geen idee hoe lang, 2 minuten ofzo) begon de pijn weg te trekken. Maar oh nee, het was nog niet gedaan, na een even korte tijd kwamen de krampen weer terug en feller. 'Wat nu? Een voetballer zou zich nu al schreeuwend op de grond gooien. Eventjes wandelen misschien. Auw neen, dat gaat ook niet' Ik kon m'n been niet strekken van de pijn. Dus zachtjes proberen verder lopen en zoveel mogelijk proberen drinken. Vanaf dan wisselde pijnvrije momenten en krampen mekaar af, met momenten was het echt afzien. 2 km voor het einde viel ik ook zonder water. Maar ik ben rustig blijven doorlopen en deed wat ik kon. De laatste km kende ik, dit stukje hadden we ook 2 weken geleden bij de 'Double dice' moeten lopen. Eventjes door het water, dan nog een korte klim en daar was de finish! Ik hoorde m'n man al roepen, het leek alsof ik niet meer echt vooruit ging. Maar...

ik finishte in een tijd van 3u15m27s en op een (voorlopige) 2de plaats!

Ondertussen zijn er 172 vrouwen gefinist. In het totale klassement (mannen bij), sta ik op plaats 64 van de 749. Morgen is het de laatste dag.

De pijn was snel weg (maar nog niet vergeten). Na een nog drukke dag gisteren (werken en etentje voor mijn papa zijn verjaardag bij mij thuis), vandaag met m'n paard nog een dressuurwedstrijd gereden en gewonnen. Wat ben ik blij met m'n lichaam (en met m'n paard)!! Mijn weekend kan al niet meer stuk!!

Voor foto's heb ik geen tijd gehad, heb enkel eentje van aan de start

Afbeelding

En eentje van m'n paard van vanmorgen, het is hier tenslotte een paardenforum he.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:41

Wauw wat heb je dat goed gedaan zeg! Respect.
Nu nog last van die spieren?
Wat een prachtige combinatie vorm je met je paard.

Ik heb vandaag alleen wat spierpijn in mijn bovenbenen, voor de rest voel ik me eigenlijk heel goed na gisteren. Dit smaakt naar meer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:55

Wauw, wat goed, SV en Katharinaa!

Hier lekker van vakantie aan het genieten. De komende drie weken lekker vrij. Vanwege de warmte weinig gelopen. Eens kijken of we in de vakantie nog ergens een leuk rondje kunnen lopen.

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:31

Sorry, tijdje niet gekletst, wel gelezen..

Ik had wel een kaartje verwacht hoor SV, vindt dat ook niet meer dan normaal. Je hebt een vette prins gewonnen en nu is het net of je een reuze bestelling hebt gedaan en betaald hebt met een voucher. Dat had zeker beter gekund.

Katharina, wha wauw dat je dat allemaal achter elkaar kunt presteren, echt knap. Fit en energiek ben je dan hoor. Mooi paard heb je, jullie zien er prachtig uit. En die donut shirts, superleuk!

Vanmorgen heb ik 10K gelopen, maar dat ging zeker niet vanzelf. Di en Do niet gelopen vanwege de warmte, wel braaf 3x naar de sportschool geweest.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:17

Dankjewel SV! Neen eigenlijk geen last van m'n spieren. De buitenste pees aan de achterkant van m'n knie die trekt wat, doet wel een beetje pijn.

Puera geniet van je vakantie!

Mama3 bedankt! Nog eventjes bedenken wat m'n volgende doel wordt nu.
Wat doe je dan zoal in de sportschool? Ik ga (op advies van m'n broer, fysiotherapeut) m'n trainingsload nog wat beter in het oog houden en 3x per week wat spieroefeningen doen, zoals squats en lunges. Hij heeft precies wat schrik dat ik een blessure krijg en dat hij het dan moet oplossen. Haha nee, zou zowiezo zonde zijn dat ik opnieuw moet beginnen opbouwen nu ik dit niveau bereikt heb.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:22

Ik moet ook gaan bedenken wat een nieuw doel wordt. Sowieso de 44km freedomtrail, maar ja, nu weet ik wel dat ik die kan :P

En ik denk dat ik ga voor een nieuw p.r. op de tien kilometer als het wat koeler is. Daar maar eens naar toe werken. Of een p.r. op de halve. Hmm keuzes, keuzes.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:35

Katharina, wat ben jij toch lekker bezig! Echt een bikkel dat je met die pijn toch nog door kon lopen en hóe. Ik ken je niet en was na je verslag helemaal aan het glunderen: supergoed gedaan! Weer wat donuts verdiend *\o/*

Ik loop helaas niet meer, ik fiets om mijn conditie wat op peil te houden. Buik groeit en mijn bekkenbanden houden niet van lopen :( Heel jammer en ik heb het eigenlijk pas sinds kort geaccepteerd met behulp van mensen om me heen. Zodra ik mijn lichaam weer terug heb ben ik heus niet alles kwijt dus dan ga ik gewoon weer starten. Duurt. Lang.

Ik lees en geniet mee met jullie verhalen dus blijf vooral posten :*

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:36

@SV Haha ja moeilijk he!

Ik denk voor mij de marathon in Kasterlee (onverhard, maar niet zo veel hoogtemeters).
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 16-08-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:42

Bedankt Lisitano!
Dat is een beetje jammer, maar er groeit ook een mensje in je! Nog eventjes je lichaam delen (wanneer moest je weer bevallen?) en daarna is het weer van jou!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:08

Wow wat goed Katharina! Echt een super knappe tijd gelopen, en dat met die knie. Inderdaad zijn stabiliserende oefeningen wel slim om dan te doen.

Jammer Lisitano, maar slim om even een stapje terug te doen! Je hoeft nooit meer volledig bij 0 te beginnen straks, 'gewoon' even looprust nemen.

SV luxekeuzestress noemen ze dat haha. Ga jij de komende freedomtrail lopen? Lijkt me ook een leuke om mee te doen, maar die afstand he... Die zit er hier nog lang niet in.

Ik wilde vandaag eigenlijk gaan, maar iets met een verjaardag gisteravond (lees: met drie meiden uit eten _O-) en laat thuis en niet vroeg je bed uit komen... Gisteren vond ik het al te benauwd, en vandaag is de luchtvochtigheid nog hoger, dus ik sla even over. Gisteren toch wel redelijk fijn gelopen, had het gevoel niet vooruit te komen :+ Viel uiteraard achteraf wel weer mee. Morgen nieuwe kans om eerder op te staan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:38

Katharinaa schreef:
@SV Haha ja moeilijk he!

Ik denk voor mij de marathon in Kasterlee (onverhard, maar niet zo veel hoogtemeters).

Dan kom ik supporteren!!

Nogmaals dikke proficiat!!! Echt super knap bezig!

Ook voor je paardje, waar was je geweest?

@ SV: je gaat ook als een speer hé!! Wanneer is die freedomtrail?

@ Lisitano: dat lopen komt wel weer, dat is nu niet het belangrijkste... Fietsen is ook prima om je conditie op peil te houden hé, zo doe je toch nog wat, kan me voorstellen dat dat fijn is! Wanneer ben je uitgerekend?

Ik kreeg gisteren plots super veel last van beide knieën bij het rijden, had dan ook eerst paard van vriendin gereden en dan les met de mijne... Ben in Maboge nogal flagrant op mijn beide knieën gegaan en gisteren dan nog eens tegen de omheining gestoten (dommigheid van mezelf...), dus mogelijk zit het daar wel in...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:18

Lisitano, snap dat dat moeilijk te accepteren, maar het komt wel weer toch.

Ontherun, volgens mij is de freedomtrail uitverkocht. Er zijn ook kortere afstanden. Als je mee wilt doen, moet je er snel bij zijn als de inschrijving open gaat.

Memuska hij is virtueel geworden, tussen half september en 31 december. Vervelend om zere knieën te hebben!

Katharinaa ook een mooi doel, zo'n onverharde marathon.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:37

Bedankt Ontherun! Een keer een training skippen kan geen kwaad! Was het jouw verjaardag?

Kei goed Memuska! Ik heb daar vorig jaar m'n eerste halve marathon gelopen. Die marathon zijn gewoon 2 toertjes. Misschien kan je zelf ook de halve doen daar?

Wij hadden dressuurwedstrijd in Bevel. Voor dit seizoen heeft ons gewest (Lier) een cluster gevormd met gewest Zandhoven en Mechelen. We hebben nog maar 2 gemeentes waar we welkom zijn, Bevel en Leest. Wat een gedoe ook met de puntentelling.

Je doet jezelf precies wel vaak pijn he?! Hopelijk snel beter met de knieën!

SV toch heel anders he, zo'n virtuele race. Ik hoop dat er toch nog wat kan doorgaan dit najaar. Afwachten maar.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:49

Katharina met zijn allen hier 1 november de run lopen die vooralsnog doorgaat volgens de organisatie :)) Niet mijn verjaardag, ik mag in november :+

SV dan moet ik de inschrijvingen even goed in de gaten houden.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:16

Welke run is dat ontherun?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:21

Obvion run. 5-10-halve marathon. Maar ik heb er eerlijk gezegd een beetje hard hoofd in. Groene loper run zou ook nog door moeten gaan in Maastricht ergens half oktober

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:54

Ik heb 5 september ook een trail die doorgaat. 21km in Noord Limburg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:37

Mijn hardlopen bestond de afgelopen dagen uit hindernissen verkennen tijdens de CAI Exloo. Ik debuteerde op zaterdag als groom in de marathon, invaller bij een enkelspan ponymenner en wilde uiteraard niet dat zijn eigen internationale debuut zou mislukken door een fout van de groom :D . Oftewel, vele uren en kilometers tussen de hindernissen gerend en gisteren brandende knieën en onderbenen. Jammer dat ik mijn klokje niet aan had gezet, ben achteraf best nieuwsgierig hoeveel ik gelopen heb.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:53

Haha Gem, zware ondergrond om op te lopen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:39

Katharinaa schreef:
Haha Gem, zware ondergrond om op te lopen!

Gortdroog, dus dat viel wel mee. Maar al die vele wendingen vonden de knieën achteraf niet zo fijn :D .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:42

Eindelijk koelte! Dat loopt een stuk beter nu!

Vanmorgen fijn getraild met een maatje. Totaal 31km en dat ging best lekker.
Van de week ook het nieuws gekregen dat de Spartan Race doorgaat, daar heb ik ook heel veel zin in.

Hoe is het bij jullie met het lopen?

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:46

Loopt een stuk beter inderdaad! Ik ga zometeen voor een blokje om, zin in. Vrijdag tijdens mijn andere training 2x1,6 km gelopen, waarvan de eerste km in 5’25” :oo dat is snel voor mij tegenwoordig, heel snel.

Ik zie alleen maar mooie foto’s bij jou voorbij komen SV! Je bent lekker aan het lopen hè?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:07

Hier gaat het lopen prima maar dat was ook gemakkelijk met de afgelopen drie weken vakantie. Dan is het gemakkelijk je energie te verdelen. Deze week had ik mijn piekweek , 180km (waarvan 3/4 trail km's) in 6 dagen en wat heb ik mooie stukjes van nederland gezien. Zit nu op aanvulling van mijn schema te wachten en moet helaas morgen weer gewoon aan het werk.
Ben wel blij dat de warmte voorbij is. Voor vandaag had ik rustdag. Morgen weer zien wat de trainer voor mij bedacht heeft.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:45

Wij zijn 2 midweken op een camping in Gld. Het eerste midweekje zit erop en heb ik maar 1x 10k gelopen, terwijl ik normaliter 2x doordeweeks loop en 1x in het weekend. Dit weekend heb ik ook niet gelopen. Wel heb ik maandag en vrijdag 45 km gefietst van-en naar onze vakantiebestemming.

De oudste vond het wel handig om een fiets mee te hebben en is op de elektrische van mijn vriend gegaan en ik op mijn stadsfiets. Het was prima te doen.

Aankomende week minder weer, ik twijfel of ik dan niet gewoon met de auto ga of toch nog een keer heen-en terug fiets. Ik ben zo bang dat het weer tegenvalt, een buitje vindt ik niet erg, maar 42 km regen wel.

Ik denk dat het deze week puzzelen wordt met lopen, maar een midweek zonder overleef ik ook vast wel..
Of misschien in de avonden als er niks te doen is op de camping en het qua weer tegenvalt om buiten met een wijntje te zitten haha!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:04

Ik heb onderhand al een dikke maand niet echt gelopen :+ Eerst druk met werk, en nu zijn we vorige week verhuist. We wonen echt suuuuper mooi, dichtbij de kust (maar geen duin of zandstrand hier, alleen rotsen en kliffen) en het bos letterlijk de oprijlaan af. Hoop morgen na het werk weer 'n rondje hard te lopen! :):)