Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:45

Magrathea schreef:
Ik werk dus in de keuken. Je ziet echt gelijk wanneer er een gezinnetje met kinderen zit. Dan komt namelijk een half bord eten terug -O- Sta je daar je best op te doen. (En dat zijn dan geen complexe dingen maar gewoon een tosti ofzo :Y) )

Of gewoon mensen met een minder grote eetlust. Ik eet nooit mijn bord leeg, dat is gewoon te veel voor mij. Hoewel mijn man vaak kliko speelt en er dan dus geen half vol bord terug komt. Maar als ik uit eten ben vind ik het gewoon leuk en lekker om alle gangen mee te kunnen doen.

En verder: Sizzle en Lieveli _O- :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:47

Ja! Ik ben ben zeer bewust kinderloos!

Zei laatst nog tegen mijn moeder: “mam, ik ben te gehecht aan mijn nachtrust, 3 nachten gekrijs, geschijt en gekots en ik spoel een kind door de plee!”

Als ik minder dan 7 uur slaap, ben ik op oorlogspad.

Krijsende kinderen bij intratuin. En ik mezelf afvragen of een stemband amputatie een optie is..

Mijn neefje en nichtje ben ik wel dol op, maar als ik dan naar mijn chronisch vermoeide zus kijk, heb ik al weer gegeten en gedronken!

“Hier is de kleine weer terug, volgens mij heeft ze in haar broek gescheten!” :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:28

Ja de geluidsoverlast die ze kunnen veroorzaken is echt verschrikkelijk killing voor je humeur. |(
Vanmorgen heerlijk rustig in de bus tot een loedermoeder met 2 blagen instapte. Goddomme wat een herrie. Wilde ergens anders gaan zitten maar dat kon niet. Was gelukkig snel afgelopen na een opmerkelijke zucht en een dodelijk blik naar achter, maar dat je daar als ouder niet uit jezelf wat van zegt is voor mij onbegrijpelijk. :x
Nu waren die op een leeftijd dat ze voor rede vatbaar zijn, maar die ellendige jaren daarvoor lijken me echt de absolute hel, met al dat gejank. 8)7

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:58

Van de week werd ik wakker met opkomende migraine, keelontsteking en 39 graden koorts. Moest werken die dag en terwijl ik mn ontbijt en lading pijnstillers naar binnen zat te werken dacht ik ‘wat een verademing dat er nu niet zo’n jankend klein krijsding door mn huis loopt’. (Om vervolgens mn ontbijt weer even hard uit te braken en me maar een dagje ziek te melden)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:03

MyWishMax schreef:
Magrathea schreef:
Ik werk dus in de keuken. Je ziet echt gelijk wanneer er een gezinnetje met kinderen zit. Dan komt namelijk een half bord eten terug -O- Sta je daar je best op te doen. (En dat zijn dan geen complexe dingen maar gewoon een tosti ofzo :Y) )

Of gewoon mensen met een minder grote eetlust. Ik eet nooit mijn bord leeg, dat is gewoon te veel voor mij. Hoewel mijn man vaak kliko speelt en er dan dus geen half vol bord terug komt. Maar als ik uit eten ben vind ik het gewoon leuk en lekker om alle gangen mee te kunnen doen.

Ik doelde ook specifiek op de gevallen waarin het kinderen zijn die een half bord terugsturen := Dat is namelijk vaker dan volwassenen. (En dan bedoel ik niet dat er nog 2 blaadjes sla over zijn op je bord ofzo.)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:22

Oh dat had ik ook vorige week. Ik had een paar dagen last van een virus. Was misselijk en heb veel geslapen. En ik was ook erg blij dat ik niet voor een kind hoefde te zorgen. Met mijn hond naar het park vond ik al zwaar. En daar kan ik nog iemand anders voor vragen als het echt niet gaat.

In het algemeen vind ik mijn hond al genoeg verantwoordelijkheid en beperking van mijn vrijheid :Y) Laat staan om daar een kind aan toe te voegen. Misschien hoogstens nog ooit een paard.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:14

Wij behandelden onze hond ook een beetje als een kind. Zorgden voor oppas als wij weg moesten ('Opa en oma', mijn vader en schoonouders pasten vaak op en noemden zichzelf zo), gingen met elk wissewasje naar de dierenarts (wat volkomen terecht bleek) en hadden speelafspraken met andere mensen.

Het is nu anderhalve maand geleden dat we haar hebben laten inslapen en mijn vriend zij afgelopen week 'Hoe krijgen mensen kinderen nadat hun kind is overleden? Hoe kunnen ze dat aan?' En eigenlijk beschrijft dat wel een beetje hoe we ons nu voelen, haha.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:25

RoosG schreef:
Wij behandelden onze hond ook een beetje als een kind. Zorgden voor oppas als wij weg moesten ('Opa en oma', mijn vader en schoonouders pasten vaak op en noemden zichzelf zo), gingen met elk wissewasje naar de dierenarts (wat volkomen terecht bleek) en hadden speelafspraken met andere mensen.

Het is nu anderhalve maand geleden dat we haar hebben laten inslapen en mijn vriend zij afgelopen week 'Hoe krijgen mensen kinderen nadat hun kind is overleden? Hoe kunnen ze dat aan?' En eigenlijk beschrijft dat wel een beetje hoe we ons nu voelen, haha.

:(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:30

Gecondoleerd :(:)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:10

Moderatoropmerking:
Dames, ik wil nogmaals benadrukken dat het bespreken van andere gebruikers of topics niet is toegestaan. Zouden jullie dit dan ook niet meer willen doen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:35

Muurp schreef:
[mod]Dames, ik wil nogmaals benadrukken dat het bespreken van andere gebruikers of topics niet is toegestaan. Zouden jullie dit dan ook niet meer willen doen?[/mod

Mag dat in het andere topic, waar het over ons ging dan wel? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:56

Ja.. want zo gaat het toch altijd :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:56

Beetje kansloos dit....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:58

Als je een probleem hebt met de gang van zaken in een ander topic moet je daar zijn. :) Zullen we het hier gezellig houden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:00

Yasss please!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:14

Ik moet toegeven, mijn guilty pleasure is www.me-to-we.nl. Volgens henzelf 'Hét online magazine voor ouders met een leven' volgens mij 'de online klaagbaak voor vrouwen met een kind, zonder leven'. Over dat je vooral flink dronken moet worden op de klassenborrel van je kind, moeders die opvoeden door hun kind zonder jas in de sneeuw te parkeren ("maar het werkte wél!") en een hoop geklaag op mensen zonder kind die het niet snappen...
Ik weet ook niet waarom ik het lees, maar toch lees ik bijna dagelijks even bij...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:21

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:27

Huh, waar gaat dat over hier boven?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:35

Bloodymary schreef:

Er werd een topic genoemd en dat mag niet, ook al werd dit topic in dat topic uitgebreid besproken. Snap je het nog? :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:36

Wat een geniale site!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:39

Magrathea schreef:
Omg, geweldig :')
http://www.me-to-we.nl/kinderen-zijn-na ... ukkertjes/
Die arme mensen :(:) Dat is ook zo'n fout die je één keer maakt en daarna nooit weer

Haha mooi stukje dit!! Probeer je ook wat aardigs te doen voor je medemens, word je daar zo voor gestraft _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:39

Niobe schreef:
Bloodymary schreef:

Er werd een topic genoemd en dat mag niet, ook al werd dit topic in dat topic uitgebreid besproken. Snap je het nog? :=

Nee, maar ik heb ook niet gemerkt dat er een topic genoemd werd, terwijl ik alles lees in dit topic.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:41

Niobe schreef:
Magrathea schreef:
Omg, geweldig :')
http://www.me-to-we.nl/kinderen-zijn-na ... ukkertjes/
Die arme mensen :(:) Dat is ook zo'n fout die je één keer maakt en daarna nooit weer

Haha mooi stukje dit!! Probeer je ook wat aardigs te doen voor je medemens, word je daar zo voor gestraft _O-

Ja echt :') :') Fijn dat het hier staat, weet ik ook weer dat als ik dat idee ooit krijg het direct in de prullenbak kan.

Ook zo'n leuke:
http://www.me-to-we.nl/zo-geen-regels-en-nee-gebruik/
Citaat:
Maar alleen bij onderwerpen waarbij het echt niet anders kan, want verder laat ik mijn kinderen het liefst zoveel mogelijk zichzelf zijn. Willen ze rennen of gillen, prima, doe maar, uit jezelf. Als iemand daar last van heeft – zoals mijn schoonmoeder, die mijn opvoeding maar niks vindt – zegt dat meer over diegene dan over mijn kinderen. Ik trek me daar niks van aan. Dan ga je maar ergens anders zitten, hoor.

Nou okee als ik last heb van gillende kinderen ligt dat aan mij. Ik vraag me echt af of dit nou serieus fijne volwassenen gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:42

Wat een aso ben je dan..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:44

Hoe kun je nou géén last hebben van gillende kinderen??