Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:57

Janine, Ik word nu heeel soms ongesteld. Gemiddeld een keer in de 4 maanden en echt maar 3 dagen en heel weinig. Voorheen dus 10 dagen in de maand met echt heftig bloedverlies, doorslikken hielp niet. Dus dit is voor mij echt de hemel nu :')

Ik heb net lekker havermout op :9 Nu nog mn thee, ik ben zo slecht in genoeg drinken...

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:58

Ja, echt bizar hoor! Lijken nu wel twee uitersten in de wereld te zijn: super ongezond, of super gezond. :P
Ik heb geen tv en ontwijk de schappen in de supermarkt, werkt ook heel goed. :))
Wat ik wel merk de laatste tijd is dat ik ook helemaal geen cravings naar snoep/koek heb! Vind het echt wel lekker hoor als ik ergens wat ga drinken dan wat lekkers erbij, maar heb helemaal geen neigingen meer om het te halen! Krijg juist meer zin in relatieve 'gezonde' dingen! Grappig hoe je smaak kan veranderen.

Priscilla: koop slimpie ranja! Dat heeft bij mij echt geholpen. Ik vind normaal water echt meh. Dus drink nu vooral veel thee, water (op de uni :') ) en slimpie. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:00

_Priscilla schreef:
Janine, Ik word nu heeel soms ongesteld. Gemiddeld een keer in de 4 maanden en echt maar 3 dagen en heel weinig. Voorheen dus 10 dagen in de maand met echt heftig bloedverlies, doorslikken hielp niet. Dus dit is voor mij echt de hemel nu :')

Ik heb net lekker havermout op :9 Nu nog mn thee, ik ben zo slecht in genoeg drinken...

Oké, normaal gesproken zou je niet ongesteld worden van een implanon toch? Net als de prikpil... Hoewel een vriendin van me daar ook 3 uit 4 weken ongesteld van was.. :\
Ik ben al bijna 9 jaar niet meer ongesteld geweest door de prikpil.

Gelukkig ook totaal geen reactie er op, wat betreft emotioneel/labiel zijn etc.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:00

Ik kijk best veel vlogs op Youtube, dat is ook niet best. Zoveel eten zie je dan voorbij komen.

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:03

O, ja dat doe ik ook vaak als ik aan het soggen ben. :Y)

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:06

Janine1990 schreef:
Oké, normaal gesproken zou je niet ongesteld worden van een implanon toch? Net als de prikpil... Hoewel een vriendin van me daar ook 3 uit 4 weken ongesteld van was.. :\

Nee er is geen standaard voor. Is per persoon verschillend hoe je op alleen progestagenen reageert. Daarom is het ook aan te raden om de pil met uitsluitend progestagenen te slikken alvorens je implanon neemt. Om te zien wat het met je doet. Mijn nicht was ook alleen maar ongesteld met implanon, maar die was zo stom om niet eerst die pil te proberen. Voor sommige is het dus echt ideaal en voor andere gewoon niet. Maar omdat het bij mij dus zo goed bevalt, raad ik het wel altijd aan om eens die pil te gaan proberen. Ik had namelijk heel graag gehad dat iemand mij dit jaren terug had voorgesteld dan had ik niet nog zo lang met al die ellende gelopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:08

secricible schreef:
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar ;) skyr is een soort yoghurt, wat jij bedoelt is kefir.

ah ja :p dat dus. Heb jij dat al gegeten? Is het iets lekker? De moeite om met bezig te zijn, of beter skyr kopen of yoghurt?

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:08

Cheetahfan schreef:
O, ja dat doe ik ook vaak als ik aan het soggen ben. :Y)

Precies dit ja, en dan het liefst met een zak chips erbij :Y)
Maar ik ben nu verstandig en ga maar eens aan mijn paper's beginnen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:14

_Priscilla schreef:
Janine1990 schreef:

Nee er is geen standaard voor. Is per persoon verschillend hoe je op alleen progestagenen reageert. Daarom is het ook aan te raden om de pil met uitsluitend progestagenen te slikken alvorens je implanon neemt. Om te zien wat het met je doet. Mijn nicht was ook alleen maar ongesteld met implanon, maar die was zo stom om niet eerst die pil te proberen. Voor sommige is het dus echt ideaal en voor andere gewoon niet. Maar omdat het bij mij dus zo goed bevalt, raad ik het wel altijd aan om eens die pil te gaan proberen. Ik had namelijk heel graag gehad dat iemand mij dit jaren terug had voorgesteld dan had ik niet nog zo lang met al die ellende gelopen.

Aaaah, thanks for the insight! Dat wist ik dus niet...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:16

The_Cat schreef:
secricible schreef:
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar ;) skyr is een soort yoghurt, wat jij bedoelt is kefir.

ah ja :p dat dus. Heb jij dat al gegeten? Is het iets lekker? De moeite om met bezig te zijn, of beter skyr kopen of yoghurt?

Nooit gehad, spreekt me niet aan :+ volgens mij heeft het een heel ander doel dan skyr. Een soort probioticadrank meen ik...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:46

Cheetahfan, grappig dat zo weinig kilo's toch een best verschil kunnen maken!

Emma, ik vind je nog steeds een mooi mens!

Wegen en meten doe ik normaal gesproken om de 6 weken, nu met nieuw programma moet dat om de 4 weken.

Elke dag wegen heeft zo geen nut :') (en ja ik heb dat ook gedaan, lekkere obsessie kweken :') Ben blij dat ik er vanaf ben)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:19

Nut heeft het idd niet :') maar ach, zolang ik er geen consequenties aan verbind...

Net lekker aarbeien gehaald, waren in de aanbieding :9 dus dat werd mn tussendoortje ipv appel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:23

Ongesteld zijn doe ik niet aan. Inmiddels mijn tweede mirena spiraal en wil niet meer anders!

Heb laatste dagen steeds zo'n honger. En geen idee waardoor. Maar heb fruit mee en een eiwitreep. Dus red me wel vandaag.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:24

Aardbeien <3
Wij hebben thuis een bedrijfje met kersen en aardbeien en een kraampje aan de weg voor de verkoop.
Nou in die periode vreet ik me dus compleet vol met kersen en aardbeien, zo lekker. Vooral de eerste week dat we ze weer hebben, dan gaat er ook bijna niks de verkoop in omdat we alles zelf opeten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:25

Ik vond het best nuttig om te weten hoe mijn gewicht schommelt. Als ik dat niet zou weten, was ik met regelmaat vreselijk gefrustreerd geweest omdat ik maar 1 ons was afgevallen in een week. Niet wetende dat ik de dag ervoor een kilo minder woog.

Maar het zou inderdaad niet goed zijn om er consequenties aan te verbinden of een obsessie er op te kweken. Gewicht wordt veel te belangrijk gemaakt. Terwijl de BMI-berekening al enkele jaren in twijfel wordt getrokken. Het is niet goed om te meten naar gemiddelden.

Net als die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid energie. Mannen 2500, vrouwen 2000. Uitgaande van het gemiddelde neem ik aan dat er rekening is gehouden met een gemiddeld gewicht en gemiddeld postuur. Dat komt voor vrouwen op een lengte van 1.67m uit mijn hoofd. Voor mannen een gemiddelde van 1.83m.
Zelf ben ik 1.86m, met gemiddelde inspanning zou ik dan volgens de richtlijn voor vrouwen 2000 kcal moeten innemen. Terwijl ik langer ben dan de gemiddelde man.
En een kleine vrouw van 1.55m die weinig sport zou dan ook dat aantal kcal moeten innemen?

Mooi dat er richtlijnen zijn, maar we moeten er met z'n alleen wel een beetje redelijk naar kijken. Wat zijn gemiddelden en hoever wijken wij daar vanaf? Ofwel: Is die richtlijn redelijk voor mij?

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:29

Die richtlijnen zijn inderdaad prut, als ik 2000 kcal op een dag zou eten zou ik tonnetje rond worden...
BMI vind ik al helemaal niet kloppen. Ik ken verschillende mensen met zogenaamd overgewicht volgens dit syteem terwijl het in werkelijkheid gewoon super sportieve mensen zijn ( en dus aardig wat spiermassa hebben).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:30

Ja maar waarom zou je elke dag willen wegen? Je lichaam is elke dag anders dmv voeding, hormonen etc. Waarom niet gewoon eens in de maand en dat opschrijven en dan een maand later weer.

Wat heeft het voor meerwaarde dat je gisteren -1 kg had en vandaag +700 gr (als voorbeeld) ?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:35

Nou, stel dat je net die ene dag dat je weegt in de maand wat meer vocht vast houdt, of je net die dag ervoor veel gegeten hebt. Dan denk je dat je geen gewicht kwijt bent, terwijl je misschien die dag ervoor en de dag erna weer een kilo lichter bent! :)
Ik denk dat het maar net is wat je zelf fijn vindt. :) Ik weeg elke ochtend, maar stress ook niet als ik dan een dag een kilo zwaarder ben. Als je merkt dat je obsessief bezig bent, dan ga je minder wegen! Ik ken veel mensen die helemaal niet wegen, maar alleen in de spiegel kijken en naar hoe hun kleding past, dat kan ook natuurlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:39

Ik zou mij daar absoluut niet meer druk over kunnen maken. Want weet je als je fanatiek sport (zoals ik doe) dan gaat je gewicht uiteindelijk ook omhoog. (wat ook de bedoeling is)

En meten is weten, vind dat nog altijd belangrijker :P

Maar zoals je zegt moeten de mensen vooral doen waar ze blij van worden ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:49

Ik vind het ook wel fijn dat ik kan zien hoeveel het schommelt. Als ik 1x per maand zou wegen en dat is per ongeluk een dag voordat ik ongesteld ben, kan ik zomaar 3 kg bij zitten. Zoveel scheelt t bij mij namelijk vaak. Nu ik dat weet schrik ik er niet meer van.
Verder heeft het idd ook niet echt nu, maar t weekt me ook niet tegen. Het geeft me het gevoel dat ik een beetje houvast heb, het is misschien schijn, maar het heeft me vaker een zetje in de goede richting gegeven dan een rotgevoel bezorgd. Uiteindelijk is iedereen daarin anders.

Hoe meten jullie? Gewoon met een meetlint? Ik blijf het lastig vinden om consequent op dezelfde manier en zelfde plek te meten. De ene keer doe ik m blijkbaar strakker dan de andere keer oid, als ik 3x meet komt er 3x wat anders uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:01

Wat Cheetah en Laura zeggen inderdaad... Oké, word dan wel niet ongesteld.. Maar ik schrok niet meer van schommelingen.

En ik sport niet fanatiek, ik ben een luie amazone. :')

Maak me ook niet enorm druk over mijn gewicht, gelukkig. Maar hou het wel in de gaten, want ik denk dat ik niet zo gedisciplineerd ben als jij Gribaldi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:02

Laura82 schreef:
Ik vind het ook wel fijn dat ik kan zien hoeveel het schommelt. Als ik 1x per maand zou wegen en dat is per ongeluk een dag voordat ik ongesteld ben, kan ik zomaar 3 kg bij zitten. Zoveel scheelt t bij mij namelijk vaak. Nu ik dat weet schrik ik er niet meer van.
Verder heeft het idd ook niet echt nu, maar t weekt me ook niet tegen. Het geeft me het gevoel dat ik een beetje houvast heb, het is misschien schijn, maar het heeft me vaker een zetje in de goede richting gegeven dan een rotgevoel bezorgd. Uiteindelijk is iedereen daarin anders.

Hoe meten jullie? Gewoon met een meetlint? Ik blijf het lastig vinden om consequent op dezelfde manier en zelfde plek te meten. De ene keer doe ik m blijkbaar strakker dan de andere keer oid, als ik 3x meet komt er 3x wat anders uit.

Meetlint, om het dikste gedeelte van m'n bovenbeen. Ik heb geen thigh-gap, dus dat is makkelijk te vinden :P :P :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:10

Hoi mag ik mij ook melden? :)

Mijn naam is Dominique en ik ben 20 jaar. In maart 2016 had ik mijn einddoel behaald; strak lichaam en rond de 60 kg. Daarvoor woog ik rond de 72 kg.

Afbeelding

Helaas daarna ben ik 10 maanden stage gaan lopen op kantoor, dit hakte er zo onwijs fysiek en mentaal dat ik geen puf meer had om op te letten met wat ik eet, beweging etc. Een aantal weken terug is mijn stage afgerond en woog ik weer 68 kg. Direct weer een abbo bij de sportschool afgesloten en gezonder gaan eten.

In de sportschool doe ik veel krachttraining icm cardio, helaas voor mij ben ik daardoor 1,5 kg aangekomen in 2 weken; puur spieropbouw. Ik ben van mening dat ik er niet persé voller/dikker uitzie maar ik zie er ook niet meer zo uit als op de foto. := Ook weet ik dat je niet geobsedeerd moet raken van het getal op de weegschaal, maar je haalt er op de een of andere manier toch wel heel veel voldoening uit wanneer dat getal een stuk lager is. Dat ik weer bijna op mijn oude gewicht zit is vooral te zien in mijn gezicht en buik.

Nu sport ik 4 tot 5 keer per week en let ik aardig goed op mijn voeding! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:11

Ik ga je bubbel even uit elkaar spatten Do, sorry :o Vrouwen komen gemiddeld maximaal 3 kilo per jaar aan in spieren. Dat je in 2 weken 1,5 kilo aan bent gekomen door spieropbouw is fysiek echt niet mogelijk. Het kan natuurlijk wel heel goed dat je vocht vasthoudt of dat je toch wat meer bent gaat eten omdat je bent gaan sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:12

Werkelijk?! :oo

Personal Trainer gaf aan spieropbouw. Leugenaar -O-