Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:30

Femke_Tweety schreef:
Boerenzwaluw
Ik dénk een gele kwikstaart maar ik twijfel
Dan een vink man
Dan een 'gewone' kwikstaart

Ik ga ook voor de gele kwikstaart. Rest klopt helemaal.

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:35

Erg mooi,bootsiebob!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:36

Blijft toch een leuk topic dit.

Ik wandel nog niet echt veel, kan me er niet toe zetten nog.
Komt wel weer.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:37

Op deze foto iets beter te zien hoe klein die is :)
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:39

Een gele kwikstaart heb ik nog nooit I de boom gezien. Wel met datkenmerkende hupje op de grond. Vandaar, dat ik hem niet herkende. Leuk hoor!

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:11

Ik kom hier ook maar eens een klein beetje meekletsen als dat oké is. Ik wandel regelmatig en geniet hier als meelezer altijd van de foto's, maar kom er steeds niet toe om zelf ook foto's te posten O:) .

Afgelopen week ben ik er een weekje uit geweest naar Zwitserland, waar we heerlijk iedere dag gewandeld hebben. In de hoger gelegen gebieden lag nog sneeuw, dus de meeste toppen van de bergen waren nog niet te bewandelen, maar dat maakte het niet minder mooi
(en niet minder vermoeiend, haha) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug thuis waren eindelijk de terrassen en winkels weer open, dus het was ineens weer heel druk in de stad. Dat was wennen! Daarom gisteren na werk maar even naar de rand van de stad gereden en een tijdje door de velden gelopen.

Afbeelding

Bootsiebob, wat woon je daar prachtig, en wat fijn dat je zo rustig kunt wandelen. Van vogels heb ik helaas geen kaas gegeten, al zou ik graag meer willen leren. Net als van planten en bomen, ik zie ze graag, maar ik ken er gewoon te weinig. Misschien een doel voor het komende jaar.

Ook van de andere zonnige zomerfoto's heb ik genoten! Ik spiek altijd graag in dit topic om al die verschillende regio's te zien. Prachtige Nederlandse en buitenlandse landschappen:) .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:16

Prulletje welkom, en wat cal je gelijk met de deur in huis met je prachtige foto's!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:00

Wow <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:51

Waar in Zwitserland ben je geweest? Eigenlijk moet ik de eerste week van juli, maar ga dat niet redden. Dan kun je ijsduiken op de Gotthardtpas :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:52

Zwitserland <3 mijn tweede thuis (familie woont daar).

Daar kunnen mijn Limburgse heuvels toch niet tegenop, maar ik ben toch heel blij om hier zo mooi te wonen.

En je eerste foto prulletje, wat mooi!!!

Ik meen een stukje Lauterbrunnen te herkennen, maar kan er natuurlijk helemaal naast zitten :o
Waar was je?

En germie, dat wist ik niet, zo leer ik ook weer wat bij. Ijsduiken klinkt machtig mooi om te doen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:22

Prulletje,erg mooie foto's.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:07

Ijsduiken klinkt inderdaad mooi, Germie. We zaten de eerste helft in het Berner Oberland, daarna nog een paar dagen in het Toggenburg.

Bootsiebob, waar in Zwitserland woont je familie? Als je het hebt over de foto die vanuit ons appartement genomen is heb je gelijk, we keken in de richting van Lauterbrunnen :j .
Die eerste foto is de Oeschinensee, was heel indrukwekkend. Hebben er ook nog een duik in genomen :) .

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:18

Ja die foto! Dat is zo'n mooi zicht op Lauterbrunnen met bloemen en de huisjes op de voorgrond, dan de rotswanden en dan de besneeuwde toppen erachter <3

Brrrr het meer zal wel koud geweest zijn...

Twee pagina's geleden plaatste ik een foto met ezel en deze is gemaakt in Toggenburg, met de Churfirsten op de achtergrond (tandachtige toppen)

Mijn familie woont in een dorpje vlakbij Zürich en in de omgeving van Bern en Emmental. Ik hoop er gauw weer heen te kunnen, we zijn allemaal fanatiek wandelaars.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:05

Dan ziet de Oschinensee er nu heel anders uit dan toen ik er ooit eens was: toen was het er zonnig, geen sneeuw meer, alleen op de gletscher waar we naartoe gewandeld zijn.
Het water zal wel rond de 4 graden zijn, lekker fris om te zwemmen.

In de Oschinensee kun je ook duiken, maar dat is nogal een gedoe, je moet met een kabelbaan naar boven en dan nog 600m met je spullen wandelen. Er zijn dan makkelijker bergmeren in Zwitserland.
Mijn hoogste duiken heb ik in Lago del Naret gemaakt (2450m). Mijn hoogste ijsduik was 1 of2 meren meer naar beneden op 2200m. Ook op de Gotthardtpas heb ik onder het ijs gedoken. Dat is anders dan in Nederland omdat je in Zwitserland soms metersdik ijs hebt van de sneeuw die ook in het meer gevallen is. Als dat dan begint te smelten krijg je van die schotsen en brokken zoals je ook in Antartica hebt. Dat is echt uniek, maar heel lastig inplannen.
Nu was het een koud voorjaar en dus zeggen locals, Passo del Naret is niet voor begin juli open. Je hebt dan ongeveer na het openen 5 dagen, anders is het ijs weg.
2 jaar terug stond er bij dat de weg open was, maar het laatste stuk niet, maar de meren bereikbaar. Dus toen konden we niet naar Naret, maar de meren er onder wel (1 daarvan mag je niet in duiken).
We zijn toen uit interesse de Gotthardtpas op gereden en 1 meer in de zon was geheel ijsvrij en 1 meer op de top in de schaduw lag nog deels onder het ijs (je moet geen gehele ijslaag hebben, want je moet er ook onder kunnen komen en weer onderweg, zagen zoals bij ons kan met dit breekbare brosse ijs niet). Geen verbodsborden, dus gedoken. Heel gaaf, water van 2 graden en verder sta je in korte broek op de pas.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:28

Wow, duiken onder ijsschotsen lijkt me een prachtig gezicht, ik kan het me bijna niet voorstellen. Ik ken de sneeuw-en ijswereld alleen van boven water en vind dat al heel indrukwekkend. Vooral samengeperst blauw gletscherijs <3 :brr:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:31

Wat is Zwitserland mooi! <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:33

Ik mis de bergen :( Eind augustus gelukkig weer.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:44

gaucho schreef:
Ik mis de bergen :( Eind augustus gelukkig weer.

Ik verheug me al op je foto's daarvan :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:06

Mooie foto's Bootsiebob van alle vogels en de omgeving.

Welkom prulletje en prachtige foto's. Ik hou van bergen (al heb ik ze al een behoorlijke tijd niet gezien)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:51

Goeie binnenkomer met die foto’s, prulletje :)
Mijn laatste bergen waren vorig jaar maart in Oostenrijk, het weekend voordat we de eerste lockdown in gingen.

Vandaag niet gewandeld, gisteren Groene Wissel Odoorn gelopen. Dat was een leuk rondje, aanrader! Afwisselend landerijen, verschillende soorten bos (ook met van die slingerpaadjes, daar hou ik van), hei en een stukje door Odoorn en een stukje door Exloo.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:58

Bedankt voor de leuke reacties!

Klinkt heel indrukwekkend, Germie. Gaaf dat je op zoveel plekken gedoken hebt.

Bootsiebob, ik heb je foto even teruggezocht en dat ziet er inderdaad heel bekend uit! Wij zaten namelijk bij de Churfirsten, een stukje boven het dal, onder de Chäserrugg. Hadden hem graag beklommen, maar dat was nog niet mogelijk. De Gamserrugg hebben we wel tot bijna bovenaan gehaald, laatste stukje was echt niet meer veilig.
Wel heel gaaf, daar met een ezeltje rondwandelen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:29

Wow die Zwitserland foto's, jaloersmakend gewoon <3

Ik heb weer een NS wandeling gedaan of nouja van station Soest Zuid naar Amersfoort maar niet de officiële route.

Afbeelding

We waren optijd vertrokken dus was het nog goed toeven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-06-21 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:30

Ziet er uit als een leuke wandeling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:33

Genieten Befunny, mooie foto's. Wat hebben je hondjes voor een pakjes aan van stof? Waarvoor is dat? Die koppies van die moppies <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:35

pien_2010 schreef:
Genieten Befunny, mooie foto's. Wat hebben je hondjes voor een pakjes aan van stof? Waarvoor is dat? Die koppies van die moppies <3

Pakjes??
Haha dat zijn gewoon hun tuigjes. Die zijn heel licht van suède dus dat draagt heel fijn voor ze.

Had nog wat foto's toegevoegd die ik was vergeten.