[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:33

Heb ik ook hoor Madeira. Brood vult bij mij gewoon het beste. Anders krijg ik om 10 uur alweer honger en begin met snaaien. Probeer het wel af te wisselen, maar moet zeggen dat op dagen dat ik brood eet mijn dag makkelijker vol kan houden dan zonder brood. Probeer wel een bakje yoghurt er nog tussendoor te gooien :). Denk het feit dat je überhaupt al variatie hebt al heel goed is. Als dat voor jou makkelijk vol te houden is, waarom dan veranderen :)?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:39

Nou hier stond de teller vanmorgen op -12,6!
Toch nog een lichtpuntje in deze rottijd :)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:50

Oke, ben gisteren avond niet naar de winkel gegaan, maar om die walrus in mijn buik te stillen heb ik een cracker met filet american gemaakt (cracker = lu cracotte maar dan van de lidl). Daar ging mijn verwoedde poging...
Rijstwafels. Need to get me some rijstwafels! Nee, geen snack s jacks (die zijn ook lekker, maar de choco/coco zijn bijna nooit te krijgen en die met kaas en bbq komen ondertussen mijn neus uit).

Vandaag mooi weer. Denk dat ik lekker naar het bos ga ofzo. Paardloos, dat wel, want ik ben nog even paardloos, maar gewoon om lekker een stukje te wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:31

Ik stond 11:30 op haha en heb 3 lu cracottes op, 2 pindakaas en 1 jam

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:32

Poeh net beachbabe gedaan, dat is echt killing haha :') Vanmiddag shred day 8! :D
Vandaag even een dagje shaken, na donderdag en de frietjes van gisteren wel even nodig :P

Mandy, goed van je dat je niet uit het veld laat slaan, kom op meid, je doel bereik je ook wel zonder hem :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:33

N0a schreef:
Heb ik ook hoor Madeira. Brood vult bij mij gewoon het beste. Anders krijg ik om 10 uur alweer honger en begin met snaaien. Probeer het wel af te wisselen, maar moet zeggen dat op dagen dat ik brood eet mijn dag makkelijker vol kan houden dan zonder brood. Probeer wel een bakje yoghurt er nog tussendoor te gooien :). Denk het feit dat je überhaupt al variatie hebt al heel goed is. Als dat voor jou makkelijk vol te houden is, waarom dan veranderen :)?

Ja precies :) omdat ik ook geen melk drink of vlees/kaas op brood doe (hou ik niet zo van, eet wel is magere smeerkaas en vlees(vervanger) bij het avondeten) eet ik elke dag een schaaltje magere kwark/yoghurt/vla :) yT

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:34

Goed bezig Mandy!! :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:43

Keurig. Gewoon afwisselen wat voor jou het beste werkt! Vandaag een heerlijk dagje hard thuis aan het werk - boerderijwerk dus dan eet ik ook meer. Dus net heerlijke pannenkoeken gehad. Nu even rustig aan en straks weer verder met schoonspuiten, mesten en voeren.

Mandy, hoe gaat het met je diarree?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:01

Toralone, eet je s avonds weinig voedzaam eten of zo weinig dat je zegt dat je om half negen moet eten? Is het niet gewoon gewenning dat je lichaam dit wil ipv het nodig heeft?
Madeira, een eetlepel muesli is ook we'll erg weinig :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:20

Hier vannacht maar een uur geslapen, kat was ontsnapt en al meer dan 15 uur weg. Arm ding.. Elk uur naar buiten gegaan om met brokjes te rammelen, en uiteindelijk zat ze om 5 uur op de stoep. Toen kon ik vredig gaan slapen, dacht ik := beestje was helemaal over de toeren en ging bovenop mij liggen spinnen en kopjes geven en mijn gezicht aflebberen. Dus uiteindelijk een uurtje kunnen slapen :') Ben dus een beetje hangerig vandaag. Net wel even 3,5 km hardgelopen. :) Ging best lekker, dus stukje interval er tegenaan gegooid. Om de 20 meter een stukje sprinten. Was zo weer thuis. Dus denk dat ik mijn rondje maar wat ga uitbreiden. :) Zo even op de weegschaal, ben benieuwd.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:43

Hallo allemaal,
Welkom nieuwelingen! even weer alles bijgelezen.

Ahh noa je katje weg? gelukkig wel weer teruggekomen!

Weegschaal heeft helaas nog niet bewogen deze week, maar ik ben wel weer lekker actief geweest. Donderdag en vandaag gerend, vandaag was heerlijk lekker met hond het bos in.
Vrijdag geshred en gecart en geloof het of niet, behoorlijke spierpijn van het carten haha!

Vanavond risotto met bodpaddenstoelen eten en lekkere salade ernaast, hmm nu al zin in!
En vanochtend het vlees voor de dieetverzie van zuurvlees in de marinade gezet dus dat gaan we morgen eten! Ook al heel erg zin in!!

Ik las hier over weinig dingen lusten, ik had dat zelf ook best wel, alleen als je gaat lijnen dan blijft er sowieso al minder over, dus met weinig variatie ben ik toch meer gaan uitproberen, dus dat werd bij mij vanzelf beter. Ook mn smaakpapillen zijn veel beter afgesteld nu ik veel minder suiker en vet eetn :)

Skaten is trouwens best een goede vervanger als je niet kunt hardlopen! Train je ook lekker je bovenbeenspieren mee! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:49

Mootje schreef:
Toralone, eet je s avonds weinig voedzaam eten of zo weinig dat je zegt dat je om half negen moet eten? Is het niet gewoon gewenning dat je lichaam dit wil ipv het nodig heeft?
Madeira, een eetlepel muesli is ook we'll erg weinig :')

Ik bedoel 3 eetlepels haha, sorry! Maar het vult niet echt.. Hoeveel doen jullie er door?

N0a, goed bezig! :) Ahw arme kat, gelukkig is ze weer terecht :(:)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:06

Van karten krijg je echt erge spierpijn! heb het ook een paar keer gedaan.

Ik heb ipv van 1 dag vrij maar 2 dagen vrij genomen van Insanity. Vandaag op naar de volgende week.
Ik ben zwaarder geworden op de weegschaal maar het zullen wel spieren zijn want ik zie een beetje verandering....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:25

Van karten spierpijn? Omdat je in zo'n rare houding zit ofzo := ?
Ja gelukkig is mijn baby weer terug, haha. :+: pff wat was ik in de stress.

Net op de weegschaal gestaan (even stiekem gespiekt, mag dinsdag pas weer.) En er is een 0,5 kilo af sinds dinsdag! Ik ben zo blij!!! Frustreren en eetpatroon omgooien helpt dus gewoon. Heb nu veel meer een ritme, dus hoop dat het daardoor komt. :D Ben zo blij!

Madeira, ik doe meestal ook 3 eetlepels er door. Zit er aan te denken om dan nog stukjes appel of banaan door de yoghurt te doen. Misschien dat dat meer vult en dat ik het dan langer vol kan houden :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:50

VAls ontbijt eet ik ik een klein kommetje en daarvan is de helft muesli, andere helft magere kwark of yoghurt. Dit is 2 kleine handjes muesli en een handje bessenmix.
Ik laat ook we'll haverzemelen weken in de yoghurt met kwark en dan gebruik ik 20 gram haverzemelen, 1 el lijnzaad, .5 el chiazaad en dan wat gevroren fruit. Dit doe ik dan in een klein Hakpotje wat dan 3/4 vol. Voorbeeldje: banaan met 1 el cacao, frambozen met drup amandelextraxt, bosbessen met drup vanilleextract.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:00

Dame, zou goed kunnen zijn dat het spieren (of vocht) is :)

Bedankt voor de tips N0a & Mootje! Ga is proberen met wat fruit erbij :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:40

Dora88 schreef:
Keurig. Gewoon afwisselen wat voor jou het beste werkt! Vandaag een heerlijk dagje hard thuis aan het werk - boerderijwerk dus dan eet ik ook meer. Dus net heerlijke pannenkoeken gehad. Nu even rustig aan en straks weer verder met schoonspuiten, mesten en voeren.

Mandy, hoe gaat het met je diarree?

Vandaag was het weer normaal gelukkig!

Heb vandaag afleiding gezocht door met mama naar de stad te gaan! Heb nieuwe enkellaarsjes en een roze trainingsboek :D Lekker voor thuis!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:07

Goeiemiddag!
Heb niet alles kunnen onthouden van het bijlezen, maar hier een verwoedde poging om overal een beetje op te reageren. :=

Nieuwelingen welkom!

Toralone al goed bezig las ik door niks in huis te halen. Rijstwafels 's avonds eten is denk ik niet echt erg qua calorieën. Misschien een idee om thee te nemen rond half 9 als je 'trek' krijgt? Want ik denk dat het meer een gewenning is bij je.

Fijn dat je katje weer terug is Noa! En heel goed 0,5 kg eraf! *\o/*

Spierpijn van het karten? Dat heb ik nog nooit gehad en heb het zo'n 4x gedaan inmiddels.
Hoe heb je dan gezeten? :=

Lees hier en daar wat dingen over het lusten van eten of proeven, ikzelf kan hier niet echt over oordelen omdat ik vrijwel alles lust en een makkelijke eter ben, maar wat ik van mijn ex weet is dat het ook gaat om dingen proberen en al lust je ze de eerste keer niet, gewoon weer eten. Misschien lustte je het vroeger niet maar nu wel, dat merk ik bij mezelf heel erg dat mijn smaak is veranderd.

Mandy ook goed bezig, fijn dat je geen diarree meer hebt en lekker afleiding hebt dankzij je moeder! :j

Ik lees dat veel mensen hier 3 eetlepels of kleine handjes muesli door hun yoghurt doen, is dat ongeveer vergelijkbaar met all-bran en melk? Want ik giet eigenlijk altijd het kommetje vol met melk en dan gooi ik er all-bran in tot ik denk dat het ongeveer evenveel is. Of zou dat misschien teveel zijn? Ik denk dat als ik minder zou doen dat het misschien niet genoeg vullend is?

Vandaag was de dag wel oké.
O: All-bran met melk.
T: Puntje met rosbief en komkommer + knijpfruit (drinken).
L: 1 kleine boterham lijnzaadbrood met rosbief en komkommer + 2 pistoletjes filé american met ei.
T: Een chocolade eitje en een pecan broodje.
A: Geen idee..

Niet zo'n geweldige dag, maar heb van 7 tot half 5 gewerkt dus de hele dag gestaan/gelopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:18

Winner, ik zou nog foto plaatsen, maar camera doet t niet en ben het gisteren vergeten.
Zal vandaag of morgen ff een poging doen met de telefoon :)
Ik eet vanavond gyros met turks brood en knoflooksaus.
Echt onwijs slecht maar had er ineens ontzettend zin in haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:29

Wow wat is iedereen goed bezig! :j
Van karten krijg ik ook altijd spierpijn, vooral in mijn zij en schouders! := misschien doe ik iets niet helemaal goed? Of verkramp ik onwijs, haha dat kan ook heel goed!
Fijn dat je katje weer terug is N0a, dat zal wel schrikken zijn geweest...
Mandy, fijn dat je even bent gaan winkelen, dat leidt lekker af inderdaad. Ik wil ook graag een nieuwe trainingsbroek/joggingbroek voor thuis, mijne is behoorlijk aan het slijten haha. :o
Ik gok dat ik in mijn yoghurt een eetlepel of 4 aan musli doe en daarbij een handje rood fruit of een halve banaan en altijd een handje noten (die crush ik altijd onder een schaaltje op een snijplankje :j)

Sorry dat ik een tijdje niets heb gepost, had het heel druk met school! Vandaag gelukkig om 14.00 klaar met mijn project dus kon lekker relaxen thuis en van het mooie weer genieten! (Ben lekker op de fiets naar de bibliotheek gegaan vanmorgen, heerlijk!)
Vandaag was bij mij ook wel oke.

O: 2 meergranenpannenkoeken met banaan, rozijntjes en lijnzaadolie
T: een appel en een handje geschraapte worteltjes
L: twee volkoren boterhammen met ossenworst en peper en zout.
T: een klein schaaltje gamba's (+/- 7 kleintjes) met knoflook, arabiata olie, peper, zout en chilipepers.
A: dat wordt denk ik een tartaartje met veldsla en een paar gebakken aardappeltjes.

Ik moet even mijn ei kwijt:
Ik merk dat ik de laatste anderhalve week best goed bezig ben (muv van vorige week vrijdag, toen barstte ik even na mijn tentamens.. :P ) maar ik merk weinig verschil in mijn gewicht, ik zit nu sinds maandag op de 72 kg dus er is vrijwel niets af, ondanks ik elke dag sport.
Heb hier gisteren een heel fijn gesprek met een van mijn ondertussen beste vriendinnen. Zij is sinds september aan de strijd tegen de kilo's begonnen en is sindsdien 15 kg kwijt wat ik heel knap vind :j We eten heus wel eens lekkere minder gezonde dingen maar zij kan dat heel goed compenseren door de rest van de week zich weer aan haar dieet te houden en dat motiveert mij enorm.
Zij zei ook tegen mij dat als ik zo eet zoals ik nu eet en ik elke dag sport maar niet afval, dit gewoon mijn gewicht is. En ondanks 300 mensen dat al tegen me gezegd hebben drong het nu eigenlijk pas tot me door. Een 'vriendin'/studiegenoot van me is compleet geobsedeerd door gewicht en is stikjaloers dat ik niet dik word van een reep chocola waardoor ze bij alles wat ik doe of zeg of eet iets zoekt om me af te kraken, en daar ben ik helaas heel gevoelig voor. Gelukkig heb ik ook lieve fijne vriendinnen die me even met beide benen op de grond zetten na een paar maanden!
Ik ben 23 en mijn lichaam is gewoon aan het veranderen, ik ben geen 18 meer en hoef eigenlijk ook geen maat 36 meer. Als ik er over nadenk zit ik hartstikke strak in mn vel, en ja mijn billen zijn heel rond en mijn dijen vol, en nee dat maakt me eigenlijk geen @#$ uit! :D
Vind het belachelijk dat ik me zo heb laten beïnvloeden door bepaalde mensen, en dat ik niet naar mijn vriend luisterde (die mij nu veel mooier vindt dan 7 kg geleden). Aan een vrouwen lichaam horen nou eenmaal rondingen en dat moet ik maar gewoon accepteren en mooi gaan vinden. :)
(voor degenen die mijn post toen gemist hebben, ik ben 1.80 en weeg nu 72kg voorheen was dat 63kg) Ik heb netjes maat 38 en ben daar eigenlijk ontzettend blij mee!
Sorry voor de lange post, maar ik heb volgens mij het licht gezien.
Ja die bikini foto van vorige zomer was leuk, maar als ik heel heel heel goed kijk, zie ik er eigenlijk niet heel anders uit behalve mijn billen.. Ik moet er gewoon even aan wennen denk ik :)
Lief als je alles gelezen hebt, ik moest het even kwijt!
Ik wil hier wel heel graag mee blijven kletsen om zo gezond door te blijven gaan als ik nu doe en om elkaar hopelijk te stimuleren en lekkere recepten en leuke workouts uit te wisselen als dat mag!

Liefs van een blije Frummels *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:37

Fijn dat je jezelf nu kunt accepteren zoals je bent. :) Ik denk dat wanneer je er minder mee bezig gaat, de eventuele extra kilo's wel langzaam er af gaan. Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat je eerder topsport beoefende, dan train je zoveel en eet je zo anders. Dan kan het bijna niet anders dan dat je niet op een normaal gewicht komt daarna. (Daar voor ben je gewoon zeer goed afgetraind). Of het kan ook doorslaan, Fatima Moreira de melo is na het einde van haar hockey carriere ook flink wat aangekomen, en toen bij expeditie robbinson was ze volslank := (maar die is ook flink wat kleiner, dus lijkt al sneller een propje haha) Maar wat ik dus bedoel te zeggen is, je lichaam was afgetraind maar gaat nu naar de normale gewicht :). Gewicht wat goed bij je past. En het is heel fijn dat je jezelf nu kunt accepteren!! Top *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:39

Ja je hebt helemaal gelijk N0a!
Ik ben wel heel blij dat mijn armen, benen en buik mooi strak zijn (vooral buik!) en heb gisteren van die vriendin geleerd om gewoon elke dag op te schrijven waar ik blij mee ben aan mijn lichaam, vandaag heb ik dat voor het eerst gedaan en ik vind het eigenlijk wel heel fijn om dat te doen (wel een beetje ongemakkelijk nog maar dat went wel hoop ik). Hele fijne tip is dat! :j
Ik vind Fatima nu 10.000x mooier dan eerst, echt een vrouw! Gewoon zoals iedereen, en waar zelfs velen nog een moord voor zouden doen. :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:43

Ja dat vind ik ook heel fijn, gewoon opschrijven. :) Fatima vond ik toen tijdens Expeditie echt wel flink stevig hoor, haha. Zag haar toevallig vandaag in zo'n reclameblad staan, en nu is ze weer wat afgevallen. Zoals ze er nu uit ziet vind ik haar mooi. Mooie rondingen e.d.

Ach, het gaat er vooral om dat je jezelf accepteert. Wat de rest dan van je denkt kan mij ook niks meer schelen. Daarom ga ik gewoon in Griekenland volgende week in bikini lopen :=

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:44

Mooi dat je nu vrede hebt kunnen vinden met hoe je nu bent en eruit ziet. Je lengte en gewicht klinken prima! Fijn dat je vriendinnen/een vriend hebt die je weer met beide benen op de grond zetten en vooral niet luisteren naar mensen die je afkraken. Vaak is dat gewoon jaloezie, in dit geval dus omdat je meer kan eten en minder snel aankomt.
En maat 38 is zeker niet verkeerd, persoonlijk vind ik dat veel mooier dan 36. :D Super!! *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:48

Haha ja ik bedoel ook hoe ze er nu uitziet, tijdens E.R. was ze wel stevig inderdaad maar nu vind ik haar prachtig! :j

En dat is het he, niks van anderen aantrekken. Maar ik vind dat ZO moeilijk. Zeker door die zogenaamde vriendin waar ik helaas elke dag mee geconfronteerd word. Soms denk ik 'ik wou dat ik 90 kg woog' kijken of ze dan ook zo over mij zou praten. Maar als ik daar over nadenk dan denk ik waarschijnlijk zou ze dan niet eens tegen me praten, en zou ik haar niet eens kennen. Zo oppervlakkig is ze wel :=
Wat knap dat je in bikini gaat! Op vakantie lijkt me dat iets makkelijker dan thuis, minder confronterend (want je kent verder toch niemand?) Hoeveel kg ben je al kwijt? En hoeveel wil je nog? :)

Naoom_ ja ik ben heel blij met die vriendinnen, en mijn vriend! de vriendin die gisteren hier was zei ook dat ik haar gewoon moet bellen als ik weer onzeker word en dat we dan gewoon gezellig samen iets gezonds gaan koken en lekker een film gaan kijken. Echt heel lief. :)