[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:51

Meldt zich! ! Heb het ook kort, zilver blond licht whatever haha. Vorige wk opnieuw gekleurd. Aanzet donkerder gehouden voor een diepte verschil. In de lok plukjes pastel roze maar die zie je al bijna niet meer.

Ik was het bijna dagelijks met zilvershampoo. Ik heb er 1 die echt miraculeus is. Van alter italia . Die hoeft echt maar 1/2x per week.
Verder de cremespoeling van redken.

Zal zo ff foto's maken vd producten. Afbeelding
Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:58

Bij deze.Afbeelding

vlnr de cremespoeling. Die kun je instellen. Matteren kleur en verzorging in 1.
De "gewone" zilvershampoo van schwarzkopf vd kapper

De alter ego italia shampoo,wonder spul

De gewone shampoo van alter

Zilver masker van alter

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:05

Wauw, bedankt voor de info! En heeft jouw haar veel geleden?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:12

Ik heb het kort dus dat is wat minder problematisch. Maar het wordt er niet beter van nee :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:26

Mijn haar is nu ook al weer bijna 4 maanden wit en eigenlijk is het helemaal niet zo dood. Het is eigenlijk gewoon gezond, valt niet meer uit dan met andere kleuren. Ik werk het zelf bij, heb spul gehaald bij de kapperswinkel.
Wat misschien een verschil maakt is dat ik het maar heel weinig was. Maar zo'n 1 keer in de week. Verder stijl of krul ik het ook bijna nooit en gaat er geregeld ook een grote hoeveelheid argan olie in.

Ik heb een jaar geleden ook al wit haar gehad, toen was het minder gezond. Maar toen heb ik het door de kapper vaker moeten ontkleuren, omdat de kapper toen helemaal niet had gedaan wat ik vroeg.

Ook heb ik een halfjaar mijn eigen kleur gehad tussendoor om het te laten bijkomen en is er in januari een flink stuk afgegaan.

Ik hou deze kleur in ieder geval nog wel even! Ik vind het ook het beste bij me passen en het is toch weer iets meer bijzonder dan gewoon blond :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:26

Geïnspireerd door de haarproducten hierboven, en omdat je natuurlijk nóóit genoeg shampoo en andere zooi hebt O:), heb ik net voor een leuk bedrag wat spullen besteld bij FeelUnique.com. Hebben ze nu een 3 voor 2 actie, terwijl ze sowieso al een stuk goedkoper zijn dan 'normaal'. Heb de TIGI Bed Head Dumb Blonde Reconstructor for Chemically Treated Hair, L'Oréal Professionnel Série Expert Silver Shampoo for Grey or White Hair en de TIGI Bed Head Dumb Blonde Toning Protection Spray besteld. En ja dat heb ik allemaal gecopy-pastet :)) was maar €35 kwijt dus dat is echt goed te doen.

Morgen komt ook mijn nieuwe krultang, de Remington Ci9532 Pearl Pro Curl, binnen *\o/*

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:33

Koopje!

Ik heb de cone wand van die tang DS, die is echt super! Hoop dat deze net zo goed is voor je :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:50

Hey guys!
Ik lees hier af en toe mee omdat ik groot fan ben van veel en vaak verschillende kapsels hebben := Ik heb vanalles gehad de afgelopen jaren, van lang tot pixie. M'n haar is dik, bruin en krult enorm, ben er zelf erg blij mee. Op dit moment is het kort geschoren rondom en langer aan de bovenkant. Ik ga het binnenkort in dit kapsel laten knippen:
Afbeelding

Maar voor ik dat doe wil ik graag de bovenkant blonderen. Niet helemaal, zoiets als Scarlet Johansson heeft. Ik ben best savvy met haar, knip en kleur vaak voor vriendinnen (en mezelf), maar blonderen heb ik nog nooit gedaan. Hoe kan ik het beste te werk gaan en wat voor producten heb ik nodig? Of raden jullie aan dit bij de kapper te laten doen?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:54

_Daniella schreef:
Koopje!

Ik heb de cone wand van die tang DS, die is echt super! Hoop dat deze net zo goed is voor je :)

Lees overal dat het een heel goed zusje is van de wand :D dus ik ben benieuwd!

En Killyenn, ontkleuren raad ik eigenlijk altijd aan te laten doen door een kapster. Tof kapsel op dat plaatje trouwens!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:59

Als je het wel zelf wil doen xou ik het eerst met een highlightkit proberen, en dan zou ik de schwartzkopf blonde nemen voor bruin haar.

Deze de maximale voorgeschreven tijd doen bij donker haar, dan wordt het goed blond zonder rare toon is mijn ervaring.

Van loreal en alles heb ik slechte ervaring, deze is echt top :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:05

Als je zelf wil ontkleuren raad ik aan om bij een kappersgroothandel te kijken. Daar heb ik ook blauw blondeerpoeder en peroxide gekocht. Ik heb gekozen voor 6% dan beperk je ook de schade. Eventueel na twee weken nog een keer doen mocht dat nodig zijn. Dat werkt bij mij het beste.

Ik heb tot nu bij de kapper alleen maar slechte ervaringen met het ontkleuren, kinki zal vast wel echt goed zijn, maar tis allemaal ook erg duur...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:09

Tja, voor kwaliteit betaal je bij kappers gewoon meer. Als ik hier in het dorp naar de kapper ga voor een paar tientjes, kan ik er donder op zeggen dat ik er verpest vandaan kom. Bij Kinki en Salon B alleen maar goede ervaringen gehad.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:16

Ik ga normaal altijd naar de duurdere kappers, had in Amsterdam mijn eigen kapper die niet goedkoop was. Maar sinds het kort is knip ik het eigenlijk voornamelijk zelf, laat af en toe de zijkanten opscheren voor 5 pond bij de mannenkapper :)) Ben normaal absoluut niet gierig als het om m'n haar gaat, maar vind het vooral ook leuk om dingen zelf te proberen en hoe mijn haar nu is kan ik het toch makkelijk afknippen als het misgaat en weer in een mohawk doen :+

Ik ga kijken of ik de schwartzkopf kit hier in Glasgow kan vinden!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:17

Haha nou voor 90 euro mag ik toch wel kwaliteit verwachten dacht ik zo ;)

Ik ging heen met het verzoek om mijn haar wit te maken. Aan de telefoon en daar zelf nog duidelijk gemaakt dat ik niet gewoon high lights wilde. Maar volgens iedereen daar was het echt veeeel mooier en beter om toch met high lights te werken. Helaas ben ik overstag gegaan.
En uiteindelijk was ik dus 90 euro lichter en zat ik met blond haar met high lights. Later heb ik het toen zelf maar witter gebleekt en dat doe ik sindsdien altijd.

Het was een RFH kapper, dus ook niet de minste.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:25

Ik betaal al bijna 90 euro voor alleen het ontkleuren :=

En het is alsnog veel geld, dat snap ik, maar bij de echt goede kappers ben je voor zoiets een stuk meer kwijt. Ken zoveel meiden die voor dat soort bedragen naar de kapper gaan en dan alsnog verpest thuiskomen. Is echt zonde van je geld. Je betaalt vaak vooral voor materiaal en uren, terwijl bij Kinki en Salon B ook een hoop extra kennis en kunde komt kijken :)

Dat zij je hebben overgehaald om iets anders te doen dan wat jij wilde zegt ook wat over hen.

[Edit]Ik bedoel trouwens te zeggen dat het echt belachelijk is dat je zoveel geld moet neertellen bij kapsalons die claimen veel kennis in huis te hebben, terwijl het het vaak 'net niet'/'helemaal niet' is.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:51

Ja vind ik ook, vooral omdat ik echt zo duidelijk zei dat ik wit haar wilde.
Toen zat ik daar en begonnen ze echt met z'n drieën op me in te praten dat ik dus echt high lights moest kiezen. Als 3 kappers dat zeggen dan geloof ik dat, zij hebben er voor geleerd.

Ik zou heel graag naar kinki willen, maar ik heb er het geld gewoon niet voor helaas, daarom ben ik nu gewoon blij dat ik zelf inmiddels ook redelijk weet wat ik doe en ben ik nu veel meer tevreden dan bij de kappers die (nog net) binnen m'n budget liggen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:34

Heeft iemand hier ervaring met een weave? Dus ingevlochten/genaaide extensions? Ik heb braziliaanse weaves waar ik clip ins van heb gemaakt, maar ik wil ze graag in laten weaven omdat ik naar Sziget ga en dit dan makkelijker is.
Hoeveel matten worden er aan 1 vlecht vast gemaakt?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:13

Ik heb een paar keer een weave gehad en ik doe het nooit meer. Het bleef maar uitzakken! Ik heb heel dun en fijn/zacht haar en de kapper zei dat het daar aan lag. Gek werd ik er van. Ik heb veel liever losse extensions. Buiten dat die gewoon blijven zitten, vind ik het ook prettiger dat je dan meer met je haar kunt. (hoge knot bijvoorbeeld kan met weaves wel, maar ziet er lelijk uit: bobbels, en je ziet vaak de uiteinden van een rij zitten..)
Bij mij werden er 5 matten ingenaaid, 1 per vlechtje. Drie op mijn achterhoofd onder elkaar, en een aan elke zijkant. Dat was bij mij voldoende omdat ik het niet heel dik wilde. Vind dat een beetje een gek gezicht, eerst een paar plukjes haar en vervolgens zo een volle bos :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:19

Ik heb veel haar van mezelf waardoor het vol en dik valt. Ik heb mijn weaves al zo geknipt dat ze alleen maar aan de achterkant geplaatst hoeven worden waardoor het niet zichtbaar zal zijn. Niemand ziet ook nooit de clips en geloven nooit dat het nep ik. Als het goed wordt gezet is het als het goed is lang in te houden. Ik vind gewone extensions, dus losse plukjes, vaak duidelijk zichtbaar en voor veel haar geen doen.
Ik kan alleen niemand vinden hier in de buurt die weaves zet :(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:25

Bij mij zag je weaves juist enorm zitten helaas. Extensions eigenlijk niet. Toen dacht iedereen ook altijd dat mijn haar zo snel groeide haha :D Maar ook daarvoor geldt dat het goed gezet moet zijn. (je hebt ook van die mensen die denken dat twee rijen van 25 plukjes genoeg is waardoor je de scheiding met het eigen haar zo ziet zitten en alle aanhechtingen.. := )
Misschien even via marktplaats kijken voor in de buurt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:57

Frummels heb je een foto van de tijd dat je extensions had? Jij hebt volgens mij hetzelfde piekhaar als ik! ;)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:13

Werkt idd voor iedereen anders. Via marktplaats kan ik helaas niets vinden en via fb ook niet :(

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:29

Hoi meiden!

Ik heb een paar maanden geleden een balayage laten zetten ( staat ook een foto van in dit topic). Nu was na een aantal weken de bovenkant al ontzettend terug gelopen qua kleur. Van een koele donkere bruintint was het nu een soort kastanje kleur geworden, erg warm! Iets wat ik echt niet mooi vind staat bij me. Een week of 4 geleden heb ik dus er allemaal highlights door laten zetten. Absoluut veel beter alleen doordat ze met hihglights natuurlijk ook plukjes laten hangen zjjn die nog erg warm. Vooral het haar rondom mn gezicht.

Wat zijn de oplossingen hiervoor om het thuis te doen? Kan zoiets met een 'normaal' pakje verf? Doe het normaal nooit zelf maar heb de komende tijd echt geen tijd voor de kapper.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:49

Pfoe. Dan wil je zeker wel van de onderkant afblijven ivm de balayage? Succes. Ik zou dat thuis niet goed kunnen denk ik.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:52

Ik wilde eerst zeggen dat je er een asverf overheen moet doen, maar wat iris zegt idd, je moet dan de onderkant niet doen en dan ook nog een mooie overloop tussen boven en onder zien te krijgen... Das nog wel lastig.
En op bruin haar gaat een zilvershampoo ook weinig doen vrees ik.

Je kan wel even de kapper om advies vragen, misschien hebben die nog een andere oplossing