Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sokje_6 schreef:Ik moet binnenkort m'n spiraal laten zetten en ben een beetje zenuwachtigMet name voor de pijn. Ik weet dat ik Advil mag slikken (paracetamol kan ik niet tegen) maar hoe veel? 200, 400? En dan alleen op een niet-lege maag begrijp ik?
Lieshorses schreef:Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ethinylestradiol/levonorgestrel slikken of onlangs mee gestopt zijn en zichzelf hier beter door voelen? Ik voel me echt down en moe de laatste tijd en het word eigenlijk steeds erger en ik vraag me af of dit sterk zou kunnen minderen als ik stop met de pil
maralyn schreef:Zo, ik ben nu 4 maanden van de pil af.
En eerlijk waar, zou ik het nu doen, dan gaat er gewoon een rubbertje om.
Stemmingswisselingen zijn minimaal geworden.
Prikkelbaar gevoel, minimaal.
Ben wel één x heel heftig ongesteld geweest en goed beroerd.
En twee x ovulatie gevoeld, en dit ging gepaard met klusterhoofdpijnen. (gelukkig familair)
En ik was heel lang depressief.
Nu ben ik een bom van energie...(En lust)
Sokje_6 schreef:Ik moet binnenkort m'n spiraal laten zetten en ben een beetje zenuwachtigMet name voor de pijn. Ik weet dat ik Advil mag slikken (paracetamol kan ik niet tegen) maar hoe veel? 200, 400? En dan alleen op een niet-lege maag begrijp ik?
Phoya schreef:Sokje_6 schreef:Ik moet binnenkort m'n spiraal laten zetten en ben een beetje zenuwachtigMet name voor de pijn. Ik weet dat ik Advil mag slikken (paracetamol kan ik niet tegen) maar hoe veel? 200, 400? En dan alleen op een niet-lege maag begrijp ik?
Ik zou er twee slikken en ik zou met de bus/auto gaan + iemand meenemen.
Mijn eerste koperspiraal was niet zo pijnlijk.
Bij de tweede heb ik het uitgeschreeuwd.
Phoya schreef:Wellicht omdat je nu meer binnenkrijgt in 1 keer. Als je het niet te pijnlijk vind om het weer te moeten ondergaan kun je de koperspiraal overwegen. Ik zweer erbij. Waarom hormonen die je niet nodig hebt in je lichaam stoppen als het ook zonder kan...
Phoya schreef:Sokje_6 schreef:Afspraak gaat niet door, zucht. Werd net gebeld. Maar ben eerder deze week gestopt met de pil, dus moet ik nu serieus 'n maand wachten? Ga morgen even overleggen.
Je kunt 1 maling een nuvaring gebruiken. Mits dit op de eerste dag van je menstruatie is. Anders condoom gebruiken.
Lieshorses schreef:Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ethinylestradiol/levonorgestrel slikken of onlangs mee gestopt zijn en zichzelf hier beter door voelen? Ik voel me echt down en moe de laatste tijd en het word eigenlijk steeds erger en ik vraag me af of dit sterk zou kunnen minderen als ik stop met de pil
Mars schreef:Zijn hier mensen die duidelijk migraine ervaren tijdens hun menstruatie? Ik had tot een maand of 6 geleden nog nooit migraine gehad. Totdat ik mijn spiraal liet wisselen vorig jaar... De eerste spiraal heeft 5 jaar gezeten, nergens last van. Nu met de tweede is het dus elke maand raak met Migraine. Menstruatie heb ik niet meer dankzij de spiraal maar merk aan bvb mijn huid wel dat ik nog duidelijk een cyclus heb.
Naar mijn idee is de spiraal dus de boosdoener maar ik wil hem dus liever niet kwijt... Heb wel een pijnstiller gehad van mijn HA die ik kan nemen als ik een aanval voel aankomen. Hopelijk helpt dat, is nog even een kwestie van testen.