Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kev schreef:Ik ben aan het kijken naar infrarood lampen, al dan niet in combinatie met een massagekussen. Iemand ervaring?
Paintless schreef:ja dat is dan vervelend he..
ik vermoedde het al een poosje. maar zolang het die naam nog niet heeft, kan het toch nog iets anders zijn. en is het misschien nog op te lossen.Citaat:Het reuma fonds heeft een super boekje waarin uitgelegd wordt wat fibro is. Misschien een idee om die aan te vragen. Kan ze op haar gemak en in haar eigen tijd lezen wat je hebt.
Of stuur haar eens een mail met die tekst die ik verder terug in de topic heb gezet. Misschien met een stukje humor dat ze het wel wil accepteren.
mijn schoonmoeder is een van de oude stempel. heeft geen internet, geen pc, en kan niet goed lezen. (analfabeet)
ik slik het, laat het, vergeet het..
ik weet dat het van haar komt, dat is niet erg.
liever van haar, dan van iemand die wel weet wat het is.
nu heeft het die "stempel" en moet ik er mee leren leven. Dit is nog het moeilijkste van alles.
Paintless schreef:ja dat kunnen veel niet begrijpen. gelukkig heb ik wel iemand thuis zitten, waar ik van kan rusten als ik zeg dat het niet meer gaat.
maar mijzelf aanzetten tot het ho zeggen is nog moeilijk. maar langzaamaan komen we er wel.
Kev schreef:@Liejn: dat is heel vervelend! Het helpt als je gaat liggen en zorgt dat je de naalden niet ziet. Voordat ze beginnen aangeven dat je het eng vindt en of ze je aan de praat willen houden, dat helpt altijd goed. Ze krijgen meer mensen die het eng vinden!
En iemand meenemen!
x_Lys schreef:Whoo! Alles is hetzelfde wat ik heb. Alleen is mijn dokter te eigenwijs om me door te verwijzen. Hij is nu weer is op vakantie, als die terug is gaan me moeder en ik gelijk eisen dat ik door wordt gestuurd.
Want hoe jij ht verteld, alles is precies zoals ik het heb en voel! Echt heel raar.
Liejn schreef:oke.. want ik heb dus echt een giga angst voor injectie/bloedafneem naalden.. ieeh,, t idee alleen al..
Lotus83 schreef:Hey allemaal,
Ik zit er even vreselijk doorheen...
De pijn, ik trek het niet meer.....
Ik ben destijds bij 1 arts geweest en wil nu voor een second opinion....
Maar, er zijn ook meerdere pijn-poli's, bijvoorbeeld in Amsterdam
Is er iemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
Dit is niet te doen zo....
tamary schreef:Lotus83 schreef:Hey allemaal,
Ik zit er even vreselijk doorheen...
De pijn, ik trek het niet meer.....
Ik ben destijds bij 1 arts geweest en wil nu voor een second opinion....
Maar, er zijn ook meerdere pijn-poli's, bijvoorbeeld in Amsterdam
Is er iemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
Dit is niet te doen zo....
![]()
Ik heb nog geen pijnstiller gevonden waarmee ik EN kan functioneren EN die een flink deel van de pijn wegneemt. Gezond eten en leven en net binnen je grenzen blijven.
Voor mij : geen varkensvlees, E631 =smaakversterker, aspertaam/E951, geen alcohol (makkelijk, lust ik toch niet), tabak (idem.) heel beperkt suiker (dus weinig koekjes/snoepjes/kant en klaar toetjes), wel veel groente, fruit en genoeg eiwitten ivm extra spieraanmaak en -energie.
Het weer heb je helaas niet in de hand en dat breekt mij nu ook zo op.