[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:02

Absoluut geen pretje is hard uitgedrukt. Het is 1 minuut tegen 5 jaar. Maar op het moment dat je baarmoeder geraakt word, ja, dan word je wat draaierig. Ken je dat gevoel dat je in een koud ijsje bijt, dat gevoel dat je tanden dan geven? Nou, dat, maar dan door heel je lichaam heen. Ik werd er in ieder geval flink draaierig van. En dan weer als ze de inbrenghuls uit je baarmoeder haalt. Maar verder, prima. Ga alleen niet met de auto, ik was met de scooter en voelde me al niet veilig.

-Oja, en het is eng om naar de wc te gaan. Vraag me niet waarom, het zijn immers totaal verschillende uitgangen, maar het is creepy.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:33

Het ergste vond ik het voelen van de diepte van de baarmoeder. Ik dacht dat hij er dwars doorheenging met die pen. Clown Dan viel het spiraaltje zelf in verhouding daartoe nog mee (maar zat ik ook eventjes met kromme tenen).

Was ook erg duizelig, hetzelfde gevoel als wat jij aangeeft. Ben ook de eerste wc van het ziekenhuis binnengestrompeld achteraf, en daarbij pal langs mijn wachtende vriend voorbij. Nagelbijten / Gniffelen (door de draaierigheid niet gezien)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:39

Utixo schreef:
Absoluut geen pretje is hard uitgedrukt. Het is 1 minuut tegen 5 jaar. Maar op het moment dat je baarmoeder geraakt word, ja, dan word je wat draaierig. Ken je dat gevoel dat je in een koud ijsje bijt, dat gevoel dat je tanden dan geven? Nou, dat, maar dan door heel je lichaam heen. Ik werd er in ieder geval flink draaierig van. En dan weer als ze de inbrenghuls uit je baarmoeder haalt. Maar verder, prima. Ga alleen niet met de auto, ik was met de scooter en voelde me al niet veilig.

-Oja, en het is eng om naar de wc te gaan. Vraag me niet waarom, het zijn immers totaal verschillende uitgangen, maar het is creepy.

Het is indd het gevoel dat er iemand een paraplu in je open doet auww Huilen van het lachen
En dat van de wc herken ik indd !! whaha ik durfde vooral niet te poepen ROFL Bloos egt erg !

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:41

Oh getsie Haha!

Nou ik heb al een 'taxi' geregeld, lijkt me niet handig om zelf te gaan autorijden, dus mijn moeder brengt en haalt me Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:13

Yikes.. was hier al een beetje op voorbereid maar als ik het zo lees zal ik blij zijn als ie zit Nagelbijten / Gniffelen

Had in ieder geval ook al iemand geregeld om me te brengen en halen...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:37

Ik ga binnenkort ook met m'n dokter overleggen en afspreken voor een spiraaltje.. dan mag vriendlief mij mooi brengen Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:00

Nou ik ben rustig met de fiets naar het werk gegaan en heb die dag niks gevoeld, dus het kan ook anders. De pijn was erg lokaal bij mij, dus niet mijn hele lijf, maar gewoon DAAR en even echt verre van fijn maar flink hoesten en bedenken hoe stoer je bent en dan valt het wel mee. Het voelt idd alsof ze iets openwringen wat gewoon dicht hoort Huilen van het lachen Was in het begin ook erg voorzichtig met naar de wc gaan en vriendlief mocht een tijdje van op afstand toekijken Huilen van het lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:52

ik vondt het plaatsen ook zeer meevallen, lijkt meer menstruatiekramp maar dan ff heel heftig..
en ik heb t nogwel 2 keer gehad Knipoog bij mij zat hij niet goed na de eerste keer.
een tip vraag of ze meteen na het plaatsen een inwendige echo maken ter controlle alvast!! anders kom je 6 weken later terug blijkt ie dan fout te zitten Verdrietig . wat bij mij dus het eval was..
geen pretje als je er van uit ging dat ie goed zat en ook totaal geen problemen had.
heb alleen de afgelope 2 maanden veel troep verloren.. terwijl ik hem nu een halfjaar heb.
ben er nu sinds een week vanaf maar das geen pretje zeg

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:58

Ik laat hem zetten bij de dokter, neem aan dat ze daar geen echo's doet Nagelbijten / Gniffelen
Brr, mag toch hopen dat ie bij mij wel in 1 keer goed zit dat ik niet nog eens terug ga hoeven Nagelbijten / Gniffelen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:05

Ik kreeg wel een echo (ik was bij de gyn) en hoef ook nite op vervolg te komen omdat hij gewoon direct mooi goed zat.
(Zei hij, ik kon er geen wijs uit worden Clown )

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:30

Leo schreef:
Ik kreeg wel een echo (ik was bij de gyn) en hoef ook nite op vervolg te komen omdat hij gewoon direct mooi goed zat.
(Zei hij, ik kon er geen wijs uit worden Clown )

Ik kreeg bij de gyneacoloog ook een ego, eerst om te kijken hoe alles eruit zag en daarna na het plaatsen. Na 6 weken op controle om te kijken of ie nog goed zat.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:53

Ik krijg over 3/4 weken een echo. Dit doet de andere arts in het dorp hier, mijn arts had geen echo apperatuur, maar ik hoef er niet voor naar het ziekenhuis.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:11

Even een vraagje over de nuvaring, ga maandag voor recept naar de dokter bellen, omdat ik de laatste twee weken te vergeetachtig was met mijn pil en nog andere redenen, maar ik heb nu mijn stopweek, kan ik hem zodra ik hem gehaald heb gewoon direct beginnen aan het einde van mijn stopweek? En is hij dan meteen veilig?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:34

Ik heb even een vraagje over de pil.
Ben niet aan de pil maar af en toe slik ik hem 1 of 2 maand omdat ik dan bijv op vakantie ga en net in die vakantie ongesteld moet worden. Kan het kwaad om hem af en toe wel te slikken en dan weer niet?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:17

Loose schreef:
Ik heb even een vraagje over de pil.
Ben niet aan de pil maar af en toe slik ik hem 1 of 2 maand omdat ik dan bijv op vakantie ga en net in die vakantie ongesteld moet worden. Kan het kwaad om hem af en toe wel te slikken en dan weer niet?

Dat lijkt me wel ja. Op deze manier breng je je lichaam erg in verwarring, dan weer wel hormonen, dan weer niet

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:58

Weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar zijn er hier meerdere mensen die veel emotioneler zijn geworden door gebruik van de nuvaring?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:31

Njen schreef:
Even een vraagje over de nuvaring, ga maandag voor recept naar de dokter bellen, omdat ik de laatste twee weken te vergeetachtig was met mijn pil en nog andere redenen, maar ik heb nu mijn stopweek, kan ik hem zodra ik hem gehaald heb gewoon direct beginnen aan het einde van mijn stopweek? En is hij dan meteen veilig?

Weet iemand het en die vraag over emoties ben ik ookwel benieuwd naar Lachen Bel morgen trouwens zoiezo de dokter Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:35

Je moet toch beginnen als je ongesteld bent? Dus aan het begin van je stopweek?

Aan de andere kant ben je niet ongesteld als je de pil slikt...

Nympfanogwat (alleen Nympf is ook zo wat...) ben je al zenuwachtig?
Ik ben er nog steeds erg blij mee! Had gedacht dat ik na het plaatsen even zou blijven bloeden, maar ik ben sinds zaterdag al niet meer ongesteld. Ook geen weeig gevoel ofzo.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:38

Utixo schreef:
Je moet toch beginnen als je ongesteld bent? Dus aan het begin van je stopweek?

Aan de andere kant ben je niet ongesteld als je de pil slikt...

Ik ben er nog steeds erg blij mee! Had gedacht dat ik na het plaatsen even zou blijven bloeden, maar ik ben sinds zaterdag al niet meer ongesteld. Ook geen weeig gevoel ofzo.

Dat weet ik dus niet zeker omdat ik wil overstappen van de pil naar nuvaring, anders dan hou ik het eerst nog ff bij de pil en doe het bij mijn volgende stopweek denk ik.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:51

Het lijkt wel of mijn eetlust helemaal weg is nu ik niet meer aan de pil ben Vork

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:13

Nuvaring begin je gewoon mee als met de pil idd Ja Dus na je stopweek Ja

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:36

Diamante schreef:
Het lijkt wel of mijn eetlust helemaal weg is nu ik niet meer aan de pil ben Vork

Haha, heel herkenbaar Knipoog In de tijd dat ik niet aan de pil was ging afvallen bij mij ook als een speer. Maar ja zonder anticonceptie is het ook maar aanklooien, dus heb nu een mirena spiraal, heb daarmee minder last van aankomen en toenemende eetlust dan bij de pil

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:16

_Tara_ schreef:
Weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar zijn er hier meerdere mensen die veel emotioneler zijn geworden door gebruik van de nuvaring?

Nee, helemaal niet. Van pil wel super-emotioneel, jankerig en chagerijnig maar met de nuvaring helemaal niks aan de hand.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:01

Utixo schreef:

Redelijk ja Nagelbijten / Gniffelen
Even douchen.. moet over een uurtje.. brr Nagelbijten / Gniffelen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:43

Succes ermee. Lachen