Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sheran schreef:Hallo, dat was ik!
Appelstroop bevat ontzettend veel kCal. Inmiddels heb ik het ook wel leren eten. Het bevat ongeveer 268 per 100 gram! Dat vind ik enorm veel voor iets zonder vet!
Broccoli schreef:Sheran schreef:Hallo, dat was ik!
Appelstroop bevat ontzettend veel kCal. Inmiddels heb ik het ook wel leren eten. Het bevat ongeveer 268 per 100 gram! Dat vind ik enorm veel voor iets zonder vet!
Doe jij 100 gr op je brood?
je boterham beleg je met ongeveer 15/20 gram wat uitkomt op 36 kcal of 48 kcal. En dat is voor een broodbeleg erg weinig als je nagaat dat pindakaas 90 kcal is per broodbeleg.
(100 gram is vaak 240 kcal trouwens)
En als het wel 268 kcal zou zijn kom je ook pas op 53,6 kcal per 20 gram.
Lindy1982 schreef:halve bruinbrood met chocopasta dan tussen door 5 crackers met kaas
ehm als ik zin heb een sausijsebroodje.. tussendoor snoepmijn avond eten.. vruchtenshack die ik zelf maak met gemiddeld 2 a 3 vruchten er door.. savond meestal nog een liga en thee en sja meestal is de snoeppot dan ook niet veilig
Sheran schreef:Zelf vruchtenhagel bevat meer kcal dan appelstroop per broodbeleg. Zo'n 60/65.Broccoli schreef:Doe jij 100 gr op je brood?
je boterham beleg je met ongeveer 15/20 gram wat uitkomt op 36 kcal of 48 kcal. En dat is voor een broodbeleg erg weinig als je nagaat dat pindakaas 90 kcal is per broodbeleg.
(100 gram is vaak 240 kcal trouwens)
En als het wel 268 kcal zou zijn kom je ook pas op 53,6 kcal per 20 gram.
Op mijn appelstroop staat 268. Als ik het vergelijk met mijn broodje vruchtenhagel (130) en andere dingen die ik 'kan' hebben vind ik het veel. Pindakaas oid is geen mogelijkheid voor mij, of chocoladepasta, omdat daar erg veel vet in zit.
Sheran schreef:En ohja, appelstroop is ook een stuk gezonder dan vruchtenhagel. Daarom eet ik dat ook liever.
Sheran schreef:Mijn vruchtenhagel niet... en dan heb ik meegenomen dat vruchtenhagel veel lichter is dan appelstroop.
Eerst at ik alleen maar vruchtenhagel ongeveer, en daar viel ik van af. Dus nu probeer ik het met meer dingen, oa appelstroop
Wat doe jij op je brood, broccoli?