Ik wil juist aankomen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:35

Ik las ergens dat iemand zei dat appelstroop veel kcal bevat? Dat is dus niet zo!!
Stop dus maar met dat eten terwijl je het niet eens lust!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:51

Hallo, dat was ik! Haha!

Appelstroop bevat ontzettend veel kCal. Inmiddels heb ik het ook wel leren eten. Het bevat ongeveer 268 per 100 gram! Dat vind ik enorm veel voor iets zonder vet!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:21

Sheran schreef:
Hallo, dat was ik! Haha!

Appelstroop bevat ontzettend veel kCal. Inmiddels heb ik het ook wel leren eten. Het bevat ongeveer 268 per 100 gram! Dat vind ik enorm veel voor iets zonder vet!

Doe jij 100 gr op je brood?
je boterham beleg je met ongeveer 15/20 gram wat uitkomt op 36 kcal of 48 kcal. En dat is voor een broodbeleg erg weinig als je nagaat dat pindakaas 90 kcal is per broodbeleg.
(100 gram is vaak 240 kcal trouwens)

En als het wel 268 kcal zou zijn kom je ook pas op 53,6 kcal per 20 gram.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:19

Broccoli schreef:
Sheran schreef:
Hallo, dat was ik! Haha!

je boterham beleg je met ongeveer 15/20 gram wat uitkomt op 36 kcal of 48 kcal. En dat is voor een broodbeleg erg weinig als je nagaat dat pindakaas 90 kcal is per broodbeleg.

Op mijn appelstroop staat 268. Als ik het vergelijk met mijn broodje vruchtenhagel (130) en andere dingen die ik 'kan' hebben vind ik het veel Ja. Pindakaas oid is geen mogelijkheid voor mij, of chocoladepasta, omdat daar erg veel vet in zit.

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:33

@Sheran: goed idee om weer foto's te plaatsen!
Jij bent toruwens ook erg lang hé?

@bonney4ever: Je wou commentaar op je eetpatroon, nou dat heb genoeg Haha!
Nee, je eet best goed hoor, maar om aan te komen is het gewoon veel te weinig.
Hier wat tips:

1. een broodje met vruchtenhagel is wel erg weinig voor het ontbijt, dit is nl de belangrijkste maaltijd van de dag!
Probeer eens op te bouwen naar 4 boterhammen, of 2 boterhammen en een bak pap/mueslie met joghurt.

2. Je lunch is ook erg weinig, je zou eigelijk moeten proberen om 6 dik besmeerde boterhammen te eten.
Wennen op het begin, maar brood bevat echt veel voedingswaarde, en hierdoor kom je dus ook echt mooi aan.

3. als toetje neem je fruit of een ijsje.
Fruit is natuurlijk erg mager, dus ik zou als toetje eerder een bakje vla of pudding nemen als ik jou was, evetueel met wat mueslie en/of slagroom.
Griekse joghurt doet het ook goed (veel vet) en volle kwark.

4. Probeer de ongezonde dingen, zoals een glace koek en snoepjes, te veranderen in iets met wat meer voedingswaarde.
Een ham/kaas crosaint bijvoorbeeld, bevat meer voedinsstoffen en waarde dan een glace koek, die van alleen suiker en troep is gemaakt.

6. Probeer oop s'avonds, voordat je naar bed gaat, nog iets vullends te eten, zoals wat boterhammen of een krentenbol ed.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Sucses!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:58

halloooo medesprietjes Clown

Ik heb even zin om dit topic vol te kletsen, hoor. Ik heb een planning gemaakt voor morgen, wat ik ga eten! Eerst at ik ongeveer 1300 kCal op een dag, en nu gaat het hopelijk Go jij! Go jij!1820*\o/* worden!

O:
- mgb (meergranenbrood) met gs (goede start) en appelstroop
- mgb met gs en vruchtenhagel

T:
- liga milkbreak
- pakje vruchtensap

L:
pastasalade met volkoren penne, doperwtjes, linzen, mais, ei en saladedressing (klinkt vies he )

T:
- schijfje watermeloen
- banaan
- pakje vruchtensap

A:
broodjes gezond met eiersalade, ei, kaas, ham en komkommer

T:
- druiven
- festini fruitijsje

Verder druk ik me inmiddels ongeveer 50 keer per dag op. maar ik heb daarnaast ook een mooie racefiets op de kop getikt waar ik ook graag op zit. Cardio dus Tong uitsteken. Verder neem ik na elke intensieve inspanning (als ik voel dat ik begin te trillen zeg maar of gewoon wat licht word ik het hoofd of slap) een druivensuikertje! Die zijn echt lekker Haha!.
Enne... ik heb ontdekt dat een pakje appelsientje mild maar liefst 106 calorieen bevat, dus die drink ik ook zo vaak mogelijk. Normaal drink ik thee voor het naar bed gaan en eet ik nog wat, waarna ik niet goed kan slapen omdat ik net gegeten heb Tong uitsteken, maar nu eet ik gewoon veel minder en drink dan nog zo'n pakje. Dat geeft veel meel calorieen!
's Middags ben ik dus begonnen aan de pastasalades met volkoren penne (echte caloriebommen zijn het) en eet ik voor mijn gevoel veel gevarieerder. Ook de banaan komt nu in het lijstje voor.
Wat wel jammer is, is dat je van calorierijk voedsel zo snel vol wordt en je er dus niet idioot veel van kan eten Tong uitsteken.

@miltonlover: ik ben 1.78, dus vrij lang, ja Ja. Maar niet extreem vind ik Haha! Ik heb vooral erg lange benen Tong uitsteken.

(jaja, natuurlijk blond, lange benen, dun maar toch heupen, billen en kuiten, grote cupmaat... fotomodelstereotype Tong uitsteken)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:03

vind het nog niet veel wat je eet.. sorry dat ik zo kom binnenvallen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 23:04

Geeft niet hoor! heb ik hier iemand om mee te kletsen Haha!

Ik vind het al behoorlijk veel voor mezelf (meer dan ik gewned ben door de pastasalade ed). Maar als ik dit goed opkrijg komt er zo snel mogelijk meer bij uiteraard! Wat eet jij zoals op een dag?
Bij mij zijn het iig al veeeeeel meer calorieen!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:10

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:13

halve bruinbrood met chocopasta dan tussen door 5 crackers met kaas
ehm als ik zin heb een sausijsebroodje.. tussendoor snoep Tong uitsteken mijn avond eten.. vruchtenshack die ik zelf maak met gemiddeld 2 a 3 vruchten er door.. savond meestal nog een liga en thee en sja meestal is de snoeppot dan ook niet veilig

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 23:15

Lindy1982 schreef:
halve bruinbrood met chocopasta dan tussen door 5 crackers met kaas
ehm als ik zin heb een sausijsebroodje.. tussendoor snoep Tong uitsteken mijn avond eten.. vruchtenshack die ik zelf maak met gemiddeld 2 a 3 vruchten er door.. savond meestal nog een liga en thee en sja meestal is de snoeppot dan ook niet veilig

Alleen maar chocopasta? *LOL*
Vooral veel snoep dus als ik het zo zie Haha!
Dat saucijzenbroodje zal ook wel aanzetten Tong uitsteken. Heb je als avondeten echt alleen zo'n shake?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:29

nee mijn halve bruinbrood gaat chocopasta op ja heerlijk Tong uitsteken
mijn 5 crackers gaat kaas op..
naast mijn avondeten dus aardappelen, groenten en vlees.. maak ik nog een vruchtenshacke vers in de blender..
Tussen door neem ik nog liga ( fruitkik) meestal twee..
en als ik dan nog trek heb neem ik in plaats van bijv een bak chips savonds een bakje snoep Tong uitsteken dus nee dat snoep is naast mijn gewone eten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:17

pffff ik wilde vandaag dus lekker veel eten maar nu voel ik me helemaal niet lekker!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:01

Sheran schreef:
Broccoli schreef:

Op mijn appelstroop staat 268. Als ik het vergelijk met mijn broodje vruchtenhagel (130) en andere dingen die ik 'kan' hebben vind ik het veel Ja. Pindakaas oid is geen mogelijkheid voor mij, of chocoladepasta, omdat daar erg veel vet in zit.
Zelf vruchtenhagel bevat meer kcal dan appelstroop per broodbeleg. Zo'n 60/65. Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:02

Mijn vruchtenhagel niet... en dan heb ik meegenomen dat vruchtenhagel veel lichter is dan appelstroop Haha!.

Eerst at ik alleen maar vruchtenhagel ongeveer, en daar viel ik van af. Dus nu probeer ik het met meer dingen, oa appelstroop Lachen

Wat doe jij op je brood, broccoli?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:05

En ohja, appelstroop is ook een stuk gezonder dan vruchtenhagel. Daarom eet ik dat ook liever. Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:19

Dames, ben heel even snel door het topic gescrolled....jullie zijn goed bezig! Sheran, van 1300 naar 1850 cal. per dag is een hele opgave voor jouw. Maar je zal zien dat je gaat aankomen, al zit je nog steeds onder het gemiddelde voor een vrouw. Maar probeer hier eerst maar eens mee uit te voeten te komen. Ik zou voor jezelf een doel stellen, probeer elke dag in ieder geval 1500-1600 Kcal te eten. Liefst natuurlijk die 1850. Dan zit je al elke dag 250 Kcal boven wat je eerst at!
Ga zo door dames.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:43

Planning gaat maar matig vandaag. vanochtend voelde ik me helemaal niet lekker, dus ook geen zin in eten. Toch nog 2 boterhammen weggewerkt. Tegen de middag ging het weer beter, maar helaas geen goede dag voor mij dus. Maar toch:

O:
- mgb met gs en appelstroop
- mgb met gs en vruchtenhagel

T
- handje Oosterse Mix
- volkoren penne met currydipsaus ROFL
- pakje vruchtensap
- waterijsje

L:
- pastasalade met volkoren penne, linzen, mais, doperwtjes en saladedressing
- bakje met banaan, druiven en citroensap ROFL

T:
- stukje pizzabrood
- handje Oosterse Mix
- festini fruitijsje
- dropjes en pepermuntjes

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:14

@Sheran: Ik moet eerlijk zeggen, als ik zou eten wat jij eet viel ik ontzettend af!
Vooral als je daarbij nog zal opdrukken ed. zul je zeker niet aankomen.
Maar zoals Zwelgje al zei, als het meer is dan wat je at, ben je goed bezig!
Misschien kun je het wel zo opbouwen dat je over een paar weken rond de 2500 calorieen eet! sucses.

Hier mijn aankom-dieet Haha!
Het bevat ongeveer 3000 calorieen, erg veel dus, maar ik sport er ook veel bij (krachttraining, paardrijden, 1x perweek spinning).
Ik kom er mee aan, maar heel traag:

S'ochtends: 1 bak melk met brinta
2 boterhammen met boter, kaas, en appelstroop
appel

tussendoor: 2 boterhammen met boter en pindakaas en vlees, of een krentebol met kaas

Lunch: 4 boterhammen, met boter en vlees/vis
bakje kwark met handje mueslie

Tussendoor: 2 boterhammen met boter en pindakaas of vlees/vis

Later: een handje noten

Diner: 4 opscheplepels rijst/aardappels/pasta, groenten en vlees

Later: grote bak kwark met handje mueslie
2 boterhammen met vlees en stroop

Wat vinden jullie ervan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 23:58

@ Miltonlover: ik eet nu al zo'n 500 kCal meer dan eerst! Het is nog steeds te weinig, maar ik ben er al heel erg blij mee! Ik zie dat jij niet zoveel tussendoortjes neemt tussen de lunch en het avondeten. Omdat je dan bij het avondeten meer op kunt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 00:34

Morgen wordt mijn dieet er eentje van maar liefst Go jij! Go jij! 2004 Go jij! Go jij! kCal!!!

Oa door popcorn, cornflakes, pasta, liga, bananen, vruchtensappen, druiven, muesli en magere yoghurt Lachen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:03

Sheran schreef:
En ohja, appelstroop is ook een stuk gezonder dan vruchtenhagel. Daarom eet ik dat ook liever. Lachen

Jaaa dat is zeker zo! Ik eet ook appelstroop om dezelfde reden.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:05

Sheran schreef:
Mijn vruchtenhagel niet... en dan heb ik meegenomen dat vruchtenhagel veel lichter is dan appelstroop Haha!.

Eerst at ik alleen maar vruchtenhagel ongeveer, en daar viel ik van af. Dus nu probeer ik het met meer dingen, oa appelstroop Lachen

Wat doe jij op je brood, broccoli?

Ik heb de mazzel dat ik eigenlijk alles wel kan eten.
Ik doe pindakaas, chocopasta, kaas, appelstroop, sandwichspread, gewone stroop, hagelslag, kokosbrood etc op brood (neeee, niet allemaal tegelijk Vork Haha! )

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:10

Overigens was er bij mij weer een kilo af...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:11

Ach gut Broccoli...

Sandwichspread doe ik ook, en ik moet echt maar eens aan de nutella: ik zag dat dat 159 kCal per sneetje was! Wow!