Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SuperLiesje schreef:Toen bij mij de diagnose ADD werd gesteld na een aantal gesprekken met de psychologe zeiden mijn ouders ook: "Hebben we eigenlijk al die jaren een beetje onterecht op je lopen mopperen"
Voor mij was de diagnose ook echt een opluchting! Begrijp nu ook bepaalde reacties etc van mezelf beter en probeer bijvoorbeeld ook niet meteen alles eruit te flappen, op de 1 of andere manier voel ik dat nu soms aankomen en kan ik mezelf enigszins terugfluiten voordat ik er weer wat uitgooi wat ik misschien beter voor me had kunnen houden. Ik slik nu concerta 36 mg per dag, en heb wel het gevoel dat het werkt, denk alleen wel dat de dosis nog 1 omhoog moetMaar daar wil ik eerst mee wachten tot ik mijn rijbewijs heb.. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Rijbewijs halen terwijl je aan de medicijnen bent??
Marloez schreef:Als ik dat lijstje zo lees is elk regeltje wel van toepassing op mij.En ik heb voor zover ik weet toch echt geen ADD.
Alwiene schreef:Je bent nooit te oud om het te ontdekken máár zolang je niet in je functioneren beperkt wordt erdoor heb je idd geen ADD
jottum schreef:Hihi, dit is dan weer een voordeel van de ADD, de humorMaar het is toch logisch dat zo'n topic doodbloedt, was het ergens aan beginnen en niet afmaken niet 1 van de kenmerken?
Alwiene schreef:@ Florien, waarom reanimeer je ons topic dan niet heWas het daar soms niet gezellig genoeg?
ireika schreef:Ik ben ook al eens naar de HK geslopen met mn electroshok-peddels in de hand, maar het topic heeft precies geen antwoordbalkje meer, dus nogal moeilijk om er weer input in te steken ...
Misschien moeten we een nieuw topicje opstarten?
jottum schreef:Hihi, dit is dan weer een voordeel van de ADD, de humorMaar het is toch logisch dat zo'n topic doodbloedt, was het ergens aan beginnen en niet afmaken niet 1 van de kenmerken?
Desiree_1993 schreef:
Zo ik ben vandaag naar herlaarhof geweest en ik heb nu ritalin meegekregen omdat de arts dacht dat het inderdaad goed ADD kan zijn en ik anders nog een hele tijd moet wachten en we met medicijnen moeten gaan beginnen in het laatste deel van het schooljaar dus daarom nu toch alvast beginnen.
Moet nu 3x daags 5 dagen een half pilletje en daarna 2x daags een heel en de laatste een half.
10 mg