Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:35

Reken op zeker 6 weken met krukken lopen en dan nog de tijd erna. Je bent nog wel ff zoet.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:00

Pff lang zat. Ik ben 8 oktober geopereerd en ik kan dat nu echt nog niet!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:32

Net terug van de fysio. Mijn eigen fysio is op vakantie. Nu een invaller en die dacht hupakee gaan met die banaan. Oefeningen gingen wel. Even vanavond afwachten hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:17

Hihi Martine. Hopelijk geen last achteraf.

Ik bij huisarts geweest. Vond mij nogal een bikkel hihi. Moet toch maar wat PCM gaan gebruiken. Morgen fysio en dinsdag weer terug ha. Dan vraagt hij een mri aan.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:22

En wat denkt de fysio dat het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:27

Daar ga ik morgen naar toe.

Ik denk achterkant en buitenste knieband. Daar zit de pijn ook.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:32

Toen ik m'n knie de eerst keer had verdraaid ben ik na twee weken weer gaan werken (toen nog afwassen in een restaurant) De kok had ook zijn kruisband gescheurd gehad en hij zei dat dat het vast niet was want dan liep ik wel met tranen in mijn ogen :') Ik denk dat hij dan gewoon een watje is...

Maar ik geloof goed dat jij een bikkel bent ja haha, ik moest de eerste paar dagen echt niet denken aan het buigen van m'n been :\

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:01

Er is toch nog helemaal geen diagnose gesteld, dus of er sprake is van een gescheurde kruisband of een andere blessure. Wie weet past het kunnen buigen wel bij wat vonneke heeft. Dat zal binnenkort vast wel uit de MRI blijken, of eerder na het bezoek aan mensen die er verstand van hebben.

Mocht er geen kruisbandreconstructie nodig zijn kun je ook in dit topic terecht: [MWS] knieproblemen..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:18

Vrijdag bij de fysio weer op de loopband gestaan, 8 minuten gelopen. Dat ging heel goed dus gisteren weer een poging gewaagd en een rondje gedaan van 1,26 km in 8:30 minuten. Op het gras is ook duidelijk aangenamer dan op de verharde veldweg. Ik voel dat ik gelopen heb, maar het is niet pijnlijk dus het gaat weer een beetje de goede richting uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:34

Emma_s_girl schreef:
Er is toch nog helemaal geen diagnose gesteld, dus of er sprake is van een gescheurde kruisband of een andere blessure. Wie weet past het kunnen buigen wel bij wat [naam] heeft. Dat zal binnenkort vast wel uit de MRI blijken, of eerder na het bezoek aan mensen die er verstand van hebben.

Mocht er geen kruisbandreconstructie nodig zijn kun je ook in dit topic terecht: [MWS] knieproblemen..

Ik hoop het volgende week te weten. arts wil eerst meer rust in het been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:22

Ik ga jullie verlaten.

Vandaag bij de fysio geweest. het ziet er naar uit dat er geen banden beschadigd zijn maar dat er een grote bloeding in mijn knie zit welke door de trombosespuitjes helemaal uit de hand gelopen is.

Vlgd week weer fysio en dan weten we hopelijk meer.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:24

Beterschap en hopelijk een voorspoedig herstel gewenst! Ben wel benieuwd waar die bloeding dan vandaan komt. Laat maar weten als je meer weet.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:23

Klinkt ook niet fijn die evt bloeding. Zou idd willen weten waar dat vandaan komt.Sterkte.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:59

Pffff even een.baalweekje. knie is weer dik door vocht vasthouden en ook weer lekker stijf. Hopelijk gauw weer over. Ben er wel klaar mee. Loop ook weer meer mank. Maandag mn eigen fysio weer. Kijken wat hij zegt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:56

Ik ben inmiddels ook geopereerd en we zijn nu weer een week verder. Heb lekker veel vocht in mijn knie, maar het strekken gaat wel super goed!
Had na de operatie wel erg veel last van de pijn (toen de ruggenprik eenmaal uitgewerkt was). Dus die nacht erg weinig geslapen en erg veel pijnstilling gekregen wat allemaal niet hielp, maar waar ik wel ziek van werd. Ben uiteindelijk nog een nacht langer gebleven.

En nu verveel ik me, want ik kan niet zoveel doen :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:41

Succes goldenarrow.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:50

goldenarrow schreef:
Ik ben inmiddels ook geopereerd en we zijn nu weer een week verder. Heb lekker veel vocht in mijn knie, maar het strekken gaat wel super goed!
Had na de operatie wel erg veel last van de pijn (toen de ruggenprik eenmaal uitgewerkt was). Dus die nacht erg weinig geslapen en erg veel pijnstilling gekregen wat allemaal niet hielp, maar waar ik wel ziek van werd. Ben uiteindelijk nog een nacht langer gebleven.

En nu verveel ik me, want ik kan niet zoveel doen :+

Series kijken :)) Heb je meegekeken tijdens de operatie? Dat durfde ik echt niet :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:13

Nee, ik wilde wel meekijken, maar had een roesje gehad, dus ik heb grotendeels geslapen. Ik kan me ook maar heel weinig herinneren (bijvoorbeeld wel dat ik een ruggenprik heb gehad, maar niet dat ze me op de operatietafel legden, en ik werd ergens wakker wegens boorgeluiden die ik op dat moment niet vast kon leggen :') )
Maar ze hadden bij mij van tevoren gezegd dat ik niet mee kon kijken, maar dat bleek dus wel zo te zijn. Dat zei de chirurg achteraf in ieder geval :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:36

Oooh jammer. Ik heb bij mijn operaties wel meegekregen. Aan beide knieën aan voorste kruisband geopereerd. Ja ja de jackpot haha. Gelukkig is de eerste keer lang geleden.

De eerste 2 weken heb ik heel veel geslapen. Geen narcose geen roosje gehad maar doodmoe.verder was ik weer helemaal bij met dr Phil b&b gtst say yess to the dress etc haha

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:06

Haha, ik kan echt niet lang achter elkaar series kijken, dan val ik in slaap :') Maar heb vandaag wel de Lion King 3 gekeken.

Maar jeetje, allebei je kruisbanden kapot... Dan doe je iets niet helemaal goed :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:49

Hahaha een keer met basketballen. Ik wou iemand heen dribbelen, nou dat werd er omheen vallen hahaha en vorig jaar door mijn knie heen gezakt en daarbij de kruisband zwaar uitgerekt en flink ingescheurd. Het was net zo'n dikke uitgelubberde PTT elastiek.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:23

Ik wilde ook graag meekijken maar eenmaal in het ziekenhuis (bijna op de tafel) mocht dat ineens niet meer :( Iemand hier wel eens een een-been-verdoving gehad?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:12

Goldenarrow, hoe gaat het nu? Beetje de eerste weken doorgekomen? Je knie al een beetje geslonken? Zo niet, dan heb ik wellicht een gouden tip. Groene leem opsmeren. Gewoon die die je ook bij een paard erop smeert. Werkt echt super.

Zelf doe ik dit nu ook 2x daags. Afgelopen maandag moest ik bij de fysio 2x 20 sec hardlopen. Helaas bleek dit nog veel te veel van het goede. Dinsdag en gisteren gewoon mank gelopen en mn andere knie was ook aan het protesteren. Dus beide knieën in de leem. Eentje alleen achter waar het wat dik is en mijn recent geopereerde knie helemaal. Ik voel de warmte eruit trekken en na afloop is ie dunner. Wellicht ga ik het vandaag 3x doen. Vandaag ook weer naar de fysio. Benieuwd wat ie gaat zeggen. We zullen iig rustiger aan moeten doen, grrrrr. Ik ben er zo klaar mee, maar heb nog een aardige weg te gaan. Nu bijna 5 maanden geleden geopereerd en 10 maanden geleden het ongeluk waardoor ik al een hele tijd niks kan en zoveel wel wil.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:29

Ik snap je helemaal! Ik begin er ook al aardig genoeg van te krijgen :+

Hier gaat het inmiddels al weer redelijk goed. Thuis loop ik af en toe kleine stukjes zonder krukken, de rest met 1 kruk. Buiten loop ik wel nog met 2 krukken. Trappen kan ik ook al weer bijna helemaal doorstappen (wel met ondersteuning van de leuning/kruk). En mijn knie is al een stuk slanker. Ik heb wel nog een harde plek met littekenweefsel zitten, maar dat masseer ik 2x per dag met calendulan, om het wat soepeler te krijgen.
Met de fysio ben ik nog voornamelijk bezig met loswerken en stabiliseren en ik mag ook op de hometrainer 10 minuten fietsen. En verder nog wat kleine oefeningen zoals een bruggetje maken en de calf-raise.
Ik had wel een beetje een terugval in de zin dat mijn knie niet meer zover wil strekken als na de operatie :( Het is niet heel erg, het is niet erger dan dat van andere mensen, maar het is we vervelend.
En verder verveel ik me kapot thuis :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:43

Om te rekken je hak van de voet op tafel leggen en je been lekker laten hangen. Kom je steeds verder. Ook wordt het waarschijnlijk nog tegen gehouden door het vocht nog in je knie. Als ik zo je verhaal verder lees, ga je al een stuk rapper dan ik ging. Heerlijk hoor!