Goedkope Beautytips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Goedkope Beautytips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:18

Gezichtscreme in je haar Verward
Volgens mij was dat van die creme een algemene tip Knipoog

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:19

Marlies94 schreef:
Silvia schreef:
Misschien staat deze tip al op een van de 37 blz van dit topic maar voor het geval dat het niet zo is:
In Duitsland hebben ze gezichtcrèmes getest. Die van de Aldi kwam als beste uit de test. En een potje kost maar 2 euro nog wat....
In heel Duitsland is geen potje dagcrème van de Aldi meer te koop. Knipoog
In Nederland zijn ze nog wel verkrijgbaar.

meen je dat ? Voor pluizig haar? dan breng ik even een bezoekje aan de aldi Knipoog

Haha sorry hier moest ik even omlachen Clown
Nee dat was een gewone tip Knipoog

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:22

Oh whahaha fout gelezen soorryyy Lachen Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:28

Maar die creme is idd fijn

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:28

Cynthiaaapje schreef:
Welke creme van biodermal mag dat wezen.. die wil ik ook hebben!!

Je hebt de litteken creme en de p-cle creme en 1 speciaal voor straie,even via google kijken zie je alles wel staan.
Ik heb onwijs veel littekens in mijn gezicht en die zijn na 2 weken al veel minder zichtbaar!!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:43

even over de tips van vaseline. Vaseline word helemaal niet opgenomen door de huid. Het vormt alleen maar een laagje over de huid wat alles afsluit. Maar zodra je het eraf haalt haal je dus ook echt alles gewoon weg. Wij gebruiken het alleen maar als bescherm laag voor de huid bij wimpers en wenkbrauwen verven. Het helpt dus helemaal niet bij een droge huid Lachen

Edit: Gebruik gewoon goeie creme's en voorkom uitdroging na het douchen. &soms het gezicht wassen met een hydrofiele olie.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:54

Voor afvallen: Doe een paar druppels citroensap in je water, dat breekt vetten af. Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:12

Ik zie hier elke keer dat over citroensap staan, werkt dat nou echt? En hoeveel glazen per dag moet je dan drinken met dat citroensap? Clown (sommige zeggen 1 glas s'ochtends, andere meer)
Heb net maar is 1 glas ervan genomen, ga dat een tijdje proberen. Lachen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:40

Wat is een hydrofiele olie?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:59

Hydrofiele? Nog nooit van gehoord Scheve mond.

Bedoel je niet misschien hydraterende? Sorry als ik het fout heb hoor Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:35

Hydrofiel komt uit het Grieks..
Betekent letterlijk waterbeminnend.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:18

absque_dubio schreef:
Ik zie hier elke keer dat over citroensap staan, werkt dat nou echt? En hoeveel glazen per dag moet je dan drinken met dat citroensap? Clown (sommige zeggen 1 glas s'ochtends, andere meer)

Ik weet niet, ik las in een boekje dat je elke keer als je een glas water drinkt of een flesje dat het goed is om er een paar druppels citroensap erin moet doen.
Ik weet ook niet of het werkt, ga het vanaf morgen doen. Knipoog

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:27

superrizzo schreef:
voor een droge huid: ga in een warm bad dat je wat begint te zweten en wrijf je dan in met honing (gaat niet plakken en je hebt een pezikhuidje die nog eens goed gevoed is ook.

om rode bultjes te voorkomen na het scheren gewoon een plens ijskoud water erop gooien vloila geen bultjes.

slap en futloos haar : een flesje bier erin doen 10 minuten laten inwerken daarna uitspoelen (wel daarna conditionder gebruiken .

heel vet haar afwasmiddel niet erg schrobben gewoon wrijven anders word het weer vet door talg procuctie die je stimuleerd (let op daarna wel weer cconditioner gebruiken i.v.m afbreken van het haar omdat afwsmiddel al het vocht uit de haren trekt )

puistjes : tandpasta

wil je glanzend haar : een ei erin smeren (wel goed uitspoelen )

gezonde huid : veel water drinken helpt en kost haast niets

lipgloss maken : potje vaseline met een lipstik in de kleur toevoegen en voila een nieuwe gloss die nog goedkoop is ook

Tandpasta alleen als er tricoslan (of hoe je het dan ook mag spellen) in zit..dat schijnt erg goed te helpen.
En geen tandpasta op open puistjes doen, dat gaat alleen maar erger ontsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:02

Iemand nog tips voor de huid onder mijn voeten, die enorm droog en gebarsten is? Heb het al met vanalles ingesmeerd, maar het wordt maar niet minder Begint pijnlijk te worden, want de opengebarsten stukjes zijn zeeeeer gevoelig...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:32

nann_CCU schreef:
absque_dubio schreef:

Ik weet niet, ik las in een boekje dat je elke keer als je een glas water drinkt of een flesje dat het goed is om er een paar druppels citroensap erin moet doen.
Ik weet ook niet of het werkt, ga het vanaf morgen doen. Knipoog

Het helpt iig wel heel goed tegen de dorst

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:44

xNatas schreef:
Hydrofiele? Nog nooit van gehoord Scheve mond.

Bedoel je niet misschien hydraterende? Sorry als ik het fout heb hoor Knipoog.

haha het is inderdaad een vochtaantrekkende olie. Dit is dus speciaal voor de droge huid hydraterende creme's zijn voor vochtarme huiden. Dit zijn dus twee verschillende dingen.

Laura24 schreef:
Iemand nog tips voor de huid onder mijn voeten, die enorm droog en gebarsten is? Heb het al met vanalles ingesmeerd, maar het wordt maar niet minder Begint pijnlijk te worden, want de opengebarsten stukjes zijn zeeeeer gevoelig...

Als ik je goed begrijp heb je dus gewoon kloven onder je voeten en ook aardige eelt? Denk dat een bezoekje aan de pedicure je dan goed zal doen die maken het weer helemaal glad en eelt vrij Lachen

bedacht nog een tip voor de mensen met een droge huid en die foundation gebruiken. Vaak zie je dan allemaal velletjes opkomen waar de foundation in blijft zitten. Meng je foundation met een beetje moisturizing hier door verdeelt het beter en zie je de velletjes niet. Gwoon een goedkoop merkje van de etos ofzo Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:54

brittje88 schreef:
even over de tips van vaseline. Vaseline word helemaal niet opgenomen door de huid. Het vormt alleen maar een laagje over de huid wat alles afsluit. Maar zodra je het eraf haalt haal je dus ook echt alles gewoon weg. Wij gebruiken het alleen maar als bescherm laag voor de huid bij wimpers en wenkbrauwen verven. Het helpt dus helemaal niet bij een droge huid Lachen

Edit: Gebruik gewoon goeie creme's en voorkom uitdroging na het douchen. &soms het gezicht wassen met een hydrofiele olie.

Hoe kan je het dan verklaren dat vaseline bij mij na een half uur helemaal weg is? En daarmee bedoel ik een half uur in school, dus geen eten en drinken wathever.. Bij mij trekt het wel degelijk in hoor. Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:09

brittje88 schreef:
Laura24 schreef:

Als ik je goed begrijp heb je dus gewoon kloven onder je voeten en ook aardige eelt? Denk dat een bezoekje aan de pedicure je dan goed zal doen die maken het weer helemaal glad en eelt vrij Lachen

Wel kloven, maar dan echt in de huid, heb vrijwel geen eelt... De huid is wel helemaal "ingedroogd" nu...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:24

Morgen nog ben ik in de aldi te vinden *LOL*

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:16

Lara_Silver schreef:
Hoe kan je het dan verklaren dat vaseline bij mij na een half uur helemaal weg is? En daarmee bedoel ik een half uur in school, dus geen eten en drinken wathever.. Bij mij trekt het wel degelijk in hoor. Knipoog

Het kan toch echt niet de huid in trekken. De huid neemt de stof van vaseline niet op het werkt echt alleen als een beschermlaagje. Ik denk dat als het anders was geweest dat ze dat ondertussen echt wel wisten bij ons op school Lachen Het word ons niet voor niks zo geleerd Knipoog het zal toch op een 1 of andere manier weg gevogen zijn van je huid door je tong over je lippen heen te laten en het dus naar binnen te krijgen, door praten kan het ook, een veeg er over van kleding of hand is ook al genoeg. Neem het nou maar aan het word echt niet opgenomen Tong uitsteken

Laura24 schreef:
Wel kloven, maar dan echt in de huid, heb vrijwel geen eelt... De huid is wel helemaal "ingedroogd" nu...

Ja als je naar de pedicure gaat snijden ze voorzichtig de kloven eruit, ben je ook gelijk af van je pijn. Niks engs aan hoor! zo klinkt het alleen maar Tong uitsteken

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:35

Brittje88: Ik heb geleerd dat hydrofiel betekent dat een stof wateroplosbaar is en dat een hydrofobe stof vetoplosbaar is?

En nog iets over die vaseline, ik heb heel erg snel last van mijn lippen, labello en blistex werken niet, en ik heb al meerdere keren compleet ontstoken lippen gehad die helemaal dik en vol korsten waren. De huisarts adviseerde toen vaseline, dat heb ik er een paar dagen lang elke 10 minuten zo ongeveer opgesmeerd, en het was over. En nog steeds zweer ik echt bij vaseline als ik weer schrale of gebarsten lippen heb. Maar dat kan toch niet alleen komen doordat het afdekt, dan moet het toch ook wat met je huid doen?

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:14

Laura24 schreef:

Het kan geen voetschimmel zijn?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:00

merel90 schreef:
Brittje88: Ik heb geleerd dat hydrofiel betekent dat een stof wateroplosbaar is en dat een hydrofobe stof vetoplosbaar is?

En nog iets over die vaseline, ik heb heel erg snel last van mijn lippen, labello en blistex werken niet, en ik heb al meerdere keren compleet ontstoken lippen gehad die helemaal dik en vol korsten waren. De huisarts adviseerde toen vaseline, dat heb ik er een paar dagen lang elke 10 minuten zo ongeveer opgesmeerd, en het was over. En nog steeds zweer ik echt bij vaseline als ik weer schrale of gebarsten lippen heb. Maar dat kan toch niet alleen komen doordat het afdekt, dan moet het toch ook wat met je huid doen?

hydrofiel betekent letterlijk vochtaantrekkend en hydrofoob waterafstotend. Dan heb je nog lipofiel dat is vet aantrekkend en lipofoob vet afstootend. Lachen hydro = water en fiel= aantrekkend. Ons werd het zo geleerd denk maar aan homofoob en homofiel dats percies zo Tong uitsteken

de vaseline staat er gewoon om bekend dat het heel slecht je huid in trekt, het zal je huid misschien wel wat vetter houden omdat het erop ligt maar erin gaan zal het niet. En het beschermt je ook veder tegen de zon en wind waardoor het niet erger word dat wel. De onsteking word dan echt opgelost door je eigen lichaam want het deinfecteerd niet eens dan zou je uiercreme moeten gebruiken Lachen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:24

oke!
Ja daar zit ook wel wat in, ik zal het nog eens vragen aan mijn biologieleraar hoe dat nou zit!
Misschien dat ze die woorden alleen op celniveau onder mijn betekenis gebruiken?
Nouja, hoe dan ook, die olie werkt dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:05

brittje88 schreef:
merel90 schreef:

hydrofiel betekent letterlijk vochtaantrekkend en hydrofoob waterafstotend. Dan heb je nog lipofiel dat is vet aantrekkend en lipofoob vet afstootend. Lachen hydro = water en fiel= aantrekkend. Ons werd het zo geleerd denk maar aan homofoob en homofiel dats percies zo Tong uitsteken

Slim Wat is Grieks toch handig!
Hydros = inderdaad water, filoo = houden van, beminnen.
Fobeoo = angst hebben voor, vrezen.
Hydrofiele stoffen willen dus wel mengen met water, hydrofobe stoffen niet.

Wat ontopic-er. Schijnheilig
Geen idee of deze er al staat,
maar ik heb laatst bij het Kruidvat een wit nagelpotloodje van het merk Essence aangeschat.
Je kleurt daarmee de witte randjes van je nagel, aan de onderkant van je nagel.
Ziet er direct een stuk verzorgder uit! Lachen