Volgens mij was dat van die creme een algemene tip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marlies94 schreef:Silvia schreef:Misschien staat deze tip al op een van de 37 blz van dit topic maar voor het geval dat het niet zo is:
In Duitsland hebben ze gezichtcrèmes getest. Die van de Aldi kwam als beste uit de test. En een potje kost maar 2 euro nog wat....
In heel Duitsland is geen potje dagcrème van de Aldi meer te koop.![]()
In Nederland zijn ze nog wel verkrijgbaar.
meen je dat ? Voor pluizig haar? dan breng ik even een bezoekje aan de aldi
Cynthiaaapje schreef:Welke creme van biodermal mag dat wezen.. die wil ik ook hebben!!
absque_dubio schreef:Ik zie hier elke keer dat over citroensap staan, werkt dat nou echt? En hoeveel glazen per dag moet je dan drinken met dat citroensap?(sommige zeggen 1 glas s'ochtends, andere meer)
Heb net maar is 1 glas ervan genomen, ga dat een tijdje proberen.
superrizzo schreef:voor een droge huid: ga in een warm bad dat je wat begint te zweten en wrijf je dan in met honing (gaat niet plakken en je hebt een pezikhuidje die nog eens goed gevoed is ook.
om rode bultjes te voorkomen na het scheren gewoon een plens ijskoud water erop gooien vloila geen bultjes.
slap en futloos haar : een flesje bier erin doen 10 minuten laten inwerken daarna uitspoelen (wel daarna conditionder gebruiken .
heel vet haar afwasmiddel niet erg schrobben gewoon wrijven anders word het weer vet door talg procuctie die je stimuleerd (let op daarna wel weer cconditioner gebruiken i.v.m afbreken van het haar omdat afwsmiddel al het vocht uit de haren trekt )
puistjes : tandpasta
wil je glanzend haar : een ei erin smeren (wel goed uitspoelen )
gezonde huid : veel water drinken helpt en kost haast niets
lipgloss maken : potje vaseline met een lipstik in de kleur toevoegen en voila een nieuwe gloss die nog goedkoop is ook
nann_CCU schreef:absque_dubio schreef:Ik zie hier elke keer dat over citroensap staan, werkt dat nou echt? En hoeveel glazen per dag moet je dan drinken met dat citroensap?(sommige zeggen 1 glas s'ochtends, andere meer)
Heb net maar is 1 glas ervan genomen, ga dat een tijdje proberen.
Ik weet niet, ik las in een boekje dat je elke keer als je een glas water drinkt of een flesje dat het goed is om er een paar druppels citroensap erin moet doen.
Ik weet ook niet of het werkt, ga het vanaf morgen doen.
xNatas schreef:Hydrofiele? Nog nooit van gehoord.
Bedoel je niet misschien hydraterende? Sorry als ik het fout heb hoor.
Laura24 schreef:Iemand nog tips voor de huid onder mijn voeten, die enorm droog en gebarsten is? Heb het al met vanalles ingesmeerd, maar het wordt maar niet minderBegint pijnlijk te worden, want de opengebarsten stukjes zijn zeeeeer gevoelig...
brittje88 schreef:even over de tips van vaseline. Vaseline word helemaal niet opgenomen door de huid. Het vormt alleen maar een laagje over de huid wat alles afsluit. Maar zodra je het eraf haalt haal je dus ook echt alles gewoon weg. Wij gebruiken het alleen maar als bescherm laag voor de huid bij wimpers en wenkbrauwen verven. Het helpt dus helemaal niet bij een droge huid
Edit: Gebruik gewoon goeie creme's en voorkom uitdroging na het douchen. &soms het gezicht wassen met een hydrofiele olie.
brittje88 schreef:Laura24 schreef:Iemand nog tips voor de huid onder mijn voeten, die enorm droog en gebarsten is? Heb het al met vanalles ingesmeerd, maar het wordt maar niet minderBegint pijnlijk te worden, want de opengebarsten stukjes zijn zeeeeer gevoelig...
Als ik je goed begrijp heb je dus gewoon kloven onder je voeten en ook aardige eelt? Denk dat een bezoekje aan de pedicure je dan goed zal doen die maken het weer helemaal glad en eelt vrij
Lara_Silver schreef:Hoe kan je het dan verklaren dat vaseline bij mij na een half uur helemaal weg is? En daarmee bedoel ik een half uur in school, dus geen eten en drinken wathever.. Bij mij trekt het wel degelijk in hoor.
Laura24 schreef:Wel kloven, maar dan echt in de huid, heb vrijwel geen eelt... De huid is wel helemaal "ingedroogd" nu...
Laura24 schreef:Iemand nog tips voor de huid onder mijn voeten, die enorm droog en gebarsten is? Heb het al met vanalles ingesmeerd, maar het wordt maar niet minderBegint pijnlijk te worden, want de opengebarsten stukjes zijn zeeeeer gevoelig...
merel90 schreef:Brittje88: Ik heb geleerd dat hydrofiel betekent dat een stof wateroplosbaar is en dat een hydrofobe stof vetoplosbaar is?
En nog iets over die vaseline, ik heb heel erg snel last van mijn lippen, labello en blistex werken niet, en ik heb al meerdere keren compleet ontstoken lippen gehad die helemaal dik en vol korsten waren. De huisarts adviseerde toen vaseline, dat heb ik er een paar dagen lang elke 10 minuten zo ongeveer opgesmeerd, en het was over. En nog steeds zweer ik echt bij vaseline als ik weer schrale of gebarsten lippen heb. Maar dat kan toch niet alleen komen doordat het afdekt, dan moet het toch ook wat met je huid doen?
brittje88 schreef:merel90 schreef:Brittje88: Ik heb geleerd dat hydrofiel betekent dat een stof wateroplosbaar is en dat een hydrofobe stof vetoplosbaar is?
hydrofiel betekent letterlijk vochtaantrekkend en hydrofoob waterafstotend. Dan heb je nog lipofiel dat is vet aantrekkend en lipofoob vet afstootend.hydro = water en fiel= aantrekkend. Ons werd het zo geleerd denk maar aan homofoob en homofiel dats percies zo