Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:40

Op pagina 36 en 37 staan 2 links met websites waar je info over edelstenen kunt vinden.
De steen kan verwerkt zijn in een sierraad maar je kan het ook dragen in je broek/bh enz.

Ik heb een keer een felroze rozenkwarts gehad dus het kan wel. Betekent niet dat elke rozenkwarts dat is maar het kan dus wel Knipoog

Edit; de steen van mij had verschillende edelstenen in een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:42

Ik heb dus niks met die links want heel vaak staat er info op wat niet klopt. vaak kom je verder met een goed boek.
Tip: koop nooit geboorde stenen want die werken net zo goed als een gebruikte steen met een barst erin Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:43

Als iemand dan wat titels voor me heeft voor een goed boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:44

Verborgen Krachten der Edelstenen van Mellie Uyldert is een absolute aanrader!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:45

Ik heb een tijdje in een new age winkel gewerkt waar we die stenen ook verkochten.
Veel ben ik er over vergeten, weet wat dat bergkristal overal bij gedragen kan worden.
Ik had alle stenen wel in huis, allemaal apart in elk een eigen klein doosje.
Met de laatste verhuizing heb ik ze allemaal weg gegooid.

Die spiertest is zo te lezen vergelijkbaar aan kinesiologie.
Heb dat ooit gehad en vond dat wel verbluffend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:46

De spiertest zoals ik die gebruik,ís kinesiologie Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:46

Ik heb indd ook niks met die site ook niet omdat je per probleem moet zoeken en ik op zoek ben voor meerdere werkingen in een steen.
Wie kan mij hier iets over vertellen? Ik hoor het graag dan ga ik een beschrijving doen over waar ik het voor zoek.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:47

ok, dan ga ik daar een keer naar kijken zodra ik in de stad ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:48

Ik denk niet dat je dit boek nog in winkels zult aantreffen, of je zult het moeten bestellen.
Via Google heb je meer kans, denk ik zo.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:48

ok, dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:49

OohafoO schreef:
Ik heb indd ook niks met die site ook niet omdat je per probleem moet zoeken en ik op zoek ben voor meerdere werkingen in een steen.
Wie kan mij hier iets over vertellen? Ik hoor het graag dan ga ik een beschrijving doen over waar ik het voor zoek.

Meerdere werkingen in één steen, ja, dat kan maar is niet even zomaar uit te leggen zonder dat je info geeft waarvoor je een steen nodig zou hebben.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:49

suleilitha schreef:
De spiertest zoals ik die gebruik,ís kinesiologie Knipoog

Hee wat grappig.
kan jij dat dan bijvoorbeeld ook als mensen effe niet meer weten wat hun onbewuste problemen zijn?
Bij mijn werd het dus gedaan met dingen zeggen.
Ik moest dingen nazeggen en daarop werd getest.
Er zijn me zo op die manier heel veel dingen die onbewust speelde duidelijk geworden.
Na aanleiding daarvan heb ik toen ook een behoorlijk belangrijke beslissing genomen in mijn leven.

Edit, beetje offtopic merk ik Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:50

suleilitha schreef:
Ik heb dus niks met die links want heel vaak staat er info op wat niet klopt. vaak kom je verder met een goed boek.
Tip: koop nooit geboorde stenen want die werken net zo goed als een gebruikte steen met een barst erin Knipoog

Ben ik het niet helemaal mee eens Lachen Ik heb nog niet gemerkt dat stenen met een barst significant slechter werken. Ook heb ik een fluoriet hartje met een gaatje erin, en hij doet zijn werk erg goed.

Als je er overna denkt, wáárom zou een gebarsten steen slechter werken? Als je een grote steen hebt, en die splijt je in tweeën, dan heb je twee kleinere stenen... De stenen zoals we ze dragen zijn bijna nooit zo in de natuur ontstaan als wij ze gebruiken. Ze zijn dus al eens gezaagd, geboord, gehakt, etc.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:51

Ik zie nu dat mijn moeder of zus het boek waarschijnlijk hebben, een nadeel ze gaan over 3 weken verhuizen dus zal er daarna naar gaan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:56

Rock, ook een steen heeft trillingen, al lijkt ie nog zo dood. Barsten en gaten erin geboord onderbreken deze trillingen en daardoor gaat de werking verloren.
Met stenen die na een tijd gebruik barsten is dit evenzo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:57

Wat ik altijd begrepen heb is dat een steen die nadat je hem hebt gekocht (dus zonder zichtbare barstjes) ineens wel barstjes gaat krijgen, dat dan de werking minder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:58

Ik ben het met je eens dat ze trillingen hebben, maar niet dat een gat of barst de steen dusdanig beïnvloedt... Ik ga eens in conclaaf met een vriendin van me die bezig is met een opleiding tot kristalmeester Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:59

Klopt ook wel alleen de barst is dan wel weer het bewijs dát de steen werkt.
Ik heb wel eens een steen gehad die binnen een week spontaan in twee stukken brak.

Ben benieuwd met de uitleg van de kristalmeester Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:01

Weet je wat het punt bij mij is? Ik heb een bètakant gevolgd op school, en ben ook heel bèta georiënteerd, dus het is soms nog moeilijk voor me om alleen met m'n linker hersenhelft te denken, hoewel ik absoluut geloof ik dingen hoor! Ja Maar ben er wel heel nuchter in. Ik geloof iets pas als ik het zelf heb meegemaakt (dat het voor míj werkt althans, ik twijfel niet aan de perceptie van anderen).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:02

Idd is dat dan het bewijs dat de steen iets doet ja.
Ik moet nog ergens een klompje amethist hebben, die is al behoorlijk oud.
Stel dat ik die reinig, zal die dan nog bruikbaar zijn?
Ik neem het eigenlijk wel aan he, want geloof niet dat de leeftijd van de stenen er iets toe doet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:03

Als het goed is kan je hem gewoon reinigen en opladen en werkt hij gewoon nog Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:04

Ja waarom zou die amethist het niet meer doen? Maar kijk wel uit met dragen, een amethist is niet voor iedereen echt een lekker steentje so to speak.
Als je de steen twintig minuten onder stromend water legt en hem vervolgens oplaadt met een bergkristal of met de volgende volle maan, dan zal de steen echt nog wel een werking hebben.
Zowiezo zijn stenen als we ze in de winkels kopen al stokoud, dus leeftijd zegt niks.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:05

Rock, wat jij zegt herken ik ook wel heel sterk hoor.
Ik moet zelf wel duidelijk merken of iets al dan niet helpt, anders verlies ik ook snel het geloof erin.

Zo ben ik een tijdje terug begonnen met vloeibare aloe vera te drinken.
Moest in mijn geval ook goed helpen maar kon wel eens 3 maanden duren voor je het zelf opmerkte.
Na twee weken, en zelfs meer hoofdpijn dan voorheen ben ik er mee gestopt.
Misschien een kwestie van te snel opgeven.
Met sommige dingen en dat zal ook voor edelstenen gelden moet je denk ik wat meer geduld hebben (en dat heb ik dus dan niet) Bloos

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:07

Het is geen draagbare steen hoor, maar zo'n afgehakt klompje waar ook de "bast" nog aan zit zeg maar om neer te zetten.
dus bij volle maan laad het ook op??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:09

Voor Aloë Vera kan je ook allergisch zijn!
Een vriendin van me wordt er doodziek van.

De eerste steen die ik voor mezelf kocht was een rookobsidiaan... Ik zat vervolgens met een vriendin op msn en die zei ineens tegen me: "Wat ben jij anders de laatste dagen!"

Dat viel dus precies samen met het dragen van die obsidiaan... Ik was wat serieuzer over mezelf gaan nadenken Ja

Vond het heel grappig dat zij dat zo duidelijk merkte!