Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0Michelle0o

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:47

ik heb je naam gekopiërt Tong uitsteken
het was idd te lang om voluit te schrijven Nagelbijten / Gniffelen haha

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:17

Wish me luck .. Scheve mond ik moet nu naar de ggz

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:18

Succes Jodie, je kan t wel meis Lovers

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:19

Je kan het, en je niet laten dwingen tot iets Lovers

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:28

succes jodie! je kan het wel Lachen

ik heb het gisteravond weer gedaan Verdrietig het gebeurd bij mij altijd savond,heel raar,maar dan ben ik dus op mijn schlechst.
en nu heb ik morgen gym,...ik moet mn ma dus ff overtuigen dat ik ziek ben. Koe

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:49

@Anne ; Het klinkt vrij logisch dat het 's avonds vaker gebeurd en dat je dan op je 'slechts' bent. Na een hele dag mensen om je heen gehad te hebben, school/werk gehad te hebben en tussen de mensen te zitten. Ben je gewoon moe en realiseer je dat altijd weer (vaak) alleen eindigd 's avonds op je kamer. Je gaat dan denken over je leventje en je dag, wat je de rest van de dag niet echt hebt kunnen doen, omdat je bezig was met andere dingen. En dan komt het allemaal weer naar boven en voel je je down/depressief/slecht. En dan komt het weer.

Sterkte ermee. En succes morgen als je tóch moet gaan gymen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:51

Woow melody, mag ik effe zeggen dat ik écht respect voor je heb Bloos!
Wat kan jij dingen goed verwoorden zeg, echt super! Ja
Hoe moeilijk je t zelf ook hebt, je praat ons (mij iig zeker) altijd weer moed in..

Geweldig, echt Ja

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:55

Dank je wel Robin. Maar dit is gewoon omdat ik hoop dat jullie gelukkig worden en ik hoop dat jullie jezelf niet onderuit laten halen door andere of door dingen die in het verleden gebeurd zijn! Ik heb het met jullie allemaal goed voor en hoop echt dat er ooit een dag is, waarop jullie kunnen zeggen '' ik ben trots op mezelf, mijn verleden is het verleden nu, en ik kijk alleen nog maar naar de toekomst' ik weet dat dat ontzettend moeilijk is, ik ben er zelf nog lang niet, maar ik wil jullie ook helpen! Jullie hebben allemaal het recht op liefde, geluk, blijdschap en een mooi en fijn leven!

Ik heb respect voor jullie, omdat jullie allemaal doorzetten. En terugvallen horen erbij, dat bewijst alleen maar dat je sterk bent & door wilt gaan! Kop op meiden.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:00

sorry dat ik zo dit topic binnenval..maaar....hier een hulpverlener....wat kan jullie helpen als je dan eindelijk het lef hebt gehad om hulp te zoeken,wat moet iemand (hulpverlener) doen om die enorme dappere stap niet te verpesten?? rare vraag misschien, maar ben zo benieuwd naar jullie verschillende antwoorden om de mensen die dan de stap durven te maken om bij mij of collega's langs te komen,met zo goed mogelijke hulp te helpen. Ik werk al wel een tijdje en vaak gaat het echt heel goed met meiden of jongens na gesprekken, maar ook ik merk dat ik (of collega's )soms tekort schiet.

sterkte allemaal!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:03

Bedoel je wat je vooral niet moet zeggen tegen iemand die toch hulp is gaan zoeken??

Bij mij, als ik ooit hulp zou gaan zoeken, zou dat zijn dat ik vooral niet gedwongen wil worden om dingen te zeggen, maar ik ga er vanuit dat dat ook niet gedaan word door hulpverleners Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:08

@Celticpony ; Ik zelf zit al van jongs af aan bij een psychiater, toen ik klein was zat ik bij een kinderpsychiater. Daar weet ik niet heel veel meer vanaf. Maar toen ik achttien was had ik niet meer genoeg aan 3 keer in de week een gesprek van 50min. ik moest naar een 24/7 behandeling en werd dus opgenomen. Ik ben opgenomen geweest voor een klein jaartje.

Ik heb een goede tijd gehad, ben er alleen niet geholpen voor de problematiek waar ik voor kwam, sterker nog, ik ben weggestuurd omdat ik iets gedaan had, wat niet getolereerd werd, maar wat wel mijn problematiek was. Ik bracht geen andere mensen in gevaar, dus ze hadden me moeten helpen en me niet weg moeten sturen, ik ben daar nu bijna twee jaar met ontslag en na mijn ontslag ben ik in het diepen gevallen en er nog niet uitgekomen.

Wat ik verwacht van hulpverleners is dat ze echt naar je luisteren en niet doen alsof ze dat doen. Soms is het ook fijn om het over andere dingen te hebben dan moeilijke dingen zodat je even kan ademen. Sommige hulpverleners begrijpen niet altijd dat bepaalde dingen meer tijd nodig heeft dan dat er in het 'boekje' staat aangegeven. Iedereen verwerkt de dingen op een eigen tempo en doet dit op zijn manier, uiteraard moet deze manier niet via drank of drugs zijn. Maar ik bedoel wat dit betreft een positieve manier.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:10

Oja idd wat melody zegt, niet alleen maar over t negatieve praten, ik denk dat veel mensen er ook baat bij hebben als er in of na een gesprek ook een rustmoment gepakt word
dus bijv. na t gesprek gewoon nog effe over jezelf vertellen, wat je de laatste tijd voor leuke dingen gedaan hebt ofoz

Dat zou mij dan iig wel goed doen, sluit je zo een gesprek wel met iets leuks af.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:11

nou vooral eigenlijk wat ikwelmoet doen, ik schrik er eigenlijk altijd zo van dat veel meiden(ik werk vooral met jongeren) niet geholpen LIJKEN te worden. Dit zal in alle waarschijnlijkheid te makenhebben met angst voor de ontdekking ervan, schaamte of ik weet niet wat... Het mag vaakaan niemand anders verteld worden.Hierdoor sta je als hulpverlener vaak met je rug tegen de muur.Niet dat dat het ergste is,maar wel dat iemand eigenlijkheel graag geholpen wil worden doordie stapte maken omte komen,maar dan vervolgens niet meer durft/wil/kan. Begrijp megoed,dit is echt geen verwijt,maar van mijn kant ookecht een zoektocht naar de juiste toon om iemand ECHT te kunnen helpen. zoekje opzo'nmomnet een maatje of een vertouweling of juist alleen maar een uitlaadklep ofiemand die actie onderneemt??? zoiets dus

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:12

sorry te snel gepost,bedankt iig tot zover

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:13

Dus je bedoelt dat jongeren dus zeggen dat t bijvoorbeeld niet aan ouders oid. verteld mag worde?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:16

Uiteindelijk moet je het zelf doen, een hulpverlener helpt je alleen maar, geeft jou een duwtje in de rug om jezelf in te laten zien wat je kan veranderen en hoe je dat moet aanpakken, maar alsnog moet je het zelf doen.

Ik zelf zoek stiekem in een hulpverlener altijd wel een maatje, maar ik weet ook, dat ik dat maatje ook elk moment kan verliezen, dit heb ik al vaker meegemaakt, dus vandaar dat ik dat zeg. Maar ik ben ieder geval wel vaak op zoek naar een maatje, en die vertrouw ik dan ook echt. En samen vinden we dan naar het geen wat ik nodig heb.

Sowieso heeft een hulpverlener zwijgplicht. Tenzij je ervoor getekend hebt dat de hulpverlener jouw ouder mag inlichten. ALthans, zo is het mij elke keer weer verteld.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:26

het is gelukt,mijn moeder geloofde vanmorgen dat ik ziek was Koe dus nou zit ik thuis
dat ziek zijn verveelt trouwens wel een beetje,maar nu hoef ik iig niet naar gym Cool

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:45

Chill, dat scheelt weer een hoop sores!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:08

Gelukkig dat je niet hoeft te gymen vandaag Anne. Dat scheelt vast een hoop trammelant. Hoef je je daar nu ieder geval even geen zorgen meer over te maken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:05

MelOdYs_Star schreef:
Sowieso heeft een hulpverlener zwijgplicht. Tenzij je ervoor getekend hebt dat de hulpverlener jouw ouder mag inlichten. ALthans, zo is het mij elke keer weer verteld.

nou daar zal iktoch nog even op ingaan,omdat hier heel veel misverstanden over bestaan! dat is namenlijk niet altijd zo!!! dit is echt belangrijk om te weten, dit is soms ook waardoor ik uiteindelijk mensen niet meer goed kan helpen,omdat ze er erg van schrikken.
Tot je 16e jaar is een hulpverlener inprincipe verplicht om ouders op de hoogte te brengen.NIET OVER DE INHOUD VAN HET VERHAAL,maar wel dat er hulp is. Vanaf je 16e mag je dit contact met ouders weigeren zonder dat dehulpverlener toch wettelijkverplicht is.
MAAR er is een uitzondering:als jeonder de 16 bent. Als jou leven extra schade aangericht wordt als het wel aan je ouders wordt verteld, dan is er een mogelijkheid om het niet te doen.MAAAR als de situatie levensbedreigend is moet de hulpverlener ingrijpen!

ikwil hier niemand mee afschrikken,maar wel opde hoogte brengen voordat jeeen beslissing neemt omstappen te ondernemen. Ikhoop juist dat je het wel doet,want elke stap die jezelfmaakt is weer een stap genomen naar verandering,maar laat je niet teleurstellen als je van te voren denkt dat altijd alles geheim wordt gehouden...

en idd ik merk dat veel jongeren niet willen dat hunoudersworden ingelicht,maar ik hoop altijd maar weer dat er dan iemand anders is in deomgeving bij wie je wel voor steun terecht kan. Ik weet namenlijk zelf als hulpverlener dat je gewoon aan wetten en burocratie gebonden bent. En hoe graag ik soms ook een maatje zou willen zijn,dat kan dus niet altijd....er valt nog een hoop te verbeteren.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:08

Ik bedoelde ook eigenlijk dat ze zwijgplicht hebben over wát je precies verteld. Maar goed. Dan heb ik het zeker verkeerd geformuleerd. Mijn excuses voor de verwarring. Bloos

Ik ben dan ook niet meer onder de zestien. En ook niet onder de achttien. Knipoog

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:55

..
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:06

@Ellee ; Heel naar dat jouw gezin jou zo naar beneden haalt en dat jij daar ook echt onder lijdt. Ik vind het jammer om te horen dat jouw ouders op die manier met jou omgaan en dat ze niet laten zien dat zij het voorbeeld moeten zijn voor jou en zich dus volwassen, rechtvaardig en consequent zouden moeten gedragen.

Ik hoop voor jou dat je zo sterk blijft als je nu bent, want dat ben jij echt. Ook al gaat het af en toe eens fout en doe je weer dingen die je liever niet zou willen doen. Je bent sterk. Vertrouw op jezelf & laat je niet verder onderuit halen door mensen die geen eens weet hebben van wat ze andere kunnen aanrichten met het gedrag wat ze vertonen! Sterkte meid.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:34

nou ik heb me wel verveeld vandaag hoor,wat weer overging in het depri zijn,en waar dat in overging kan je wel raden,mijn hele arm zit onder de krassen...zucht houd het dan nooit op Huilen
ik maak me nu alweer zorgen over volgende week vrijdag,dan hebben we wéér gym Verdrietig

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:49

Ik heb ook jaren aan automutilatie gedaan, kon op dat moment nergens met m'n pijn heen, en op dat moment voelde het goed. Heb er nu nog moeite mee om pijn te uiten maar ik heb nu zo'n gigantisch dik en lelijk litteken op mijn arm dat ik het wel uit mijn hoofd laat. Ik heb een hekel aan zomer omdat ik zelfs met 40'C in een poloshirt moet lopen.
3 december laat ik mijn grootste litteken weghalen, maar ik ben bang dat je het altijd nog kan blijven zien.
Ik vind het knap dat iedereen hier durft te posten, heb er zelf heel erg moeite mee omdat er ook bekenden van mij op bokt zitten die dit niet van mij weten.
Ik hoop dat er voor iedereen ook een dag komt waarna ze het niet meer zullen doen, ik heb er nu iig ontzettend spijt van..