nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:51

@gekke_koei, wat rot voor jou en je zusje.. lijkt me erg onhandig als je in de zorg werkt..

Ik heb de afgelopen nachten weer véél jeuk gehad, in mijn elleboogholtes en.. naja eigenlijk op een hele hoop plekken.. en dan lig ik maar te krabben en daar zie je nu weer het resultaat van, bah.. zo vervelend.. vraag me ook af waarom want het weer is niet zo vervelend, of wel?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:08

ik weet ook niet waarom het dan wel en dan niet op speelt.
ik heb het zowel in de winter bij de vrieskou als in hartje zomer als ik veel zweet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:39

Ik kom hier even binnenvallen, ik heb sinds een week last van zwangerschapsexzeem. Vanwege de zwangerschap kan je heel veel zalfjes niet gebruiken, en huis-, tuin- en keukenmiddeltjes hebben helaas nog geen effect gehad ( aloe vera, mentol spul en talkpoeder geprobeerd, ga vanmiddag calendula halen ). Ik heb op mijn hele buik ( en die is al aardig groot ), armen en benen exceem. Ik slaap snachts niet van de jeuk en kan aan niks anders denk dan krabben!!!
Ik heb hiervoor nooit exceem gehad, dus het is echt een hele rare ervaring. Ik baal in ieder geval als een stekker, meestal gaat het pas over na de bevalling, en dat duurt nog 23 weken.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:55

Hey, voor het moment geen last van eczeem, maar wel gehad, met perioden... om de 6 jaar duikt da telkens weer op...

Ik heb het voornamelijk in mn elleboog en knieplooien gehad, het jeukte zo erg dat ik mij snachts tot bloedens toe krapte!
Ook heb ik het eens gehad op mijn hoofd, dicht bij nek... echt verschrikkelijk, korstjes er telkens weer afgekrabt en met als gevolg da mijn moeder zei dak er op die plaats echt verschrikkelijk uitzag, gelukkig met diporosone of zoiets weggegaan na een tijdje.
Natuurlijk ook eczeem op voorhoofd, vnl te wijten aan mijn tok (cross model) , ik zweet veel, hij bedekt mijn voorhoofd en achter het rijden ebk nen rode kop...
Gelukkig komt mn nieuwe tok niet zo laag en bedekt hij mijn voorhoofd haast niet!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:24

gekke_koei schreef:
ik weet ook niet waarom het dan wel en dan niet op speelt.
ik heb het zowel in de winter bij de vrieskou als in hartje zomer als ik veel zweet.

Dan heb ik er ook het meeste last van. Van de winter ook van de kou naar buiten en de warmte binnen en andersom.

@ Erleyne: Dat is echt heel erg balen. Hopen dat het dan na de bevalling weg is! Probeer als je zoveel jeuk hebt aan iets anders te denken, ik weet hoe moeilijk het is. Ga iets doen om je gedachten weg te krijgen van de jeuk. Ga dingen ondernemen. Ik ging altijd een stuk lopen buiten of spelletjes doen met mn broer. Zo min mogelijk krabben. Ook hier weet ik hoe moeilijk het is, maar het is wel belangrijk als je niet nog meer last wilt krijgen

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:21

Ik meld me ook weer even. Het exceem op mijn voeten is echt heel extreem nu. Er zitten grote blaren op mijn voeten, het vocht (plasma) spuit er zowat uit, het lijkt wel of het derdegraads verbrand is.
Ik wordt elke nacht wel 3 a 4 keer wakker doordat ik het in mijn slaap weer eens heb opengekrabd tot bloedens toe en ik niet meer in slaap kan vallen van de pijn.
Het is zo'n ontzettend branderig gevoel en het duurt erg lang voordat het weg is. Ik slaap dus elke nacht heel slecht hierdoor.

De laatste keer dat ik bij de dermatoloog was vertelde zij me dat ik alle zalfjes die hiervoor zijn al voorgeschreven heb gekregen en dat ze me dus verder niets meer kan geven Verdrietig Ook heb ik al lichttherapie gehad en dit hielp eigenlijk ook niet veel.
Ook heb ik al allerlei exceemzalfjes van de DA en dergelijke geprobeerd, maar echt niets schijnt te helpen bij het exceem wat ik heb.
Ik smeer er zelf nu maar veel uierzalf op. Mijn huid op mijn voeten is al zo ontzettend dun en als ik dan veel hormoonzalf blijf smeren wordt het alleen nog maar dunner. Ik weet me geen raad meer hiermee, ik word er echt gek van!! Het maakt ook niet uit of ik 'snachts nou met of zonder sokken slaap, ik krab het hoe dan ook tot bloedens toe kapot tijdens mijn slaap.

Ook durf ik echt geen open schoenen aan, het lijkt echt alsof het derdegraads verbrand is en ik schaam me er ontzettend voor. In de winter is het ook heel erg op mijn handen (zomers gelukkig amper) en dit vind ik ook heel erg genant, mijn voeten kan ik nog bedekken zeg maar, maar mijn handen niet natuurlijk.

Door de dermatoloog is me weleens verteld dat ik eroverheen zou groeien na mijn puberteit. Ik ben inmiddels 20 en het lijkt alleen maar erger te worden. Verdrietig
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven, maar het is wel onzettend frustrerend. Het beheerst een groot deel van mijn leven

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:51

hallo ,
ik heb geen exceem maar psoriases dat ong het zelfde alleen dan is het ongeneselijk het is erg vervelend jeukt heel erg en ziet er echt niet uit het is nu ook heel erg heb over mijn hele lichaam plekken ik zou wel contact willen hebben met mensen met mensen die dat ook hebben ...........

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 17:21

@ Geriette: Wat een verhaal, meid Ach gut Op dit moment is je leven heel moeilijk. Eczeem is iets wat heel onvoorspelbaar is. Voor ons, degenen met eczeem, en voor degenen die ons helpen, de artsen, deskundigen. Een ramp. En inderdaad iets waar je mee moet leren leven. Ik heb mn hele leven eczeem gehad. Zware en mindere perioden. Zo ook toen ik dit topc opende om met andere mensen in contact te komen.
Ondertussen ben ik ook 20 en nooit gedacht dat ik ooit schoon zou kunnen zijn. Geen dermatoloog die geld zou inzetten op de huid die ik nu heb. Ondertussen ben ik 3 maanden schoon. Nog nooit zo'n mooie, zachte huid gehad. Geef niet op, hoe moeilijk het is en hoe slecht je huid eruit ziet, hoe gefrusteerd je bent, hoe gek je wordt van de jeuk. Blijf positief, eczeem is niet je hele leven, maar een deel van je leven, een deel wat bij je hoort, hoe graag je het ook weg wilt hebben.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:06

Zo, Geriette.. wat ontzettend vervelend voor je! Maar kijk naar Kim .. die heeft ook zulke nachten gehad, dat ze helemaal gestoord werd van de eczeem en nu is ze schoon.

Als het mooi weer is, ga je dan wel lekker met de blote voeten in de tuin zitten trouwens? zodat het goed kan luchten en hopelijk ook genezen?

Heel veel sterkte ermee!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:46

@geriette: Wat erg voor je. das inderdad vervelend. Ik word ook al een poosje elke nacht wakker van het krabben heb het nu gelukkig op plekken die anderen niet zien maar vanochtend stond ik op met een knal rode kop (is het daar ook weer begonnen) gelukkig is de roodheid nu wel weer een beetje weg. Heel veel sterkte ermee

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:46

Ik heb maar een paar pagina's gelezen dus misschien vertel ik oud nieuws maar mijn collega heeft heel veel baat bij het drinken van Kefir thee. Die maakt ze zelf. zie voor het recept:
http://www.kombu.de/holland4.htm
Ze heeft regelmatig last van eczeem op haar handen, maar sinds ze die thee drinkt is het grotendeels verdwenen.
Heeft een van jullie ervaring met Kefir?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:29

De eczeem in mijn gezicht en moet morgen beginnen met mijn eerste stage dag in een ruitersportzaak zie er egt tegenop om daar met zoon gezicht aan te komen :S

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:39

Dat is wel heel erg balen Viva06. Probeer lekker jezelf te zijn en het naar je zin te hebben, hoe moeilijk en stom het op dit moment ook lijkt. Mensen moet je nemen zoals je bent, met óf zonder eczeem Ach gut

Veel plezier op stage! Lachen Laat je weten hoe het is gegaan?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:41

Hey, het is heel goed gegaan niemand heeft me raar aan gekeken ofzo Lachen en het was heel gezellig gelukkig. ben weer helemaal blij

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:55

Ik heb vandaag ook weer 2 tubes hormoonzalf opgehaald.. Kon niet anders, niks werkt..
Dus nu weer smeren en hopen dat het dan ook weg blijft.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:27

Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties!

@ Kimmm, wat fijn voor je dat je huid weer zo goed genezen is, dat lijkt me echt een verademing!!! Hopelijk komt het bij mij ook ooit nog eens goed.

@ Laar, ja als het mooi weer is ga ik inderdaad met blote voeten in de zon zitten. Ook neem ik vaak een voetbad van zeewater (dit haal ik in een jerrrycan) Dit werkt wel kalmerend voor de huid.

@ Viva06, wat vervelend dat je het ook in je gezicht hebt. Ik word ook echt gek van dat krabben 's nachts. Jij ook veel sterkte!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:58

@Geriette: bedankt. Het word overal nu ineens weer erger op mijn armen heb ik ook al weer heel veel wondjes zitten van het krabben. ik word snachts ook gestoord van het krabben ik wor er elke nacht een paar keer wakker van. En als je nou waterkookt af laat koelen en er zeezout door doet zou dat niet helpen ?(is bijna het zelfde als zeewater)

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:49

Kom hier even binnen vallen mijn dochter heeft psoriasis(over haar hele lichaam)dus ook in haar gezicht nu hebben ze bij de apotheek sinds kort een lijn met zeezout en ook een modderscrub voor het gezicht. Mijn dochter heeft dit nu 3 wk geprobeerd en het rode is echt minder geworden dus misschien voor julli ook het proberen waard. Ik weet dat het duur is maar bonnetje goed bewaren kun je weer bij de belasting indienen. Ik hoop voor julli allemaal dat er echt iets uitgevonden word voor dit want pijn kun je iets aan doen maar JEUK is de ergste kwaal die er is veel sterkte.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:56

Is dat dode zeezout Groompie?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:22

We vallen ondertussen he-le-maal stil en volgens mij heeft Lara nog steeds geen antwoord op haar vraag. Haha! Lachen Hoe gaat het met jullie ondertussen? Goed, niet goed? Nieuwe middelen tegen eczeem gevonden? Of meer nederlagen?

Wil alles weten! Cool

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:38

Ik heb ook een paar eczeem plekjes in mijn gezicht.
Heb zalf van de dokter gekregen maar die werkt volgens mij alleen maar averechts.
Ik hoop dat het snel overgaat want het ziet er niet uit!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:46

Jammer dat de zalf niet goed zijn werk doet.. Hoelang gebruik je hem nu? want bij sommige middelen wordt de eczeem eerst erger voor dat het verbeterd?

Ik heb idd nog steeds geen antwoord op mijn vraag zie ik Tong uitsteken

Met mij gaat het wel redelijk, heb nu trouwens een plek in mijn nek.. Precies waar een zuigzoen zou kunnen zitten, dus krijg zo nu en dan flauwe opmerkingen. Ik denk dat die plek van de Parfum komt, ik spuit deze dan wel op mijn kleding maar kan toch er langs wrijven natuurlijk..

Hoe is het met jou dan Kim, nog altijd schoon?

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:38

Ik gebruik de zalf nu bijna 3 weken.
Daar heeft mijn dokter niets over gezegt, dus ik neem aan dat dat niet het geval is, dat het aan de zalf ligt.
Ik probeer nog een weekje met de zalf, en als het erger word dan een weekje zonder en kijk ik het verschil wel af.
Ik heb al zo'n onrustige huid en dan ook nog zo'n rooie vlek erbij..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:44

Hier jammer genoeg ook.. zit in de familie. Ook astma en allergieën, heel fijn..
Vroeger echt extreem last gehad, moest slapen met washandjes om mn handen anders krabde ik mezelf totaal open.
En iderdaad ook op de bekende plekken die jullie noemen: knieholtes, binnenkant ellebogen, polsen. Fijn van de plaatsen waar mensen het snel zien en dan met afschuw uitroepen: wat heb jíj daar nou Wow! .
Laatste jaren wel wat minder geworden, vooral in de winter en als ik weinig stress heb.
Voor de hardnekkige plekjes wel een perfecte zalf gekregen, weet niet of het al genoemd is? Het heet elocon en is echt ideaal!

Maar zo zie je dus ook, dat je helemaal niet alleen bent met dit soort dingen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:51

A.s vrijdag moet ik naar de dermatoloog. Ik heb al een tijdje last van hele pijnlijke voeten, de huid laat gewoon los als het ware en daarna ontsteekt het. Moet ook nog een allergietest laten doen enzo. HA wou dat ik naar de dermatoloog ga omdat mijn vader echt super slechte voeten heeft en daar ook voor in 't ziekenhuis heeft gelegen..