[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malouuu

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:47

ik heb geplaatst voor peqs
moet je haar ff pm-en

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:02

de dianne pil helpt dat echt tegen puistje of niet, ik ben wel benieuwd want ik heb geen zin om een zwaardere pil te gaan slikken als het niet eens helpt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:58

lazy schreef:
de dianne pil helpt dat echt tegen puistje of niet, ik ben wel benieuwd want ik heb geen zin om een zwaardere pil te gaan slikken als het niet eens helpt.

bij mij hielp het! ik ben alleen wel vrij veel aangekomen door die (vrij zware) pil, ik schat wel 10 kilo... Verdrietig

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:39

Ik ben nu 3 dagen aan de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 deze is het zelfde als de M30 vertelde mijn aphotheker.
Ik ben alleen zó inmens moe, ik ben gisteravond om 21.30 gaan slapen en ben om 13.00 wakker geworden en val nog steeds om, ook de nacht daarvoor ben ik vroeg in bed gaan liggen. Hebben meer hier last van?

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:42

Ik heb niet de topics doorgelezen maar heb een tip als je veel last van buikpijn hebt rond je mestruatie gebruik dan van aleve pijnstillers speciaal voor mestruatiekrampen ze werken bij mij echt super de luxe!! terwijl een paracetamol helpt helemaal niks bij mij.
En een vraag na hoeveel jaar gebruik van de pil moet je een rustpauze inlassen 10 jaar?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:57

Volgens mij moet je helemaal geen rustpauze in te lassen, sommige vrouwen doen het wel, omdat ze pilmoe zijn. Maar als jij weinig of geen klachten ondervind van je pilgebruik, kun je gewoon door blijven slikken.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:15

Weet je dat zeker? Ik heb dat altijd gehoord dat je op een gegeven moment je lichaam het even zelf moet oppikken
Trouwens echt leuk icoontje d8 dat er een beest op me scherm zat de 1e keer haha
<=======

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:45

Alexx schreef:
Ik ben nu 3 dagen aan de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 deze is het zelfde als de M30 vertelde mijn aphotheker.
Ik ben alleen zó inmens moe, ik ben gisteravond om 21.30 gaan slapen en ben om 13.00 wakker geworden en val nog steeds om, ook de nacht daarvoor ben ik vroeg in bed gaan liggen. Hebben meer hier last van?

Hee ik heb die pil ook sinds vorige week. Ik heb dus helemaal geen klachten! Ik had op dinsdag mijn laatste M30 en heb m doorgeslikt dus ik ben meteen op woensdag begonnen met deze pil. Ik heb nu alleen zo'n bepaald gevoel alsof deze niet helemaal betrouwbaar is. Maar er zit schijnbaar wel hetzelfde in. Ik ga nu dus een zwangerschapstest doen om toch zeker te zijn of ik deze ook gewoon kan vertrouwen. Want ik heb de hele tijd zo'n gevoel alsof ik het moet worden.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:10

Na hoeveel weken merkte je dat je huid rustiger werd door de diane pil?
Bij mij werkt hij nu alleen maar averechts.. en slik hem nu bijna 3 weken als ik 't goed heb.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:51

Ik had altijd veel puistjes op mijn rug en door de Diane pil was alles na een maand ongeveer helemaal zuiver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:52

lazy schreef:

Ik ben er niet echt door aangekomen en het heeft na ongeveer 4-6 mnden echt behoorlijk geholpen tegen m'n puistjes.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:00

hè bah malou Verward weet je al iets meer?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:08

Nog iemand met een vraag hier. Lachen

Sinds mijn eerste keer dat ik ongesteld werd, ben ik heel onregelmatig. Eén keer 42 dagen non-stop ongesteld geweest. Daarna werd het wel iets minder. Meestal rond de 30 dagen.
Vrijwel alle dagen heel hevig en ook mede daardoor bloedarmoede gekregen.

Nu ben ik aan de pil gegaan (MG30). Die sloeg vrijwel direct aan en ging erg goed. Minder pijn, minder hevig en gewoon regelmatig.
Een tijdje terug gestopt met de pil om te kijken of mijn lichaam het een beetje oppikte. Ging niet goed, dus ik wederom aan de pil gegaan. Mijn lichaam reageerde er heel raar op?
Vreselijke migraine-aanvallen gehad. Een week ziek in bed gelegen en de HA maar een bezoekje gebracht. Moest onmiddellijk stoppen met de pil, dus zo gezegd zo gedaan.

Nu ben ik dus niet meer aan de pil, maar wel weer héél hevig ongesteld. Ben er gewoon ziek van. Veel last van buikkrampen en mijn onderrug.

Mijn vraag aan jullie; weet iemand een alternatief? Misschien een lichtere pil of iets dergelijks?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:27

Ellesar,
kun je niet eens met je arts overleggen of een mirena-spiraaltje niets voor je is?
Ik heb het ook nu 4 maanden, ben nog 2 keer ongesteld geweest en een beetje last van bloedverlies (normaal verschijnsel in het begin) maar ik ben nu niet meer ongesteld. Ik ben ook met de pil gestopt door migraine, had het 3 keer per maand. Nu ik gestopt ben met de pil, heb ik nog maar 1 keertje migraine gehad!
Ik heb ook weinig of geen last van krampen meer, in het begin wel, maar ook dat is een normale reactie, je lichaam moet eraan wennen.
Het zetten is een beetje naar, maar het is het meer dan waard!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:42

Ik heb een vraag. Lachen

Ik heb ipv de Stediril de Ethinylestradoil/levonorgestrel 0,03/0,15 gekregen. (zoals meerdere zie ik)
Nu mijn vraag:
Moet ik deze pil nog een week doorslikken voordat hij veilig is?
Ik heb mijn vorige pil gewoon netjes geslikt, altijd op tijd, ik heb al in de bijsluiter gekeken maar precies dezelfde soort + hoeveelheid vrouwelijke hormoon zit erin, alleen de andere bestandsdelen zijn anders (om het pilletje vast te maken etc.)

Ik heb al door mijn moeder laten vertellen dat het gewoon veilig is, ik hem dus niet nog een week hoef door te slikken, maar ik wil het even van jullie horen. Knipoog

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:47

Hallo Allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen, door omstandigheden ben ik 2 maanden met de pil gestopt en om het zo maar te zeggen ben ik ook vaak de pil vergeten, nu wil ik de pil weer gaan gebruiken, en heb dit ook met mijn huisarts overlegd die heb ik ook eigenlijk alles een beetje uitgelegd, ik heb altijd voordat ik ongesteld moet worden een week van te voren pijn in mijn borsten, nu ik weer een week aan de pil ben heb ik altijd nog steeds pijn in mijn borsten, kan dit komen omdat ik na een tijd stoppen weer met de pil ben begonnen of gaan ze groeien? ik maak me eigenlijk een beetje zorgen hierover, ik ben dit ook vergeten om tegen de huisarts te zeggen als het vlgende week nog niet over maak ik sowieso een afpsraak bij de huisarts.. maar misschien dat jullie weten wat het kan zijn.. bedankt alvast

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 02:27

even een vraagje, ik zit momenteel aan de 15 de dag van men strip,
de laatste week heb ik de pil niet altijd op het juiste tijdstip genomen (heb ze wel allemaal genomen, maar een keer of 3 12 uur later)
haal ik morgen het best een MAP?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:48

Als je ze binnen 12 uur nog inneemt is er volgens mij niks aan de hand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:01

maar ik ben ze wel een paar keer vergeten afgelopen week ...

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:53

ik had ook even een vraagje.
Ik moet de pil weer bestellen, maar doen jullie dat altijd via de doktor, of bellen jullie de apotheek gewoon op ofso?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:19

Via de asistente van de dokter

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:30

Mijn ma haalt met een herhaalrecept nieuwe bij de apotheek.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:01

BlacKjee schreef:
Hallo Allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen, door omstandigheden ben ik 2 maanden met de pil gestopt en om het zo maar te zeggen ben ik ook vaak de pil vergeten, nu wil ik de pil weer gaan gebruiken, en heb dit ook met mijn huisarts overlegd die heb ik ook eigenlijk alles een beetje uitgelegd, ik heb altijd voordat ik ongesteld moet worden een week van te voren pijn in mijn borsten, nu ik weer een week aan de pil ben heb ik altijd nog steeds pijn in mijn borsten, kan dit komen omdat ik na een tijd stoppen weer met de pil ben begonnen of gaan ze groeien? ik maak me eigenlijk een beetje zorgen hierover, ik ben dit ook vergeten om tegen de huisarts te zeggen als het vlgende week nog niet over maak ik sowieso een afpsraak bij de huisarts.. maar misschien dat jullie weten wat het kan zijn.. bedankt alvast

niemand die iets weet?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:31

Duhelo schreef:
maar ik ben ze wel een paar keer vergeten afgelopen week ...

Dus een voorbehoedsmiddel gebruiken. Lachen Aangezien je nu net in je 3e week zit, en je ze de 7 voorafgaande dagen een paar keer bent vergeten ben je niet veilig meer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:26

dat was net het punt, voorbehoedsmiddel hebben we dus niet gebruikt...
Maar ik ben zaterdagmorgen achter een MAP geweest, nu wat voorzichtiger zijn op pilgebruik, vanaf wanneer ben ik nu weer veilig, vanaf de volgende strip?