[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:48

Tessebes schreef:
Mijn HA zei idd ook dat je eerst op SOA getest zou worden voordat ze hem plaatsen, maar daar hebben ze het bij mij niet over gehad.

Sommige artsen doen dat wel, anderen niet. Ik heb dat wel laten doen omdat een mogelijke infectie anders met het inbrengen van de spiraal mee de baarmoeder in geschoven kan worden (ofzoiets)

Suzanne F.

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:00

Ja hier, gestopt met de Diane en een maand later : puistjes...

Hmm ga maar weer terug naar de Diane.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:45

Hmm ik wilde ook stoppen met de Diane.. maar puistjes wil ik niet weer

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:36

Suzanne F. schreef:
Ja hier, gestopt met de Diane en een maand later : puistjes...

Hmm ga maar weer terug naar de Diane.

Vreemde is dat ik al 12 jaar de Diana slik en dus steeds meer puistjes krijg..Heb nu een doosje liggen voor de Yasmin, schijnt ook tegen acné te helpen, zal mij benieuwen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:38

tenemieken schreef:
hey

ik heb ook eens een vraagje...

ik ben best vergeetachtig en heb het dus moeilijk met het op tijd nemen van mijn pil. weet er iemand iets waardoor ik het niet kan vergeten ?

Bij je tandenborstel leggen, werkt voor mij het beste.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 02:26

vicky schreef:

Nee ik heb de mirena!

En ik merk het verschil qua hormonen heel duidelijk, zit veel beter in mijn vel en vrolijker en tja dat heeft ook weer invloed op mjin sex leven

Tja, ik heb 8 jaar een mirena gehad. Niet ongesteld, wel een cyclus met de bijbehorende dipjes...

Ik heb dus 2 mirena's versleten. de tweede keer had de gyn de draadjes te kort afgeknipt.
Heel fijn.
allereerst klaagde mijn parter (ex en huidige) over de stekeltjes als hij diep ging. Ik heb zelf weleens gevoeld, en idd, het prikt!
daarnaast kon mijn ha er geeen grip meer op krijgen. (hij is eruit omdat mijn huidige partner gesteriliseerd is) Daardoor moest ik naar de gyn en daardoor ben ik dit jaar dus weer mooi mijn no-claim van de ziektekostenverzekering kwijt.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:58

Pil doorslikken,doen of niet?
Ik bedoel hiermee; aan een nieuwe strip beginnen zonder stopweek,doen of niet? Ervaringen?

Charmotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:13

Revanches schreef:
Pil doorslikken,doen of niet?
Ik bedoel hiermee; aan een nieuwe strip beginnen zonder stopweek,doen of niet? Ervaringen?

Ja, doe ik ook weleens.
Sommige zeggen dat het slecht is, maar dat is geloof ik nooit bewezen?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:46

sokje: heb ik al geprobeerd maar soms ben ik op dat ogenblik niet thuis...

kimberly: kan het proberen

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:26

okee ik had de pil dus ook doorgeslikt.. dit is nu zegmaar mn 3e strip dat ik m doorslik en de laatste en daarna doe ik weer een stopweek, het kwam even beter uit..
maar alles ging goed dus tot de 3e strip toen werd ik ineens na 3 dagen ongesteld, stopt dit weer snel? en nu moet ik die strip toch gwoon afmaken en dan een stopweek?
ik heb trouwens de microgynon 30
ik vind het wel handig om die pil door te slikken maar ik had gehoord dat je m niet langer dan 2 maanden mag doorslikken, toch maar 3 gedaan, maar voortaan wordt het dus alsk m doorslik 2 maanden

Sisim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:29

Ik heb ook Microgynon 30. Al jaren. Nergens last van. Geen zin in sex hoeft niet van de pil te komen. Van 'een buisje in de arm' is mijn zus zwanger geraakt. Niet erg betrouwbaar dus. Ook bijwerkingen van veel tussentijdse bloedingen e.d.
Ik slik de pil rustig maanden lang door. Soms na een maand of 3 een kleine bloeding, stopt vanzelf. Is wel een teken dat een stopweek geen slecht idee is. Het baarmoederslijmvlies hoopt namelijk gewoon op. Best is gewoon 1 x p maand een stopweek. Dat hebben ze niet voor niets uitgevonden. Tenzij het moest van de maandverband makers...
Geen ramp volgens mij om een maandje over te slaan als dat beter uit komt..

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:55

Je kan de pil zolang doorslikken als je wilt (iig de microgynon 30 ). Mijn ma slikt hem al een jaar door ofzo, zij wordt super ziek als ze ongesteld wordt en de dokter heeft tegen haar gezegd dat het geen kwaad kan.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:08

De stopweek werd vooral ingelast om het pilgebruik zoveel mogelijk op de echte situatie te laten lijken, zodat vrouwen niet het idee zouden hebben dat ze onnatuurlijk bezig zijn.
Als je de pil neemt, ben je wel onnatuurlijk bezig, en die ingebouwde stopweek is heus niet zo nodig.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:21

hmm okej bedankt.
maar nu nog een vraagje :
als ik eergister mijn strip beeindigd heb,en gisteravond niet een pil geslikt heb,kan ik dan wel nu een pil nemen en dus de volgende strip doorslikken zonder stopweek,of zeggen jullie: toch maar stopweek houden...

Sisim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:59

Revanches schreef:
hmm okej bedankt.
maar nu nog een vraagje :
als ik eergister mijn strip beeindigd heb,en gisteravond niet een pil geslikt heb,kan ik dan wel nu een pil nemen en dus de volgende strip doorslikken zonder stopweek,of zeggen jullie: toch maar stopweek houden...

Ik zou voor de zekerheid een stopweek houden. Er zijn al te veel meisjes op deze manier zwanger geraakt! Een ongeluk zit in een piep klein hoekje. Je kan al een rijp ei hebben en die springt op het moment dat je hormoonspiegel laag is en dan met een zaadje... hupsa.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:58

ik gebruik al 3 jaar de diane 35, voor me puistjes en buikpijn, had geen acne maar ergerde aan die puistjes.
scheen dat je ervan aankwam, bij mij niet t geval.
nu had ik het laatst met vriendinnen over de pil en die zeiden dat ik echt een veelste zware pil gebruik... ben me er nu in aan t verdiepen en als ik de bijwerkingen lees wordt er opeens een hele hoop duidelijk, ik ben er vooral best depressief van geworden en voelde me niet goed, zat niet lekker in me vel...
dus nu wil ik er vanaf, ga morgenochtend meteen naar de dokter!
ben gister begonnen met nieuwe strip, vandaag nog niet geslikt, kan ik dan als ik morgen een andere pil krijg voor geschreven meteen die slikken?
moet ik die van vandaag nog slikken?
en komen de puistjes dan terug? of niet als ik meteen op een andere pil stap?
ik snap trouwens echt niet van me huisarts als ik gewoon zei ik wil aan de pil voor me puistjes en buikpijn dat hij me meteen de zwaarste voor schrijft! dus wil zeker een lichtere, hoop dat ik me daardoor beter ga voelen.. heb hem nu dus alleen nodig voor anticonceptie en hopen dat de puistjes niet terug komen

Myrthe87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:29

Ben je in je stopweek vruchtbaar? Ik heb nl net 5 dagen stopweek gehouden, ben gister weer met de pil begonnen, heb seks gehad,maar hij is eerst even in me geweest zonder condoom, maar verder niet gevreeen, toen heeft ie zn condoom gepakt en hebben we gemeenschap gehad..weet iemand of dit kwaadkan?volgens hem ben je aan t einde van je stopweek niet vruchtbaar, maar aangezien ik altijd echt een schijterd ben....

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:57

Als je je pil volgens de gebruiksaanwijzing slikt, kun je in principe niet zwanger raken als je tijdens je stopweek (onbeschermde) sex hebt.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:21

Ik ben nu een dkke maand denk ik aan de cyproteronacetaat/Ethinylestradiol pil.
Maar ik heb allemaal kleine puistjes gekregen op mijn wang waar ik ze normaal noooooit heb!
Wat moet ik nu doen?
Ik heb hier 3 dozen van liggen, hiervoor had ik de Diane ging altijd goed

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:03

De 29ste heb ik een afspraak in het ziekenhuis om het spiraaltje te laten zetten!
Ik moest alleen bij de huisarts laten testen of ik geen ziektes of infecties heb, dus zal morgen maar weer bellen, want ik heb hem daar zelf niet over gehoord.

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:12

parouscha schreef:
Ik ben nu een dkke maand denk ik aan de cyproteronacetaat/Ethinylestradiol pil.
Maar ik heb allemaal kleine puistjes gekregen op mijn wang waar ik ze normaal noooooit heb!
Wat moet ik nu doen?
Ik heb hier 3 dozen van liggen, hiervoor had ik de Diane ging altijd goed

Stoppen en HA bellen

Diane wordt ook vaak voorgeschreven aan mensen die
acne hebben Diane pil is heel goed voor je huid, dus misschien heeft de pil dit bij jou wel altijd onderdrukt en krijg je nu puistjes

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:12

cherish schreef:
ik snap trouwens echt niet van me huisarts als ik gewoon zei ik wil aan de pil voor me puistjes en buikpijn dat hij me meteen de zwaarste voor schrijft! dus wil zeker een lichtere, hoop dat ik me daardoor beter ga voelen.. heb hem nu dus alleen nodig voor anticonceptie en hopen dat de puistjes niet terug komen

Als je een pil wilt tegen de puistjes heb je niet echt veel keus. Vandaar

Myrthe87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:27

Thanks marije!

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:15

ik ben gelukkig niet zwanger .. pfieeuuw wat een opluchting was wel ff spannend !

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:07

dames ...ik blijf schrikken van de enorme laksheid rondom de pil
en de plaat voor de kop van de huisartsen dat er zo mee aangerommeld word en dat die zooooo enorm lang geslikt word enn zo vroeg mee begonnen word ..doe je zelf een plezier leer van mij ..