Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 01:41

Inwonderland schreef:
Poezen zijn wel een stuk handiger daarin als een hond… ik heb wel ongeveer dezelfde soort foto’s maar dan met een dreumes. Dus wellicht moeten jullie straks niet alleen de kat maar ook jullie oudste overal eerst even fotograferen voordat ze er weer uit moeten :D

Die laatste foto met die kat onder dat dekentje is wel heel zoet.

Ohoh. Nu zie ik dit helemaal voor me. Hij mag wel weer in de co sleeper naast me komen slapen. Ik mis die knuffels wel een beetje.. <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:30

Geweldig die kattenfoto's :D

En opgroeien met katten is ook gewoon heel leuk. Mijn zoontje (net 2 jaar geworden) vindt het super om de katten hun brokjes te mogen geven, dan is hij helemaal trots. Bij zijn avondflesje komt 1 van de 3 katten altijd mee op zijn schoot knuffelen, dat leverde als baby al gelukzalige glimlachjes op <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:43

Die kattenfoto's <3 Té schattig.

Opgroeien met katten en sowieso met dieren vind ik echt fantastisch! Ik ben zelf met heel veel dieren opgegroeid (echt een dierengek hier) en wij hebben zelf ook een hele lieve kater en hond. Onze kat is opgegroeid met jonge kinderen, dus vindt alles prima. Onze hond is ook opgegroeid met ons zoontje (kregen hem als pup toen ons zoontje 4 maanden was), en die 2 zijn ook zo lief om samen te zien <3 . Iedere avond geeft ons zoontje voordat hij gaat slapen zowel de kat als de hond een kus. En als die thuis komt van de opvang is het eerste wat die doet naar onze hond rennen en een kus geven en spelen, hij slaat mij zelfs soms over :') .

Domi_94

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:07

Haha geweldig al die katten :')
Hier geen last van huiskatten, enkel de hond van m’n schoonouders die af en toe langsloopt (maar te onhandig en groot is om in een bedje te kruipen).
Ik heb inmiddels een paar zwangerschapssportlessen gevolgd. De yoga bevalt me heel goed voor de souplesse van m’n boventorso en krachttraining in aangepaste vorm is ook wel heel lekker.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:06

Ooh katten zijn leuk! Wij hebben ze alleen buiten in de stal, maar ze komen vaak even een hapje kaas halen als we aan het ontbijten zijn. Hier een hele beestebende en mijn dochter vindt weinig dingen zo leuk dan helpen voeren etc. bij de dieren. Mooiste vindt ze de paarden :Y) maar ook onze schapen vindt ze heel leuk alleen kan ze die niet goed aaien en dat vindt ze jammer. En de hond moest eerst niks van haar weten totdat ze ging eten, sindsdien dikke maatjes want alles wat op de grond valt is voor hem natuurlijk

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 13:24

Wat heerlijk al die kinderen die opgroeien met dieren <3 <3 en lekker naar buiten op de boerderij dat is toch heerlijk opgroeien

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:58

Welke baby camera hebben jullie? Ik wil graag 1 met wifi zodat ik evt op mn werk kan mee kijken

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:13

Ohh wat leuk al die kindjes die opgroeien met dieren, zeker op de boerderij. Wij hebben helaas alleen twee konijntjes maar onze dochter is daar ook helemaal gek mee. De beestjes zelf vinden haar volgens mij vooral druk en luidruchtig.

Wij hebben juist bewust een babyfoon zonder Wifi (wel met camera) dus ik kan je niet helpen Sweetgirl.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:50

Ja ik werk in de horeca en mn vriend heeft epilepsie dus wil t liever om dan t ekijken of t goed gaat

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:53

J0anieke schreef:
Ohoh. Nu zie ik dit helemaal voor me. Hij mag wel weer in de co sleeper naast me komen slapen. Ik mis die knuffels wel een beetje.. <3

Slapen deed ze er niet, maar ze kroop wel regelmatig in de co sleeper, de wipstoel en de maxicosi.

Hier geen camera, ik wilde ver bereik en dat was er niet met een camera.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:46

Sweetgirl1 schreef:
Welke baby camera hebben jullie? Ik wil graag 1 met wifi zodat ik evt op mn werk kan mee kijken

Ik heb gewoon een wifi camera, ezviz mini o plus/C2C. Heb ik nu op beide kinderkamers staan. Ik gebruik die van m'n zoontje niet zoveel meer, maar vind wel fijn om te kijken hoe erg het is als hij een keer huilt. :')

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 07:30

Sweetgirl1 schreef:

Wij hebben camera’s van reolink. En dan een binnen versie op wifi.
Super mooi beeld met geluid. Heb dit merk camera’s ook op stal hangen dus ging mooi mee in dezelfde app.
Qua prijs ook goed te doen. Was iets van €50 euro kwijt voor 1 camera. Nu voor het nieuwe kindje komt er weer eentje bij.
En dan in combinatie met een babyfoon.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:58

Wij hadden voorheen een Luvion, maar die werkte voor geen meter. Inmiddels hebben we een B-care, top ding maar geloof niet op wifi.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:56

Eskimo schreef:
Wij hadden voorheen een Luvion, maar die werkte voor geen meter. Inmiddels hebben we een B-care, top ding maar geloof niet op wifi.

Hier ook een B-care. Heel blij mee! Maar inderdaad bewust niet op WiFi.

Maar jouw verhaal zou ik denk ik wel WiFi willen, Sweetgirl.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:29

Hier een Alecto en heel tevreden mee, maar ook (bewust) niet op wifi. Wel hebben we voor de hond een IP camera, omdat hij als pup heel moeilijk alleen thuis kon zijn, dat ding is ook wel ideaal, kun je overal neerzetten, batterij gaat lang mee. Doet het ook in het donker en heeft ook geluid. Nooit voor de baby gebruikt, maar we hebben hem wel, dus had gekund. Mijn partner heeft er niet zoveel moeite mee, maar ik heb zelf altijd het gevoel dat ik bekeken wordt en deed de camera altijd meteen uit als ik thuis was. Misschien dat zo’n IP camera ook te overwegen is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:34

Ik wilde eerst ook bewust geen wifi camera, maar vind het nu wel fijn. We hebben m niet op een cloud aangesloten en er zit een hoop qua beveiliging op gelukkig (en je kan m van buiten het huis niet vinden gelukkig := ). Hebben ook een extra wifi poort (? Weet niet of het zo heet :') ) laten aanmaken zodat hij niet via dezelfde wifi gaat als alle andere apparaten in huis.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:28

Wij hebben een simpele wifi binnencamera met sd kaartje (geen cloud) volgens mij zelfs van de action. Broer is ict er en die heeft er idd extra beveiliging op gezet. Dit hebben we naast een babyfoon met alleen geluid en vindt de combinatie ideaal! Kunt overal en altijd even kijken en ook als je twijfelt aan de babyfoon fijn om mee te dubbel checken. Of terugkijken wat er gebeurt is vind ik ook heel waardevol!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:06

Ohja wij hebben er idd ook een sd kaartje in. Die bewaard tot een week de beelden ofso? Daarna worden ze automatisch verwijderd zodat hij niet vol raakt en daardoor blijft opnemen. Vind ik ook handig en leuk om te zien als er een kat z'n kamer is binnen gesneakt. :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:34

Hier ook nog opzoek naar een babyfoon. Wilden eerst zonder camera maar ivm dat we ook achterin de tuin bereik willen hebben wil m’n vriend toch met wifi. En volgens mij heb je dan al snel met camera. Maar heb me er nog totaal niet in verdiept dus hoor graag welke jullie hebben en hoe die bevalt. :D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:05

Ik weet niet hoe groot jullie tuin is, maar wij hebben een Philips Avent (geen beeld) en die gaat tot 300 meter geloof ik. Wij wonen buitenaf en als we bij de buren binnen zitten heeft de babyfoon ook nog goed bereik. Bevalt zo goed dat we er nu dus 2 hebben en ik overweeg een 3e want hoewel de oudste straks 4 wordt en veel mensen er dan geen meer gebruiken, vind ik het wel prettig want de kinderen slapen boven en wij beneden. En ik vind het heel gezellig om ‘‘s morgens even te kletsen met de oudste via de babyfoon.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:09

De B-care die wij hebben kan je uitbreiden, dus twee op 1 scherm, en draaien op afstand. Is een minder bekend merk, maar haarscherp beeld en goed bereik.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 20:12

@inwonderland. Oh 300 meter zou ruim voldoende moeten zijn! Bedankt voor de tip!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:41

Let wel dat die 300 meter heel snel minder is door muren, bomen etc. Wij hebben een alecto die tot 3 km bereik heeft en die red het meeste van ons erf maar precies in de verste hoek (300 m vanaf het huis ongeveer) verliest die soms ook het contact.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:23

XladyX schreef:
Let wel dat die 300 meter heel snel minder is door muren, bomen etc. Wij hebben een alecto die tot 3 km bereik heeft en die red het meeste van ons erf maar precies in de verste hoek (300 m vanaf het huis ongeveer) verliest die soms ook het contact.

Bij ons gaat dat dus goed, mijn ouders wonen niet strak naast ons en we hebben daar dus, naast onze grote tuin door ook weer muren door nog steeds bereik. We hebben de ontvanger in huis wel in de vensterbank staan.

Edit: deze hebben wij https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-ave ... 2008093611

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:31

Ik lees al 12 weken mee in dit topic en ik kan nu eindelijk meepraten! *\o/* Momenteel ben ik ruim 12 weken zwanger en op 13-01-2025 uitgerekend.

Mijn zwangerschap is alles behalve zorgeloos. Ik zal er niet teveel over uit wijden maar in het kort ben ik vorig jaar oktober met 25 weken de baby verloren. Met de 20 weken echo kregen we het nieuws dat de baby slecht groeide en te klein was voor zijn termijn (P3). Uiteindelijk werd de diagnose foetale groei restrictie ivm een slecht werkende placenta (placenta insufficiëntie). Met 24 weken ben ik opgenomen in het Maxima in Veldhoven vanwege een zeer slechte echo met brainsparing, 0-Flow en een torenhoge bloeddruk. Een paar dagen tijdens mijn opname hebben we de zwangerschap moeten afbreken vanwege het HELLP-syndroom. Mijn lever- en trombocyten waarden waren levensbedreigend. Onze baby was zo klein (net 400gram) dat medisch handelen niet haalbaar was en hebben wij afscheid moeten nemen.

Momenteel voel ik mij lichamelijk goed, naast de vermoeidheid :') Ik heb ondertussen 3x een echo gehad en ben volgende week maandag weer aan de beurt. Sinds de 7de week slik ik 160mg ascal en meet ik dagelijks via thuis monitoring mijn bloeddruk. Op dit moment is mijn bloeddruk netjes, 107/70. Hopelijk blijft dit zo! Hoe mijn traject er verder uit gaat zien wordt met de keer dat ik een afspraak heb bekeken. Is van heel veel factoren afhankelijk. Ik werk ook nog m'n uren die ik standaard werk. Enige wat ik niet meer doe zijn de bereikbaarheidsdiensten. Dat had teveel invloed op mijn slaap en daardoor op mijn bloeddruk. Ik heb al overleg gehad met de bedrijfsarts en zal naar alle waarschijnlijkheid vanaf een week of 16-20 minder uren gaan werken. Dit betekent ook dat ik verplicht met 34 weken met verlof moet helaas.

Al met al toch een heel verhaal. Ik sta er positief in en heb er zin in! Hopelijk blijft alles goed gaan :D