Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 12:26

Even een ego berichtje.

Na bijna een jaar onderweg te zijn heb ik een grote mijlpaal behaald. Ik zit onder de 80kg, 79,3 om precies te zijn. Bijna 38 kg lichter.
En ik voel mij 20 jaar jonger.

Ik mag dus gaan bellen voor een doorverwijzing naar Nijmegen voor een rugoperatie met de bedoeling dat ik daarna zonder pijnstillers verder kan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:43

tiwi1969 schreef:
Even een ego berichtje.

Na bijna een jaar onderweg te zijn heb ik een grote mijlpaal behaald. Ik zit onder de 80kg, 79,3 om precies te zijn. Bijna 38 kg lichter.

Ik mag dus gaan bellen voor een doorverwijzing naar Nijmegen voor een rugoperatie met de bedoeling dat ik daarna zonder pijnstillers verder kan.

Gefeliciteerd! Hoewel gefeliciteerd met een operatie is wellicht wat vreemd ;) maar je hebt echt een mooie prestatie neergezet.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:46

Even een opsteker voor iedereen die bang is lekker te eten met kerst een oud en nieuw.

JE WORDT NIET DIK TUSSEN KERST EN OUD EN NIEUW, MAAR TUSSEN OUD EN NIEUW EN KERST!!!!!

Dus genieten met kerst en oud&nieuw mag gewoon (genieten en overdrijven zijn twee verschillende dingen), als je daarna maar gewoon verder gaat waar je mee bezig was! Fijne dagen allemaal en geniet (met maten).

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:51

tiwi1969 schreef:
Even een ego berichtje.

Gefeliciteerd!!! en succes!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:02

tiwi1969, wat fijn!!! Gefeliciteerd met deze mijlpaal *\o/*

Wat DDDara zegt klopt helemaal. Lekker genieten tijdens de feestdagen, ook dat kan tijdens het afvallen.

3 of 4 jaar geleden had ik de uitdaging met mezelf om alleen tijdens de feestdagen niet op te letten en gewoon te eten waar ik van genoot. De andere dagen lette ik op op wat ik at. Hierdoor was ik 1 januari lichter dan begin december. Dat gaf zo een fijn gevoel, toch genoten en ook nog wat van m'n gewicht af.

De weegschaal was deze week erg lief voor mij. Ging er op staan en toen zei die Low _O-
Beetje jammer dat het niet over m'n gewicht ging, maar de baterij leeg was haha.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:40

tiwi1969 schreef:
Even een ego berichtje.

Wat super goed van je! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:41

Mijn weegschaal is pissig op mij haha, ik had gister hapjes avond bij vriendinnen. Nu heb ik het netjes gedaan hoor, geen dingen met veel calorieën en mijn avond eten geschrapt. Toch een halve kilo zwaarder, maar ik ben ook ongesteld dus dan zeg maar eens hoe het zit haha. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:15

tiwi1969 schreef:
Even een ego berichtje.

Wow!! Wat een prestatie zeg.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:38

tiwi1969 schreef:
Even een ego berichtje.

Wauw wat knap! En fijn dat je dan nu in aanmerking komt voor een operatie. Sterkte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:55

Wat ontzettend goed Tiwi! En wat fijn dat je nu eindelijk kan beginnen aan je vervolgstappen die je al zo lang zo graag wil.

En iedereen: Inderdaad, lekker genieten tijdens de feestdagen. En inderdaad, in balans.

Weegschaal geeft hier weer iets meer aan, maar mijn broek zegt ondertussen wat anders. Dus ik heb maar besloten mij er niet teveel op te richten. Waar ik mij wel op ga richten is proberen de marathon in juni te halen :oo #help

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:52

Wat super Tiwi!!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 18:59

Feliciteren met de operatie mag hoor, ik zie er echt naar uit. Vooral de tijd daarna!

Helemaal met DDDara eens! Ik heb ook al lekkere inkopen gedaan voor kerst. Incl kerstbrood met spijs en haal nog een taart bij mijn favoriete bakker.
Met kerst eet ik alles wat ik lekker vind, het gaat erom dat je daarna niet nog een hele week restjes eet. Die gaan bij mij dus in porties de vriezer in als weekend snacks of onderdeel van een maaltijd.

1e kerstdag gaan we luxe gourmetten met zalm, entrecote en lamskoteletten en verder veel groente, eiere en zelf gemaakte sausjes.
2e kerstdag is alleen mijn kleinzoon nog hier en eten we de restjes van de gourmet, nog een keer gourmetten of ik maak er wraps van. En gaan we naar stal, lekker fysiek aan het werk met mest en een kruiwagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:24

Gefeliciteerd! Wat een prestatie.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:39

Wauw tiwi wat goed!!
Hoe fijn als je dan uiteindelijk zonder pijnstillers door het leven kunt.

Hier gaat het ook nog steeds goed, het gaat niet zo snel meer als in het begin maar beetje bij beetje daalt die weegschaal toch nog steeds.
Ik heb wel ook last van los vel helaas :(

Ik ben me een beetje aan het inlezen om dat evt weg te laten halen, lijkt me ook wel weer heftig om te laten doen maar die losse huid ben ik ook gewoon echt niet blij mee..
En er hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 23:01

Dat financiële plaatje houdt mij ook tegen en de kans op infectie is ook een ding.
Wat is dan erger, een hangbuik, of grote littekens.
Daarnaast zou het bij mij of mijn rugoperatie vertragen of het risico dat het ijzerwerk wat in mijn rug komt geïnfecteerd raakt.
In NL is dat risico niet zo heel groot, goedkoper in Turkije of Thailand is een groter risico.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:19

In het buitenland is het inderdaad wel echt een stuk goedkoper maar ik geloof niet dat ik dat aan zou durven.

Het lastige is ik heb los vel bij buik armen en benen dus als ik dat allemaal weg zou willen hebben dat zijn nogal wat ingrepen en :$

Sowieso eerst nog wat verder afvallen maar mijn streefgewicht komt wel steeds dichterbij dus het is dan toch iets waar je over na gaat denken.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:54

Ik ben een stille meelezer maar wil nu toch even reageren. Hier 40kg afgevallen, en in juli een buikwandcorrectie gehad. Tuurlijk zijn mijn benen en armen ook wat slap, maar daar erger ik me veel minder aan dan aan mn buik. Ondanks de kosten en revalidatie zou ik het zo weer doen. 100%!! Het litteken is zoveel minder storend dan die hangende buik. Dat is persoonlijk natuurlijk, maar voor mij absoluut zo. Mocht iemand serieuze interesse hebben kan ik via pb wel wat fotos sturen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 17:21

@manon, lelijke littekens komen vooral bij een infectie. Niet iedereen krijgt een infectie maar dat risico is er ook in Nederland.

Mijn huidoverschot zit vooral op buik en billen. Onder kleding is dit weinig opvallend met goede shape wear

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:32

tiwi1969 schreef:
@manon, lelijke littekens komen vooral bij een infectie. Niet iedereen krijgt een infectie maar dat risico is er ook in Nederland.

Mijn huidoverschot zit vooral op buik en billen. Onder kleding is dit weinig opvallend met goede shape wear

Dat weet ik, ik heb namelijk zelf een flinke infectie gehad. Het litteken is dus ook niet zo mooi als zou kunnen, maar in mijn opinie mooier dan het losse vel dat ik hiervoor had.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:31

Gefeliciteerd Tiwi! Wat onwijs fijn *\o/*

Fijne feestdagen alvast voor allemaal! Hier ook leuke plannen, maar probeer het wel echt bewust te doen en niet gelijk mega aan te komen. Kerstavond gaan we gourmetten bij mijn ouders, 1e kerstdag pizzarette bij ons en 2e kerstdag naar m'n broer en schoonzus. Ik verwacht dat m'n broer iets maakt op de bbq.

En andere update van mijn kant, ik weeg nu wat ik wilde wegen voor het ziekenhuisbezoek. Nu sowieso dit vasthouden tot het wegen dinsdag *\o/* nog ietsjes eraf mag, maar verwacht er niet teveel van in die 3 daagjes haha! Maar hier al heel blij mee *\o/*

Eefsel2109 schreef:
Wat fijn Petrichor! *\o/*

Ik was iets aangekomen na Sint := , maar gelukkig weer nu terug waar ik vorige week was. Ik moet 24 december wegen in het ziekenhuis en hoop dan ongeveer nog zo'n 0,8kg kwijt te zijn (dus 0,4 per week)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:36

Goed bezig allemaal! :D

Ik was vanmorgen opeens op het lichtste gewicht tot nu toe, best even leuk zo voor de feestdagen.

Op de sportschool is mijn schema aangepast: 3 dagen fullbody krachttraining en 1 dag cardio. Poeh best even pittig, maar ik ben zo benieuwd wat mijn lichaam gaat doen of ik aanleg heb om strak en gespierd te worden of niet. Op dit moment lijkt het wel zo, mijn armen zijn al een stuk gespierder en ik merk ook dat ik een stuk sterker ben, ik schrik soms zelf even van mijn eigen kracht. :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:23

Wat gaaf Petrichor, pas op dat je geen hulk wordt. ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:52

Daar zijn we nog heeeel ver van verwijderd haha. :P Ik moet zeker nog wel 10 kilo vet kwijt raken voordat je ook echt wat spier gaat zien schat ik. Het zit er wel maar verstopt onder mijn vet. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:11

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig!

Petrichor, gaaf hé als je spieren begint te zien en te merken dat het vooruit gaat.

Hier nog steeds geen nieuwe baterij voor in de weegschaal gehaald. Ben eigenlijk ook een beetje bang wat er gaat staan.

Vandaag wilde ik een rondje gaan wandelen. Lig nu nog in bed en hoor de wind al zo hard tegen het raam aan klappen, dat een rondje strand er niet in zit vandaag.
Of zou gezandstraald worden ook helpen, haha
Even kijken of ik misschien de stad in kan gaan ofzo. Ook wat wandelen, maar dan niet zo dicht bij de kust en wat meer beschut.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 13:30

Fijn schema Pertichor, komt in grote lijnen overeen met wat ik doe.
3 x kracht in de sportschool, waarvan 2x gericht op core strength en 1x amen/chouders en benen. Al zit er ook overlap in de trainingen.
De dagen dat ik niet train op de sportschool doe ik “oliebol-masters” training in nu heel modderige paddocks. En “cardio” met paarden buiten/binnen zetten.

Alles binnen de mogelijkheden van mijn rug natuurlijk.