Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:23

@Gothico ; je hebt dus een mooie dag gehad .
Het weer was ook wel redelijk toch ?
Ik vind dat "oudje " wel grappig , lijkt op zo, autootje uit de draaimolen :o

Ik was sinds Kroatië alleen 1 x wat zwemmen en socializen , verder niets gedaan .
Vanaf morgen de draad weer rustig oppakken .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:27

Lekker Leeslampje, was prima fietsweer. Ridirge omgeving is altijd fijn.

Padoertje balen van je nek. Hopelijk kan de fysiotherapeut er wat aan doen.

Gothico wat een tof verslag. Goed dat je een rustig dagje er na hebt gepland. Donker en mist zorgt voor veel meer energie slurpen hè, niet fijn.
Jou fiets heeft een kattengezichtje, dat was me nog niet opgevallen maar nu wel, wat tof!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 20:31

Wat een mooi verslag Gothico. Ik vind het altijd een mooi en bijzonder gezicht om al die velomobielen bij elkaar te zien. Het is altijd zo'n mooi, bont geheel.

Padoertje, heel veel beterschap. Ook ik hoop dat de fysio voor wat verlichting kan zorgen en dat je snel weer fijn in je lijf en op de fiets zit.

En Marlies, ik ben blij te lezen dat ik nog wat weken heb voordat ik mag zeggen of het went of niet. Vooralsnog stuiter ik van de energie om vervolgens het volgend moment echt te crashen. Ik moet zeggen dat dat wel iets is dat ik heb overgehouden aan die val op mijn hoofd. Ik heb trouwens wel vandaag de spijkermat binnengekregen, eens kijken of dat wat ontspanning brengt en dus slaap in de nacht. Kennen jullie dat? Dat je midden in de nacht wakker wordt en dat je brein dan de meest idiote ideeën naar boven blijft brengen?

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 02:09

@Padoertje, Ik vond het in de ochtend echt super fijn gepland. En meestal fietsen mensen wel dezelfde richting op. Zo ontstaan er vaak groepjes. Maar de mensen waarmee ik mee zou kunnen waren voor het warme eten al weg of bleven in de buurt logeren ergens. Dus ik was helaas de enige zo gek weer terug te fietsen na het warm eten.

@Leeslampje, Heel eerlijk, negen op de tien keer staat hij niet op slot. Dit omdat dat op het werk niet hoeft of dat ik in een groep ben. Maar mocht ik hem mee hebben voor boodschappen gaat er gewoon een kettingslot door het achterwiel en dan aan een paaltje. Hij is dus wel redelijk goed vast te zetten, alleen jammer dat er best veel mensen zijn die er hoe dan ook in willen kijken. Dus ik kom het nog wel eens tegen dat mijn vizier ineens omhoog staat of mijn spiegels gedraaid helaas.

@T2T, Het was zeker een mooi dag. Ook tijdens het ritje door Utrecht. Maar toen ik begon met rijden merkte ik al iets wat mist op. Dat werd op de open plaatsen tussen weilanden wel echt steeds erger. Was pas tegen 10 uur thuis. Maar de dag verder was echt super leuk en leerzaam.
Dat oudje heeft er wel iets van weg nu je het aangeeft. Best grappig hoe mensen dingen anders zien.

@Marlies, Bedankt voor het lezen. Ja mist en donker slurpt echt veel energie. Heb er ook langer over gedaan, maar had de tijd.
Ja dat kattenkopje moet ik weer opnieuw bestickeren, maar vindt hem erg leuk en het valt wel op.

@Maaike, Het is altijd een mooi gezicht alle velomobielen bij elkaar. Blijft ook voor mij een heel bijzonder gezicht. En nu waren er echt veel verschillende fietsen, de velomobielen vallen wel echt op met al die kleuren.

Vandaag wel behoorlijk stijve beenspieren. Maar niet echt spierpijn gelukkig. Morgen rustig naar het werk fietsen en dan hopelijk dat ik rustig kan herstellen.(Had alweer onbedoeld doorgefietst naar de paarden)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:45

We zitten al in november , en nog niet een post hier -O-
Zijn jullie allemaal naar de zon vertrokken ?

Voor mij is nu de minst favoriete tijd aangebroken , donker , koud , nat .
Het ergste vind ik toch wel in het donker naar je werk , en in het donker terug naar huis .
En is het aftellen naar het voorjaar en de zomer ( zon)

Deze tijd betekend ook weer sportschool meepakken , al ben ik wel gewisseld van sportschool .
Eigenlijk terug waar het hele triatlon gebeuren begon , al zit de triatlonvereniging daar ondertussen niet meer .Zeker 4 jaar daar niet geweest , en het voelde meteen weer goed .
Afgelopen week met 1 van de trainers een krachttraining schema gemaakt .Mijn looptraining die dag op het loopband gedaan .En als toetje heerlijk in de sauna :D
In Duitsland word sportschool tenminste ook nog bevorderd door de ziekenfondsen .
Blij daar weer terug te zijn .En jullie zo ??

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:12

Hier ook niet meer gefietst, althans alleen op de ebike naar het werk. Tacx staat boven en Swift abo weer opgestart. Verder lekker veel aan het wandelen en 2 a 3x per week naar de sportschool voor kracht. Ik ben ook echt niet van deze tijd van het jaar. Gisteren buiten de kerstverlichting maar opgehangen aan de overkapping. Geeft toch weer wat gezelligheid.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 12:26

Oei, we kletsen niet genoeg! November is al dik begonnen en we liggen stil :oo .

Maar ik zit niet stil! Sterker nog, het is onverminderd druk. Maar ik fiets nog wel lekker mijn rondjes. Nu vind ik het nog wel mooi buiten. Ik hou van de wisseling van de seizoenen en het bos ziet er nu echt prachtig uit en dat motiveert me. Maar ook wel met de wetenschap dat het vanaf nu alleen maar mistroostiger wordt. Donker, koud, nat en na iedere rit moet je eigenlijk alles weer schoonmaken (waar ik dan weer te beroerd voor ben, ik blijf bezig). En over een week of wat is het bos ook grijs en grauw ;(

Ik heb Zwift alvast terug geabonneerd *\%/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:11

Een mooi kleurrijk herfstbos is natuurlijk geweldig om te zien <3
Dan nog vind ik buitenfietsen dan niet echt leuk :o
Tranende ogen ondanks bril , loopneus , wat trek je aan .Nee niet aan mij besteed .

Ik ben van Zwift overgestapt naar Trainingpeaks virtual (indieVelo).
T/m maart 2025 gratis , daarna alleen met een premium account die ik toch al heb .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:58

Ik fiets eigenlijk ook alleen maar woon/werk. Sinds de rit naar Utrecht op en neer vind ik het niet echt leuk meer op het moment. Vooral als het weer eens mistig is.

Donker maakt mij niets uit, dat vind ik misschien wel fijner. Dan is het minder druk en kan ik makkelijker door rijden. Maar het koud worden en merken dat de fiets zwaarder word vind ik niet fijn. En dan zwaarder als in dat de banden stijver worden en de ketting ook van de koude.

Ik heb wel weer voor de oliebollentocht ingeschreven. Die is dit jaar in Rotterdam en moet dus heen en weer fietsen. Het liefst een dag eerder daar heen en ergens overnachten. Dan de dag zelf en de dag daarna terug. Het is toch een beste afstand weer, vooral met het koude weer.
Maar om al die fietsen bij elkaar te zien blijft een mooie ervaring.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 07:21

@Gothico ; ik zou dan denk ik ook voor de optie met overnachtingen gaan :j

Ik heb gisteren 1,5 uur op de indoor trainer gezeten , met daarna een loopje van een half uur .
Dat leverde dan dit mooie plaatje op .
Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:23

Zo weinig gekletst hier. Ik was echt even naar de zon een paar weken geleden :D (La Palma).

Help, ik heb mijn vriend geïnfecteerd met het wielren-virus. Hij leende een tijd een fiets van iemand om het uit te proberen en hij was snel verslingerd aan deze hobby. Een paar weken geleden heeft hij een eigen, nieuwe fiets gekocht. Echt een plaatje (deze :9 ).

De afgelopen weken hebben we ieder weekend wel samen gefietst. Afgelopen zaterdagochtend was alleen wel erg koud!! (5 graden :brr: ).

Verder train ik voor een halve marathon in maart... dus ik ga nu nog vaker en meer hardlopen dan normaal. Binnenkort slinger ik denk ik Zwift en de Tacx aan om het fietsen wel op peil te houden, maar ik denk dat ik daar niet zoveel aan toe ga komen. Misschien een wekelijks uurtje ofzo :) Ik hik er ook altijd een beetje tegenaan dat dat hele apparaat dan in mijn slaapkamer staat, zo ongezellig.

@Time: mooi plaatje hoor <3
@Gothico: wat vervelend dat het plezier in het fietsen weg is. Maar wel de oliebollentocht in het vooruitzicht, met nachtje Rotterdam. Da's wel even echt een leuk uitje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:02

Hier wordt gewoon gefietst maar weinig speciaals. Komend weekend de Dutch Masters 100km op de planning, dat is w tof.

Kreeg alleen net super verdrietig bericht van mijn vriendin waar mijn paard staat. Dus even totaal nergens anders mee bezig. Straks om 10 uur de paarden doen voor de nacht, morgenvroeg om 7 uur en daarna aanhanger rijexamen. Dus rare dagen even.
Ga er vanuit dat alles voorbij is tegen het weekend. Alle emoties er uit trappen dan maar.

Lees dus even mee, zonder inhoudelijke reacties, zag wel toffe foto's!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:05

Ach MarliesV, een verdrietig bericht gehad. Sterkte :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 21:16

Oh Marlies, heel veel sterkte :(:)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:52

@Marlies, Sterkte. Maar succes met de Dutch Masters.

@Leeslampje, Ja de lol is een beetje weg. Maar Rotterdam is dan wel leuk. Ze maken online ook al reclame op het YouTube kanaal van de organisatoren.

@T2T, Het worden denk ik twee nachtjes omgeving Rotterdam. De organisatie is nog bezig om een ruimte te regelen. En anders kan ik misschien in Alphen aan den Rijn terecht. Dat is maar 20km van het verzamelpunt.

Ik zal niet echt veel fietsen verder. Deze week heb ik een redelijk rustige week en volgende week heb ik 2 concerten en een evenement staan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 07:30

@Marlies :(:)

Gisteren avond mijn Langma van de Tacx gehaald en de Avow erop gezet .
Voor vanavond staat een FTP op de planning :roll:
De laatste test is zeker al 2 jaar geleden , en eerlijk gezegd zie ik er best een beetje tegen op .
Mijn coach zegt , blanco instappen , verstand op nul je kan sowieso niets fout doen .
Dat is natuurlijk waar .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:52

@Marlies sterkte met het rotnieuws, het eruit fietsen helpt vast!
@leeslampje leuk dat je je vriend hebt aangestoken! En succes met trainen voor de halve marathon, daar gaat vast ook wat tijd in zitten
@maaike lekker hè het buitenseizoen nog een beetje verlengen, geniet er ook van!
@Gothico een weekend naar Rotterdam is ook een onderneming, maar wel een leuke!
@time aahhh ftp-test belangrijk maar ook een hekel aan.. succes vanavond!
Hoe bevalt dat Tp Virtual? Wil ik ook graag eens uitproberen, maar even kijken hoe dat werkt.

Ik heb ook lekker gefietst de laatste tijd, zelfs nog een driedaags Bikepacking weekend op de Veluwe gedaan. Als kennismaking met een vrouw die ook ultra’s fietst en het klikt goed. We hebben al leuke ritten op de planning voor volgend jaar, en ik ga vanavond januari ook weer gericht trainen met een coach. Zin in

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:06

Thami schreef:
@time aahhh ftp-test belangrijk maar ook een hekel aan.. succes vanavond!
Hoe bevalt dat Tp Virtual? Wil ik ook graag eens uitproberen, maar even kijken hoe dat werkt.

De FTP moet op herhaling -O- , ik ben op het moment mentaal niet sterk genoeg me er door te boxen helaas . Na ja .. volgende keer beter .

TrainingPeaks virtual , ja wel fan van .
Het programma start veel sneller op dan Zwift .
Oogt ook mooier , verder dezelfde opties . Trainingsplannen , rides , custom trainingen etc .
Hier een link naar iemand die producten vergelijkt en test .

https://www.dcrainmaker.com/2024/10/tra ... evelo.html

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:44

Balen Time dat de foto test niet lukte, aan de andere kant is het nu toch de winterperiode en ben je inmiddels ervaren genoeg om aan te voelen hoe zwaar je zones horen te zijn. Dus iets minder actuele zone indeling is ook geen ramp.
Dank je voor de TP Virtual link. Denk voor mij een uitkomst, ik zal nooit genoeg binnen fietsen voor een Zwift abbo, maar zo nu en dan een training hiermee is wel aantrekkelijk

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 07:29

@Thami ;
Virtual is nog gratis t/m maart , daarna inclusief bij een premium account .
Ik weet niet of jij die hebt ?

En ben benieuwd , onze coach appte gisteren dat de aanvraag voor het aanmaken van een 13 coaching team inclusief virtual kleding setje al gedaan is bij TP . :wow:

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:11

Cool, Samen virtueel trainen of racen lijkt me al beter dan alleen :):)
Ja ik heb TP premium, inclusief in mijn coaching. Zolang het buiten nog enigszins te doen is liever dat, maar ga het zeker oppakken deze winter :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:55

He oliebol Time, balen dat het even niet lukte. Volgende keer vast beter :(:)

Thami waarvoor ga je met een coach trainen? Klinkt interessant :D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:27

@leeslampje dit wordt mijn derde seizoen met coach! Ik krijg via TrainingPeaks een weekschema en feedback op de trainingen. Ik rijd 1-2 ultra’s per jaar, voor volgend jaar staat een driedaagse 450km gravelrit, een Alpen Bikepacking vakantie en een 1000km/20.000hm gravelrit op de planning :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:51

Uitdagende ritten Time. Gaaf hoor!
Kost veel tijd en discipline om daar voor te trainen. Dan is ondersteuning in je programma in elkaar zetten en coaching wel heel fijn

Hier klaar voor de Dutch Masters of MTB morgen.

Rare week qua voorbereiding, vriendin haar broer is overleden dinsdag (in een week van gezond naar dood, super heftig). Dinsdag rijexamen aanhanger wel gehaald, ondanks de afleiding.
Inmiddels wel weer gekalmeerd emotioneel en mentaal iig klaar voor morgen. Qua training wat minder gedaan na Norg dan ik wou, maar met zo'n eigenwijs karakter moet ik hem daar maar op rijden :')

Lieve fietsvriendinnen die mee gaan van start tot finish, dus emotionele support tijdens de stops. Duimen dat we het droog houden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:45

MarliesV schreef:
Hier klaar voor de Dutch Masters of MTB morgen.
Dinsdag rijexamen aanhanger wel gehaald, ondanks de afleiding.
Inmiddels wel weer gekalmeerd emotioneel en mentaal iig klaar voor morgen. Qua training wat minder gedaan na Norg dan ik wou, maar met zo'n eigenwijs karakter moet ik hem daar maar op rijden :')

Succes vandaag en geniet ervan .
Gefeliciteerd met het behalen van je aanhanger rijbewijs *\o/*

Ik heb vandaag een loopje van 70 minuten op de planning staan .
Daarna wil ik nog even naar de sportschool voor wat krachttraining en daarna lekker in de sauna .
Gisteren in de stad nog extra een nieuwe hamamdoek gehaald <3
En een kadootje voor mijn coach , ik heb begin december een afspraak staan voor 2024 en 2025 te bespreken en een bike fit .
Het was een lastig seizoen waarin hij me toch heel erg heeft bijgestaan .