Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:55

jojoni schreef:
Ik ging toevallig na de huisarts (in BE moet je elke keer als je ziek bent naar de huisarts voor een ziektebriefje. En die was weer nodig) en die had van t ziekenhuis de uitslag al gekregen. En alles was in orde *\o/* . Ik let normaal al een beetje op suiker enzo maar toch fijn dat ik niet hoef na te denken over dat ene koekje of stukje taart..

Ik weet eigenlijk niet of wij ook een dagcurve mogen doen. Daar is het helemaal niet over gegaan. Gewoon 'hier is het papier, op die dag moet je eerder komen voor je afspraak en nemen we een suikertest af'.

@bellex, t drankje binnenhouden vond ik goed te doen. Het was niet lekker maar ik vond t persoonlijk niet zo vies als verwacht..
En die rondleiding klinkt super! Ik moet daar ook eens na vragen volgende keer. Ook voor mijn eigen rust denk ik. Ik functioneer altijd beter als ik weet waar ik kan parkeren :') .
Wij hebben wel al uitgebreid gepraat over de bavalling, maar meer over mijn man dan mij :') :') . Hij heeft namelijk last van blijvende hersenschade na zinloos geweld en we hebben t dus uitgebreid gehad over wat hij nodig heeft om toch te kunnen genieten van de geboorte of desnoods na de geboorte zo snel mogelijk van het kind. Maar nu wil ik ook wel alles weten..

@doubtless: zo wil ik de suikertest ook wel opnieuw doen :o . Ik moest helaas gewoon ergens gaan zitten. Dus geen rust tussendoor en dat vond ik dan t ergste, dat lawaai aan mijn hoofd waardoor ik niet kon rusten..

@fabienne, fijn dat je zo snel terrecht kan!

@wiwabalia: geniet van je vakantie!!

Ik heb ook alles gelezen van de autostoel. En daar moet ik me precies meer in verdiepen. Wij willen ook zowieso draaibaar. En t lijkt me fijn om inderdaad (eventueel met adapters) dan de maxicosi meteen op de wagen te kunnen klikken enzo. Maar ik krijg hier ook van alle kanten te horen dat je kind niet zo lang in de maxicosi mag liggen in t begin. En dan denk ik, als ik op controle moet in t ziekenhuis of zelfs soms boodschappen, ben ik al te lang onderweg om de baby in de maxicosi te houden. Dus hoe vaak moet je dan toch niet de wandelwagen in t geheel meenemen?
En ik las van iemand (sorry weet niet meer wie) dat ze de maxicosi in de bakfiets kon. Hele goede tip voor ons op t moment! Aangezien mijn fiets dus helemaal total loss is, moeten we een nieuwe gaan kopen en was ik erover aan t denken om een bakfiets te doen en dan is dit ook wel een goede overweging!

Ik lees nu deze post pas goed. Maar joh, wat heftig van je man zeg. Hebben jullie al een idee van wat hij dan nodig heeft rondom en na de geboorte?

Qua tijdspanne waarin een baby in de maxicosi mag liggen: volgens mij is er geen hard wetenschappelijk bewijs voor die twee uur. De adviezen komen waarschijnlijk vooral voort uit het voorkomen van bewegingsarmoede bij jonge kinderen. Maar als ze af en toe wat langer in een autostoel (of wipstoel/babykuipje van de tripptrapp/…) zitten en in basis gewoon veel op het platte vlak kunnen bewegen (box, grond, tummytime) lijkt me dat echt geen probleem.

Ik noemde de bakfiets, mocht je vragen hebben stuur me gerust een PB :D

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:02

Hoi hoi! Mag ik me melden? Uitgerekend 18-03-2024 en vandaag 14+6 weken :) ons eerste kindje.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:35

Doubtless bedankt voor je reactie over die zakken, goed te lezen! Dat gokte ik inderdaad wel, zeker omdat het kind erop ligt, maar die logica hoefde niet op te gaan lol

Pressent alvast een goede reis gewenst voor donderdag. Hoe lang is jullie vlucht?

Yippie helemaal geen stomme vraag toch, vind het zelf ook best gecompliceerd zeker als je er nooit mee te maken hebt gehad nog. Spannend je eerste afspraak bij de vk! Heb je dan ook meteen een echo?

Set_Elkol heel fijn toch juist om het zo te doen, moet ook een beetje leuk blijven kwa aanschaf enzo! Goed, is goed

Yesterday leuk dat je aan de shop bent geweest! De link gaat naar de algemene mazzeldagenpagina, welke set heb je gekocht? Cybex vond ik kwa uiterlijk ook erg mooi!

En eens met Noeps, tuurlijk kan het kindje eens langer in de stoel/wipper etc zitten, gewoon zorgen voor afwisseling en dat het in ieder geval niet dagelijkse kost is. Je gezonde verstand kan het allemaal prima inschatten in mijn ogen!

Noeni natuurlijk, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/* Hoe voel je je?

Hier vanochtend even langs de vk geweest, voel haar sinds 16 weken dagelijks en kan bijna de klok gelijk zetten op wanneer en wat het kan triggeren, maar nu al 24 uur vrijwel niks (2x heel zachtjes). Nu kon ik het rationeel heel goed verklaren omdat ze hoger is gaan liggen en dus volledig achter de placenta, maar mijn hoofd liet zich toch niet geruststellen. Na overleg mocht ik even hartje komen luisteren. Gelukkig alles goed, en zakte mevrouw toen ik de deur uit liep daar weer netjes naar haar plek beneden in mijn buik :') Voelde me echt heel overbezorgd maar vk was heel lief en zei ook al, liever 10x te veel komen dan 1x te laat komen. Gaf ook aan dat ik echt niet dagelijks hoefde te voelen maar omdat het ineens zo'n verandering was en mijn hoofd ermee aan de haal ging, het goed was te hebben gebeld. Nu aan het genieten van het feestnummer in mijn buik <3

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:18

Welkom Noenie! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Belle, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakte. Fijn dat het allemaal mee viel en de VK zo begripvol was. Geniet van je feest nummer in je buik!!

Ik heb sinds gisteren behoorlijke pijn in mijn rechter heup wat soms richting mijn schaambot trekt. Vooral lang staan doet erg pijn en langere stukken lopen ook. Gisteren in de tuin bezig geweest en halverwege de middag begon mijn lichaam te protesteren. Ik had de hoop met gisteravond even rustig aan doen het vandaag weer beter ging, maar helaas. Op me werk rond gestrompeld en sommige dingen kon ik niet doen (werk in de gehandicaptenzorg) en hebben collega’s van me over genomen.
Ik had al een gesprekje met mijn team coördinator gepland staan en daar ook even besproken van hoe nu verder. Ik hoop dat het weer wat weg trekt en ik redelijk normaal aan het werk weer kan met her en der wat aanpassingen en vooral dat ik gewoon weer met de hond kan wandelen. Zo frustrerend dat het allemaal niet zo goed lukt.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:09

Welkom Noeni!

Wat fijn dat je gelijk even langs kon komen bij de verloskundige Bellex! En helemaal fijn dat alles goed was en de baby nu ook weer lekker druk is! Zulke dingen zijn toch altijd wel even schrikken!
Ik heb de joolz geo in de kleur sage green uitgekozen! Met de cybex cloud T i-size :) heel blij mee haha! Nu hopen dat het ook snel binnen is.

Welmoed, wat vervelend die heup klachten… hopelijk is het wat na reactie op het werk in de tuin? Wel fijn dat je het op werk al wel bespreekbaar hebt kunnen maken. Overbelasting in de zorg is niet vreemd… doe voorzichtig! :)

Wie heeft er van jullie ervaring met bandenpijn?
Ik heb het idee dat ik hier sinds vorige week last van heb… wisselend per dag aanwezig, van geen last tot niet op of neer kunnen qua beweging. De pijn zit meestal rechts onderin de buik, ongeveer 10cm uit de lies. Stekende / kramp achtige pijn. Heb er al een warme kruik op gehad, dat voelt opzich wel prettig aan. Iemand verder ideeen/tips?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:45

Een elektrisch warmte matje van inventum :) kan je op gaan zitten, dat verlicht de pijn. En rustig(er) aan doen…

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:52

Doubtless schreef:
Een elektrisch warmte matje van inventum :) kan je op gaan zitten, dat verlicht de pijn. En rustig(er) aan doen…

Haha, dat was die voor in de auto toch? Die ga ik sowieso nog even kopen voor in de winter! In onze andere auto zit standaard stoelverwarming, echt heerlijk nu!
En rustiger aandoen… ik werk momenteel al halve dagen door de klachten van de cyste, dus dat scheelt denk ik al wel wat. (Voor m’n lichaam, m’n koppie vind het allemaal minder leuk…)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:10

Hier ook steeds meer last van m’n bekken. Vrijdag afdelingsuitje waarbij we gingen fietsen op fatbikes, dat was duidelijk niet bevorderlijk. Sinds die tijd flink last alweer. Gelukkig mag ik volgende week weer naar de chiropractor.

Voor banden- en bekkenpijn is rust gecombineerd met rustige beweging wel echt beste. En warmte is ook fijn inderdaad.

Bellex, bij mijn vorige zwangerschap werd me zo vaak op hart gedrukt bij elke afspraak dat ik direct moest bellen als ik idee had dat er minder of geen beweging was. Dus vooral elke keer bellen!

Baby af en toe eens langere tijd in de maxi cosi is geen enkel probleem. Zelfs de kinderfysio gaf aan dat je rustig mag laten slapen in de maxi cosi als ze eens in slaap vallen. Maar wel dat je daarnaast ook zoveel mogelijk tijd alle ruimte geeft, dus in de box of op de vloer op een kleed ofzo. Veel in een beperkte houding (autostoeltje, wipstoel, alles waarin ze weinig zelf kunnen bewegen) houdt de ontwikkeling van de spieren en beweging tegen. En kan ook bijdragen aan afplatting van hoofdje.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:31

Yesterday schreef:
Haha, dat was die voor in de auto toch? Die ga ik sowieso nog even kopen voor in de winter! In onze andere auto zit standaard stoelverwarming, echt heerlijk nu!
En rustiger aandoen… ik werk momenteel al halve dagen door de klachten van de cyste, dus dat scheelt denk ik al wel wat. (Voor m’n lichaam, m’n koppie vind het allemaal minder leuk…)

Nee dat zijn 2 aparte producten :D een is echt stoelverwarming voor in de auto (zitting+rug met 12V aansluiting), de andere is enkel een matje met een stekker! Deze bedoel ik

Voor de pijn zal het goed zijn dat je minder werkt. Tenzij dat betekent dat je de tuin aan het onderhouden bent, kinderkamer inrichten, lekker veel wandelen… O:) ?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:40

Succes met je aankomende suikertest barbabientje, ik vond de smaak wel meevallen als dat helpt.

@yipee, wij hebben bij de wandelwagen ook gekeken naar de wieltjes. Wij wonen op de buiten, zijn nog aan t verbouwen en ik ben zeker van plan om de wagen ook mee na de weide te nemen als ik ga voeren oid. Dus ik vond grote wielen (voor offroad) en schuimbanden ook belangrijk.

@noeps, mijn man heeft t vooral nog heel moeilijk met veel prikkels. Zenuwachtig gedoe, meerdere stemmen in een gesprek, drukte of fel licht.. dus ze gaan al speciaal een kamer voorzien voor t geval dat er teveel geroep is, zodat ik m kan wegsturen. En t is belangrijk dat iedereen begrijpt dat hij bv een zonnebril draagt voor een reden. Of dat ze niet zomaar info op hem gooien en dan doorlopen. Ik twijfel om mijn schoonmoeder bv extra aan de telefoon te houden, bij hem. Zodat zij rustig uitleg kan geven igv dat t mis zou gaan ofzo.. en afspraken of kamernummers opschrijven :') . Als ik t zo opschrijf is t eigenlijk best veel. En dan zal ik nog wel dingen vergeten.. maar t zijn wel dingen die hij bv niet uit zichzelf zou aangeven of doen. Omdat hij niet graag toegeeft dat t zo'n invloed heeft.
Maar als hij teveel prikkels krijgt, onthoudt hij helemaal niets/neemt hij niets van info op en dat zou jammer zijn in de eerste dagen van de baby..

@noeni, welkom! Gefeliciteerd!

@bellex, ik heb dat ook gehad. Vlak voor mijn ongeluk (17 weken) en erna echt bijna dagelijks voelen. En daarna ineens radiostilte. Ik was toen ook wel opgelucht bij de echo.

@welmoed, hoelang moet je nog werken tot aan je verlof? Ik werk in de zorg en ik mocht al vrij vroeg stoppen. Maar ik weet niet hoe t in nl zit?

@yesterday, ik heb ook heel erg last gehad van bandenpijn. Ook op de meest onverwachte momenten en echt heel hevige steken. Warmte en rust hebben geholpen...

Jullie weten precies echt al veel over verschillende autostoeltjes! Ik hoop over 2 weken wat langer te kunnen wandelen en dan de wagen en ook nog eens verdiepende uitleg over de stoeltjes kunnen te gaan halen! Wij willen wel zeker voor de draaibare isofix gaan. Lijkt me ook een enorme meerwaarde.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:43

Jojoni goed dat jullie er zo over nagedacht hebben en dat er een en ander geregeld kan worden. Ik hoop dat er in dit verhaal ook genoeg ruimte overblijft voor wat jij wil en nodig hebt :*

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:53

Welmoed wat vervelend dat je pijn in je heup hebt zeg! Hopelijk trekt het weg na wat langer rustig aan doen. Zou warmte erop kunnen verlichten?

Yesterday oeh mooie spulletjes, mooie kleur groen ook van de wagen! Hier gebruikte ik zo'n pittenkussen uit de magnetron aangezien ik die al in huis had, anders had ik zeker ook zo'n matje gehaald als Doubtless aanraadt!

Linoleum wat balen dat je nu meer last van je bekken hebt, hopelijk wordt het al wat beter in de week wachten tot de chiropractor en kan die ook goed helpen.

Hier hadden ze dat inderdaad ook steeds gezegd, heel fijn anders had ik het echt nooit gedaan, dus echt goed dat ze het benoemen! Bijzonder hoe je toch je nuchterheid ineens kwijt bent als het om je kindje gaat :+

Jojoni wat goed dat ze zo rekening met je man houden, fijn zeg. Mogelijk kunnen ze hem ook uitleg als de situatie het toelaat even in een rustige ruimte geven? Zodat hij daar geen andere prikkels heeft en het rustig kan verwerken? Begrijpelijk dat jij toen ook opgelucht was bij de echo, toch een schrik ineens he, zeker zo met jouw ongeluk er nog bij!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:02

Ik heb in de nacht inderdaad een warme pittenzak en dat is wel fijn. Hopelijk brengt wat rustiger aan doen en die warmte wat verlichting.

Ik moet nog tot eind december voor mijn verlof, dan heb ik 5 weken van te voren + 1 week al een geplande vakantie, dus 6 week in totaal.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:23

Welkom Noeni!

Qua bekken-/bandenpijn: ik ben de vorige keer best vroeg in de zwangerschap al op consult geweest bij de bekkenfysio. Dat heeft echt geholpen, ze had hele nuttige tips waar ik goed mee uit de voeten kon.
Bandenpijn was tussen 16-20 weken volgens mij het ergst, daarna viel het wel mee.

@jojoni, zou een Doula voor jullie wellicht een idee zijn? Normaal is zo iemand natuurlijk vooral voor de barende betrokken maar ik kan me in deze voorstellen dat ze voor jullie beide van waarde kan zijn. Dan hoef jij je niet of minder te bekommeren om hem, en dat helpt jou misschien weer meer in de bevalbubbel.

Het warmtematje kende ik niet maar staat bij deze op het lijstje! En de eerste aankopen voor de baby zijn ook gedaan, een pakket wasbare newbornluiers :D verder de geslachtsecho maar afwachten en dan weet ik of ik genoeg spul in huis heb of dat er een boel op vinted kan en ik moet gaan shoppen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:31

Jeetje wat gaan jullie hard! :=

Ik voel me nu heel erg goed, gelukkig maar. Kan nog mijn dingetjes doen, ook bij de paarden dus daar ben ik heel blij om.. kom tijdens de voeige zwangerschap echt bijna niks en moest na een rondje woonkamer stofzuigen echt een kwartier weer “op adem komen”.

Ik las iedereen zijn maxi-cosi-kies-issues, wij hebben alles van Uppababy. Vonden wij heg makkelijkste in gebruik. Ook vanwege de grote bak onder de kinderwagen, en de grote wielen (wij wandelen ook graag in het bos). Wat ik ook een voordeel vond, is dat alles al op de kinderwagen zat en je niet met losse parapluutjes enzo hoeft te werken. Ook kan de kinderwagen omgebouwd worden naar een 2-zits en daar hebben wij met de tweede op komst wel profijt van nu.

Zelf wilden wij Nick niet te lang in de Maxi Cosi meeslepen (ook van Uppababy) want op een gegeven moment werd hij als ventje echt wel zwaar en vond ik het praktischer om hem er gewoon uit te tillen en in de kinderwagen neer te zetten, en nu hebben wij een draaistoel van Maxi Cosi zelf (de Mica, Eco-Pro ofzoiets). Maar dit is voor iedereen persoonlijk.

Net terug van vakantie en op Marktplaats een buggy van Uppababy Minu (we zijn nogal merkvast haha! :+). Heel veel plezier van gehad en voor zulk soort dingen lekker compact (wij vliegen meestal en dan is de grote kinderwagen weer niet praktisch).

Morgen 17 weken en een echo, hopelijk kunnen ze dan het geslacht zien! Ben benieuwd of mijn gevoel goed zit, maar ookal hebben wij al een zoontje, maakt het niks uit; gezondheid voor alles. *\o/*

Oke en dan ga ik nu even op iedereen persoonlijk reageren. :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 06:14

Sorry dat ik niet zoveel reageer veel aan m'n hoofd gehad. Dus lees wel mee maar reageer daardoor matig en blp is me even helemaal lastig, Excuses. Nog 2 diensten werken en dan vakantie hopelijk lukt het me dan een beetje om.bij te lezen.

Wat betreft auto stoel hebben wij maxi cosi pebble en ik geloof familiefix base. We hebben geen isofix dus deze base zet je met de gordel vast en dan klik je de autostoel erop vast. We hadden eerst maxicosi die enkel met gordel ging (dus zonder base), maar wat een opluchting met die base! Zoveel makkelijker!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:16

@Bellex Fijn dat je even langs kon voor controle en inderdaad beter een keer teveel checken dan er te laat mee zijn.. Die van mij is de laatste tijd ook erg beweeglijk <3

Wij vliegen *pakt reis schema erbij*, de vlucht duurt 14 uur met een layover in de avond. Komen dan sochtends in Brussel aan, en dan met de trein naar huis. Maar we vliegen van Dar es salaam dus even kijken of we daar ook heen vliegen of met de boot heen gaan. In totaal dus ruim 24 uur onderweg, maar zelfs met de kleine vindt ik het lekker om te genieten van de reis. En tot nu toe elke keer dat ik met haar vloog alleen maar lieve mensen om ons heen gehad in het vliegtuig en op het vliegveld. Dat helpt een hoop. Vandaag nog even op controle in de kliniek en dan verder met inpakken.

@Noeni Gefeliciteerd met je zwangerschap ☺️

@Noeps oh een elektrische bakfiets lijkt me echt helemaal geweldig. Wij hebben hier helaas geen budget voor momenteel en zouden deze ook nog eens moeten importeren, maar wie weet ooit in de toekomst ☺️

@Jojoni het klinkt wel alsof je erg goed met de situatie van je man omgaat. Mooi om te lezen en hopelijk zal alles voor hem ook goed verlopen als de baby komt.

@Linoleum ik hoop inderdaad voor je dat de chiropractor helpt. Bekkenpijn is echt geen pretje.

@Maartje1990 daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen. Even doorbijten en dan lekker gaan genieten van je vakantie.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:22

Ohja waar ik benieuwd naar was, zijn er nog mensen hier die naar de We are pregnant beurs gaan? Vorige zwangerschap niet in NL geweest en hier heb je dat soort events niet op die manier dus echt iets waar ik naar uit kan kijken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:42

Noeps van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* Goed idee van die doula ook! Wanneer hebben jullie de geslachtsecho gepland staan en gaan jullie het geslacht delen? Heb je de 1e ook in de wasbare luiers gehad en heel nieuwsgierig zo ja, geeft dat niet mega veel was?

Wiwabalia heel fijn dat je je zo goed voelt zeg! Mooie buggy die jullie voor vakantie hadden gehaald :) Hadden jullie toen Nick kleiner was wel de gewone wagen mee? Veel plezier vast met de echo morgen, leuk weer!

Maartje balen dat je zoveel aan je hoofd hebt, lukt het wel om een beetje te genieten van de zwangerschap? Blp zijn een leuke bijkomstigheid he, als je behoefte hebt even iets te schrijven lekker doen! Moet wel leuk blijven. Hopelijk kun je in je vakantie wat rust pakken!

Pressent oef lijkt me wel pittig in je eentje met een klein kindje 14 uur in de lucht en 24 uur onderweg! Is jullie meisje een die zich makkelijk aanpast naar zulke situaties? Succes bij de kliniek vandaag.
Ik volg even mee over de beurs, kende het niet maar klinkt leuk

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:04

Dat is een lange reis pressent :wow. Succes!

Bellex, ik had voor de eerste ook al wasbare luiers. Alleen had ik een set onesize gekocht, die maak je dan middels drukknopen kleiner. Ik vond ze alleen alsnog veel te groot voor zo'n klein humpie, dus ze hebben de eerste maanden werkloos in de kast gelegen en wegwerp gebruikt. Maar de enorme hoeveelheid afval stond me enorm tegen en na maand of 10 heb ik de wasbare luiers weer uit de kast getrokken en toen pasten ze wel heel mooi.

Het wassen vind ik reuze meevallen, ik zet om de 2-3 dagen de luierwas aan. Eerst een keer spoelen, en afhankelijk van de hoeveelheid was gaan er dan handdoeken of sportkleding bij. Ik was de luiers zowel op 60 graden als op 40 graden, net afhankelijk van wat ik er aan overige was bij gooi. Aan het droogrek hangen is zo gepiept (met sokken ben ik langer bezig..). En het was opvouwen doen we vaak samen. Kwestie van de inlegger weer in de luier stoppen en klaar. We hebben nu toevallig een paar dagen alleen maar wegwerp gebruikt omdat ik geen papieren inlegvellen meer had. Die inleggers doe ik in de luier om poep op te vangen en spoel ik door het toilet. Maar de hoeveelheid afval van die paar dagen, jemig... We gebruiken tussendoor ook nog wel eens een wegwerpluier, maar we hadden in een paar dagen echt een zak van een paar kilo.

Onder de streep is wasbaar echt goedkoper trouwens. Wegwerpluiers zijn fors duurder geworden de laatste tijd, en wij betalen €0,50 per kg afval. Onze wasmachine zet ik vaak overdag aan (zonnepanelen) en straks in het nieuwe huis wordt de wasmachine aangesloten op de regenwatertank.

Je hebt wel de aanschafkosten, maar er is genoeg preloved op marktpaats/vinted te vinden wat echt nog prima een ronde (of twee) mee kan. Ik heb daarom ook een mix van preloved en nieuw. Al met al heb ik (naar schatting) ongeveer €400 uitgegeven aan de aanschaf van de wasbare luiers van geboorte tot zindelijkheid, wat dus voor twee kindjes gebruikt is/wordt. Er is op bokt ergens nog een topic over wasbare luiers, mocht je er meer over willen weten.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:16

Snuitje is goedgekeurd *\o/*
Wel die 2 aders en met 30 weken een groeiecho maar verder alles goed!
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:39

Wat fijn! Mooie foto ook!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:52

<3

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:45

Even niet de tijd en energie om een uitgebreide bijleespost te maken, maar ben wel aan het mee lezen.

Onze maxi cosi (Pebble) voor de eerste periode is niet 360 graden, maar wel met Isofix. Vervolgstoel wel 360 (Cybex Suriname Z) en nu Fien wat zwaarder is, vind ik dat ook wel heel fijn, haha!

Fijn van de goede 13 weken echo, Noeps!

Fijn dat qua suiker alles goed was, Jojoni. Wel pittig van je man!!

Bakfiets is echt fijn! Maxicosi mag vanaf een X aantal maanden.

Vervelend dat je toch wat klachten begint te krijgen, Yipee.

Welkom Noenie, gefeliciteerd!

Toch goed dat je even aan de bel hebt getrokken, Bellex.

Welmoed, loop je al bij de bekkenfysio? Dat is echt een aanrader!

Bandenpijn is hier vooral als ik te druk ben geweest. Dus idd rustiger aan doen denk ik, yesterday…

Fijn, Fabienne!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:26

Daar ben ik nog niet geweest. Heb donderdag eerst een afspraak met de HA en eens kijken wat daar uit komt, of die me door kan sturen ergens heen.