jojoni schreef:Ik ging toevallig na de huisarts (in BE moet je elke keer als je ziek bent naar de huisarts voor een ziektebriefje. En die was weer nodig) en die had van t ziekenhuis de uitslag al gekregen. En alles was in orde. Ik let normaal al een beetje op suiker enzo maar toch fijn dat ik niet hoef na te denken over dat ene koekje of stukje taart..
Ik weet eigenlijk niet of wij ook een dagcurve mogen doen. Daar is het helemaal niet over gegaan. Gewoon 'hier is het papier, op die dag moet je eerder komen voor je afspraak en nemen we een suikertest af'.
@bellex, t drankje binnenhouden vond ik goed te doen. Het was niet lekker maar ik vond t persoonlijk niet zo vies als verwacht..
En die rondleiding klinkt super! Ik moet daar ook eens na vragen volgende keer. Ook voor mijn eigen rust denk ik. Ik functioneer altijd beter als ik weet waar ik kan parkeren.
Wij hebben wel al uitgebreid gepraat over de bavalling, maar meer over mijn man dan mij![]()
. Hij heeft namelijk last van blijvende hersenschade na zinloos geweld en we hebben t dus uitgebreid gehad over wat hij nodig heeft om toch te kunnen genieten van de geboorte of desnoods na de geboorte zo snel mogelijk van het kind. Maar nu wil ik ook wel alles weten..
@doubtless: zo wil ik de suikertest ook wel opnieuw doen. Ik moest helaas gewoon ergens gaan zitten. Dus geen rust tussendoor en dat vond ik dan t ergste, dat lawaai aan mijn hoofd waardoor ik niet kon rusten..
@fabienne, fijn dat je zo snel terrecht kan!
@wiwabalia: geniet van je vakantie!!
Ik heb ook alles gelezen van de autostoel. En daar moet ik me precies meer in verdiepen. Wij willen ook zowieso draaibaar. En t lijkt me fijn om inderdaad (eventueel met adapters) dan de maxicosi meteen op de wagen te kunnen klikken enzo. Maar ik krijg hier ook van alle kanten te horen dat je kind niet zo lang in de maxicosi mag liggen in t begin. En dan denk ik, als ik op controle moet in t ziekenhuis of zelfs soms boodschappen, ben ik al te lang onderweg om de baby in de maxicosi te houden. Dus hoe vaak moet je dan toch niet de wandelwagen in t geheel meenemen?
En ik las van iemand (sorry weet niet meer wie) dat ze de maxicosi in de bakfiets kon. Hele goede tip voor ons op t moment! Aangezien mijn fiets dus helemaal total loss is, moeten we een nieuwe gaan kopen en was ik erover aan t denken om een bakfiets te doen en dan is dit ook wel een goede overweging!
Ik lees nu deze post pas goed. Maar joh, wat heftig van je man zeg. Hebben jullie al een idee van wat hij dan nodig heeft rondom en na de geboorte?
Qua tijdspanne waarin een baby in de maxicosi mag liggen: volgens mij is er geen hard wetenschappelijk bewijs voor die twee uur. De adviezen komen waarschijnlijk vooral voort uit het voorkomen van bewegingsarmoede bij jonge kinderen. Maar als ze af en toe wat langer in een autostoel (of wipstoel/babykuipje van de tripptrapp/…) zitten en in basis gewoon veel op het platte vlak kunnen bewegen (box, grond, tummytime) lijkt me dat echt geen probleem.
Ik noemde de bakfiets, mocht je vragen hebben stuur me gerust een PB