Ayasha schreef:Ibbel schreef:Er zouden qua toiletten wel wat dingen kunnen versoepelen door de invalidentoiletten te gaan benoemen als 'special needs' toiletten, oid. Ik worstel even met een goeie Nederlandse term![]()
Waar je dus ook babies verschoont (een combi die nu vaak al het geval is), incontinentiemateriaal kunt vervangen/weggooien (met een vergrijzende populatie ook een groeiende groep, denk ik), waar stoma-patienten meer de ruimte hebben en waar je als transgender dus ook terecht kunnen, zonder dat ze opmerkingen krijgen als: hé, jij kan toch gewoon lopen, wat doe je dan in een invaliden WC...
Sorry maar vaak is er al maar een heel beperkt invalide toilet.trans zijn is geen beperking. Ga mensen met een beperking het niet nog moeilijker maken en nog verder beperken. En nee ik zelf gebruik ook geen invalide faciliteiten.
Dit vind ik echt te ver gaan. Mij zal het een zorg zijn of je met of zonder vagina geboren bent. Trans-vrouwen gewoon naar het vrouwen toilet en trans mannen naar het mannen toilet. En als je tijd genoeg hebt om zoveel issues te hebben met kiezen kan je het vast ophouden tot thuis. (En ja dat geldt ook voor de cis-genders die issues hebben met transgenders) De hele toilet discussie vind ik eigenlijk een belediging voor elke transgender. Het ide is toch acceptatie niet ze buiten de maatschappij zetten?
En toch is het lastig,
Even gechargeerd;
De cisvrouwen willen je niet bij de vrouwen, de cismannen niet bij de mannen, en de laatste optie, nl verzorgplek voor anderen óók al niet.
Wat dan wel?
Achter de bosjes is ook weer zo wat...