Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:35

Na een uitstrijkje voor hpv was ik wel over die schaamte heen maar kan het me wel voorstellen. Ik had ook geen klachten buiten het ineens uitblijven van menstruatie.

Ik heb van een bokker testen gehad van een ander merk maar die sloeg van de week net zo duidelijk uit als die van sensitest dus ik denk dat die wel gewoon heel betrouwbaar zijn. De groene zijn van homedical.

Net weer getest en is nu hartstikke licht dus denk dat ie gesprongen is :) dit wordt mijn eerste keer serieus op het wachtbankje.

LinsxDot

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:32

Spannend!

Mijn schaamte is al helemaal weg na dat ik continu naar gynaecoloog moet. Tis niet anders

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:38

Haha ja ik moet daar ook een x overheen. Komt goed ooit haha.

Nou we nog niet zwanger zijn ga ik vanavond maar even goed genieten van een verjaardagsfeestje, thema Halloween.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:45

Marlis schreef:
Haha ja ik moet daar ook een x overheen. Komt goed ooit haha.

Nou we nog niet zwanger zijn ga ik vanavond maar even goed genieten van een verjaardagsfeestje, thema Halloween.

Leuk! Veel plezier!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:13

Hoe gaat het met iedereen hier?

Hier de eerste ronde even voor de zekerheid ovulatietesten gebruikt. Toch fijn om te weten dat dat allemaal weer normaal is. Zit nu op dag 14 en lijk mijn piek gevonden te hebben, vanavond dus maar even gezellig maken :+
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:21

Jannickee schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Hier de eerste ronde even voor de zekerheid ovulatietesten gebruikt. Toch fijn om te weten dat dat allemaal weer normaal is. Zit nu op dag 14 en lijk mijn piek gevonden te hebben, vanavond dus maar even gezellig maken :+
[ [url=m/lj2qq1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel duidelijk!

Hier op het wachtbankje. Vorige week dinsdag de piek gehad dus zit nu te wachten tot ik kan testen. Lees online vanaf 9 dagen kans op een positieve test. Weet niet of mensen hier daar ervaring mee hebben?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:45

Spannend Gnome!
Ik had geen geduld bij mijn vorige zwangerschap en had ook een vroege zwangerschapstest gebruikt. Ik had bij 10 dpo duidelijk 2 strepen. De kans dat het nog misgaat zo vroeg is wel groot, daar moet je wel rekening mee houden!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:48

Jannickee schreef:
Spannend Gnome!
Ik had geen geduld bij mijn vorige zwangerschap en had ook een vroege zwangerschapstest gebruikt. Ik had bij 10 dpo duidelijk 2 strepen. De kans dat het nog misgaat zo vroeg is wel groot, daar moet je wel rekening mee houden!

Hoeveel dagen heb je dan gerekend na de ovulatie? Ik heb geen idee wanneer ik ongesteld zou moeten worden namelijk omdat er geen pijl op te trekken is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:54

Vind 9 dagen wel fors hou zelf 4 dagen voor nod aan. Liefst eigenlijk zolang mogelijk wachten. Ik zit deze week in vruchtbare periode. Vingers gekruist.
Laatst bijgewerkt door LinsxDot op 30-08-22 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:54

Ja 10 dagen na mijn ovulatie.
Ik heb/had wel een hele stabiele cyclus, dus ik weet niet hoe dat zit als je dat niet hebt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:01

Oké top thanks. Ik ga het in de gaten houden. Dat zou vanaf vrijdag zijn maar kan net zo goed wat langer wachten. Uiteindelijk gaat het de uitslag niet veranderen en misschien onterecht een negatieve test.

Fingers crossed lins!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:18

Spannend!!

Ja hoop het heb ff me bericht gewijzigd leek wel dronken zoveel rare zinnen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:28

Duidelijke piek, fijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:32

Ik heb sinds gisteren echt rare cravings. Ineens zin in chocolade terwijl ik chocolade normaal echt vies vindt. En wat krampen onderin mijn buik.

Bij jou al wat verschil op de testen Marlis?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:01

Gnome schreef:
Ik heb sinds gisteren echt rare cravings. Ineens zin in chocolade terwijl ik chocolade normaal echt vies vindt. En wat krampen onderin mijn buik.

Ene x wit, andere x wel donkerder maar nog niks van een piek.

Na vandaag m'n testen op, morgen effe action wat halen. Maar morgen ook naar mijn zus tot zondag denk ik. Want maandag fysio.

Moet wel werken vr, za zo maar nachtdiensten en vanaf huis 45 minuten zonder file en vanaf m'n zus iets langer als een uurtje dus dan rij ik vanaf daar.

En is 1,40 naar huis.. maar verwacht niet opeens deze dagen piek te hebben. Twijfel volgende ronde pas weer te testen ook..

Hopelijk de cravings een goed teken bij jou

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:03

Marlis schreef:
Gnome schreef:

Ene x wit, andere x wel donkerder maar nog niks van een piek.

Na vandaag m'n testen op, morgen effe action wat halen. Maar morgen ook naar mijn zus tot zondag denk ik. Want maandag fysio.

Moet wel werken vr, za zo maar nachtdiensten en vanaf huis 45 minuten zonder file en vanaf m'n zus iets langer als een uurtje dus dan rij ik vanaf daar.

En is 1,40 naar huis.. maar verwacht niet opeens deze dagen piek te hebben. Twijfel volgende ronde pas weer te testen ook..

Hopelijk de cravings een goed teken bij jou

Herkenbaar.. Wordt anders ook een beetje frustratie wellicht. Hopelijk toch ineens een piek.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:08

Ja en ik ga dan ook twijfelen moet ik wel weg gaan.. thuis blijven. Maar tot nu toe toch geen piek en ben ook graag lekker bij m'n zus en de paarden want die staan daar aan huis. Dus ik laat vriendlief thuis en ga morgen ochtend lekker weg.

En elke x testen en niks.. wordt het donkerder en dag erna weer lichter
Om gek van te worden. En zou wel op dezelfde tijd willen testen kijken wat dat doet maar lukt gewoon niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:17

Marlis schreef:
Ja en ik ga dan ook twijfelen moet ik wel weg gaan.. thuis blijven. Maar tot nu toe toch geen piek en ben ook graag lekker bij m'n zus en de paarden want die staan daar aan huis. Dus ik laat vriendlief thuis en ga morgen ochtend lekker weg.

En elke x testen en niks.. wordt het donkerder en dag erna weer lichter
Om gek van te worden. En zou wel op dezelfde tijd willen testen kijken wat dat doet maar lukt gewoon niet.

Zou wel heel toevallig zijn inderdaad. Merk je wel overlap in de tijden die gelijk zijn? Ik merkte vooral verschil als ik nog vrij recent gedronken had of niet. Maar vergeleken met de piek, waren de andere die ik echt donker vond destijds, veel lichter. Ik zag die piek de avond ervoor wel al aankomen. Die was al vrij donker dus je zou de laatste avond nog eens kunnen kijken en de ochtend van vertrek.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:27

Ik zit er op het moment een beetje doorheen..
Ik krijg met de ovulatietesten echt nul duidelijkheid, soms staat er een licht streepje, soms niks. Ik heb deze maand zowel met ochtendurine als vroeg in de avond getest. Maar zelfs dat maakte geen verschil.

Daarnaast heeft vriendlief ineens moeite gekregen met presteren..

Na jaren niet te kunnen klussen door een vorm van vaginisme bij mij, voelt dit alles als de zoveelste tegenslag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:31

VivianHesen schreef:
Ik zit er op het moment een beetje doorheen..
Ik krijg met de ovulatietesten echt nul duidelijkheid, soms staat er een licht streepje, soms niks. Ik heb deze maand zowel met ochtendurine als vroeg in de avond getest. Maar zelfs dat maakte geen verschil.

Daarnaast heeft vriendlief ineens moeite gekregen met presteren..

Na jaren niet te kunnen klussen door een vorm van vaginisme bij mij, voelt dit alles als de zoveelste tegenslag.

Wat ontzettend rot! Ze raden aan om de ovulatietesten net na 12 uur te doen. Dan zou het op z'n piek moeten zijn. Al denk ik dat een piek de hele dag wel naar voren moet komen als je niet teveel drinkt ervoor. Heb je wel een regelmatige cyclus verder?

Sterkte :(:) zit er voor je vriend wellicht te veel druk op?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:39

Marlis bij mij was er ook nooit heel duidelijk een piek bij de action testen. Bij de testen van sensitest is het heel duidelijk! Misschien kan je eens andere testen proberen?

Wat vervelend Vivian! Sterkte :(:)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:41

Ik heb bewust de ochtendurine er bij gepakt, omdat die veel geconcentreerder is en je daarmee de piek eerder zou moeten kunnen zien.

Mijn cyclus is in het afgelopen jaar opgelopen van 28 dagen naar 33. Niet mega onregelmatig.

Voor wat betreft vriendlief, hij zegt van niet. En ik probeer er ook geen druk op te leggen. Gedeeltelijk ligt het ook aan te slechte conditie :x

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:49

VivianHesen schreef:
Ik heb bewust de ochtendurine er bij gepakt, omdat die veel geconcentreerder is en je daarmee de piek eerder zou moeten kunnen zien.

Mijn cyclus is in het afgelopen jaar opgelopen van 28 dagen naar 33. Niet mega onregelmatig.

Voor wat betreft vriendlief, hij zegt van niet. En ik probeer er ook geen druk op te leggen. Gedeeltelijk ligt het ook aan te slechte conditie :x

Bij mij werd door het ziekenhuis duidelijk vermeld dat een ovulatietest niet met ochtend urine mag. Dit had te maken met dat het LH hormoon in de ochtend voornamelijk in je bloedbaan zit en daarna pas in je urine.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:50

VivianHesen schreef:

Dit staat online:
Ochtendurine is niet geschikt om mee te testen omdat LH synthetiseert gedurende de nacht. De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren.

Balen verder.. Lastig ook vooral

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 05:43

Ik vind wel dat die testen zo gemixt zijn.. om gek van te worden. Action mag met alle urine laatst had ik er 1 die moest met 2e urine. En clearbleu moet wel met ochtend urine.. om gek van te worden echt waar