Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:42

Gefeliciteerd Jettie!

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:09

Gefeliciteerd!!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 23:02

Gefeliciteerd!! <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:28

Gefeliciteerd!!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:18

Zo leuk, de eerste baby’s! <3 Van harte gefeliciteerd!! *\o/*

Hier inmiddels 34 weken, met baby gaat alles helemaal goed :) yay!
Ik heb heel erge bekkenpijn, dus ik mag/kan bijna niks meer. Op sommige momenten zit ik er wel flink doorheen. Ik doe het heel rustig aan, zeker nu ik ook hele harde buiken en indalingsweeën krijg bij al de kleinste inspanning. Vandaag begint mijn verlof, daar ben ik blij om. Elke dag is weer een dag dichterbij het ontmoeten van ons kleintje. Het idee is om rond de 39 weken in te leiden.

Hoe gaat het verder met iedereen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:04

Dan lopen wij aardig gelijk rowi, hier 34+2 vandaag, gisteren groeiecho weer gehad en zag er goed uit. Ook hier idee om week 39 in te leiden maar dan vanwegen praktische redenen, mijn man is minder valide en geeft een hoop rust als we zonder stress naar het zh kunnen

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:25

Gefeliciteerd Jettie met je dochter!

Ik ben nu 39+3 en ga nog steeds heel goed, wij zijn gisteren nog naar een concert geweest, dat vond ik toen we eenmaal in Amsterdam waren wel spannend. Dus vanaf nu niet meer zo ver van huis…

Ik verwacht zelf dat ik langer door ga lopen. Verloskundige gaf aan dat ze eigenlijk niemand meer door laten lopen na 41+5, maar ik wil liever niet ingeleid worden, dus mocht het zover komen loop ik liever nog 2 dagen langer door om dan te duimen dat het vanzelf komt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 06:29

Gefeliciteerd alle mama’s papa’s en baby’s tot nu toe!

En ik lees andere goede berichten, mooi!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:29

Inwonderland schreef:

Ik ben nu 39+3 en ga nog steeds heel goed, wij zijn gisteren nog naar een concert geweest, dat vond ik toen we eenmaal in Amsterdam waren wel spannend. Dus vanaf nu niet meer zo ver van huis…

Ik verwacht zelf dat ik langer door ga lopen. Verloskundige gaf aan dat ze eigenlijk niemand meer door laten lopen na 41+5, maar ik wil liever niet ingeleid worden, dus mocht het zover komen loop ik liever nog 2 dagen langer door om dan te duimen dat het vanzelf komt.

je kan ook vragen of je voor die 42 weken gestript kan worden als je dat zou willen. soms wil dat nog wel eens het zetje geven tot de bevalling zonder inleiden

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:00

trustHim schreef:
Inwonderland schreef:

je kan ook vragen of je voor die 42 weken gestript kan worden als je dat zou willen. soms wil dat nog wel eens het zetje geven tot de bevalling zonder inleiden

Dat is ook het idee, ik ben bij de oudste ook een paar keer gestript, mijn bevalling heeft toen van eerste wee tot baby 3,5 uur geduurd. Dus de angst is een beetje dat als je mij weeenopwekkers geeft het een soort van lancering wordt.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:04

Wat grappig hier nu 34+4 dus we lopen een beetje gelijk trusthim en rowi!

Vervelend dat je zo’n last van je bekken heb rowi, gelukkig is het einde is in zicht. Hopelijk kun je nog een beetje van je verlof genieten.

Fijn dat dat mogelijk is trusthim!

Poeh dat doe ik je niet na hoor inwonderland.
Ik ben na een cursus avond de volgende dag echt helemaal uitgeblust :')

Ik wil ook t liefste wachten tot hij zich zelf aan gaat dienen alleen ik heb niet denderend veel vruchtwater maar een inleiding zorgt bij mij weer sneller voor een keizersnee vanwege de vorige.. ik wacht t gewoon rustig af hou met beide situaties rekening
Hier zelf snotverkouden en m’n dochtertje nu ook met oorontsteking. Ze kreeg gisteravond geen lucht meer dus dat was wel even eng.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 15:03

Zal ik nu dan eens even rustig mijn oh zo geweldig mooie bevalling met jullie delen.

Vrijdag 16-9, manlief eerst nog te werk geweest en ik samen met J zijn broertje van school gehaald om vervolgens J bij een vriend af te zetten.
De avond genoten van en met elkaar als met m'n zoons maar vrijdag op zaterdag nacht bleef ik aldoor maar onrustig en maar heen en weer aan het lopen, water drinken, plassen tussen al die onregelmatige weeën die ik zo rustig als maar kan aan het weg puffen was kon niet eens normaal liggen, telkens zitten, lopen en noem maar op zo verliep voor mij die nacht.

Zaterdagochtend 17-9, bleef het onregelmatig voor m'n zoons nog heerlijke warme verse broodjes gemaakt kortom een lekker ontbijt. Want om 9.45u moest ie zich verzamelen bij JVC Julianadorp met zijn team en wij zijn rechtstreeks gegaan, wel al weg puffend door de nog onregelmatige weeën door er gewoon heen gereden zelfs in weer en wind tot m'n man me zei van ga anders even in de kantine zitten ik moedig O. wel verder aan de schat❤️. Tijdens het lopen voelde ik ook wel steeds drukkend gevoel maar zocht er nog al niet achter van kan wel eens zo zijn dat de bevalling begonnen is .

11.45u, wedstrijd afgelopen en gelijk spel O. naar de kleedkamer om zich nog even om te kleden maar mama wilde vast in de auto zitten om eea op m'n gemak weg te kunnen puffen, helaas doordat ik naar de auto was gegaan had zoonlief z'n voetbalschoenen laten liggen maar gelukkig is dat achteraf allemaal nog wel goed gekomen.

Terug naar huis plus "puf, puf ", thuis verplichtte manlief me op de bank en moest het maar gaan noteren en dus opschrijven. Terwijl ondertussen een zoon boven had zitten die erg verdrietig was en andere zoon beneden naast me op de bank ook verdrietig want ze waren er nog maar net een dag en was hun weekend met mama . Ik tot 2x aan toe hun vader geprobeerd te bellen geen gehoor, na laatste paar keren noteren werd het toch wel al gauw om de 5min dus gebeld met het zkh en kregen we te horen kom maar even langs want het kan vals alarm zijn omdat de vliezen nog niet gebroken waren en dus weer terug naar huis konden maar alles behalve dat .

Maar eerst voor m'n zoons nog geregeld en de hele lieve zorgzame onderburen zij die m'n zoons op vingen en voorzien van avondeten hadden omdat hun vader van ver moest komen en ze tussen 8 en half 9 had opgepikt, konden wij rustig naar Amsterdam toe en ja al puf puf en drukkend gevoel tegen 16.30u aankomst Bovenij ziekenhuis stond ik nog te mopperen van lift schiet nou toch eens op want zie dat er BG staat maar zo andere vrouw die op verkeerde knop bleef drukken.

Tegen 16.50u werd ik gecheckt en kregen we zo ineens te horen van "Nou mevrouw dat wordt hier blijven want je zit gewoon al op 8cm .

Ik zoonlief ook weer gebeld om te horen hoe met ze gaat, ook deden we dat onderweg in de auto naar het zkh toe en het m'n zoons rustig uitgelegd van hoe en wat en dat hun vader ze tussen 20.00u en 20.30u kwam oppikken.

Afijn, lag ik dan op de beval kamer en zat helemaal in m'n eigen wereldje m'n man die tegen me praatte en dan gaf ik niet eens antwoord hoe slordig was dat om m'n ogen uit m'n hoofd te schamen foei.

Maar op het eind duurde de laatste pers weeën even wat langer en aangezien ons menneke in het tsunami vruchtwater gepoept had moest ie eruit dus zowel m'n man als personeel sprongen me toch opzij want er kwam toch een bak vruchtwater lemon

Maar daar was dan wel ons menneke geboren met precies 40 weken en helemaal compleet, zo volmaakt ons prachtig mooie creatie waar we super trots op zijn ❤️❤️❤️❤️❤️

Genaamd. Davey,Greyden
Gewicht. 4260gram.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:42

Gefeliciteerd aan de ouders van de eerste kindjes hier! <3

Inwonderland schreef:

Je bent niks verplicht hè, het kan wel hun advies zijn maar als jij tot de 42 week of zelfs langer wilt wachten is dat jou keus en ook prima.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:18

Proficiat Fiemo!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:14

trustHim schreef:
Dan lopen wij aardig gelijk rowi, hier 34+2 vandaag, gisteren groeiecho weer gehad en zag er goed uit. Ook hier idee om week 39 in te leiden maar dan vanwegen praktische redenen, mijn man is minder valide en geeft een hoop rust als we zonder stress naar het zh kunnen

Inderdaad, wat leuk! :D :D Wij hebben deze week de eerste groei echo.
Dat kan ik me goed voorstellen: veel fijner om rustig op een geplande tijd naar het ziekenhuis te gaan.

Gefeliciteerd Fiemo! **\O/**

Zaterdag heb ik totaal onverwacht een babyshower lunch gehad. Het was zo leuk! Geen flauwe spelletjes oid. Gewoon heerlijk gegeten en gekletst met mijn liefste vriendinnen en familie. Zo heerlijk ook dat alle gerechten zwanger-proof waren, dus ik mocht álles gewoon eten :D Erg leuke locatie: https://www.smullenboekel.nl. Daarna was ik wel helemaal bek af en erg veel pijn, maar heb zo onwijs genoten :) <3

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:36

Sorry, even heel stil geweest vanuit mijn kant. Zat en zit nog steeds heel erg in m'n eigen bubbel.
Wij zijn zondag 2 oktober trotse ouders geworden van onze Sophie! <3

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:48

masyo schreef:
Sorry, even heel stil geweest vanuit mijn kant. Zat en zit nog steeds heel erg in m'n eigen bubbel.

Gefeliciteerd!!! <3

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:29

Gefeliciteerd!! *\o/* <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 19:21

masyo schreef:

Gefeliciteerd!

En geeft helemaal niet. Volgens mij zijn we allemaal ook druk met van alles rond de zwangerschap en de baby. :)

Tipje voor iedereen: veel borstkolven zijn op amazon en bol.com erg afgeprijsd. Mocht je dus al weten of je die wilt aanschaffen kun je daar een goede deal sluiten.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 02:55

Dank jullie wel!
Hoe is het met iedereen verder?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 05:52

Gefeliciteerd! Gaat alles goed?

Hier gaat het goed! Valentijn is komende zondag alweer een maand oud. Gisteren voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en meneer weegt nu al 4280 gram. Bij geboorte 3525, dus hij groeit hard! Voedingen gaan heel goed en slapen ook. Echt een relaxed kind. En z'n grote broer is inmiddels ook gewend, en die is weer gewoon lekker zichzelf.
Vanaf komende maandag gaat m'n vriend weer aan het werk en ben ik alleen met de twee mannen. Dat vindt ik nog wel spannend, maar komt vast goed. Wel een paar momenten al met ze alleen geweest en dat ging ook helemaal goed. Wel met driftbuien van de oudste, maar dat hoort erbij :Y) :')

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:16

masyo schreef:

Gefeliciteerd

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:18

Hier gaat goed met de kleine, wel reële kans op een keizersnede vanwege dwarsligger. Draaien heeft nu geen zin, is nog teveel ruimte om terug te draaien

Ben nu 36+1

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:55

Gefeliciteerd Masyo! Mooie naam ook. <3

Hier alles verder ook goed, nu 37+5 dus we wachten (on)geduldig af. :P

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:58

Gefeliciteerd masyo!

Wij zijn nu 35+3 en net met verlof. Nog even minstens 2 weken lekker blijven zitten en dan zien we wel. Baby ligt gelukkig wel met het hoofd onder.
Wij hebben afgelopen maandag een 3d belly beeldje laten maken! Was wel een beetje gênant maar volgens mij wordt het wel mooi