Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:00

Thuiswerken is vooral echt heel erg...
Eigenlijk heb ik heel erg fysiek werk waarbij ik makkelijk aan mn 10.000 stappen kom en tussendoor ook geen tijd om eten te halen, dus dan eet ik inderdaad braaf wat ik die dag aan gezonde dingen mee heb. Maar met de lockdown zit ik thuis, achter mijn pc met alle tijd om tussendoor ongezond te snacken. En dan laat ik die cherrytomaten staan want ik kan dan ook een tosti bouwen :'). Ik heb zoveel respect voor mensen die zichzelf dan meer onder controle hebben.
Youtube workout is een goeie tip!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:10

Ohh Ilse, Wat jij zegt dat klinkt ineens heel herkenbaar! Op zo'n manier doe ik ook compenseren O:)

bamisalami

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:15

Ooooh, ik kon me net niet beheersen!
Ik heb net een stuk witte chocoladeletter gegeten...

Moest het even kwijt hoor...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:17

bamisalami schreef:
Ooooh, ik kon me net niet beheersen!
Ik heb net een stuk witte chocoladeletter gegeten...

Moest het even kwijt hoor...

Geen man overboord, niet het einde van de wereld. Gewoon weer je gezondere eten oppakken en dan komt het allemaal weer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:24

Ik gooi hem er nog maar een keer in voor de nieuwe lezers. Ook wat jij nu hebt gedaan bamisalami, is helemáál niet erg, maar de kans op een mega terugval wordt alleen maar heel groot door je eigen straffende gedachten, niet eens dat stuk chocola zelf.

Deze podcast is écht een aanrader en gaat ook in op dit soort dingen;
https://www.depodcastpsycholoog.nl/seiz ... veranderen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:28

Ik was vandaag heel duizelig na de boosterprik dus heb ook iets meer gegeten dan de bedoeling was.
Vanavond maar proberen wat minder te nemen.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:40

Dank jullie allen!!

Ergens weet ik ook dat het wel moet kunnen, maar baalde er wel even van.
Zeker ook omdat ik dit weekend met een vriendin ga borrelen en eigenlijk bedacht had die avond te zondigen met een wijntje en wat hapjes. Maar dat pas ik nu wel aan naar iets anders en geen wijntje denk ik. Iemand ideeën voor gezonde snacks in de avond? :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:43

Ik zie veel mensen crackers eten. Zijn dat van die Wasa dingen of iets anders?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:45

Renee, ik ben het met jou eens! Het is niet het sukje wat je eet (en dat wil ik mijzelf ook niet gaan ontnemen) maar negatieve gedachte erna die het moeilijk maken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:56

theadora99 schreef:
Ik denk dat het beeld bij veel mensen toch is dat ze alleen maar gezond mogen eten. Als je dan wel een keer een frietje (of een reep chocola of wat dan ook eet) dan is het heel fijn als je er sporten tegenover kan zetten om het mentaal te "justificeren" ofzo. Ik eet ook makkelijker wat lekkers als ik in de ochtend gesport heb.

Ik hoop dat dat beeld ooit minder wordt en mensen daarop minder de focus leggen maar een balans kunnen vinden :j

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:58

bamisalami schreef:
Dank jullie allen!!

Ergens weet ik ook dat het wel moet kunnen, maar baalde er wel even van.
Zeker ook omdat ik dit weekend met een vriendin ga borrelen en eigenlijk bedacht had die avond te zondigen met een wijntje en wat hapjes. Maar dat pas ik nu wel aan naar iets anders en geen wijntje denk ik. Iemand ideeën voor gezonde snacks in de avond? :)

Kikkererwten krokant gebakken in de pan! Met wat kruiden, helemaal lekker.

Of Proper chips. Dat zijn chips gemaakt van linzen en per portie maar iets van 90 kcal. Heel lekker zijn ze ook.

Of schijfjes komkommer met iets lekkers erop gesmeerd

Of watermeloen met feta. Allebei in blokjes en dan opgestapeld. Nog wat balsamico eroverheen en munt, en klaar is kees.

Of: watermeloen met munt gemarineerd in sherry. Heerlijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:09

Cookies schreef:

Ik heb die inderdaad, de vezelrijk of lichtgewicht pak ik vaak.

Nu eet ik ook lekker een cracker met pure hagelslag. Gewoon omdat ik mezelf niet alles ga ontzeggen en het prima in mijn dagplan past. Net in m'n pauze 5 kilometer gewandeld.

Ik werk inmiddels bijna 2 jaar thuis maar heb nooit extra ongezond erdoor gegeten of meer snaaidrang gehad. Vind het juist wel handig dan ik lekker een eitje kan koken of een warm havermoutje kan maken.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:13

Oh proper chips ken ik helemaal niet, maar ziet er goed uit. Ga het eens proberen, als ik het nou lekker vind dan heb ik ook wat lekkers als de rest van het gezin aan de snacks zit tijdens The Voice.

Goede tips al, dank!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:15

plutolover schreef:
Iemand tips om groente lekker te vinden?

Ik vind het echt gwn ranzig., net als sla.. of rauwkost.. savonds eet ik het wel. Maar soms is het voor lunch of als avond snack ook aan te bevelen. Maar ik lust het het echt niet!

Probeer eens die kleine groene asperges, wokken in de pan met wat peper en een ietsepietsie zout. Zooo lekker, :9 ook koud. :j gehalveerde spruitjes (echt niet te vergelijken met gekookte spruiten) en wat ui er bij ook heerlijk.

Voor een hele maaltijd. Nog wat (biologische) spekjes erbij en een beetje zoete aardappelpuree met tijm(olie). :9

En probeer een gegrilde zoete paprika, koud ook lekker.

Hier eten we zelden nog rijst, goede vervanging is bloemkoolrijst. 3 á 4 min. wokken. Heeft geen uitgesproken smaak. Veel minder dan gekookte bloemenkool.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:23

Voor de mensen die zich schuldig voelen over iets; ik at net een groot (veggie) mac menu met frietjes. :=

Maar dat is prima want ik had dat al lang niet gehad, maar voor afvallen is dat niet zo handig. :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:31

Oeh lekker hoor, moet kunnen soms :D

Nu geen smaak een geur, bagger die covid maar wel goed voor de lijn. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:47

Ik hou nu 2 dagen bij wat ik eet en ik overschrijdt mijn kcal echt wel :')

Nu nog inzichtelijk krijgen waar het mis gaat en hoe ik dat kan verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:10

Ik eet ook Wasa, meestal volkoren (ik probeer eigenlijk alles volkoren te pakken als die keuze er is). En ik eet regelmatig dikke rijstwafels meergranen.

Vanmorgen overigens weer gewogen, inmiddels steady 3 kg kwijt. Geen geschommel meer, dus het lijkt vrij accuraat.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:22

Cookies schreef:

Volkoren crackers van Bolletje of Lidl. Of Wasa, net waar ik m'n handen op krijg en/of welke winkel ik boodschappen doe.

Ik eet vanavond lekker boerenkool met worst. Past in mijn plan, en ik heb er nu al zin in :9

Oh en mijn fitbit is binnen! Ik heb de Charge 4 besteld, die vond ik qua prijs nog leuk, en is echt meer dan uitgebreid genoeg voor mij. (Was dat wel een goede zin? :') )
Ik ga vandaag de deur niet meer uit, maar morgen gaat hij voor het eerst dienst doen.
Afbeelding

Heel blij mee! Zit lekker, staat mooi... bedankt voor de tip, Kosseh! :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:39

Cookies schreef:

Ik eet vaak van die maiswafels van de AH. Ze hebben ze in verschillende smaken en er zit helemaal niet veel kcal in. En dan doe ik er altijd wat lekkers op. Vanochtend had ik ze met tonijnsalade, avocado en geraspte kaas. Echt heerlijk!

Afbeelding

Jullie gaan veelste snel! Ik moet echt even alles bijlezen, maar ik wilde wel mijn vooruitgang even delen. Ik ben sinds maandag 3.1 kilo afgevallen en het hardlopen gaat ook weer goed!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:02

Hier gisteravond ook weer zoiets lekkers gegeten! Een Buddha Bowl met geroosterde kikkererwten en zoete aardappel. Staat niet in het recept, maar wij hebben er nog wat gerookte kip en avocado aan toegevoegd. Vult geweldig en is hartstikke gezond. :j

Afbeelding

https://minimalistbaker.com/sweet-potat ... ddha-bowl/

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:43

Ik had ook weer een topdag vandaag. *\o/* Heerlijk gereden, was er helemaal moe van (de pony niet, wat gaat er mis haha :')) en net een heerlijk gevulde paprika op. Zometeen wel een gepland zondig moment met een gevulde eierkoek. Zo lekker. Y)(^)

En dan morgen weer terug in het gareel. Maar het mag vandaag wel vind ik!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:52

Hier is het echt drama laatste dagen. Krijg geen hap door mijn keel. Probeer het wel, maar soms komt het er dan ook zo weer uit. Krachttraining gaat daardoor ook ruk.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:48

MoniekJ schreef:
Hier is het echt drama laatste dagen. Krijg geen hap door mijn keel. Probeer het wel, maar soms komt het er dan ook zo weer uit. Krachttraining gaat daardoor ook ruk.

Klinkt niet goed. Voel je je niet lekker? :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:42

Ik ga proberen wat vaker bijleesposts te maken!

@Renee1991, dat is al een hele goede stap zeg! Hopelijk biedt je dat nog meer motivatie :D

@Marley93, ik ben benieuwd hoe de fitbit je bevalt! Hoe was de boerenkool met worst? Dat vind ik zelf ook echt lekker!

@_mwjb, ik ga eens kijken voor die wafels. Wellicht dat ik die ook lekker vind. Wat goed dat je nu 3 kilo kwijt bent, en lekker aan het hardlopen!

@Soepblik, dat ziet er idd lekker uit. Waar smaken die kikkererwten eigenlijk naar? Ik heb ze nog nooit gehad en beetje twijfels om ze te proberen :')

@Britt, hahaha, je pony denkt, ik zal jou eens even aan het werk zetten haha. Hopelijk genoten van je eierkoek!

@Moniek, wat balen zeg. Hoe gaat het met je verder?

------------------------------

Hier zometeen naar de PT, jumbo en straks ook naar de fysio. Ik heb al 2 weken flinke last van hoofdpijn en mijn dokter vermoedt dat het spierspanningshoofdpijn is. Een hele mond vol en zo voelt mijn hoofd ook, vol :')