Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:54

Janssen kun je alleen nog expliciet om vragen bij de ggd. Word nergens zomaar gezet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:56

Ik heb vandaag de booster prik gehad. :)
Niets van gemerkt, en tot nog toe geen enkele klacht.
Maar met de eerste twee vaccins had ik ook geen klachten gehad.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:50

Ik zou hier niet meer reageren omdat ik nogal gefrustreerd raakte maar alsjeblieft alsjeblieft ga geen afspraak inplannen als je leeftijd nog niet aan de beurt is. Het is zo egoïstisch om " voor te dringen" en daardoor mensen die slecht ter been zijn, ontzettend onhandig met de pc (om dus een afspraak te maken) en al een beetje angstig zijn nu nog langer te laten wachten. We hadden gisteren rijen van meer dan een uur en we hebben meer dan 100 mensen weg moeten sturen. Ook vandaag was het weer feest. Wacht alsjeblieft op je beurt.Ons werk is echt niet leuk meer als je zoveel mensen moet teleurstellen :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:53

Jeetje wat balen Nathalie! Zijn dat allemaal mensen die sjoemelen met de afspraken?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:53

Relaxed schreef:
Mijn ouders kunnen pas 3 januari, dat heb je door mensen als tinus :n en zij hebben az gehad en zijn wel 60+ maar nee, ga vooral lekker eerst :n

:oo Tienus en haar familie zijn zo ongelooflijk zwaar getroffen door Covid. Ik schrik heel erg van je post Relaxed. De familie van Tienus blijkt zeer gevoelig voor covid met allerlei nare gevolgen waaronder overlijden, zeer zwaar ziek en pittig ziek.
Jouw post is niet correct.

Ik kwam dit nog tegen, heel interessant artikel hoe hard antistoffen nu werkelijk teruglopen zowel bij mensen die ziek waren als bij gevaccineerden:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240952 ... gehalveerd
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-12-21 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:54

Nikass schreef:
Jeetje wat balen Nathalie! Zijn dat allemaal mensen die sjoemelen met de afspraken?

Dat, of mensen die toch proberen op vrije inloop binnen te komen. Dit doen we sinds deze week niet meer in onze regio en het staat echt overal aangegeve. Ondertussen moeten ouderen de hele dag bellen om een afspraak te maken..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:55

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:
Mijn ouders kunnen pas 3 januari, dat heb je door mensen als tinus :n en zij hebben az gehad en zijn wel 60+ maar nee, ga vooral lekker eerst :n

:oo Tienus en haar familie zijn zo ongelooflijk zwaar getroffen door Covid. Ik schrik heel erg van je post Relaxed. De familie van Tienus blijkt zeer gevoelig voor covid met allerlei nare gevolgen waaronder overlijden, zeer zwaar ziek en pittig ziek.
Jouw post is niet correct.

Ik kwam dit nog tegen

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240952 ... gehalveerd

Dat is sneu voor haar maar dan blijf je lekker binnen ipv als een asociale egoïst voor te dringen. 60+ Is ook een hele grote risicogroep.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:56

Nathalie18x schreef:
Nikass schreef:

Dat, of mensen die toch proberen op vrije inloop binnen te komen. Dit doen we sinds deze week niet meer in onze regio en het staat echt overal aangegeve. Ondertussen moeten ouderen de hele dag bellen om een afspraak te maken..

Kunnen mensen in hun omgeving niet helpen
Ik help.hier ook.mensen die het niet online kunnen

En hoe zit het als 1 van de twee komt en de ander een week.later afspraak heeft

Ik je gezegd sowieso proberen mee te gaan of mag dat echt niet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:59

:oo schande MarlindeRooz. De familie van Tienus heeft zo'n zware verliezen geleden........Zij zijn extra gevoelig voor covid gebleken.....moeten er nog meer overlijden?
De menselijke maat ontbreekt volledig in dit topic en ik schrik er heel erg van.

Zij had absoluut mijn prik mogen hebben, want mijn familie reageert niet zo erg op covid tot nu.toe, ook al zijn er veel 60 en 70 ++++

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:01

pien_2010 schreef:
:oo schande MarlindeRooz. De familie van Tienus heeft zo'n zware verliezen geleden........Zij zijn extra gevoelig voor covid gebleken.....moeten er nog meer overlijden?
De menselijke maat ontbreekt volledig in dit topic en ik schrik er heel erg van.

Zij had absoluut mijn prik mogen hebben, want mijn familie reageert niet zo erg op covid tot nu.toe, ook al zijn er veel 60 en 70 ++++

Nou nou,ik vind dit ook wel een heftige reactie hoor. Er zijn zo ontzettend veel schrijnende verhalen. Als iedereen met dit soort verhalen een afspraak zou maken,staan er de volgende dan 10 duizend mensen op de stoep.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:02

Nathalie18x schreef:
Ik zou hier niet meer reageren omdat ik nogal gefrustreerd raakte maar alsjeblieft alsjeblieft ga geen afspraak inplannen als je leeftijd nog niet aan de beurt is. Het is zo egoïstisch om " voor te dringen" en daardoor mensen die slecht ter been zijn, ontzettend onhandig met de pc (om dus een afspraak te maken) en al een beetje angstig zijn nu nog langer te laten wachten. We hadden gisteren rijen van meer dan een uur en we hebben meer dan 100 mensen weg moeten sturen. Ook vandaag was het weer feest. Wacht alsjeblieft op je beurt.Ons werk is echt niet leuk meer als je zoveel mensen moet teleurstellen :n

Geen zorgen dat ben ik in ieder geval niet van plan , hoeveel het mij ook frustreert dat het zo lang duurt maar voordringen vindt ik totaal niet netjes. Nu is het met mijn leeftijd ook niet mogelijk , en moet ik wachten op de brief.

maar liegen over mijn leeftijd... Nee dat durf ik al niet eens :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:03

Maar pien, vind jij het daarom te verantwoorden dat ze voorgaat op bv. 60+ ers die AZ hebben gekregen? Sorry, ik vind het op geen enkele manier te verantwoorden, ook al heb je nog zulke zware verliezen gehad.
Want door zulke mensen komen ouderen die het harder nodig hebben later aan de beurt.

MarlindeRooz

Als je naar de cijfers kijkt dan zie je wie er op de IC liggen… dus op die gronde worden de vaccins uitgedeeld niet om persoonlijke “waarschijnlijke gevoeligheid”. Sneu dat mensen in je familie overlijden maar voordringen is dan nog steeds erg laag.

Fitzroy

Nathalie18x schreef:
pien_2010 schreef:

Nou nou,ik vind dit ook wel een heftige reactie hoor. Er zijn zo ontzettend veel schrijnende verhalen. Als iedereen met dit soort verhalen een afspraak zou maken,staan er de volgende dan 10 duizend mensen op de stoep.

Dit idd. :j

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:04

@echwel we prikken in theorie ook geen partners zonder afspraak meer. Echter vind ik het vaak zo schrijnend dat we per persoon kijken wat mogelijk is. Het is fijn om in ieder geval wat ruimte te hebben voor maatwerk, ook al heeft dit een limiet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:06

Nathalie kun je asjeblieft mij antwoord geven op.het feit dat ik buurvrouw met buurman heb meegestuurd

En Pien ergens snap.ik je wel Maar er is heel veel leed
Neem.hier op bokt de vriend van Nikass
Morrie die echt de deur niet normaal uit durft omdat ze AZ heeft gehad
En nog veel.meer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:06

Mijn moeder kan pas 8 januari terecht. Op zich is het zo januari maar had verwacht dat ze eerder kon aangezien ze nu al bij de veel jongere geboortejaren zijn aanbeland zeggen ze.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:07

Echwel schreef:
Nathalie kun je asjeblieft mij antwoord geven op.het feit dat ik buurvrouw met buurman heb meegestuurd

En Pien ergens snap.ik je wel Maar er is heel veel leed
Neem.hier op bokt de vriend van Nikass
Morrie die echt de deur niet normaal uit durft omdat ze AZ heeft gehad
En nog veel.meer

Ik weet niet welke regio dat is. Maar partnerprik is in regio Utrecht niet meer toegestaan,officieel dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:08

Nathalie18x schreef:
pien_2010 schreef:

Naast boosteren en prikken zijn er families die ongelooflijk gevoelig zijn voor covid en families totaal niet tot amper. Ik ben er zeker van dat we daar nog meer kennis over gaan krijgen. Waarom is het zo dat famie 1 ZO zwaar wordt getroffen (familie Tienus) en de andere er zo doorheen fietst (tot nu toe de mijne).
Er zijn dus meer criteria die nu nog niet bekend zijn die meespelen.

Laten we niet alleen naar leeftijd kijken, maar elkaar en met name die mensen waarbij daadwerkelijk familie leden covid niet overleefd hebben, gunnen dat zij wel geboosterd zijn. Zij hebben al zoveel verdriet gehad. Om dan daar zo hard naar uit te halen vind ik te treurig en te schokkend.

Dit is tevens een reactie op anderen. Stop met zo akelig naar elkaar te wijzen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-12-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:09

Overijssel gaat het om
Nu ga ik mij schuldig voelen

Kon nl voor de een volgende week afspreken via.internet en de ander 10.min later pas 3 januari

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:10

Maar Pien het komt ook wel omdat sommige mensen zich super zielig vinden en constant dat uitdragen
Misschien had Tienus beter niks gezegd

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:11

Tienus zijn/haar ouder is afgelopen jaar overleden aan covid. En de andere ouder heel erg ziek, maar net gered. Die heeft zo veel meegemaakt afgelopen jaar.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:12

Het is gewoon niet mogelijk om specifieke families te gaan selecteren die gevoeliger zijn voor het virus. Dit is een operatie waar de meeste mensen geen idee van hebben hoe dit loopt. Veel mensen denken nog steeds dat we de vaccins kant en klaar aangeleverd krijgen en dat het een kwestie is van prikken en door. Om 1000 mensen te prikken zijn er meer dan 30 mensen aan personeel nodig,om nog maar niet te spreken over de materialen en de uren aan voorbereiding.

Dus ik vind het ontzettend schrijnend,maar er moeten regels zijn. Dat deze regels mensen benadelen zal je helaas altijd houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:12

pien_2010 schreef:

Serieus? Dus zij mogen gewoon voorkruipen op mijn ouders die wél aan de beurt zijn én met AZ zijn gevaccineerd? De menselijke maat ontbreekt idd volledig bij mensen als tinus :r wat een gel*l pien :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:14

Echwel schreef:
Maar Pien het komt ook wel omdat sommige mensen zich super zielig vinden en constant dat uitdragen
Misschien had Tienus beter niks gezegd

:oo wat schokkend weer. Ik vind Tienus totaal niet het zielige uitdragen van haar familie. Het afscheid was daarvoor te goed gegaan ondanks dat het covid was reden van overlijden. Ik vind en vond haar juist heel sterk en totaal niet zielig doen!

Deze post en anderen laten mij zien hoe hartverscheurend covid is, als het gaat om commitment met elkaar, meeleven met elkaars zware verliezen en hoe het gezamelijke totaal ontbreekt. Het is wat het is.