Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:57

Memuska

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:19

Die van Decatlon is idd top! Die heb ik ook!

Ik snap de redenering achter die sportscholen echt niet... Maar hier snapte de sportschool het ook niet toen ze hier dicht moesten :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:35

Memuska mijn vriendin werkt op de covid afdeling hier in Arnhem, maar zij heeft het ontzettend druk. Het ligt vol. Eerst hadden ze één covid afdeling, maar nu al twee en half.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 10:44

Ik hoor hier idd van verschillende mensen dat de zorg het er nu heel erg druk mee heeft.

Neemt niet weg dat ik de avondlockdown niet snapte en ook niet begrijp wat het voor zin heeft om buitensporten in groepen nu te verbieden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:20

Ik heb deze, dan kan je het lampje vooraan op de grond richten. Gewoon vooraf opladen, geen gedoe met batterijen. En achter heb je een rood licht.

Afbeelding

Jullie zijn mooi gezien in het Noorden en wij waarschijnlijk binnenkort ook. Onze politici zijn al net zo geweldig als die van jullie. Zag Rutte gisteren antwoorden op een vraag wat het nut was om supermarkten om 8 u al dicht te gooien... :')

Als dat zo doorgaat: off line meeten bij de grens voor een illegaal groepsloopje? }>
Een dickrun! Als speciale verwijzing naar de hele toestand. Because it sucks big time...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:04

Als ik dichterbij woonde, dan kwam ik ook voor de clandestiene loop! :D

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:50

Erg leuk, figuurtjes rennen. Ik hoop in voorjaar weer ergens een leuke 10 km te doen. Op FB komen nu ook weer trails voor in Brabant /Limburg (www.ooievaarstrail.nl)
Vandaag met moeite 4 km gedaan. Had echt geen zin, maar achteraf blij dat ik gegaan ben. Woensdag voor de 8. Ik zie goede verlichting tips voorbijkomen :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:53

Ik heb 27.5km getraild. Eerst 8km met mijn vriend, de rest alleen.
En je gelooft het niet.. er was gewoon een mtb evenement met 200 deelnemers waar ik langskwam. WTF?!
Echt achterlijk. Maar ja, mtbers en wielrenners zijn uitgezonderd van alle regels hè 8)7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:54

Ik heb net ook een lekker rondje gedaan van 4,5 km. Heerlijk hoor.

Ben nog op zoek naar een nieuwe broek. Zoek een lange legging die een zakje voor telefoon achterop heeft. Mag een simpele broek zijn. Ik heb nu een fijne, maar die heeft geen zakje waardoor ik dus altijd met een klein tasje loop.
Iemand tips voor een betaalbare broek?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:54

Het is wel zo dat België in verhouding veel meer ic bedden heeft. Hierdoor zit Nederland met relatief minder besmettingen dan België toch al tegen hun maximale capaciteit in de zorg aan te hikken terwijl België nog wel ruimte heeft…

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:55

Goof schreef:

Ben nog op zoek naar een nieuwe broek. Zoek een lange legging die een zakje voor telefoon achterop heeft. Mag een simpele broek zijn. Ik heb nu een fijne, maar die heeft geen zakje waardoor ik dus altijd met een klein tasje loop.

Decathlon heeft goede met zakken schuin vooraan.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:17

SV, echt bijzonder dat zo’n MTB evenement door is gegaan. Mooie foto!

Goof, heerlijke hè, lekker naar buiten voor het weer donker wordt.

Ik loop niet in het donker, kan er dan ook adviezen of tips over geven.

Zelf heb ik een nieuw record, wat afstand betreft; 12 km. Ging echt zo heerlijk, gemiddelde hartslag wordt ook steeds lager. Beetje miezer, is best wel mijn weer, merk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:49

poes schreef:
Goof schreef:

Decathlon heeft goede met zakken schuin vooraan.

Ik heb eigenlijk ook nog het liefst een zak op de achterkant.

Ja, heerlijk Morris.
Mooie afstand heb je gelopen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:58

Mis jullie! Y;( Maar ben er nog hoor!
Ik ga vandaag weer, krijg afkickverschijnselen en niet hardlopen is geen optie! Haha..

Lig in een deuk om die figuurtjes, wie verzint zoiets?

Jullie gaan goed zeg allemaal, het motiveert enorm en ondanks de nieuwe lock down hoop ik dat jullie hardloop motivatie jullie er door heen trekt!
Zet hem op toppers, ik ga mijn gympen zoeken!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:02

BB80 veel plezier!

Ik loop in dit jaargetijde altijd wel met een fel gekleurde bodywarmer, zo’n lichtgewicht ding. Voel ik me toch iets veiliger, zeker met dit grauwe weer. En één van mijn paar hardloopschoenen is fel roze van kleur, daar kun je niet omheen :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:31

12 Kilometer wat een eind, super knap.

Ik loop met een losse hond, dus waar geen auto's komen, maar kan alleen in het licht lopen Ivm ongelijk terrein. Vanmorgen mijn dochter weer meegesleept, gezellig.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:55

Hoi allemaal, als jullie het gezellig vinden kom ik hier ook mee kletsen. Wat extra motivatie opdoen om te lopen in deze grijze donkere tijd... Heel leuk om jullie verhalen mee te lezen.

Ik loop al een aantal jaar, soms wat meer, soms wat minder en vind wedstrijdjes en trails ook erg leuk. Vorig jaar ben ik helaas overspannen geweest wat er ook voor zorgde dat hardlopen helemaal niet lukte. Lees na 1,5 km ofwel kotsend aan de kant, ofwel kramp en naar huis hinkelen :+

Vanaf dit voorjaar weer rustig aan het opbouwen en in oktober ook meegedaan met de veluweloop met een team van werk.

De laatste paar weken loop ik met een Garmin coach 10km programma. Ik moet zeggen dat ik hem erg fanatiek vind maar wel leuk om zo te trainen! Normaal liep ik altijd gewoon waar ik zin in had :Y)

Vandaag was het interval dag met oa 8*800 meter op een (voor mij) flink tempo. Uiteindelijk zo'n 10km afgelegd en nu blij :#

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:07

Welkom Kylan! Lekker bezig. In welke regio loop je trails?

Bb80 is het nog gelukt met lopen?

Goed gedaan Morris, 12km is een lekkere afstand al.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:30

Ik woon in Wageningen dus ik ben blij met veel bos in de buurt. Ik loop dan bijvoorbeeld op de Edese heide/Ginkelse heide/Planken Wambuis, op de Wageningse berg, Renkum Beekdal, of de Utrechtse Heuvelrug op bijvoorbeeld in de richting Amerongen.

Qua georganiseerde tails heb ik de Veluwse trailrun bij Ermelo gedaan, de Posbank trail met hond, en een ronde in het lokale bos.

Toen ons vorige hondje nog leefde ging ik vaak met hem het bos in: hond bepaalde de route en ik rende er achter aan :)) hopelijk gaat onze nieuwe hond dat ook kunnen, zo gezellig om achter een hondenkontje aan te lopen!Afbeelding

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:33

Kylan schreef:
Ik woon in Wageningen dus ik ben blij met veel bos in de buurt. Ik loop dan bijvoorbeeld op de Edese heide/Ginkelse heide/Planken Wambuis, op de Wageningse berg, Renkum Beekdal, of de Utrechtse Heuvelrug op bijvoorbeeld in de richting Amerongen.

Qua georganiseerde tails heb ik de Veluwse trailrun bij Ermelo gedaan, de Posbank trail met hond, en een ronde in het lokale bos.

Toen ons vorige hondje nog leefde ging ik vaak met hem het bos in: hond bepaalde de route en ik rende er achter aan :)) hopelijk gaat onze nieuwe hond dat ook kunnen, zo gezellig om achter een hondenkontje aan te lopen![ [url=m/AMn5Rg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk loopt ie dan geen 40 km :D
Mooie omgeving dat

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:40

Welkom Kylan! Leuk om te lezen dat je het hardlopen weer op kan pikken en alweer op de 10 KM zit.
Loop je dat programma met je horloge en geeft het dan precies aan waar en wanneer je weer moet gaan rennen/wandelen? Handig!
Apple Watch heeft geen enkel loop programma volgens mij, loopt er iemand van jullie met een Applewatch? #amateur :+

Hier een heerlijke nieuwe route langs de ringvaart. 6 km en het was zó fijn!
Kon alle liedjes meezingen en dit grijze weer zorgt voor veel zuurstof in de lucht.
Ik heb na mijn schildklier inzinking (door de 10Km?) 10 dagen niet gelopen alleen gewandeld elke avond.
Hoop nu weer om de dag te gaan hardlopen en zal mij even beperken tot 5-7 km om te kijken of dat mijn beter in balans houd ism nieuwe instelling medicijnen. #stom
Doseren kun je leren alleen heb ik dat na 41 jaar nog niet uitgevonden.. :Y)

Edit:Wauw Kylan wat een jaloersmakende omgeving!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:00

Leuk Kylan, bekende gebieden voor mij, ik loop daar ook regelmatig.
Ik heb de Veluwse trailrun ook gelopen, afgelopen keer de 23km.
Ook de Posbank trail heb ik gelopen, volgens mij 2 jaar geleden.

Klinkt goed BB80.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:16

Lees trouw met jullie mee maar heb even in een dip gezeten.. veel last van mijn knie en nog meer van mijn rug.. dus weer even rust en vandaag weer een rondje meegepakt.
4 km op een heel rustig tempo. Voelde goed en moest mezelf dwingen om te stoppen want had best nog wat langer door kunnen rennen.

BB80, ik heb ook een applewatch, maar trainingsschema’s zitten er niet op.
Je kunt alleen vrij rennen (dan houdt hij wel vanalles bij) een afstand of tijd instellen of calorieën. Dat is het wel..
volgens mij kunnen de nieuwe watches wel meer, maar dat is ook weer meteen een hele uitgave..

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:26

Veel mensen in de doseer modus!
Goed van je Namiro, pijnvrij je schoenen uitgetrokken? Hopelijk kan je weer langzaam opbouwen.

Voor mij werkt de Applewatch helemaal prima hoor! Aan motivatie geen gebrek en van jullie geleerd dat je vooral op gevoel moet lopen om er extra van te kunnen genieten.
Hahaha...

Egmond-pier-Egmond ook afgelast zag ik...net als zoveel andere wedstrijden, echt rot voor iedereen met een startbewijs.
Ik kan mij voorstellen dat het voor de wedstrijd lopers onder ons weer een enorme domper is...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:33

paardenfan25 die neiging had ie soms wel om lang door te lopen. En als ie het dan ineens genoeg vond zocht ie een willekeurige auto op een parkeerplaats uit en ging staan kijken van "zullen we deze nemen, ik wil naar huis" :D

BB80 klinkt als een heerlijke ronde! Mijn horloge geeft inderdaad precies aan wat ik moet doen, ik vind het best leuk en handig. En ik blijk meer te kunnen dan ik dacht met een stok achter de deur.

Supervixen, ik heb van jou inderdaad al eens wat foto's voorbij zien komen hier die er bekend uit zagen. Mooi hoor en heerlijk om in de natuur te kunnen lopen.

Namiro lekker dat je weer hebt kunnen lopen! Opbouwen is soms zo lastig, als het zo lekker voelt doe je snel te veel en dan heb je de volgende keer weer spijt is mijn ervaring...