Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 18:20

Sommige modellen vind ik er heel ‘barefooterig’ uitzien en eerlijk gezegd koop ik die modellen niet meer. De bruine hierboven is zo’n model. Komt ook doordat het een volledig egale schoen is. Daar kies ik dus niet meer voor tegenwoordig.

En inderdaad, ik herken het. Dat je naar zo’n man kijkt die van die nette herenschoenen draagt die in zo’n punt lopen. Of een vrouw op puntschoenen met hakken. Ouch!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:47

Loopt er hier iemand hard op Altra's of Topo's? Ik wil een barefootfriendly loopschoen maar met wat demping. Ben benieuwd naar ervaringen, denk dat dit mijn keuze is...

En om op de posts van hierboven te reageren: ik merk dat ik in het begin moeite had met de esthetiek van de schoenen, en daar ook naar gekeken heb bij aanschaf van mijn paren. Ik vind nog steeds veel modellen bepaald niet mooi, maar ondertussen 'zie ik het minder'. Grappig hoe je daar blijkbaar toch aan went - een beetje. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:02

Ik loop hard op Altra's en heb 1 paar Altra's voor langere wandelingen, om af te wisselen met mijn Vivobarefoot wandelschoenen.

Ik ren op Altra Torin, ik wandel dus soms op Altra Olympus GTX.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:09

Altra Escalante, fijne schoenen als je meer demping wil. Mijn zoontje loopt er nu op als gewone schoenen en die vind ze zo fijn dat hij eigenlijk geen echte barefoot schoenen meer wil :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 20:33

Het blijkt dat de winkel hier vlakbij een paar altra's verkoopt die misschien voldoen. Ga binnenkort passen. :))

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:39

Voor wie het interesseert : ik heb sinds kort Vaistoa wandelschoenen in huis en die zitten heerlijk ! Ik heb een verdikking op mijn enkels wegens chronische peesblessure en mijn Trackers zijn helaas een absolute no-go geworden. Ik moet nog uitproberen of ik met de Vaistoa’s effectief in een plas water kan staan zonder natte voeten te krijgen, maar qua wandelcomfort krijgen ze van mij een dikke 10.
(Ze hebben vrij “dikke” zolen dus minder gevoel dan bij Fivefingers bvb. Ze voelen voor mij vergelijkbaar met de Xero sneakers qua dikte, maar wel soepeler.)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 08:42

Waar ik nieuwsgierig naar ben, ik krijg snel zweetvoeten en loop dus het liefst op leren schoenen en niet op kunststof, omdat die doorgaans slechter ademen.
Hoe is dat bij de Vaistoa?
Want dat ze niet van leer zijn, is wat mij tot nog toe iig heeft tegengehouden om er serieus naar te kijken.

En zijn er hier mensen die ervaring hebben met wandelschoenen van Lems?
Die zien er voor mij ook interessant uit, maar heb die nog nooit in het echt gezien.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:19

Heeft iemand een goede tip een beetje vergelijkbaar met papoutsi. Met een leren dunne zool. Dat lijkt mij ook echt fijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:08

Marije_jiplover schreef:
Waar ik nieuwsgierig naar ben, ik krijg snel zweetvoeten en loop dus het liefst op leren schoenen en niet op kunststof, omdat die doorgaans slechter ademen.
Want dat ze niet van leer zijn, is wat mij tot nog toe iig heeft tegengehouden om er serieus naar te kijken.

Die zien er voor mij ook interessant uit, maar heb die nog nooit in het echt gezien.

Ik heb in de Vaistoa’s idd wel een beetje last van zweetvoeten, wat ik bij leren schoenen niet heb.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:00

Marije_jiplover schreef:

Mijn 'winterschoenen' zijn van Barebarics, bewust de variant zonder leer, en ik merk wel verschil met mijn superluchtige zomerschoenen. Het is prima te doen, geen zweetkakkies, wel iets minder 'verluchting'. Overigens zit daar met twee modellen ook nog iets verschil in, terwijl het materiaal hetzelfde lijkt, dus dat is ook wel gek.
Ik vind ze minder zweterig dan bv 'goedkope niet barefoot schoenen' maar ik weet niet hoe dat verder 'kan'.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:56

Mijn man loopt ook op altra’s escalante.

Ik wandel enkel met altra’s, die geen ervaring met hardlopen.

Hier ook nieuwe laarsjes van Be Lenka voor de winter, licht gevoerd en zoooo heerlijk!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:10

Als ik kijk naar de tenen van jonge babys die nog nooit schoenen gedragen hebben, dan staan die tenen echt niet wijder dan mijn eigen tenen.

Ik vind barefoot schoenen wel interessant maar kan het niet loslaten... Wat denken jullie hierover?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:24

Baby's lopen nog niet, hun voeten dragen nog geen gewicht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:06

Als ik naar mijn eigen voeten kijk, die zijn echt breder geworden van ze niet meer in te smalle schoenen proppen.
Ik vind gewone schoenen nu ook echt voor geen meter meer zitten.

En als ik mijn voeten tijdens de yogales vergelijk met voeten van vrouwen die voornamelijk veel "nette" schoenen dragen, dan zie ik ook wel degelijk verschil, met hoever hun tenen naar binnen staan, t.o.v. die van mij.
En ik was al meer een sneaker/wandelschoenen meisje, geen meisje meisje met pumps of high heels.

Voetjes van dreumesen en peuters die niet in smalle "stevige" schoenen zijn gestopt, daarvan staan i.m.o. de teentjes wel degelijk meer gespreid dan van voetjes die wel in dergelijke strakke stevige schoenen worden gestopt.