Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:44

Mijn vriend is net getest. Nu even afwachten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:40

Al gebeld met de uitslag, en gelukkig negatief

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:48

Fijn Kiki!! Hoop dat ze bij mij ook zo snel zijn. Is voor mij precies 24 uur geleden nu, haha. Ik hou hoop dat ze vandaag nog bellen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:06

Gisteren om half 12 getest en vandaag om 14.20 gebeld dus lekker snel gelukkig

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:07

Hier de test ook overleeft :P
Was wel verbaasd over hoe ver zo'n wattenstaafje je neus in kan :wow:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:13

CynthiaV schreef:
Hier de test ook overleeft :P
Was wel verbaasd over hoe ver zo'n wattenstaafje je neus in kan :wow:

Hahaha ja dat had ik ook toen ik het bij mijn dochter zag. Ik zei al, zo je hersenen zijn ook weer gekieteld _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:14

Net geweest! Enerzijds viel het heel erg mee (zo licht en snel dat ik me haast afvraag of ze daarmee wel genoeg materiaal krijgen?) en anderzijds: brrr.
Ben benieuwd wanneer ik reactie krijg.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:09

Hier ook negatief!! :D dus ik kan op reis morgen :')

Edit: ik verbaasde me trouwens ook over hoe ver je in je neus kan porren met zo’n staafje!!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:06

Ik hoorde net van iemand die van de week de test heeft gehad, en toen te horen heeft gekregen dat ze al anti-stoffen heeft aangemaakt. Ze is in januari 3 weken hondsberoerd geweest en heeft het waarschijnlijk toen al gehad. Maar ik dacht dat dat echt met een bloed test moest?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:12

Antistoffen is inderdaad via het bloed normaal gezien. Januari heb ik ook flinke klachten gehad, ontzettend verkouden, keelpijn, pijn op de borst, de meeste in mn omgeving hebben soortegelijk gehad en mn schoonmoeder zelfs longontsteking. Maar je weet het niet he...

Mijn vriend moet nu elke keer voor opname testen (24hr ervoor), dus die is al aan zn 3de test toe inmiddels :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:12

xSCWx schreef:
Ik hoorde net van iemand die van de week de test heeft gehad, en toen te horen heeft gekregen dat ze al anti-stoffen heeft aangemaakt. Ze is in januari 3 weken hondsberoerd geweest en heeft het waarschijnlijk toen al gehad. Maar ik dacht dat dat echt met een bloed test moest?

Klopt ja. Antistoffen kunnen enkel met een bloedtest aangetoond worden. Denk ik dan toch :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:15

Ik heb nu trouwens al een paar maand elke 2-3 weken dat mn lymfeklieren 1 of 2 dagen gevoelig zijn en mn keel ook, maar nooit zet het door. Vorige maand al bij de huisarts geweest, de eerste keer was in maart of april, toen kreeg mn vriend een paar dagen later een paar dagen koorts en gelijkaardige klachten. Nu dachten ze aan reflux maar inmiddels maand op omeprazole en weinig verschil. Vraag me af of het dan nu heeft om te testen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:35

xSCWx schreef:

Antistoffen zijn naar mijn weten alleen via een bloedtest te zien, en niet via je de standaard test via keel en neus

Toch even op gezocht via de rivm
Citaat:
Test of je nu besmet bent
PCR polymerase chain reaction -test

Dit is de meestgebruikte test. Met een wattenstaaf wordt een uitstrijkje genomen uit de neus en keel.
Deze test gebruiken de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en. Het duurt ongeveer 24 tot 48 uur voordat een uitslag bekend is. Er zijn inmiddels ook snelle PCR-testen in gebruik die binnen een uur uitslag geven. Deze testen zijn bedoeld voor situaties waarin een snelle diagnose van levensbelang is. Bijvoorbeeld als iemand in verband met hartfalen of transplantatie in het ziekenhuis moet worden behandeld. Dit soort testen is niet bedoeld om te gebruiken in teststraten voor algemene COVID-19 diagnostiek.

Test of je besmet bent geweest
Serologische test

Deze test toont aan of er antistoffen tegen het nieuwe coronavirus in je bloed zitten. Hiervoor wordt wat bloed afgenomen. Deze test wordt op dit moment alleen afgenomen voor onderzoeksdoeleinden door geselecteerde laboratoria, om te kijken of mensen antistoffen aanmaken tegen het nieuwe coronavirus. Er zijn ook varianten die de aanwezigheid van virus eiwitten aantonen. Ze worden gebruikt om op bevolkingsniveau te onderzoeken of mensen in Nederland afweer opbouwen tegen het virus.

Sneltesten zijn niet betrouwbaar!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:51

Is er dan inmiddels een betrouwbare antistoffen test?
Een paar maanden geleden zeiden ze dat die heel gemakkelijk te maken was en dat die er rond 1 april zou zijn. Daarna heb ik alleen berichten gehoord dat het toch lastig was en dat er nog steeds geen goede test was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:07

Scum schreef:
Is er dan inmiddels een betrouwbare antistoffen test?
Een paar maanden geleden zeiden ze dat die heel gemakkelijk te maken was en dat die er rond 1 april zou zijn. Daarna heb ik alleen berichten gehoord dat het toch lastig was en dat er nog steeds geen goede test was.

Ja die is er. Sinds ongeveer een maand goedgekeurd in Europa.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:52

Wat duurt wachten lang zeg, hoop dat ik snel goed bericht krijg.
Sure-lee hebben jullie al wat gehoord?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:48

Nee, mijn vriend heeft wel gebeld vanmorgen maar nog geen uitslag helaas.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:42

Dat afwachten is wel heel irritant. Ik hou van duidelijkheid... en ik durf nu nauwelijks met anderen te bellen want je moet beschikbaar blijven :=
(Ook is mijn hoofd altijd erg behulpzaam met dingen bedenken ik die ik had kunnen doen als ik niet binnen moest blijven. Niet dat ik die gedaan zou hebben anders. Maar juist omdat het niet kan...)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:02

Niemand meer gebeld met de uitslag vandaag?
Zou dan toch niet zo wezen dat jullie tot maandag moeten wachten op de uitslag....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:19

kiki1976 schreef:
Niemand meer gebeld met de uitslag vandaag?
Zou dan toch niet zo wezen dat jullie tot maandag moeten wachten op de uitslag....

Nee de uitslagen worden ook in het weekend doorgebeld.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:22

Ze kunnen tot 20 uur bellen, hoop ook echt dat ze dat nog doen. Is geen doen zo, ik heb 2 kleine kinderen die er niks van snappen dat ik ze probeer op afstand te houden. En mijn collega's willen het ook wel graag weten, ben maandag nog wezen werken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:37

Ik heb een bloedtest gehad, maar deze is niet helemaal accuraat. Ik werd door de artsen van te voren al gewaarschuwd dat de kans dat ik t gehad heb wel heel groot is maar dat ze t niet terug kunnen vinden in t bloed.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:40

Degene die afgelopen dagen zijn getest dus nog geen uitslag?
Mijn vriend ook nog niet. Terwijl ze zeiden dat er overcapaciteit was en dat ze waarschijnlijk dezelfde dag al zouden bellen.
Dat was donderdag....

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:13

Zeiden ze tegen mij ook, maar ik heb ook nog niks gehoord.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:18

Mijn vriend heeft net weer gebeld. De uitslag is binnen maar zij mocht niks zeggen. In het weekend wordt iedereen om 9.00 gebeld.... ben benieuwd