Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag wat jij nou gedaan zou hebben Joman. Aangezien het volgens jou zo schandelijk asociaal is dat deze mensen zijn teruggekeerd naar Nederland, wat zou jij dan precies gedaan hebben?
safina schreef:germie schreef:Daarnaast is griep nog steeds dodelijker. En lang niet elke drager voelt er iets van.
Aangezien mortality rates heel lastig te berekenen zijn, zeker in omstandigheden als deze: heb je een bron van deze info? Of heb je deze zelf bedacht?
germie schreef:Precies. Het overleven van jezelf gaat voor. Ik kom er direct voor uit: ja, ik was ook naar huis gegaan zodra het kon en nee, melden ergens mag, dus doeje zonder symptomen niet.
Daarnaast is griep nog steeds dodelijker. En lang niet elke drager voelt er iets van.
Joman schreef:Leuk dat sommigen zo braaf bepaalde nieuwsberichten volgen terwijl er legio tegengeluiden worden gegeven.
Er bestaat grote onduidelijkheid over de incubatietijd en over hoeveel besmettingen er nu daadwerkelijk zijn. Het aantal fabrieken en winkels dat in China is gesloten, zegt volgens mij genoeg.
En ja. Ik vind het asociaal als je van een boot af komt met besmetting en je niet eens de moeite neemt je te melden bij de ggd. Vrijwillig? Wat als jij de bron van besmetting in nederland zou zijn? Zou je daar dan nog steeds zo lichtzinnig over denken? Jezelf even melden bij de ggd lijkt me toch een zeer kleine moeite. Dat kan zelfs telefonisch.
Als ik al naar nederland zou zijn gekomen, zou ik mezelf in ieder geval nog dezelfde dag melden bij de ggd en ik zou me niet in het openbaar begeven totdat daar groen licht voor wordt gegeven.
germie schreef:safina schreef:
Aangezien mortality rates heel lastig te berekenen zijn, zeker in omstandigheden als deze: heb je een bron van deze info? Of heb je deze zelf bedacht?
Maar men noemt percentages van 1.8 tot 3%, en dat is lager dan bij de griep. Die ligt op 3.5% ofzo heb ik ook al ergens gelezen. Dus nee, niet zelf verzonnen. Maar ik doe niet mee aan bangmakerij, want dat is tot nu toe niet nodig. Veel griep gevallen of de poepbacterie op een cruiseschip maken ook dan veel meer slachtoffers.
bigone schreef:Nederlander op boot is nu ook besmet terwijl ze in eigen hut moeten blijven. Waarschijnlijk verplaatst dat virus zich ook op wijzes die ze nog niet door hebben. Bvb de airco want de hoogte van de besmettingen op de boot is extreem .
Joman schreef:De overheid heeft behalve een verantwoordelijkheid tegenover Nederlanders in het buitenland ook nog een verantwoordelijkheid als het gaat om de volksgezondheid. Daarin is de overheid behoorlijk laks. Nu lopen deze mensen dus gewoon ergens rond en niemand die weet of ze besmet zijn.
safina schreef:germie schreef:
2,3% Dat zijn op 2000 patiënten 46 doden.
Bij influenza (griep, 0,05%) is het op 2000 patiënten 1 dode.
Hoe kom jij er dan bij om te beweren dat influenza dodelijker is?
germie schreef:safina schreef:
2,3% Dat zijn op 2000 patiënten 46 doden.
Bij influenza (griep, 0,05%) is het op 2000 patiënten 1 dode.
Hoe kom jij er dan bij om te beweren dat influenza dodelijker is?
Andere bronnen, google maar en zie eerdere berichten. Voor de sterfte aan griep kom ik cijfers tegen tot 3.5%. En zelfs daarvan weet niemand het exact.
Dat kunnen er dus ook meer of minder zijn. Men weet namelijk nooit wie wel besmet raakt, maar het niet meldt. En daarmee is het niet anders dan bij mers, sars, h1n1, en griep. Dus ik haal het gewoon uit 'het nieuws'. En laat me niet bang maken. Dat is ook wat er gezegd wordt: er is geen enkele reden tot paniek. (daar ook nog een bron van nodig? https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 02793.html )
bigone schreef:Nederlander op boot is nu ook besmet terwijl ze in eigen hut moeten blijven. Waarschijnlijk verplaatst dat virus zich ook op wijzes die ze nog niet door hebben. Bvb de airco want de hoogte van de besmettingen op de boot is extreem .
safina schreef:bigone schreef:Nederlander op boot is nu ook besmet terwijl ze in eigen hut moeten blijven. Waarschijnlijk verplaatst dat virus zich ook op wijzes die ze nog niet door hebben. Bvb de airco want de hoogte van de besmettingen op de boot is extreem .
Virusexperts denken dat het schip eerder als broedmachine heeft gefungeerd dan als quarantaine. Mogelijk zijn de protocollen niet goed nageleefd.
Bron: https://www.ad.nl/buitenland/live-virus ... ~ac23d669/