Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Ook met koek, snoep en frisdrank kun je prima afvallen hoor.
Neverland schreef:Heb je enig idee hoe afvallen werkt?
Pocca_Locca schreef:Wel bijzonder hoe mijn woorden verdraaid worden. Ik had het over jus in een dieet zoals velen hier een dieet doen. Niet over extremiteiten als een fruitdieet of de hele dag enkel jus drinken. Het gaat om het feit dat als je een normaal dieet doet dus minder calorieën binnen krijgen dan je verbrandt, dat je lichaam in de spaarstand gaat na een tijdje, en het dan niet slim is om dingen als jus te drinken daarbij, omdat je daar flinke insuline pieken van krijgt.
Pocca_Locca schreef:Eh.. ja. Als ik puur vanuit mijn eigen ervaring tot nu toe spreek, ja dan mag ik best zeggen dat ik “ enig idee heb hoe afvallen werkt”..
Met i.f. nu al goed resultaat te zien en ik voel me er prima bij. Zou het iedereen aanbevelen om daar eens wat over op te zoeken.
magda_90 schreef:Primair is de schijf van 5 (nouwja inclusief hoe ze hem nu dan aangepast hebben) natuurlijk de basis. Hoe natuurlijker en hoe meer jezelf maakt (dus zonder zakjes en pakjes) hoe beter.
Precies wat je zegt. Maak van koek etc. een traktatie om naar uit te zien. Dat is het aller gezondste.
magda_90 schreef:Dat zeg je goed, zo nu en dan. Niet dagelijks wat ik hier ook veel lees.
Pocca_Locca schreef:Nou... nee fabeltjes zou ik het niet willen noemen hoor.. by the way, ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of filmpjes plaatsen hier verboden is?
IMANDRA schreef:Pocca_Locca schreef:Nou... nee fabeltjes zou ik het niet willen noemen hoor.. by the way, ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of filmpjes plaatsen hier verboden is?
Nee tuurlijk is het niet verboden. Maar ik mag je filmpjes best ontkrachten als die gewoon onwaarheden bespreekt.
En als het geen fabeltjes zijn, leg dan uit hoe het werkt? Daar zou ik graag antwoord op hebben voordat je verder gaat met roepen dat je door sinaasappelsap niet meer afvalt...
Pocca_Locca schreef:Lees even mijn aanvulling. Wie denk je eigenlijk dat je bent, door te veronderstellen dat jij mijn geplaatste filmpjes wel even kan ontkrachten omdat ze “onwaarheden” zouden bevatten??
IMANDRA schreef:Pocca_Locca schreef:Wel bijzonder hoe mijn woorden verdraaid worden. Ik had het over jus in een dieet zoals velen hier een dieet doen. Niet over extremiteiten als een fruitdieet of de hele dag enkel jus drinken. Het gaat om het feit dat als je een normaal dieet doet dus minder calorieën binnen krijgen dan je verbrandt, dat je lichaam in de spaarstand gaat na een tijdje, en het dan niet slim is om dingen als jus te drinken daarbij, omdat je daar flinke insuline pieken van krijgt.
Die spaarstand bestaat niet, althans niet hoe jij hem interpreteert. Maar leg eens uit. Waar haalt je lichaam die missende energie/kcal dan vandaan als je wél sinaasappelsap/fruitsap drinkt? Hoe val je niet af bij een kcal tekort als je fruitsap drinkt? Wat doet die insulinepiek precies en hoe zorgt deze ervoor dat je op magische wijze ineens aan je onderhoud zit ipv in een tekort?Pocca_Locca schreef:Eh.. ja. Als ik puur vanuit mijn eigen ervaring tot nu toe spreek, ja dan mag ik best zeggen dat ik “ enig idee heb hoe afvallen werkt”..
Met i.f. nu al goed resultaat te zien en ik voel me er prima bij. Zou het iedereen aanbevelen om daar eens wat over op te zoeken.
Afvallen is een simpel rekensommetje.
Energie in - energie uit = negatieve energiebalans.
Dán val je af.
Bepaalde dingen kunnen hierbij helpen (bijv. genoeg eiwitten eten + sporten zorgt ervoor dat je spieren niet (te veel) afgebroken worden en je dus niet ineens minder gaat verbranden, want minder spier = minder verbranding; genoeg vetten en eiwitten eten want dan zit je langer vol en is er minder kans dat je overeet) maar in de basis gaat het er echt om dat je meer verbrandt dan je eet. Zo simpel is het.
@de rest: sorry voor deze discussie maar ik vind het persoonlijk heel belangrijk dat er niet dit soort onzin de wereld wordt ingeholpen. Afvallen is al moeilijk zat, laat staan als je je ook nog eens aan heel veel fabeltjes en mythes moet gaan houden. Mijn tip: gewoon een levensstijl aanwennen waarin je jezelf gewoon met mate verwend met dingen die je lekker vinden. Ben je dol op pizza? Plan gewoon eens in de zoveel tijd een (kleine, misschien ietwat gezondere) pizza in en balans de dagen er omheen. Dol op koekjes? Spreek met jezelf af dat je bijv. 1 koekje per dag moet en plan die kcal gewoon in. Genieten, maar dan met mate.
Afvallen is lastig, maar zo lang het leuk blijft en je jezelf niet te veel gaat onthouden gaat het iedereen wel lukken!
magda_90 schreef:Dat zeg je goed, zo nu en dan. Niet dagelijks wat ik hier ook veel lees.
Pocca_Locca schreef:Imandra ik en meerdere hier kennelijk, vinden dat je nogal overheersend bezig bent. Eerst dacht ik dat jij de topic starter was, maar dat is dus niet zo. Je gedraagt je als een bazig schoolmeisje vind ik. Er zijn mensen die een andere kijk en mening hebben over dingen. Probeer dat gewoon te accepteren in plaats van diegene aan te vallen.
Zonnetje81 schreef:Pocca_Locca schreef:Imandra ik en meerdere hier kennelijk, vinden dat je nogal overheersend bezig bent. Eerst dacht ik dat jij de topic starter was, maar dat is dus niet zo. Je gedraagt je als een bazig schoolmeisje vind ik. Er zijn mensen die een andere kijk en mening hebben over dingen. Probeer dat gewoon te accepteren in plaats van diegene aan te vallen.
Ik begrijp het wel, het is best frustrerend dat mensen allerlei fabels geloven en zichzelf daarmee te kort doen. Al is het maar de fabel: na acht uur mag je niks meer eten want dat sla je op als vet....