Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:54

Nice hoor.
Bij mij ontwikkelde m’n schouders echt enorm met cf.
iedereen begon te zeuren dat ik te breed werd.
Nu doe ik minder en is t weer iets meer in proportie. Haha

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:14

Ik ben ook weer lekker aan de slag gegaan! Voorlopig wel even gelimiteerd tot upperbody omdat ik mijn hamstring verrekt heb bij de viking run helaasss. Toch kan ik genoeg doen voor rug, armen, borst en schouders. Merk wel dat het soms lastig is om oefeningen te vinden waarbij je je hamstring volledig ontziet haha. Voor rug deed ik bijvoorbeeld ook deadliften en dat kan nu natuurlijk niet.

Ik moet helaas wel een nieuwe gym gaan zoeken want ik ga op kamers. Ga mijn huidige echt missen..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:38

Maandag begin ik met een nieuw schema, vorige week ziek geweest en heb ik mijn oudste pony in moeten laten slapen. Dus helemaal niet geweest.
Deze week drie keer geweest en een beetje gefreeweelt. Wel een heftige WOD gehad, veel armen. Die was wel erg lekker.
De winter komt er weer aan, en ik merk dat ik het nu al sneller koud begin te krijgen.
Dus meer bulken en dit vetpercentage zien te behouden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 00:30

Needje schreef:
Nice hoor.
Bij mij ontwikkelde m’n schouders echt enorm met cf.
iedereen begon te zeuren dat ik te breed werd.
Nu doe ik minder en is t weer iets meer in proportie. Haha

Ik had precies hetzelfde!
Nu wat meer nadruk op mijn quads gelegd de laatste tijd en dat begin ik nu te zien *\o/* Alleen wel nog die fluff van mijn heupen/billen zien te krijgen. Dat is echt mijn probleemzone. Echt een familie ding want mijn moeder, tantes en oma hadden/hebben het ook.

Hebben jullie ook van die probleem gebieden? Ik merk dat het erg lastig is om het daar weg te krijgen %) Mijn buik begint weer vorm te krijgen en de bovenste 4 blokjes beginnen alweer voorzichtig door te schemeren maar die heupen hè... }:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:41

Nou ik heb Mn hele leven al spillepoten. Vreselijk.
En het lukt nog niet echt om daar echt spier op te krijgen zoals ik wil.
Fluf vooral op Mn pens.
Ben n beetje sponge bob zeg maar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:39

Ik heb dat zo op de zijkant van m'n billen, vind het er zo stom uitzien als ik rechtsta. En op m'n onderbenen |( M'n vriend heeft mooie droge onderbenen (wel gespierd <3 ) met van die duidelijke achillespezen. Die van mij zitten verstopt onder een isoleerlaag. Denk niet dat dat ooit verdwijnt, want ik had het al toen ik tiener was (en goed slank gespierd van het vele sporten. Oh, waar zijn de tijden ;( )

Vrijdag had ik een beetje rows gedaan met een schijf van 20 kg in de roman chair, om vooral mijn onderrug statisch te trainen. En nu voel ik m'n lats :7 Rows doe ik normaal met 40, ik niet snap.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:02

Dames, nog bedankt voor de tips mbt de abductor. De steek in mijn heup is weg.

Ik heb overal wel een beetje vetjes, maar mijn echte probleemzones zijn: onderbuik + lovehandles, dijen en van die saddlebags bij mijn heupen/billen. Ik moet zeggen dat ik wel wat verandering begin te zien in vooral mijn armen en bovenbenen mbt spieren.
Afgelopen week niet tot nauwelijks gesport ivm school + werk. Vanaf komende week heb ik een fijner rooster, dus nu moet ik mezelf weer even onder de kont schoppen richting de sportschool.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:22

Maanlicht schreef:
Oké, beetje een rare foto, maar ik zie al echt duidelijk verschil! Ben heel erg blij dat ik de stap naar crossfit heb genomen, ik vind het ook super leuk om te doen!

Dit was in november:
[ [url=m/3smtYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is vanmorgen:
[ [url=m/OAMTUI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een verschil zeg! Mooi! :)

Hier zaterdag mijn eerste wedstrijd. Toch stiekem een beetje zenuwachtig, maar het zijn wel leuke WOD’s. Er zit ook een max clean in, ben benieuwd of ik mijn pr wat kan opschroeven. :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:38

Oeh spannend zeg, je eerste! Keep us updated <<)
Oké ik kon nooit push-ups doen, probeerde net even; 10 achter elkaar. Ik hoor jullie gniffelen achter je laptop maar ik heb hier altijd de grootst mogelijke moeite mee gehad en ben even blij om te merken dat krachttraining z'n vruchten afwerpt :))

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:59

Castilja schreef:
Oké ik kon nooit push-ups doen, probeerde net even; 10 achter elkaar. Ik hoor jullie gniffelen achter je laptop maar ik heb hier altijd de grootst mogelijke moeite mee gehad en ben even blij om te merken dat krachttraining z'n vruchten afwerpt :))

Goed bezig! Ik had dat ook een tijdje terug, kon het echt niet en toen ging ik het eens proberen en ineens lukte het gewoon zoveel als ik wilde.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:36

Castilja schreef:

Dit had ik ook met chin-ups dus ik snap je helemaal! :D Even voor de ‘grap’ proberen en dan lukt het zomaar.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:29

Castilja schreef:

Lol, same. Push-ups ben ik echt nog slecht in, vind het ook super vervelend als ze in de workout zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:16

Ik doe ook hipthrust met 60 kilo en heb inderdaad zo’n foam ding en een matje nodig.

Ik ga zometeen weer voor het eerst in weken. Ben begonnen aan een nieuwe studie en dat heeft me echt leeg getrokken qua energie. Begin ook met een nieuw schema, is 4x per week en dat ga ik ook gewoon doen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:47

Bij mij lukt het de laatste weken ook niet heel erg goed. Mijn lichaam doet echt overal pijn van vermoeidheid en stress -O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:54

Ik ben echt mega, mega debiel en was even vergeten dat de bar zelf ook al 20kg is. Dus al mijn stats zijn meteen even met 20kg omhoog gegaan :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 13:14

Lol :+

Ik heb echt een slechte week gehad, veel vermoeidheid in de spieren, maar toen bedacht ik ineens dat dat ook wel aan voeding zou kunnen liggen. Beter gaan eten dus!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:21

Ja, dat kan goed natuurlijk! Ik herstel momenteel heel snel, denk dat dat ook aan voeding te wijten is :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:58

Castilja schreef:

Wat goed! Dat is een lekker aantal. Lekker hé, om te merken dat je zo vooruit gaat?

Het was héél leuk! Ik was helaas wel beroerd (vorige week een eetafspraak met iemand die zich ineens niet zo lekker voelde 'ik heb vast het virusje van een vriendin die ik gisteren zag overgenomen en hoop niet dat ik jou nu aangestoken heb!' - wel dus) maar heb er het beste van gemaakt. De eerste WOD kwam ik lekker door, een minuut voor de timecap binnen. Het was 750 m row en daarna 3 rounds of 10 alt dumbell snatches en 10 dumbell burpee box stepovers, timecap 11 minuten. De tweede wod bestond uit twee delen, eerst 2-4-6-8-10 knee raises, feet raises en goblet squats (6 min timecap) en dan direct aansluitend 4 minuten om je max clean te vinden. Mijn pr verbroken met 2 kilo, dus dat was echt heel tof! De derde WOD heb ik helaas moeten skippen, omdat ik inmiddels zo beroerd was dat als ik door zou gaan, ik waarschijnlijk een emmer zou moeten knuffelen en dat wilde ik niet. Tijdens het opwarmen trok ik helemaal wit weg. Al met al een gave dag en goed om te merken dat ik leuk mee kon komen met de rest.

Luca03 schreef:
Bij mij lukt het de laatste weken ook niet heel erg goed. Mijn lichaam doet echt overal pijn van vermoeidheid en stress -O-

Ben je omhoog gegaan in de intensiteit van je trainingen? Soms kom je dan op een punt dat je lijf even 'op' is, en je iets meer rustdagen in moet plannen.. Beter herstellen, en dan weer door!

Courses schreef:
Ik ben echt mega, mega debiel en was even vergeten dat de bar zelf ook al 20kg is. Dus al mijn stats zijn meteen even met 20kg omhoog gegaan :+

Hahahaha wat goed dit! Mooi cadeautje, die 20 kilo extra op al je stats!

antje_vip schreef:
Lol :+

Ik heb echt een slechte week gehad, veel vermoeidheid in de spieren, maar toen bedacht ik ineens dat dat ook wel aan voeding zou kunnen liggen. Beter gaan eten dus!

Wat eet je nu ongeveer, heb je een idee wat je mist in je voeding? Krijg je alle vitamines wel binnen? Misschien wat extra D of B12?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:48

@Jiwa nee niet omhoog gegaan in trainingen ofzo. Maar ik dender de laatste 3/4 maand zo hard door dat m'n lichaam me nu geen andere keus geeft dan rusten.
Ik vertrek morgen naar Cambridge voor 4 dagen en dan kunnen we er wel weer tegenaan :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 16:45

Jiwa schreef:
[
Wat eet je nu ongeveer, heb je een idee wat je mist in je voeding? Krijg je alle vitamines wel binnen? Misschien wat extra D of B12?

Ik zat weer wat meer op koolhydraten en alcohol O:) Daarnaast een gestreste week...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:29

Ik zweet vrij veel en snel met krachttraining, heeft iemand die ook veel zweet tijdens de training ervaring met de broeken van My Protein? Ik vindt ze er gaaf uitzien maar vraag me af of je geen zweetvlekken erin ziet? Die stof is zo anders als mijn andere broeken dat ik het lastig inschatten vindt. Hopelijk heeft iemand hier ervaring :-D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:48

Sowieso geen lichte kleuren kopen is het algemene advies :) Ik heb zelf geen kleding van MyProtein, maar het verschilt zo per item en per stof wat dat betreft. Staan er geen reviews bij de producten over dat soort dingen?

Ik ga vanavond weer een goede legday training erbij pakken, ben benieuwd hoe ver ik ga komen. Van de week begonnen met deadliften wat opzich wel okay ging (50kg), vanavond maar weer eens wat hiptrusts erin gooien om te kijken of dat weer wat hoger kan. (En ik heb eindelijk wat spiervorming op m'n schouders, yay).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:50

Heel eerlijk, waarom zou je je druk maken om zweet in een sportschool?...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:06

Ik kom even binnenvallen met een korte vraag. Ik ga maandag starten bij anytimefitness, ik ben best wel sportief vind ik, maar toch vind ik het belangrijk om nog wat meer mijn lichaam te trainen. Ik ben niet zo jong meer als de meeste van jullie, en ik wil niet uitgezakt worden :')

Nemen jullie een speciale handdoek mee, of gewoon 1 die je ook bij douchen gebruikt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:07

Welke voor handen is. :D